Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
- Bram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Dat is geen grip oenemeloen, dat heet onderstuur 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
In een STI wel japartyondude schreef:Dat is geen grip oenemeloen, dat heet onderstuur

Daarom durf jij alleen hard rechtuit

Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
@Bram, remember countryroad @London tunnelrun, waar bleef je toen.........




-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Omdat de VW wél degelijk inmekaar is gezet is en een 1980 Ferrari(en omg how I love that brand!Michel P schreef:Sure, maar de smile op je muil is er bij de Ferrari wel en de GTI niet echt, want de emotie ontbreekt bij de GTI.


- Bram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Kan me er geen klap van herinneren, bedoel je de allereerste run in 2007?Michel P schreef:@Bram, remember countryroad @London tunnelrun, waar bleef je toen.........![]()
![]()
Nah, sinds die tijd alleen maar geld gespendeerd aan Whiteline, semi's en meer onderstel zooi, loopt nu soepeltjes en zonder onderstuur de bochten door hoor :shakeit:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Allen kan daar met de CaterhamRobin schreef:Omdat de VW wél degelijk inmekaar is gezet is en een 1980 Ferrari(en omg how I love that brand!Michel P schreef:Sure, maar de smile op je muil is er bij de Ferrari wel en de GTI niet echt, want de emotie ontbreekt bij de GTI.) flikkert bijna uitmekaar van ellende in elke bocht. Maar woede is ook een emotie inderdaad.

@Bram, idd 2007

Michel
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Michel P schreef:Robin schreef:Michel P schreef: Ferrarirood aanlopen van woede......... LOL

Testa Rossa is Italiaans (letterlijk) voor Rode Kop/Hoofd als in de roodgeverfde kleppendeksels bij de 250 Testa Rossa's en Testarossa's
.
The plot thickens.

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Waar ik mij dan meer over verbaas is dat weinig DFers hier echt enthousiast waren over de 135i coupe maar dat wel zijn over deze 1 M. De 135i werd geïntroduceerd en alleen Ferdinand is er echt enthousiast over. Andre had em besteld en hoorden we er amper over (i.t.t. de 130i met wat aanpassingen). We moeten nog maar even afwachten of het door die aanpassingen op de 1 M echt ineens een scherpere auto is of dat het meer een pimped 135i met M goodies is. Zeker voor die meerprijs.Robin schreef:
Wat is er dan gezwets vraag ik mij af als 2 figuren hier met ervaring met dat ding hetzelfde zeggen, terwijl 'anderen'(geen aanval) nog niet eens in zo'n boot gezéten hebben in the first place en hun (voor) oordeel al klaar hebben over vanalles en nogwat....![]()
+1Persoonlijk kan ik de einser coupe niet mooi vinden, wel is het door de uitgeklopte spatborden iets beter dan de standaard coupe, maar het blijft niet mijn ding.
Ik zou dan ook nog steeds liever een 130i hebben met een lekker onderstel, sper met kortere overbrenging en een dikke remmenset. De 3.0 ondanks dat het geen M motor is, blijft een juweeltje en is meer dan snel genoeg. Ben geen autobaan blazer zoals Macboy wel is door zijn vakantietripjes met pa en ma volle polle naar Macedonie. In een atmo komt het vermogen met het oplopen van de toeren, en moet je werken, heerlijk toch!
Op Malmedy heb ik met Ruben meegereden in zijn Elise 111r met compressor, door het vroeg aanwezige koppel hoef je niet zo te werken en ga je eerder in de comfy mode sturen. Laat mij dan maar heerlijk met de atmo in het redline gebied stoeien en werken om de auto hoog genoeg in de toeren te houden.
De E46 m3 motor lijkt mij dan ook in een einser (carros keuze naar eigen smaak) prettigste optie als een hoogtoerige 4 cylinder geen optie meer is i.v.m. emissie.
Kijk de Exige is geen snelle auto, geen autobaan brenner, maar meer een auto die veel pret tussen 80 en 160km/h bied, en daarbij enorm veel beleving geeft.
Als daily zou de einser M1 coupe prima voldoen als je in D. woont en af en toe lekker los kan. Maar het is geen sportwagen en zal het ook nooit worden.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Tom, ik was en ben gek op de N54 in m'n ex 335i en ook op de N55 in de F10 nu.
Gekker dan op de //M V8 irl , lekker bij de les, krachtig, 7000rpm en verre van een benzinedrinker irl.
Prima kar voor 98/100 keren.
Die andere 2 keren zijn track/driftdays, 2 in 2 jaar tijd.

