Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Als ik moet kiezen op specs kies ik overigens ook voor de 1M, omdat het een turbomotor is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die vnl. snelweg rijden een M3 willen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
1M
En een oranje is toch wel dikke porno
En een oranje is toch wel dikke porno
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Ravin ///M schreef:Als ik moet kiezen op specs kies ik overigens ook voor de 1M, omdat het een turbomotor is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die vnl. snelweg rijden een M3 willen.


Juist andersom Je zit in z'n 6 met de M3 bij 110/130kmh want trage stakkers voor je op de snelweg , weg vrij: Wil je actie in dat lompe ding? In z'n 6 blijven is de eerste de beste 130pk tdi sneller, naar 5 terug?
Nee naar 4 terug of liever 3.

Met 'n x35i, laat staan 'n 1M of Ferdi's minikernraket op wielen hou je 'm in z'n 6 en gaat ie nog lekker smeuig vanwege de surplus aan Nm's bij normale toeren vooruit.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
FerdiACS1 schreef: En een oranje is toch wel dikke porno
Word er niet geil van, maar ieder z'n ding,(Franz) Ferdinand

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Even voor de duidelijkheid: de E46 M3 CSL wordt natuurlijk niet in dit draadje bedoeld, maar de E90 M3.
Ik heb mijn post aangepast, jij bedoelde niet de snelweg maar de fileRavin ///M schreef:Als ik moet kiezen op specs kies ik overigens ook voor de 1M, omdat het een turbomotor is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die vnl. snelweg rijden een M3 willen.

Wij zijn het te vaak eens met elkaarHielke schreef:Ik ben blij met dit topic, komt de ware aard van al die rechtelijnbranders naar boven. Intussen vor de buitenwacht wat laf driften maar intussen.

Laatst gewijzigd door Macboy op 14 jan 2011, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
1 met kont vind ik niks, V8 all the way
Ik kan toch niet driften :jenna:

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Lastig.
Heb nog nooit in een E9x M3 gereden en ook niet in de 1 ///M Coupe. De 1-serie stuurt een stuk beter dan de 3-serie, dus als het verschil net zo groot is tussen de M3 en 1 ///M Coupe dan grote kans dat het de 1 ///M Coupe wordt. Daarbij zou ik de auto dagelijks gebruiken en dan is een turboblok toch best lekker, vermogen staat altijd klaar. Voor af en toe weekend heb ik al een oldskool atmo in de garage staan, hetzelfde voor op het circuit.
Heb nog nooit in een E9x M3 gereden en ook niet in de 1 ///M Coupe. De 1-serie stuurt een stuk beter dan de 3-serie, dus als het verschil net zo groot is tussen de M3 en 1 ///M Coupe dan grote kans dat het de 1 ///M Coupe wordt. Daarbij zou ik de auto dagelijks gebruiken en dan is een turboblok toch best lekker, vermogen staat altijd klaar. Voor af en toe weekend heb ik al een oldskool atmo in de garage staan, hetzelfde voor op het circuit.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Idd lastig.
M3 vanwege de motor of 1M vanwege het mindere gewicht en betere handling. Of er nu 340 of 420 PK in staat zal me om het even zijn maar die V8 klinkt wel geweldig natuurlijk. Maar aan de andere kant als ik kijk hoe ik doorgaans met de E36 rij hoeft er niet persee 420 PK in te zitten en is het gewichtsvoordeel van de 1M misschien weer doorslag gevend.
M3 vanwege de motor of 1M vanwege het mindere gewicht en betere handling. Of er nu 340 of 420 PK in staat zal me om het even zijn maar die V8 klinkt wel geweldig natuurlijk. Maar aan de andere kant als ik kijk hoe ik doorgaans met de E36 rij hoeft er niet persee 420 PK in te zitten en is het gewichtsvoordeel van de 1M misschien weer doorslag gevend.
- Knot
- Berichten: 40161
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Alleen voor het blok zou ik al de M3 nemen...
Turbo en ///M????
Turbo en ///M????

