Ineens weet je het........je wordt vader!
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Re: Ineens weet je het........je wordt vader!
Ik weet nog wel een mooie Alfa 156 1.9 jtd, gaat prima met één zo'n kleine schreeuwer op de achterbank
Kleine is inmiddels ook al weer 5.
Kleine is inmiddels ook al weer 5.
- Niels
- Auto: Prius+
Gefeliciteerd Gijs :banaan: Er komt veel op je af maar als het allemaal draait dan is het echt prachtigGijs Evo schreef:Oke, ik ontkom er ook niet aan over een paar maanden 8)
Nu dus ook nog opzoek naar een auto, we verwachten ons kind in April.
Iemand een suggestie voor een auto van rond de €5000/€7000,-
Een 156 lijkt mij te klein, ik vond de E46 Touring ook al te klein en daarom is er een V70 bijgekomen. Geen DF wel comfort, ruim en veilig
- Martijn_bmw
ach wat is te klein 
mijn ouders gingen met mij en mijn broertje ( 1 en 3 jaar oud) op vakantie naar z-frankrijk met een Renault 5 en dat ging ook...
volgens mij is het ook hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt!
neemt niet weg als je een V70 oid voor er bij kan betalen dat de ruimte natuurlijk wel makkelijk is!
mijn ouders gingen met mij en mijn broertje ( 1 en 3 jaar oud) op vakantie naar z-frankrijk met een Renault 5 en dat ging ook...
volgens mij is het ook hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt!
neemt niet weg als je een V70 oid voor er bij kan betalen dat de ruimte natuurlijk wel makkelijk is!
- Niels
Alles blijft relatief natuurlijk en als het er niet aan zat dan deden we het gewoon met de E46. Simpel zat maar met de boodschappen op schoot van de Appie H. naar huis rijden daar was ik snel klaar mee. Daarnaast hou ik er niet van als er wat losse zooi naast onze kleine los op de achterbank ligt. Niet om roomser dan de paus te zijn maar het besef van veiligheid is met de jaren wel iets gegroeid natuurlijk
en logischerwijs groeiden de auto's mee.... In de R5 zaten niet eens gordels achterin volgens mij 
- Gijs Evo
E46 Touring of een Audi Avant zat ik ook al naar te kijken.
Mijn eigen garage bood me al een Skoda Fabia Combi aan, maar met dat merk heb ik helemaal geen ervaring.
Mijn eigen garage bood me al een Skoda Fabia Combi aan, maar met dat merk heb ik helemaal geen ervaring.
- Martijn_bmw
dat is ook zo! ik zeg ook niet dat ik tegen die tijd als we kinderen krijgen blijf rijden in me e46 sedan misschien wordt idd wel gek van het ruimte tekortNiels schreef:Alles blijft relatief natuurlijk en als het er niet aan zat dan deden we het gewoon met de E46. Simpel zat maar met de boodschappen op schoot van de Appie H. naar huis rijden daar was ik snel klaar mee. Daarnaast hou ik er niet van als er wat losse zooi naast onze kleine los op de achterbank ligt. Niet om roomser dan de paus te zijn maar het besef van veiligheid is met de jaren wel iets gegroeid natuurlijken logischerwijs groeiden de auto's mee.... In de R5 zaten niet eens gordels achterin volgens mij
idd toen ik 3 was is 25 jaar geleden, toen bestonden er nog geen achtergordels
@ gijs, de gemiddelde skoda is natuurlijk wat saai qua rijbeleving, als is de nieuwe Jeti absoluut een DF auto!!, maar het is wel 100% VAG en absoluut net zo degelijk als een VW, Audi of Seat dus voor de kwaliteit zou ik hem niet laten staan
- Gijs Evo
Ja er is keuze zat kwa auto's, nu leuk om rond te neuzen.
En proefritten rijden.
Mijn DF auto is toch mijn Evo.
Deze waarscheinlijk station rijd toch de vrouw mee en ik heel af en toe.