Gekker dan op de //M V8 irl , lekker bij de les, krachtig, 7000rpm en verre van een benzinedrinker irl.
Prima kar voor 98/100 keren.
Die andere 2 keren zijn track/driftdays, 2 in 2 jaar tijd.


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
snap je punt, maar daar zit 30 jaar verschil tussen. Golf 1 is dan weer 'eerlijker' om te vergelijken.Robin schreef:Fair enough.
![]()
Maar als je 'n 1980 Ferrari 308 neemt(sportwagen) en dat vergelijkt met wat hedentendage mogelijk is, denk ik dat een standaard 2011 Golf GTI 6 hem totaal om de oren vliegt, in ALLE disciplines maar da's 'n andere discussie.
Of anders de Golf 6 met de 458 :drinking:
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Dat is zo, maar ik wilde ermee zeggen dat een rasechte sportwagen(308 uit 1980) al gauw achterhaald wordt door 'n nieuwe htk GTI. Je weet zelf hoe je met je ex M5 V10 zogenaamde 'sportwagens'totaal overbodig en belachelijk kunt maken, zo ook met de M3 V8 en zeer zeker ook met de 1M.RVV schreef:snap je punt, maar daar zit 30 jaar verschil tussen. Golf 1 is dan weer 'eerlijker' om te vergelijken.Robin schreef:Fair enough.
![]()
Maar als je 'n 1980 Ferrari 308 neemt(sportwagen) en dat vergelijkt met wat hedentendage mogelijk is, denk ik dat een standaard 2011 Golf GTI 6 hem totaal om de oren vliegt, in ALLE disciplines maar da's 'n andere discussie.
Of anders de Golf 6 met de 458 :drinking:
Beleving is heftiger bij 'n 'sportwagen', maar een 1M met alle DSC uit op 'n redelijk nat wegdek(en droog mag ook hoor), lijkt mij beleving zát. Ik zag 't bij m'n eigen F10 sloep in de sneeuw. Beleving? 100%.

Voor de rest in real life niet echt racebeleving natuurlijk he. Maar 'n ander soort beleving zegmaar.

Die motor is 'n Zahnestück vind ik.
En wil je meer beleving bij je BMW/M boot/1M?
Simpel, alle zijramen openzetten en/of de superaudio aanzetten en Highway to Hell ervoor ofzo. Werkt ECHT! 8)
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Denk dat je met zo'n 'oudje' ook anders gaat rijden, naar mate hij ouder wordt.... 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Je bent gewoon een schakelluie oude man aan het worden JONGHE :drinking:Robin schreef:Tom, ik was en ben gek op de N54 in m'n ex 335i en ook op de N55 in de F10 nu.
Gekker dan op de //M V8 irl , lekker bij de les, krachtig, 7000rpm en verre van een benzinedrinker irl.
Prima kar voor 98/100 keren.
Die andere 2 keren zijn track/driftdays, 2 in 2 jaar tijd.![]()