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Dus een turbomotor is de nieuwe maatstaf voor DF. Ok dan weten we dat. Ik ben benieuwd naar de eerste hete circuitdagen, kijken wie er gezellig bij Hans in de pitbox kan gaan staan afkoelen.
Het gebrek aan vermogen onderin vind ik nou juist het verschil geven in beleving tussen een atmo en een geblazen motor. De atmo heeft progressieve kracht tot de redline, de turbo geeft over de hele linie een uitgesmeerd vermogensbereik. En dat is nou net wat ik niet leuk vind. Ik hou wel van een auto waar je mee aan de slag moet om vooruit te komen.
Nou zie ik een M3 E90 zeker niet als een circuittool maar om eerlijk te zijn een 1 ///M ook niet. Het zijn GT's en geen GT3 achtigen.

Het gebrek aan vermogen onderin vind ik nou juist het verschil geven in beleving tussen een atmo en een geblazen motor. De atmo heeft progressieve kracht tot de redline, de turbo geeft over de hele linie een uitgesmeerd vermogensbereik. En dat is nou net wat ik niet leuk vind. Ik hou wel van een auto waar je mee aan de slag moet om vooruit te komen.
Nou zie ik een M3 E90 zeker niet als een circuittool maar om eerlijk te zijn een 1 ///M ook niet. Het zijn GT's en geen GT3 achtigen.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Motor is maar een deel van het verhaal. Mij maakt het persoonlijk niks uit.Joy schreef:Dus een turbomotor is de nieuwe maatstaf voor DF. Ok dan weten we dat. Ik ben benieuwd naar de eerste hete circuitdagen, kijken wie er gezellig bij Hans in de pitbox kan gaan staan afkoelen.![]()
Het gebrek aan vermogen onderin vind ik nou juist het verschil geven in beleving tussen een atmo en een geblazen motor. De atmo heeft progressieve kracht tot de redline, de turbo geeft over de hele linie een uitgesmeerd vermogensbereik. En dat is nou net wat ik niet leuk vind. Ik hou wel van een auto waar je mee aan de slag moet om vooruit te komen.
Nou zie ik een M3 E90 zeker niet als een circuittool maar om eerlijk te zijn een 1 ///M ook niet. Het zijn GT's en geen GT3 achtigen.
Maar door wielbasis, wielophanging en gewicht is een 1M een veel leukere sporter dan welke andere M ook.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Ach als Andre straks voorbij komt en meldt dat atmo M de auto is die je moet hebben zeikt iedereen de 1M wel weer af 

