Forum-runner en dergelijke Apps? Is dat wat voor DF?
-
Forum-runner en dergelijke Apps? Is dat wat voor DF?
Zou voor mij een uitkomst zijn, ben meestal mobiele gebruiker en vindt DF de laatste tijd vermoeiend traag. Hoe denken anderen hier over? En hoe zit dat technisch? Kan DF daar makkelijk aangemeld worden?
- Robin Hartog
Re: Forum-runner en dergelijke Apps? Is dat wat voor DF?
Even ge-Google'd, klinkt wel handig opzich, maar ik herken niet zozeer de problemen die jij beschrijft. Heb nooit echt last van een trage verbinding als ik met de iPhone op DF zit..
- Petrolhead Tom
Ik heb af en toe ook een trage verbinding, en mijn nokia trekt het slecht dat er zoveel plaatjes geladen moeten worden. 

-
Vind het gewoon onzin dat elke pagina weer al die artikelen bovenin en kansloze bewegende avatars geladen moeten worden. Duurt lang en brengt niks. Zie ze heus wel als ik een keer achter m'n PC zit, maar hoef de herhaling niet. Als die plaatjes bovenin nou gewoon verdwenen als je het artikel gelezen hebt......
-
Ik gebruik Tapatalk reeds voor het Focusclub forum. Ik vind het zeer praktisch!
Aanmelden van DF is vrij simpel voor een admin (en gratis).
Ik zou het ook zeer gemakkelijk vinden als zoiets er zou komen!
Aanmelden van DF is vrij simpel voor een admin (en gratis).
Ik zou het ook zeer gemakkelijk vinden als zoiets er zou komen!
- Robertdj
Zou mooi zijn, zolang de verbinding goed is laadt DF razendsnel (Desire HD) maar met een slechte verbinding zuigt het. Een wat compactere opbouw zou het idd fijner maken.
- stefan740
Je kan de avatars uitzetten in je profiel, helpt al iets waarschijnlijk 

- Peric
Nu merk ik de laatste tijd wel vaker dat DF wat traag laadt, ook gewoon op de PC..
-
Dat snap ik, maar dat betekent ook dat ze uit staan als ik achter een computer zit, en dat zou zonde zijn gezien de bijdrages van een aantal usual suspects. Bovendien vind ik het uit de tijd, die server ziet best wie waarmee iemand inlogt, maar doet er vervolgens geen kloot mee.stefan740 schreef:Je kan de avatars uitzetten in je profiel, helpt al iets waarschijnlijk
-
Het is niet de server maar eerder de forumsoftware die er ondersteuning voor moet hebben (phpBB). Bij iets wat zelf ontwikkeld is (zoals de rest van DF door Jelmer) is het dan makkelijker omdat je het in eigen hand hebt, al kost het uiteraard wel tijd om te ontwikkelen. Bij bestaande software zoals phpBB is het lastiger en moet je wachten tot er uitbreidingen voor zijn gemaakt. Zou goed kunnen dat het er al is, zou eens onderzocht moeten worden. Lijkt mij ook een handige uitbreiding omdat ik ook wel es via m'n iphone op DF zit.steve smith schreef: die server ziet best wie waarmee iemand inlogt, maar doet er vervolgens geen kloot mee.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Op een ander forum wat ik zo nu en dan nog wel eens lees (http://www.motormaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) hebben ze een mobiele versie gemaakt. Gewoon alle opmaak eruit gestript, text only. Is ideaal op de telefoon.
-
Zou zeer handig zijn!
iPhone heeft soms best wat laadtijd hier op DF.
iPhone heeft soms best wat laadtijd hier op DF.
-
Bovengenoemde Forum Runner vreet PhpBB.......Tom schreef:Het is niet de server maar eerder de forumsoftware die er ondersteuning voor moet hebben (phpBB). Bij iets wat zelf ontwikkeld is (zoals de rest van DF door Jelmer) is het dan makkelijker omdat je het in eigen hand hebt, al kost het uiteraard wel tijd om te ontwikkelen. Bij bestaande software zoals phpBB is het lastiger en moet je wachten tot er uitbreidingen voor zijn gemaakt. Zou goed kunnen dat het er al is, zou eens onderzocht moeten worden. Lijkt mij ook een handige uitbreiding omdat ik ook wel es via m'n iphone op DF zit.steve smith schreef: die server ziet best wie waarmee iemand inlogt, maar doet er vervolgens geen kloot mee.
Hint!
-
Had nog niet op die site gekeken... kende het ook niet..
Ziet er cool uit
Zou wel handig zijn voor DF.
Ziet er cool uit

