Met een standaard krik aan een auto sleutelen is echt het gevaarlijkste wat je kan doen. Ook als je er effe onder moet zitten...GTRene schreef:hm, zo'n standaard krikje had ik ook een keer (wel vaker) gebruikt omdat ik met men garage krik er niet goed onder kwam (te laag of te hoge krik) dus dat bmw krikje loopt lekker makkelijk e.d. eronder.
maar klusje was klein en dacht ach...gebruik alleen die zonder ook de hoge garagekrik er bij te gebruiken.
ik moest iets aan een onderdeel werken en gereedschap erop...ik trok aan het gereedschap en toen voelde ik de wagen langzaam verschuivende krik flopte als het ware wat in (wat een prut ding) en auto zakte dus naar beneden. gelukkig had ik nog wel 2 dikke blokken hout for you never know dus hij kon niet helemaal zakken, maar ging een aardig eindje....die krik was maar 1 jaar oud.
toen was het genoeg, ik dacht nu ga ik ook echt zo'n extra lage garage krik halen en jonge wat een plezier geeft zo'n ding, en natuurlijk 2 goede as steunen als het hoog moet en ik er echt ver onder moet/wil.
het kan je dus zo gebeuren, helemaal met het gewicht van zo'n 7 dan gaat ie niet langzaam maar gaat het sneller als ie in-kakt.
Heb meer dan een paar keer (!) gezien hoe zo een standaard krik was gevallen. Levensgevaarlijk die dingen. Ik gebruik ze dan ook puur en alleen om de wielen te verwisselen in geval van nood.
Bij het klussen pak ik altijd van die dikke 2 tons krikken, en dan nog laat ik de auto met een of 2 wielen rusten op een heel dik stuk massief hout en de handrem heel hard aantrekken uiteraard. Als een wiel eraf is zet ik de wiel onder de uiteinde van de binnenste wielkast van de wiel die eraf is. En uiteraard weer van die massieve houten blokken eronder. Als de krik het begeeft rust die dan nog tenminste op de houten blok(ken) en als dat ook niet helpt heb je altijd het wiel nog eronder.
Uiteraard sterkte voor de familie. Maar dit laat wel zien dat je sleutelen aan auto's echt gevaarlijk kan zijn.