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Hoe zou de poll eruit zien als je de 1 M vervangt door de ACS1 van Ferdinand?
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Robin schreef:Ravin ///M schreef:Als ik moet kiezen op specs kies ik overigens ook voor de 1M, omdat het een turbomotor is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die vnl. snelweg rijden een M3 willen.![]()
:
Juist andersom Je zit in z'n 6 met de M3 bij 110/130kmh want trage stakkers voor je op de snelweg , weg vrij: Wil je actie in dat lompe ding? In z'n 6 blijven is de eerste de beste 130pk tdi sneller, naar 5 terug?
Nee naar 4 terug of liever 3.![]()
Met 'n x35i, laat staan 'n 1M of Ferdi's minikernraket op wielen hou je 'm in z'n 6 en gaat ie nog lekker smeuig vanwege de surplus aan Nm's bij normale toeren vooruit.
tsja , daar heb je met de DCT bak natuurlijk helemaal geen last van , met je rechterduim de m knop in en tegelijkertijd met je linkervinger 2 of 3 klikjes terug en je bent echt weg in notime , da's dus echt geen issue m.i.
Laatst gewijzigd door Leen op 14 jan 2011, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Robin schreef:FerdiACS1 schreef: En een oranje is toch wel dikke porno
Word er niet geil van, maar ieder z'n ding,(Franz) Ferdinand
Ooo...ik vind ze toch niet zo verkeerd.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
lol@reactie robin ...
It's indeed my William of Orange fantasy ...
It's indeed my William of Orange fantasy ...
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Bijzonder is 't wel inderdaad. BMW kwam eerst als 1 van de pioniers met turbobenzinemotoren(rond mijn geboortejaar) en pas ongeveer 15 jaar later met de bekende //M motoren.Knot schreef:Alleen voor het blok zou ik al de M3 nemen...
Turbo en ///M????
Aan de andere kant is een hoogtoerige ///M motor ook geen GT3 of 430/458 blok. Althans de motor is ok, de auto waarin ze zitten is nu wat te massaal, OF gewoon wat AMG doet: There is no substitute for cubic inches in atmo land naar mijn idee.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
En ook AMG gaat weer naar geblazen motoren. Kortom, je kan net zolang lopen zeuren over turbo's maar ze hebben nu eenmaal de toekomst. Deal with it. Ik vind het prima, een echte ///M hoogtoerig blok heb ik al.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Goed, zoals ik het bekijk;
De M3 is een prima ding, maar eigenlijk te;
- te groot
- te zwaar
- te veel zuipen
- te kleine tank
- te grote draaicirkel
- te veel GT, te weinig///M
- te veel cilinders (in elk geval 2)
- handbak niet passend bij het te verwachten karakter van de kar, ergo ///M-DTC is de betere keus
Maar verder rijdt het ding geweldig..............maar ze zijn te veel doorgeschoten.............IMHO
Daarom, ondanks dat ik het model altijd en nog dubieus heb gevonden, kies ik een 1M, ook nog in dat oranje
Waarom;
Eigenlijk het omgekeerde rijtje van hierboven;
- kleiner/compacter/agressiever
- minder massa
- het goede aantal cilinders
- meer thuis onderin
- nog beter sturen
Ik wil ook geen 2e hands M3 ( met alle respect verder), dan dus liever een nieuwe 1M............
De M3 is een prima ding, maar eigenlijk te;
- te groot
- te zwaar
- te veel zuipen
- te kleine tank
- te grote draaicirkel
- te veel GT, te weinig///M
- te veel cilinders (in elk geval 2)
- handbak niet passend bij het te verwachten karakter van de kar, ergo ///M-DTC is de betere keus
Maar verder rijdt het ding geweldig..............maar ze zijn te veel doorgeschoten.............IMHO
Daarom, ondanks dat ik het model altijd en nog dubieus heb gevonden, kies ik een 1M, ook nog in dat oranje

Waarom;
Eigenlijk het omgekeerde rijtje van hierboven;
- kleiner/compacter/agressiever
- minder massa
- het goede aantal cilinders
- meer thuis onderin
- nog beter sturen
Ik wil ook geen 2e hands M3 ( met alle respect verder), dan dus liever een nieuwe 1M............
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
+1markk schreef:gebruikte m3 v8 sedan aub met gebruikte 130i met sper ernaast aub
alternatief: insert e46 m3 voor m3 v8
alternatief: insert e39 m5 voor m3 v8
alternatief: insert e60 m5 v10 voor m3 v8
alternatief: insert e46 m3 csl voor 130i met sper
Hmm, doe dus maar alternatief 3 en 4, m5 v10 en csl. Met een beetje shoppen moet dat lukken voor de prijs van een 1m coupe twin turbo...
Mark
Nog nooit in E9X M3 gereden, 1M uiteraard ook niet. Maar wel deze week even 3-deurs BMW uitgeprobeerd en dat is met hele kleine kinderen niets. Ga dus voor de ///M met 4/5 deuren.
M5 touring + E46 M3 (CSL) lijkt me voor mij ideaal.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Ik zie nergens staan dat 't om een E90 M3 moet gaan, dus doe mij dan maar de E46 M3 CSL.
De E46 M3 vind ik ook stukken mooier dan een M1.
Turbo of atmo maakt mij niet uit....'t heeft allebei z'n charmes.
De Subaru van mij levert pas vermogen en koppel vanaf ongeveer 3000 toeren en gaat door tot ongeveer 6500 toeren...tussen 6000 en 6500 toeren ligt 't beste schakelmoment.
Kan wel doortrekken tot ongeveer 7000 toeren, maar dat heeft niet veel nut meer, omdat 't vermogen niet meer stijgt.
Neem je een nog grotere turbo dan zal 't moment van inkomen van de turbo bij een nog hoger toerental liggen, maar ook de 'schop in je rug' wordt dan groter.
Die M1 heeft een dubbele turbo, dus dan zul je misschien wel de 'schop' van de turbo kwijt zijn.....durf ik niets van te zeggen, want nog nooit met een dubbele turbo gereden.