Zou wel handig zijn voor DF.
- Petrolhead Tom
wordt het forum ook een stuk levendiger van denk ik.
- dvh
Ik heb nergens last van op mijn iphone(4)
-
Top idee!
Ikben voor!
:banaan:
Ikben voor!
:banaan:
- RVV
Het idee van een mobiele variant van DF, daar hebben we natuurlijk ook al over nagedacht. Alleen in welke vorm te gieten, daar zijn we nog niet over uit. Maar we willen wel een mogelijkheid in eigen beheer aanbieden en niet afhankelijk zijn van derde partijen.
-
Schoenmaker, blijf bij je vak.
Een DF lezer heeft nu toch ook een machine + IE/FF/Safari nodig? Wat is er op tegen om een mobiele versimpelaar ook toegang te geven?
Een DF lezer heeft nu toch ook een machine + IE/FF/Safari nodig? Wat is er op tegen om een mobiele versimpelaar ook toegang te geven?
- RVV
Het forum maakt deel uit van DF als site. Het forum loskoppelen is geen optie ook niet voor een mobiele variant.
- Macboy
Alleen maar tekst is natuurlijk niet handig. Als ik mobiel surf wil ik ook plaatjes e.d. zien. Heb dit tijdje terug ook voorgesteld, er wordt naar gekeken. Schijnt een meerjarenplan te zijn 
Geintje natuurlijk, maar zou wel fijn zijn als zoiets niet maanden hoeft te duren. Doe anders een tussenoplossing zo. Maak het mogelijk en kom dan later met je eigen (betere) versie. Als ie dan slechter blijkt te zijn is er nog geen man overboord (alleen tijd).

Geintje natuurlijk, maar zou wel fijn zijn als zoiets niet maanden hoeft te duren. Doe anders een tussenoplossing zo. Maak het mogelijk en kom dan later met je eigen (betere) versie. Als ie dan slechter blijkt te zijn is er nog geen man overboord (alleen tijd).
-
Via een App zoals Tapatalk laat hij gewoon de normale tekst incl verkleinde foto's.
Als je de foto's beter wilt bekijken, kan je hierop klikken, waarna hij op schermgrote verschijnt.
Als je inderdaad een complete DF App wilt maken, krijg je (vermoedelijk) net zoiets als de Iphoneclub.
Tabblad nieuws, forum, etc. Neem alleen aan dat dit nodige tijd kost om het te creeeren?
Als je de foto's beter wilt bekijken, kan je hierop klikken, waarna hij op schermgrote verschijnt.
Als je inderdaad een complete DF App wilt maken, krijg je (vermoedelijk) net zoiets als de Iphoneclub.
Tabblad nieuws, forum, etc. Neem alleen aan dat dit nodige tijd kost om het te creeeren?
- Dennis Cavallino
Mij kan het allemaal niet snel genoeg gaan aangezien ik zelf veel op iphone en ipad surf en zeer te spreken ben over apps ipv traditionele websites.
- Peter Tunissen
DF is de afgelopen weken vooral traag geweest i.v.m. een log tabel die vol liep met error meldingen. Maar dat is inmiddels verholpen na de crash van vorige week.steve smith schreef:Zou voor mij een uitkomst zijn, ben meestal mobiele gebruiker en vindt DF de laatste tijd vermoeiend traag. Hoe denken anderen hier over? En hoe zit dat technisch? Kan DF daar makkelijk aangemeld worden?
Verder zijn dit interessante mogelijkheden, maar als we de site gaan verbeteren willen dat wel graag met een van te voren vaststaand plan doen en niet zomaar uit de losse pols hier een beetje en daar een beetje. En dat plan komt er ook wel, maar op dit moment gaan een paar andere dingen voor die de komende weken/maanden echt moeten gebeuren zoals bijv. ook de trackday kalender voor 2011.
Dus blijf vooral goede ideeën posten, mailen en PB'en, daar wordt echt wel iets mee gedaan, maar dat kan soms alleen niet meteen op hele korte termijn (helaas).

- Dennis Cavallino
Het moet NU!!!!