Je ziet het steeds meer maar wat is de reden/het nut ervan? En waar komt het vandaan?
Ik heb het nooit gehad.. maar mooi kan ik het niet vinden.
Doe mij maar:

OK maar dan heb je ook te maken met hele directe stuurbewegingen waarbij je niet hoeft over te pakken (anders is het sowieso nutteloos als het afgeplat is)?Tristan schreef:Komt uit de racerij omdat het stuur vaak dicht op de rijders zit en laag, waardoor je met je benen tegen het stuur aan kan komen. Dit lossen ze op door de onderkant af te platten.
Klopt, vaak hoeft men nooit over te pakken vanwege het directe stuurhuis.Tom schreef:OK maar dan heb je ook te maken met hele directe stuurbewegingen waarbij je niet hoeft over te pakken (anders is het sowieso nutteloos als het afgeplat is)?Tristan schreef:Komt uit de racerij omdat het stuur vaak dicht op de rijders zit en laag, waardoor je met je benen tegen het stuur aan kan komen. Dit lossen ze op door de onderkant af te platten.
klinkt als de gemiddelde audi rijderKnot schreef:Zo'n afgeplat stuur vind ik meer voor:
Overstuur.... beetje tegensturen.... gebrek aan kunde.... opgeven.. crashen. In dat geval komt het afgeplatte deel alleen boven bij inparkeren
Bij mij komt dit stuur juist ei vormig over.WJ schreef:Ik heb het ook, en vind het ook wel leuk staan.![]()
Ik heb hetzelfde stuur in mijn A3 en ik moet zeggen ik vind hem wel erg fijn! je heb er geen last van wel net iets meer been ruimte (niet dat ik dat nodig heb) maar echt nuttig nee maar ik heb er absoluut geen moeite mee in mijn Golf R zat ook een afgeplat stuur deze was nog fijner dan die van Audi, maarja..Tom schreef:
Je ziet het steeds meer maar wat is de reden/het nut ervan? En waar komt het vandaan?
Ik heb het nooit gehad.. maar mooi kan ik het niet vinden.
Wouter81 schreef:Jullie zijn gewoon jaloers. :banaan: :jenna:
Als je je flippers op het stuur gebruikt leg je je duimen precies op die knobbels neer. Voor flippers zitten ze juist op de goede plek.Sjoerd MP BMW schreef:Wouter81 schreef:Jullie zijn gewoon jaloers. :banaan: :jenna:
Stuur en toerenteller, daar draait 't om!
Waarom zitten er op sportsturen knobbels op 10 voor 2 / 10 over 10, terwijl stuur kwart voor 3 of kwart over 9 vastgehouden moet worden?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, De fiscalist, Ralph Wolf en 5 gasten