En proefritten rijden.
Mijn DF auto is toch mijn Evo.
Deze waarscheinlijk station rijd toch de vrouw mee en ik heel af en toe.
- dvh
A4 is echt crap.. Zeker wanneer je met kinderwagens ect. op pad moet.
Ik moet zeggen dat voor een middenklasser onze Ford Focus station een zeer ruimte kofferbak heeft. Daar past alles prima in.
Maar de volgende keer word het toch een klasse groter. Bmw 5 of Mercedes E. Als het dan toch burgelijk moet zijn dan maar wat meer luxe en een wat dikkere station voor de deur
Ik moet zeggen dat voor een middenklasser onze Ford Focus station een zeer ruimte kofferbak heeft. Daar past alles prima in.
Maar de volgende keer word het toch een klasse groter. Bmw 5 of Mercedes E. Als het dan toch burgelijk moet zijn dan maar wat meer luxe en een wat dikkere station voor de deur
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Forester Gijs 
- Tim N
- dvh
Wellicht is het omdat ik helemaal niks met Volvo heb.
Maar 8k voor zo'n oude lelijke bak uit '95 ? ........nevah ! ..
- Martijn_bmw
dvh schreef:Wellicht is het omdat ik helemaal niks met Volvo heb.
als het toch een 2de auto wordt voor voornamelijk je vrouw en je wil voordelig met ruimte op weg zijn is die fabia combi helemaal niet zo'n slecht idee
-
allen
Zoiets moet wel ruim genoeg zijn.

- Martijn_bmw
- Gijs Evo
Misschien heb je wel gelijk Martijn.
Ik ga dus volgende week proefrijden met een Fabia combi en een E46touring
Ik ga dus volgende week proefrijden met een Fabia combi en een E46touring
-
Gino
Laatst ook op het prikbord van werk:
Aangeboden wegens kleine op komst; 2007 audi A4 avant....
Is het echt zo erg? Hopelijk mogen wij het geluk ook ooit ervaren, maaral het spul moet toch ook wel in een golf passen als je er een weekje tussenuit gaat?
* krijgt soms kippenvel als mensen A6-en, XC90's en Espace-en aanschaffen wegens gezinsuitbreiding
Is het echt zo erg? Hopelijk mogen wij het geluk ook ooit ervaren, maaral het spul moet toch ook wel in een golf passen als je er een weekje tussenuit gaat?
* krijgt soms kippenvel als mensen A6-en, XC90's en Espace-en aanschaffen wegens gezinsuitbreiding
- Niels
Ach het is maar hoe graag je met de boodschappen op schoot zit
Ga met een kinderwagen langs een aantal dealers en je weet het.... De E46 heeft een kleinere kofferbak dan een Golf Variant, trust me 
- 2000USA
Present!Gino schreef:* krijgt soms kippenvel als mensen A6-en, XC90's en Espace-en aanschaffen wegens gezinsuitbreiding
Was mezelf aan het orienteren op een mooie ML uit 2003. Noem het nostalgie uit mijn oude verkoop-dagen, noem het een excuus om nu eindelijk iets leuks te kopen, ipv de relatief saaie leaserts.
Maar heb dan het kostenplaatje eens rationeel uiteengezet.... damn.
Ga van de meest voordelige optie uit, alleen vaste lasten, excl aanschaf of onderhoud, dan ben je al ruim 400-500 euro per maand verder. Doe mij dan maar voor eenzelfde bedrag aan netto-bijtelling, een auto van de zaak met ruimte, zonder geneuzel mbt brandstof, onderhoud, en hou de 'investering' qua aanschaf in de zak....
Alfa heeft een wel een mooie aanbieding met de 159 SW, met pack Competizione, hmmm
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Waarom zou je in hemelsnaam met je kinderwagen naar de appie hein gaan, je kind kan in een maxi cosi en deze zet je lekker op de winkelwagen.Niels schreef:Ach het is maar hoe graag je met de boodschappen op schoot zitGa met een kinderwagen langs een aantal dealers en je weet het.... De E46 heeft een kleinere kofferbak dan een Golf Variant, trust me
Kan de kinderwagen lekker thuis blijven.