Automaat, check, turbo motor check, 100.000 luxe opties check


De gifkikker in Robin is tam aan het worden

Michel
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Ik heb sowieso altijd al het idee gehad dat er erg weinig vraag naar 135i's is. Je komt 10x zo veel 335i's tegen en bij wijze van spreken meer 911's dan 135i's. Als je al een 1 serie coupe tegen komt is het vaak een 125i of een 123d oid.Tom schreef: Waar ik mij dan meer over verbaas is dat weinig DFers hier echt enthousiast waren over de 135i coupe maar dat wel zijn over deze 1 M. De 135i werd geïntroduceerd en alleen Ferdinand is er echt enthousiast over. Andre had em besteld en hoorden we er amper over (i.t.t. de 130i met wat aanpassingen). We moeten nog maar even afwachten of het door die aanpassingen op de 1 M echt ineens een scherpere auto is of dat het meer een pimped 135i met M goodies is. Zeker voor die meerprijs.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Verbaast mij helemaal niet Bert. Eigenlijk is de 135i overgemotoriseerd; een 1 serie BMW met een te dikke motor. De 1 serie is er voor de diesel: 118d, 120d (wel of geen coupe). Een 130i zie ik ook heel weinig rijden bijvoorbeeld. Daarnaast is de coupe ook nog eens een controversieel model, volgens velen.
Een 335i (coupe) is veel meer een dure managers bak. Deze rijders gaan nooit voor een 135i maar wel voor een fully loaded 335i.
Toen ik voor de 135i koos dacht ik: hè, een kleine BMW met een dik blok. Ook relatief goedkoop. Dat zal lekker sturen. Bovendien vind het model wel erg leuk. Deze groep kopers is er nauwelijks. Met mijn Schnitzer goodies, maakt de auto mijn verwachtingen helemaal waar. Eigenlijk rijd ik al dik twee jaar in een soort van 1M/// rond. Hoe leuk is de auto.
Nu met het echte M onderstel en M goodies is de 135iM een rijdersauto geworden (is de verwachting). En dat trekt natuurlijk weer nieuwe en andere kopers. Een 135i stock is mi. niet te vergelijken met een 1M///.
Een 335i (coupe) is veel meer een dure managers bak. Deze rijders gaan nooit voor een 135i maar wel voor een fully loaded 335i.
Toen ik voor de 135i koos dacht ik: hè, een kleine BMW met een dik blok. Ook relatief goedkoop. Dat zal lekker sturen. Bovendien vind het model wel erg leuk. Deze groep kopers is er nauwelijks. Met mijn Schnitzer goodies, maakt de auto mijn verwachtingen helemaal waar. Eigenlijk rijd ik al dik twee jaar in een soort van 1M/// rond. Hoe leuk is de auto.
Nu met het echte M onderstel en M goodies is de 135iM een rijdersauto geworden (is de verwachting). En dat trekt natuurlijk weer nieuwe en andere kopers. Een 135i stock is mi. niet te vergelijken met een 1M///.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
In mijn ogen klopt de taillelijn van de einser coupe niet, deze loopt niet op waardoor er geen wigvorm ontstaat, daarom straalt het model geen snelheid uit.
Michel
Michel
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Downforce Hans schreef:Ik lees 2 cilinders te veel.........wat een onzin zeg
Ik spreek hier voor me zelf, dat je een andere mening bent toegedaan is natuurlijk prima……….onzin is een wat ruime kwalificatie…..

Ik vind een 6 cilinder en mooier lopen en meer des BMW`s als ook meer passend bij een M3 dan zo`n dikke V8……………thats it…...

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
EG schreef:romo heeft toch ook een E46 gehad? (Robin ook?), hoe zit het met dat apparaat? Boot? Te zwaar? Of juist goed. Ben ik wel benieuwd naar vergeleken met de M3 V8.
Helaas nog nooit in beide M3's gereden
Klopt idd, ik heb het privilege gehad om een E46 M3 te rijden, nu dus een E92 M3………..kan er kort over zijn;
- beide te zwaar
-E46 M3 rauwer, sportier, minder vergevings gezind, ///Meer ///M
-E92 M3 verfijnd, misschien ook wel "verwijfd", makkelijker, ultieme GT, ///Minder ///M
edit; wat Robin reeds poste
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Sportauto en beleving, interessante insteek. Ik rij nu een sportauto (als ik de Z4 die kwalificatie mee mag geven). Kom uit een M5, qua alles verslaat de M5 de Z4, behalve op het gebied van sportauto beleving. Nu is de sportauto beleving zeker geen heilige graal ofzo. Het is wel fun dat weer wel. Alleen beleving maakt een auto niet goed ofzo. Beleving kan ook tegenwerken, irriteren. Laat ik het zo zeggen, ga je er voor zitten en de focus ligt volledig op sportief rijden dan is de beleving heel erg leuk. Maar rij je in een sportwagen zoals in een 'normale' huis tuin en keukenauto dan werkt de beleving weer tegen.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
tsja , het zijn allebei straatauto's , die waarschijnlijk door beide kopersgroepen voor 98% gewoon dagelijks gebruikt gekocht worden met max 50 in de bebouwde kom en lekker aansluiten in de file op de snelweg , op een circuit vallen ze beiden door de mand . daar koop je zo'n auto ook niet voor . wat dat betreft heeft BMW NL natuurlijk groot gelijk door niet naar die 2 potentiële df-ers te luisteren 8)
ik moet ook wel lachen dat de m3v8 hier een beetje afgebrand wordt , in mijn beleving met de super gasrespons van de v8 is het vanaf zo'n 4000 rpm ondenkbaar dat een 1m hem bij houd . immers 0-100 (4,7) is hij rapper en 0-200 is hij zeker rapper (14,9 sec ). zelfs op de nordschleife is hij 7 sec rapper . en boot of niet , in het dagelijks verkeer heb ik nog geen fijnere auto gereden dan mijn mini limo met dct . (vergeet ook niet dat Romo en Robin beiden nooit in een m3V8 dct gereden hebben , en die extra versnelling icm DCT ( 7dct <> 6M ) maakt het echt een ander verhaal geloof me .)
HAHA , voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen
Maar ik blijf er wel bij , die m3v8 icm 7 traps dct was een echte parel , alleen de 1M is veel speelser te berijden en geniet daarom nu licht de voorkeur als package .
ik moet ook wel lachen dat de m3v8 hier een beetje afgebrand wordt , in mijn beleving met de super gasrespons van de v8 is het vanaf zo'n 4000 rpm ondenkbaar dat een 1m hem bij houd . immers 0-100 (4,7) is hij rapper en 0-200 is hij zeker rapper (14,9 sec ). zelfs op de nordschleife is hij 7 sec rapper . en boot of niet , in het dagelijks verkeer heb ik nog geen fijnere auto gereden dan mijn mini limo met dct . (vergeet ook niet dat Romo en Robin beiden nooit in een m3V8 dct gereden hebben , en die extra versnelling icm DCT ( 7dct <> 6M ) maakt het echt een ander verhaal geloof me .)
HAHA , voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen

