Mooiste kleur Audi A4 S-line? Comfort met S-line?
-
Mooiste kleur Audi A4 S-line? Comfort met S-line?
Het is natuurlijk behoorlijk persoonlijk, maar wat vind men nou de kleur die over het algemeen het beste past op een Audi A4 S-line? En dan niet de kleur die alleen mooi uitkomt in het volle zonlicht, maar juist de kleur die zowel op sombere dagen als op mooie dagen goed uit de verf komt.
En andere vraag: Is het rijden in een Audi A4 S-line met z'n 18" velgen en met 3cm verlaagd sportonderstel echt afzien, of valt het nog behoorlijk mee met het comfort?
En andere vraag: Is het rijden in een Audi A4 S-line met z'n 18" velgen en met 3cm verlaagd sportonderstel echt afzien, of valt het nog behoorlijk mee met het comfort?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Mooiste kleur Audi A4 S-line? Comfort met S-line?
Wit en Dakota grey 8) En het comfort valt reuze mee.. ik heb dan een A3 sportback Pro Line S in Dakota Grey
- Luca
We hebben een A4 Avant 3.0 S-line gehad. 18 inch icm het sportonderstel
Reed geweldig!!
Reed geweldig!!
-
Mooiste kleur is m.i. Daytona Grey.
S-line met 18" is naar mijn mening beter in het opvangen van klappen dan een standaard bmw onderstel..
Het is ook een optie om naar 2cm verlaagd terug te gaan, maar dat is naar mijn mening niet nodig.
S-line met 18" is naar mijn mening beter in het opvangen van klappen dan een standaard bmw onderstel..
Het is ook een optie om naar 2cm verlaagd terug te gaan, maar dat is naar mijn mening niet nodig.
Sline onderstel vindt ik hard en niet al te best maar goed
Daytona Grey!!!!!!!!!!!!!! hands down!!!!

Daytona Grey!!!!!!!!!!!!!! hands down!!!!
-
Daytona ziet er inderdaad wel gaaf uit.
Maar eh, ik zie deze niet als beschikbare kleur in de brochure van de A4?
Maar eh, ik zie deze niet als beschikbare kleur in de brochure van de A4?
-
Is tegenwoordig weer een meerprijs..
-
Jammer.
De 'exclusieve' s-line kleur is nu Monzazilver
De 'exclusieve' s-line kleur is nu Monzazilver
-
Serieus?? Ik heb lang in een E92 met M-onderstel en 17" runflats gereden en dat vond ik in ieder geval ergj stug, vandaar dat ik wat huiverig ben voor 18" + S-onderstelKoenM schreef: S-line met 18" is naar mijn mening beter in het opvangen van klappen dan een standaard bmw onderstel..
- RutgerK
Daytona of Meteor Grey zijn wel de mooiste kleuren op een A4. S-line wordt over het algemeen beoordeeld als erg hard. Er zijn genoeg bestellingen waarbij het S-line onderstel vervangen wordt door een gewoon sportonderstel van -20mm.
Ik weet niet of een S-line onderstel onder een Sportback te vergelijken is. Ik heb de veren in ieder geval vervangen door Eibach veren. Ik vond het S-line onderstel niet lekker. Veel te hard ingaand en ik had het idee dat de auto zich niet echt zette in een bocht.
Ik weet niet of een S-line onderstel onder een Sportback te vergelijken is. Ik heb de veren in ieder geval vervangen door Eibach veren. Ik vond het S-line onderstel niet lekker. Veel te hard ingaand en ik had het idee dat de auto zich niet echt zette in een bocht.
- Macboy
Starred je kunt niet aan iemand vragen of een bepaald onderstel wel of niet stug is. Dat is wel zo persoonlijk dat je er zelf in zal moeten rijden vrees ik. Als kleur is Daytona Gay inderdaad wel heel fraai 

Ben het volledig met Rutger eens...
Heb toen heel rap het Sline onderstel geruild voor een schroefset en die op zijn hardst reedt nog vele malen beter dan met het Sline onderstel...
Daytona kost idd extra... maar is wel DE kleur hoor
Heb toen heel rap het Sline onderstel geruild voor een schroefset en die op zijn hardst reedt nog vele malen beter dan met het Sline onderstel...
Daytona kost idd extra... maar is wel DE kleur hoor
- Apolo2
Mijn laatste Audi met S-line had de kleur Avuszilver dat heet nu Monzazilver, een unieke S-line kleur waarover ik regelmatig complimenten heb ontvangen. Een kleur met veel meer diepte en tja.... zeg maar "levendiger" dan standaard zilver. Wat mij betreft een aanrader.
De S-line onderstellen zeker bij de A3 zijn erg vaak aan verandering onderhevig geweest. Ik heb een 2004 S-line A3 gehad die veel harder was dan een 2006 A3 S-line die weer harder was dan een 2008 TT-S-line. Kortom de recentere onderstellen zijn beter afgestemd.
De S-line onderstellen zeker bij de A3 zijn erg vaak aan verandering onderhevig geweest. Ik heb een 2004 S-line A3 gehad die veel harder was dan een 2006 A3 S-line die weer harder was dan een 2008 TT-S-line. Kortom de recentere onderstellen zijn beter afgestemd.
-
- Sjoerd
Zee -of ijssilver zoals dat tegenwoordig heet. TiAg bij BMW 

-
Dakotagrey lijkt trouwens behoorlijk wat weg te hebben van Spacegrau van BMW. Of vergis ik mij daar in?

