Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- TurboClouseau
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Blijft er mooi uit zien....een besneeuwde Nordschleife 
-
Rnd
Het wordt daar nu ook warmer. Volgend weekend hopelijk open. 
- Remmie
Dat was met mijn E36 318IS.KW schreef:Lol wat voor auto heb je en wat was er aan de hand dan? Da's BTG 12:40, ruim anderhalve minuut langzamer dan in m'n stock 75 pk Starlet
Wel mooi beeld en ook leuk die achteruitcamerawat voor cams heb je gebruikt?
Dag ervoor tijdens TF een vastzittende remzuiger bij Bergwerk gehad.
Camera's zijn de GoPro's.
- buks
-
OnlineErikS
Hallo zeg, dat loopt! 
-
Sebastian Keijmel
22 april 2011 ga ik er weer eens naar toe met nog meer celica rijder collega's 
Dit keer met celica vrienden uit duitsland en nl en misschien uk
invasie 8)
Dit keer met celica vrienden uit duitsland en nl en misschien uk
- Paskal
- Auto: meerdere
Aangezien iemand de eerste moet zijn van 2011 heb ik maar een verslagje gemaakt van mijn belevenissen van vandaag:
Omdat iemand de eerste moet zijn in 2011, bij deze mijn verslagje van vandaag 15 januari. Vandaag een dagje Köln gecombineerd met het oppikken van de jaarkaart en uiteraard enkele rondes Ring. Zodoende kan ik morgen direct mijn rondes gaan rijden op de Nordschleife en het F-1-circuit en sta niet in een mogelijke rij te wachten op mijn jaarkaart. Gezien de rust van vandaag vraag ik me af of die er uberhaupt zal zijn, maar zoiets als hieronder wil je echt niet meemaken op een dag waarbij je ook nog eens op het F1-circuit kunt rijden. Je staat dan gerust 2 uur in de rij

's Ochtends op de webcam had ik al gezien dat het zeeeer rustig was dus een jaarkaart oppikken moest zo gebeurd zijn. Rond 15u waren we met de 530d bij de Ring op een verlaten parkeerplaats. Er waren slechts een handje vol auto's dus ik was ook direct aan de beurt voor mijn jaarkaart. Onvoorstelbaar dat het toch weer 5-10 minuten duurt voordat je een jaarkaart in handen hebt. Alle gegevens moesten weer ingevoerd worden omdat ze een nieuwe software-versie hebben. Met 2 vingers typende duurt dat wel even
Uiteindelijk krijg je hetzelfde pasje en dezelfde transponder weer terug. Enige verschil is dat er nu een groene sticker over op de transponder is geplakt.
Uiteraard moest de 530d ook even over de baan gestuurd worden. De baan was grotendeels droog, maar her en der zaten nog wat vochtige plekjes. Bij Metzgesfeld was het echt link want daar liepen nog twee stroompjes water over de baan. Vreemd want op de rest van de baan waren het hooguit wat vochtige plekken en zeker geen plassen. Gezien de sporen aan de buitenkant in het gras waren er meerderen die daardoor verrast waren. Met de 530d automaat ga ik natuurlijk maar gezapig rond, maar het was zo rustig dat we niemand gezien hebben tijdens die ronde: we zijn niet ingehaald en we hebben zelf ook niemand ingehaald
Na 1,5 ronde wat gedronken bij Rainer om daarna nog een laatste ronde te doen. In die ronde werden we ingehaald door een NL-er in zijn 370Z maar verder was de baan helemaal leeg.
Hopelijk droogt de baan vannacht nog een extra beetje op en kunnen we morgen genieten van een rustige unieke Ringdag waarbij we ook van het F1-circuit gebruik kunnen maken. Mijn eerste 2,5 ronde van het jaar zitten erop. Inmiddels weer thuis en morgen gaat de ambu erachter met daarop de racer. Hieronder het bewijs van mijn nieuwe kostbare bezit

Omdat iemand de eerste moet zijn in 2011, bij deze mijn verslagje van vandaag 15 januari. Vandaag een dagje Köln gecombineerd met het oppikken van de jaarkaart en uiteraard enkele rondes Ring. Zodoende kan ik morgen direct mijn rondes gaan rijden op de Nordschleife en het F-1-circuit en sta niet in een mogelijke rij te wachten op mijn jaarkaart. Gezien de rust van vandaag vraag ik me af of die er uberhaupt zal zijn, maar zoiets als hieronder wil je echt niet meemaken op een dag waarbij je ook nog eens op het F1-circuit kunt rijden. Je staat dan gerust 2 uur in de rij
's Ochtends op de webcam had ik al gezien dat het zeeeer rustig was dus een jaarkaart oppikken moest zo gebeurd zijn. Rond 15u waren we met de 530d bij de Ring op een verlaten parkeerplaats. Er waren slechts een handje vol auto's dus ik was ook direct aan de beurt voor mijn jaarkaart. Onvoorstelbaar dat het toch weer 5-10 minuten duurt voordat je een jaarkaart in handen hebt. Alle gegevens moesten weer ingevoerd worden omdat ze een nieuwe software-versie hebben. Met 2 vingers typende duurt dat wel even
Uiteindelijk krijg je hetzelfde pasje en dezelfde transponder weer terug. Enige verschil is dat er nu een groene sticker over op de transponder is geplakt.