Wat een gejeuzel we worden papa en mama en we moeten stationcar, net als de rest van je vrienden.
Lang leve de burgerlijkheid.
- dvh
Lol, een station is gewoon praktisch en heeft niks met burgelijk zijn te maken....
Tevens moet ik toegeven dat wij er enkel een hebben omdat we naast kinderen , ook een hond hebben..
Die gaat niet in de kinderwagen maar wel in de achterbak v/d station...
Heb je geen hond dan zou een kinderwagen ook gewoon in een modale achterklep passen.
Tevens moet ik toegeven dat wij er enkel een hebben omdat we naast kinderen , ook een hond hebben..
Die gaat niet in de kinderwagen maar wel in de achterbak v/d station...
Heb je geen hond dan zou een kinderwagen ook gewoon in een modale achterklep passen.
Laatst gewijzigd door dvh op 17 jan 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niall
Als het de eerste kind kan je nog af met zoiets als een ibiza of polo, hebben wij ook gedaan tot de 2e kwam. Dan wordt het heel erg krap met spullen voor 2 meenemen.
Probleem met een A4 is de krappe achterbank als je kinderstoelen wil monteren, dan zit de maxi-cosi of kinderbeetjes tegen de stoel aan
Wij hebben daarom iets heel burgelijks gekocht namelijk een Octavia station, deze heeft een grotere kofferbak tov. een Golf Variant en je hoeft de kinderwagen niet uit elkaar te halen in tegenstelling tot de ibiza. Nu is de oudste alweer bijna 2,5 en die gebruikt de buggy zelden, dus zouden we voor hem weer terug naar een aygo kunnen
Een X5 of ML kopen omdat de eerste kind op komst is
Probleem met een A4 is de krappe achterbank als je kinderstoelen wil monteren, dan zit de maxi-cosi of kinderbeetjes tegen de stoel aan
Wij hebben daarom iets heel burgelijks gekocht namelijk een Octavia station, deze heeft een grotere kofferbak tov. een Golf Variant en je hoeft de kinderwagen niet uit elkaar te halen in tegenstelling tot de ibiza. Nu is de oudste alweer bijna 2,5 en die gebruikt de buggy zelden, dus zouden we voor hem weer terug naar een aygo kunnen
Een X5 of ML kopen omdat de eerste kind op komst is
- dvh
X5 geeft volgens mij niet eens meer ruimte dan een 5 touring.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Beetje ruimte is gemakkelijk maar het is ook maar net hoe je ermee omgaat. Ik vind het allemaal wat overdreven. Wij hebben onze dochter 2,5 jaar achterin een 3 deurs Grande Punto meegenomen. Niet bepaald de ruimste auto maar ging perfect, ook op vakantie naar Frankrijk met alle spullen in de auto.Gino schreef:Laatst ook op het prikbord van werk:
Hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt.
M'n ouders hadden vroeger een Renault 5, zaten m'n broertje en ik ook altijd achterin. Ook richting vakantiebestemming. Dus ja...
- Gijs Evo
Omdat ik toch een auto moet zoeken, neem ik er liever 1 met wat meer ruimte.
Anders sla ik mijzelf even flink voor de kop als ik ineens ruimte te kort kom.
En waarom, omdat het kan
Anders sla ik mijzelf even flink voor de kop als ik ineens ruimte te kort kom.
En waarom, omdat het kan
- duifjes.com
Hoe meer ruimte idd hoe meer zooi mee....meest makkelijk vind ik dat je de vooral de eerste tijd de kinderwagen normaal kunt mee nemen....vandaar destijds mijn keuze om een Previa aan te schaffen die is idd geval ruuiiimmm genoeg!