De E46 M3 vind ik ook stukken mooier dan een M1.

Turbo of atmo maakt mij niet uit....'t heeft allebei z'n charmes.

Dat ligt er maar net wat voor turbo erop staat, ze spreken niet voor niks over een 'turbogat'.Joy schreef:de turbo geeft over de hele linie een uitgesmeerd vermogensbereik.
De Subaru van mij levert pas vermogen en koppel vanaf ongeveer 3000 toeren en gaat door tot ongeveer 6500 toeren...tussen 6000 en 6500 toeren ligt 't beste schakelmoment.
Kan wel doortrekken tot ongeveer 7000 toeren, maar dat heeft niet veel nut meer, omdat 't vermogen niet meer stijgt.
Neem je een nog grotere turbo dan zal 't moment van inkomen van de turbo bij een nog hoger toerental liggen, maar ook de 'schop in je rug' wordt dan groter.
Die M1 heeft een dubbele turbo, dus dan zul je misschien wel de 'schop' van de turbo kwijt zijn.....durf ik niets van te zeggen, want nog nooit met een dubbele turbo gereden.

Laatst gewijzigd door Opa op 14 jan 2011, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Berichten: 16600
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
En dat zou dus jammer zijn.
Ik was na een proefrit in een M coupé (Z3) echt teleurgesteld over die auto, het vermogen kwam mij veel te lineair erin. Een turbo auto, zeker met een grotere dan standaard, verpest je voor dat betreft, beleving is heel anders.
Ik kan me zo indenken dat de twin turbo ook heel smooth gaat werken en dat lijkt me echt zonde.
Maar goed, ik heb er ook niet mee gereden, heb dus geen flauw idee of mijn argumenten wel hout snijden
Morgen ga ik (mee)rijden in de M5 van Jelmer, dat is toch veel leuker
Ik was na een proefrit in een M coupé (Z3) echt teleurgesteld over die auto, het vermogen kwam mij veel te lineair erin. Een turbo auto, zeker met een grotere dan standaard, verpest je voor dat betreft, beleving is heel anders.
Ik kan me zo indenken dat de twin turbo ook heel smooth gaat werken en dat lijkt me echt zonde.
Maar goed, ik heb er ook niet mee gereden, heb dus geen flauw idee of mijn argumenten wel hout snijden

Morgen ga ik (mee)rijden in de M5 van Jelmer, dat is toch veel leuker

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
Niks frustrerender dan in een vermogende turboauto nét voordat je turbo erin knalt te willen accelereren. Renault 5 GT Turbo.... OWWWWW wat heb ik me daar aan gegergerd. Linear is juist wat ik wil, altijd power. En een biturbo is helemaal lekker, als het verschil net zo fijn is als het verschil tussen een gekietelde 535d-530d. Wat dat betreft heeft de 1M goeie kaarten. Maar ik blijf het gelul in de ruimte vinden.... kan overigens niet wachten op een head to head RS3-1M match met Jeremy in de 1M gepropt en Hamster in de RS3.
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
De 1m want daar krijg je een gratis petje bij !!
De M3 dus.
Dan maar een poetser. Prachtig model en de 1m is maar een sjonnieding met z'n autostyle voorbumper.
Durf al mijn spaarcentjes erom te wedden dat wanneer 2 jaar terug iemand een aftermarket bumper precies zoals de huidige van de 1m gemonteerd zou hebben dat er moord en brand werd geschreeuwd en de eigenaar tot blue lagoon 2 werd uitgeroepen.
De M3 dus.
Dan maar een poetser. Prachtig model en de 1m is maar een sjonnieding met z'n autostyle voorbumper.
Durf al mijn spaarcentjes erom te wedden dat wanneer 2 jaar terug iemand een aftermarket bumper precies zoals de huidige van de 1m gemonteerd zou hebben dat er moord en brand werd geschreeuwd en de eigenaar tot blue lagoon 2 werd uitgeroepen.