Uiteraard moest de 530d ook even over de baan gestuurd worden. De baan was grotendeels droog, maar her en der zaten nog wat vochtige plekjes. Bij Metzgesfeld was het echt link want daar liepen nog twee stroompjes water over de baan. Vreemd want op de rest van de baan waren het hooguit wat vochtige plekken en zeker geen plassen. Gezien de sporen aan de buitenkant in het gras waren er meerderen die daardoor verrast waren. Met de 530d automaat ga ik natuurlijk maar gezapig rond, maar het was zo rustig dat we niemand gezien hebben tijdens die ronde: we zijn niet ingehaald en we hebben zelf ook niemand ingehaald
Hopelijk droogt de baan vannacht nog een extra beetje op en kunnen we morgen genieten van een rustige unieke Ringdag waarbij we ook van het F1-circuit gebruik kunnen maken. Mijn eerste 2,5 ronde van het jaar zitten erop. Inmiddels weer thuis en morgen gaat de ambu erachter met daarop de racer. Hieronder het bewijs van mijn nieuwe kostbare bezit
- Knot
Mooi dat je vast een start hebt gemaakt Paskal!
- JP
Mooi verslag weer
(as usual) Ga morgen ook maar eens kijken en één enkel rondje doen. Sta nog steeds op winterbanden... 
- Erik dB
Wat lijkt het me toch heerlijk om relatief in de buurt van de Ring te wonen. Vanuit A'dam is het me toch te ver om de M3 die kant op te sturen voor een paar rondjes.
- GTRene
eigenlijk moet je in zuid limburg wonen, de ring binnen 100km en zolder ook geloof ik en misschien nog wel 1 
- Knot
Jij zit toch prima Rene? Tussen Assen en de Ring in!
- GTRene
Assen is zeer goed te doen, uurtje rijden.Knot schreef:Jij zit toch prima Rene? Tussen Assen en de Ring in!
de Ring is 300km en omdat ik veels te weinig ga elke keer wer klooien op de terugweg
ben al 2 jaar geloof ik niet geweest
doch de heenweg Ring doe ik liever dan de terugweg van CPZ (bijna 200km) (meestal file gedoe)
- JP
Ring is iets meer dan 130km, Zolder 60km, en Mettet bijv. ook rond de130kmGTRene schreef:eigenlijk moet je in zuid limburg wonen, de ring binnen 100km en zolder ook geloof ik en misschien nog wel 1
-------------
Inmiddels al thuis, van een kort dagje Ring.
Had me vanwege de winterbanden voorgenomen geen/één enkel rondje te doen, doch is dat niet helemaal gelukt
Qua opkomst was het lekker rustig, baan was 's morgens nog redelijk vochtig, maar al snel kwam er een droog spoortje. Van de voorspelde regen is ook niets gekomen...
Dan ook redelijk rustig een schamele 4 rondjes (wel elk nu 25.9km) gedaan, maar de banden begonnen tegen te sputteren en de remmen krijgen op de GP-strecke ook veel te verduren.
Hoe dan ook, een leuke ervaring dat ze de 2circuits aan elkaar gekoppeld hadden, al zal ik niet snel een sessie alleen op de GP-strecke gaan doen. Dan vind ik de NS toch wel 10x leuker.
- PD power
Zo ook weer terug van een mooi dagje ring.
Gisteravond pas beslist om toch ff te gaan op winterbandjes, mede omdat de NS en GP strecke gekoppeld waren.
Dus vanmorgen om ruim 7 uur verstrokken vanuit Coevorden, met een kleine tussenstop, kwam ik tegen 9:45 uur aan bij de ingang van de NS, waar ik meteen Jorrit al tegen kwam, we hebben meteen ff een 4 ronden kaartje gescoord.
Na een tijdje lummelen, toch het eerste rondje afgelegd, was nog lekker glad op de NS, op de GP strecke voelde ik me verdwaald, wat een ruimte.