- Friso
Mooiste kleur op een A4 S-line ROOD
zie link http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3B66Z/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
zie link http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3B66Z/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wat vinden we van Tiefseeblau?

Donkerblauwe auto koop ik nooit weer!
de E60 was ook zoiets, wat een dramakleur zeg... je ziet er alles op! persoonlijk voor mij echt noooooooooooooooit weer
de E60 was ook zoiets, wat een dramakleur zeg... je ziet er alles op! persoonlijk voor mij echt noooooooooooooooit weer
-
Paul schreef:Donkerblauwe auto koop ik nooit weer!
Ik neem aan dat donkerblauw wat dat betreft niet erger is dan zwart? En ik heb een aantal jaren geleden een A4 gehad met Briljantblack en vond dat altijd erg meevallen qua 'smerigheid'. Maar ik ben dan ook geen megapoetser

Starred.... Daytona grey - 100% kennis van me heeft zijn nieuwe A4 ook in daytona... volgens mij via Audi Exclusive ofzo... maar helehola wat een vette kleur is dat zeg....
-
Ja, is een hele mooie kleur. Deze speciale kleur kon je destijds zonder meerprijs meebestellen bij een s-line uitvoering. Daytona is echter sinds enige tijd vervangen door de speciale kleur Monza zilver (die nu dus niks extra kost) en voor Daytona moet je nu E2500 bijlappen.Paul schreef:Starred.... Daytona grey - 100% kennis van me heeft zijn nieuwe A4 ook in daytona... volgens mij via Audi Exclusive ofzo... maar helehola wat een vette kleur is dat zeg....
Daar heb ik minder trek in
-
Toevallig, ik had een half jaar geleden precies dezelfde twijfels.
Voor dat monzazilver ben ik nog naar de andere kant van NL gereden om precies een A4 avant S-line te zien in deze kleur, toch gekozen voor zwart metalic.
Geen spijt van, ik heb wel donker glas achter besteld.
Dat maakt het echt mooier, zeker met zwart metalic.
En het onderstel/stugheid was ook een punt voor mij omdat de auto gebruikt wordt als familie auto, en niet als circuit auto.
Daarom heb ik niet voor het S onderstel gekozen, maar het gewone sportonderstel (2cm. verlaagd ipv 3cm.)
Ik heb wel de 19" velgen erop.
Ook geen spijt van, zeker veel minder stug dan mijn E90 met 18" runflat (en ook minder stug dan een E46 met M-onderstel!)
Als je een stukje wil rijden is dat geen punt, auto staat nu op 18" winterbanden.
I
Voor dat monzazilver ben ik nog naar de andere kant van NL gereden om precies een A4 avant S-line te zien in deze kleur, toch gekozen voor zwart metalic.
En het onderstel/stugheid was ook een punt voor mij omdat de auto gebruikt wordt als familie auto, en niet als circuit auto.
Daarom heb ik niet voor het S onderstel gekozen, maar het gewone sportonderstel (2cm. verlaagd ipv 3cm.)
Ook geen spijt van, zeker veel minder stug dan mijn E90 met 18" runflat (en ook minder stug dan een E46 met M-onderstel!)
Als je een stukje wil rijden is dat geen punt, auto staat nu op 18" winterbanden.
I
-
Monza heb ik ook bekeken en ik vind het er niet echt uitspringen qua bijzonderheid. Zwart is uiteraard altijd goed! Ik overweeg nu phantom zwart, deepseablue en quartz silver.Marcelvv schreef:Toevallig, ik had een half jaar geleden precies dezelfde twijfels.
I
Ik heb onlangs gereden met een A4 met sportonderstel en 18". Dat viel zeker niet tegen! Zelfs een stuk beter (minder bonkig) dan mijn E92 met M-onderstel en 17" LM. Dus dat biedt perspectief

Tegelijkertijd ben ik toch ook wel benieuwd naar de waarde van het Audi Drive Select systeem. Omdat het wel weer een stuk duurder is in de lease, moet het echt veel toegevoegde waarde hebben boven het normale sportonderstel > lees: op standje comfort moet het dan ook echt heel relaxed rijden...
Wie heeft hier ervaring mee?
trust me... vergeet de Deepblue......krijg je spijt van