Michel P schreef:@EG,
Het vlees is zwak, 100% eens, maar als ze, en dan doel ik op de gehele politiek, weer voeling met de burger willen krijgen, dan zal met in eigen vlees moeten snijden. Kijk een jaartje wachtgeld als met 4 jaar heeft gezeten, want dat zijn 4 tropen jaren, daar heb ik geen moeite mee. maar zit je 3 jaar dan maar 3/4 jaar geld, enz. enz.
Door de functie in de politiek zal indien met capabel is door het aangelegde netwerk wel weer een aardige baan kunnen scoren. Zie Wouter Boslim.
Dat Cohen afziet, lijkt me gezien zijn nieuwe job niet meer dan normaal, dus dat hij er vanaf ziet is ook om geen commentaar te krijgen over het dubbele inkomen wat het dan zou genieten, want het blijft taxpoet.
Michel
Ik denk dat in geen enkel land een politicus voeling kan krijgen met de "gewone man" omdat die politicus altijd veel geld opstrijkt en vaak heel veel soorten vangnetten heeft (zoals de wachtgeld regelingen).
Wat jij verteld zou eigenlijk zo moeten zijn, terwijl wij ons krombetalen aan MRB, BPM, BTW over brandstofaccijns, 52% inkomstbelasting, zit zo een gast zichzelf te verrijken. Maar wat doe je eraan? Ik denk dat als de economie weer aantrekt die wijzigingen zo weer (geruisloos) ongedaan gemaakt zullen worden.
Het probleem met politiek is ook dat iemand moeilijk afgestraft kan worden. En als ie afgestraft word krijgt ie gewoon lekker dik betaald. Als ik niet werk heb ik ook geen geld. Zo simpel is het. Jammer dat het in politiek Den Haag niet zo werkt maar als je goed nadenkt is dit ook logisch. Wie krijgt het geld? Politiek Den Haag, wie bepalen de spelregels? Politiek Den Haag. Wij van WC-eend adviseren WC-eend voor de WC.
Naar mijn mening zouden die gasten in politiek Den Haag net zo hard moeten bloeden als ons. Ieder jaar word de MRB verhoogd terwijl we op geen enkele manier worden gecompenseerd, ieder jaar hogere boetes etc. Dan bedenk ik mij een ding en dat is gewoon dat heel Den Haag, inclusief de PVV gewoon wereldvreemd is.