Vandaag heel wat mensen de hand geschud, alle namen niet in 1 keer onthouden, maar dat gaat de volgende keer vast beter, iedereen bedankt voor de gezelligheid.
En op naar de volgende keer.
Ohja Winterbanden en de NS zijn niet de beste combi
Gisteravond pas beslist om toch ff te gaan op winterbandjes, mede omdat de NS en GP strecke gekoppeld waren.
Dus vanmorgen om ruim 7 uur verstrokken vanuit Coevorden, met een kleine tussenstop, kwam ik tegen 9:45 uur aan bij de ingang van de NS, waar ik meteen Jorrit al tegen kwam, we hebben meteen ff een 4 ronden kaartje gescoord.
Na een tijdje lummelen, toch het eerste rondje afgelegd, was nog lekker glad op de NS, op de GP strecke voelde ik me verdwaald, wat een ruimte.
Vandaag heel wat mensen de hand geschud, alle namen niet in 1 keer onthouden, maar dat gaat de volgende keer vast beter, iedereen bedankt voor de gezelligheid.
En op naar de volgende keer.
Ohja Winterbanden en de NS zijn niet de beste combi
- Jorrit
Was een gezellige dag! De GP strecke is echt moeilijker dan menig TF rijder denkt!
Ik heb 3 rondjes gereden, de eerste in het nat heel rustig. Daarna nog 2 toen het "droger" was. Viel toch tegen om na een jaartje of 4 eindelijk weer eens met een "serieuze auto" (lees : meer dan 60pk
) te rijden... Hoe de ring loopt weet ik wel, maar ik zat er toch best vaak even een metertje naast de bedoelde lijn. Ook gaven de winterbanden minder vertrouwen dan verwacht. Aangezien de BMW nu de daily is (en er geen vervanger voor is) toch met vrij veel marge gereden. Vooral omdat ik de auto nog niet zo goed ken en het links en rechts nog verraderlijk glad was. Bovendien een stukje vangrail voor thuis zit niemand op te wachten.
Oh ja: Ducktape, don't leave home white out it!
PD Power bedankt daarvoor
Ik heb 3 rondjes gereden, de eerste in het nat heel rustig. Daarna nog 2 toen het "droger" was. Viel toch tegen om na een jaartje of 4 eindelijk weer eens met een "serieuze auto" (lees : meer dan 60pk
Oh ja: Ducktape, don't leave home white out it!
PD Power bedankt daarvoor
-
Rupie
Kan me vinden in de conclusie Nordschleife versus F1 circuit. Eerste rondje op F1 circuit ging aardig op heel laag tempo. Maar in de andere rondjes had ik echt geen idee waar ik reed
Nordschleife blijft wel heel bijzonder. Ik was erg blij met de droge lijn want zodra ik donkere plekken zie begin ik 'm te knijpen. Ik heb mijn eerste ringdoop van dit jaar gehad!
-
Hunter
Vanaf hier ook even een korte reactie. Het was voor mij de eerste keer dat ik zelf mocht sturen over de Nurburgring zelf. Een hele gave ervaring!!! Zeker omdat het vandaag super rustig was en er dus lekker lijnen gereden kon worden! Topochtend gehad!

- Macboy
Mooie verhalen weer heren ! Dat het maar een prachtig doch veilig jaar voor iedereen mag worden.
-
Xave30
Super Hunter!Hunter schreef:Vanaf hier ook even een korte reactie. Het was voor mij de eerste keer dat ik zelf mocht sturen over de Nurburgring zelf. Een hele gave ervaring!!! Zeker omdat het vandaag super rustig was en er dus lekker lijnen gereden kon worden! Topochtend gehad!
- Paskal
- Auto: meerdere
2011 is begonnen en de Ring was open dus ik was er weer 
Mijn verslag van gisteren inclusief wat foto's kun je hier terug vinden.
Mijn verslag van gisteren inclusief wat foto's kun je hier terug vinden.
- Knot
Leuk om je info steeds weer te lezen Paskal. Witte RS is idd prachtig!
- Luc B
In venlo woon ik dan toch best centraal:GTRene schreef:eigenlijk moet je in zuid limburg wonen, de ring binnen 100km en zolder ook geloof ik en misschien nog wel 1
Spa : 1,5 uur
Nurburgring : 1.5 uur
Zolder: 1 uur
Mettet: 2 uur en kwartier
Zandvoort : 2 uur en kwartier
Assen : 2,5 uur .
Is allemaal stukje rijden , maar geen schokkende afstanden.
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Geweldige video, klik voor HD
-
Rupie
Gaaf filmpje inderdaad. Maar wat doet die s klasse daar?