Maar ik blijf er wel bij , die m3v8 icm 7 traps dct was een echte parel , alleen de 1M is veel speelser te berijden en geniet daarom nu licht de voorkeur als package .
Laatst gewijzigd door Leen op 27 nov 2012, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Welnee Leen, kijk maar eens hoe het toekomstige 1M/// blok (= Z4 is) heer en meester is
(van de achterhoede..)



-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Het is in zovere zwets dat er nooit iemand iets gezegd over het het feit dat een M3 de kwalificaties heeft zoals nu was omschreven. het was de ongekroonde koning hier op DF.Robin schreef: Euh...Romo rijdt nu 2,5 jaar zo'n ding met handbak, hij vertelt uit eigener ervaring, wat jij van hem quote.
Ik heb bijna 2 jaar zo'n ding in handbak gereden en ga met romo voor 99,9% mee.
Wat is er dan gezwets vraag ik mij af als 2 figuren hier met ervaring met dat ding hetzelfde zeggen, terwijl 'anderen'(geen aanval) nog niet eens in zo'n boot gezéten hebben in the first place en hun (voor) oordeel al klaar hebben over vanalles en nogwat....![]()
Neem niet weg dat de M3 tuurlijk op veel momenten een prima entertainer was, maar dat mag ook wel oor de $$$ en het had nog veel leuker gekund door 't ding lichter te maken en met +/- 360pk was ie dan ook ok/beter.
Dat ie nog beter was geweest als ie lichter was geweest en meer vermogen had gehad ben ik met je eens, maar ach....dat geldt toch voor iedere auto?

Dat ik zo'n auto niet bezit heeft daar niets me te maken. Puur een constatering van feiten. Overigens heb ik wel meerdermale in een sedan M3 mogen sturen.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Kijk een M3 is nog steeds een beest van een kar, maar de vraag is wat ik zou kiezen; een nieuwe m1 of een 2e hands M3……………nou een nieuwe M1
Was het nieuw om nieuw………..altijd een M3……….no brainer for me
De "te" items die ik benoemde tellen nog steeds……….ik durf best kritiek op mijn eigen kar en keuze te hebben, buiten dat staat een M3 toch wel op redelijk eenzame hoogte in auto land……..en das niet alleen mijn mening………...
Was het nieuw om nieuw………..altijd een M3……….no brainer for me
De "te" items die ik benoemde tellen nog steeds……….ik durf best kritiek op mijn eigen kar en keuze te hebben, buiten dat staat een M3 toch wel op redelijk eenzame hoogte in auto land……..en das niet alleen mijn mening………...

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Van die japsen filmpjes kun je niks zinnigs zeggen. Vwb de auto's bedoel ik dan. Er zit simpelweg teveel verschil in de kwaliteiten in de rijders. De Z4 rijder bakt er helemaal niks van. Hij rijdt met het angstzweet in z'n bilnaad rond. Het ziet er gewoon zielig uit.FerdiACS1 schreef:Welnee Leen, kijk maar eens hoe het toekomstige 1M/// blok (= Z4 is) heer en meester is![]()
![]()
(van de achterhoede..)
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
De 1M is gewoon een koopje....
At $47,010 (including destination), the 2012 BMW 1 Series M Coupe isn't exactly cheap. Still, Matthew Russell, BMW product and technology PR rep, says it's "the most affordable M BMW has ever sold, adjusting for inflation, including the original E30 M3." That car cost around $34,000 when it was introduced in 1988. According to the U.S. Bureau of Labor Statistics, Russell is more than right: $34,000 in 1988 had the same buying power as $62,885 in 2010
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten