Het salaris van DF-ers ;-)
-
Re: Het salaris van DF-ers ;-)
Ik ben absoluut bevoorrecht en dat realiseer ik me ook terdege. Nu nog zorgen dat mijn kinderen hetzelfde meekrijgen. Dagelijkse kost.
- dvh
Waarmee ben je bevoorrecht shakes ?
@Rico
De efteling is hier 15 minuten vandaan en onze kinderen hebben nog gratis entee...

@Rico
De efteling is hier 15 minuten vandaan en onze kinderen hebben nog gratis entee...

- PD power
Als je niet spaart als je jong bent, gaat je dit later zeker niet lukken, juist in de jonge jaren kun je een slag slaan.Barend schreef:Salaris.. Altijd een moeilijk punt, voor mijn leeftijd met mijn diploma's verdien ik niet slecht, ik heb zeker niet te klagen.
Per maand hou ik genoeg over om lekker van te leven, en dat doe ik dan ook.. Geld moet rollen, zeker op dit moment in mijn leven. Het echte sparen komt later wel, nu red ik het goed zonder een grote buffer. Dat zal straks wel veranderen als er een huis is gekocht enzo.
Er is bij ons ook een deel prestatieafhankelijk boven het bruto salaris, alleen merk je daar in 'deze tijden' weinig van omdat de percentages laag zijn.. Helaas.
Het is net als met mensen die elke keer morgen willen stoppen met roken...., iets met discipline...

- HJ2
Precies... Ik kan ook de discipline niet opbrengen om te beginnen met roken.... En met sparen ook al niet 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
smiley schreef:Vegeet niet dat hier relatief nogal wat oude peuken rondlopen.Martijn_bmw schreef:+1 je zal mij niet horen als mijn salaris nog eens zo mag stijgen dat ik 52% belasting mag betalen 8)
Die zijn niet allemaal begonnen met 52% te betalen op dag 1.
Hard werken/leren, en op tijd de juiste keuzes maken of je bij die baas nog wel op de juiste plek zit, en dan kom je er ook.
Definieer "oude peuken"…………………..
Laten we het zo zeggen, waar ik ben qua leeftijd, moet jij nog maar zien te komen……….zoiets?

- Dennis Cavallino
Onze Thieu krijgt altijd betaald om naar de Efteling te gaan. Daarom kijkt ie altijd zo vrolijk.
-
Ik kan dagelijks doen wat ik wil, genoeg vrije tijd en een prachtige baan/hobby en ben gezond. Beter kan eigenlijk niet.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
35+romo schreef:Definieer "oude peuken"…………………..

- Knot
Van mij hoeft het allemaal niet zo hip hoor, heb er voor gekozen vroeg mak aan te doen. Lekker om 4 uur thuis te zijn en van vrij tijd/hobby's etc te genieten. Dan maar wat minder verdienen maar wel genoeg tijd om leuke dingen te doen.
- Maus335i
Hier nog zoeenHJ2 schreef:Precies... Ik kan ook de discipline niet opbrengen om te beginnen met roken.... En met sparen ook al niet

- cooldragon
gelukkig!voelde me al aangesproken hahahasmiley schreef:35+romo schreef:Definieer "oude peuken"…………………..
- Ravin ///M
- 911-lover
Als 35+ al oude peuken zijn , wat is mijn generatie dan :twisted: 

- RVV
911-lover schreef:Als 35+ al oude peuken zijn , wat is mijn generatie dan :twisted:
As

- Arthur
- Auto: Nr.51
En jij staat alweer op?RVV schreef:911-lover schreef:Als 35+ al oude peuken zijn , wat is mijn generatie dan :twisted:
As

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Nou nou. Probeer je een leukere omschrijving aan ervaren mensen te geven, staat gelijk de halve afdeling geriatrie op de achterste poten 

- Aerschtuner
Iemand in voor een DF-meeting bij de Efteling?
Ik woon er ook naast en heb een tijdje (~3 jaar) voor onder andere Mathieu gewerkt daar.
En 52% belasting betalen is geen pretje. Ik factureer door het jaar heen wat aan een partij die me op basis van een VAR gewoon netto uitbetaalt. Bij de belastingopgaaf valt dat net in de hoogste categorie en dat is best kut als je al die centen al hebt opgemaakt...

En 52% belasting betalen is geen pretje. Ik factureer door het jaar heen wat aan een partij die me op basis van een VAR gewoon netto uitbetaalt. Bij de belastingopgaaf valt dat net in de hoogste categorie en dat is best kut als je al die centen al hebt opgemaakt...
- Macboy
Leuker kunnen we het niet maken ...
- Sjoerd MP BMW
Ik verdien nu bijna niks. Net klaar met mijn studie en er is maar weinig werk te vinden.
Ik maak het mezelf dan ook wel moeilijk omdat ik slechts ~24u wil werken aangezien ik ook een eigen zaak aan het opzetten ben. Hiervan kan ik (nog) niet leven en verder interen op mijn spaarcenten wil ik ook niet.
Dus doe nu wat magazijnwerk in een te grote organisatie waar echt een 9-5 mentaliteit heerst. Qua werk ben ik nu gewoon diep ongelukkig! Denk soms: Waarom heb ik een HBO papiertje? Had ik niet beter een minigraver, jeep en aanhanger kunnen kopen...' maar ik kom uit een agrarisch liberaal gezin dus ik laat mijn kop niet hangen!
Als ik thuis kom van werk (15.00) stap ik onder douche en ga op mijn kantoor zitten. Ik leef dan helemaal op!
Hier lees ik mij in op nieuwe materie, doe mijn werk wat ik moet doen voor mijn klanten en overige werkzaamheden zoals automatisering m.b.v. Excel. HEERLIJK
Wat mij betreft mogen er wat meer klanten komen, maar is een branche van langedurige relaties waarbij ik het nu nog vooral van de gun-factor moet hebben.
Tijdens dit schrijven gaat er weer een sollicitatiebrief uit... ik zal wel weer te weinig werkervaring hebben of teveel geleerd voor de functie.
Iemand hier op D-F nog iemand nodig?
Ik maak het mezelf dan ook wel moeilijk omdat ik slechts ~24u wil werken aangezien ik ook een eigen zaak aan het opzetten ben. Hiervan kan ik (nog) niet leven en verder interen op mijn spaarcenten wil ik ook niet.
Dus doe nu wat magazijnwerk in een te grote organisatie waar echt een 9-5 mentaliteit heerst. Qua werk ben ik nu gewoon diep ongelukkig! Denk soms: Waarom heb ik een HBO papiertje? Had ik niet beter een minigraver, jeep en aanhanger kunnen kopen...' maar ik kom uit een agrarisch liberaal gezin dus ik laat mijn kop niet hangen!
Als ik thuis kom van werk (15.00) stap ik onder douche en ga op mijn kantoor zitten. Ik leef dan helemaal op!
Hier lees ik mij in op nieuwe materie, doe mijn werk wat ik moet doen voor mijn klanten en overige werkzaamheden zoals automatisering m.b.v. Excel. HEERLIJK
Wat mij betreft mogen er wat meer klanten komen, maar is een branche van langedurige relaties waarbij ik het nu nog vooral van de gun-factor moet hebben.
Tijdens dit schrijven gaat er weer een sollicitatiebrief uit... ik zal wel weer te weinig werkervaring hebben of teveel geleerd voor de functie.
Iemand hier op D-F nog iemand nodig?
- Pim
Nou dat motiveert nu ik eind deze maand wil beginnen met afstuderen na 3,5 jaar HBO in de avondurenSjoerd MP BMW schreef:Ik verdien nu bijna niks. Net klaar met mijn studie en er is maar weinig werk te vinden.
......................heel verhaal.....

- Sjoerd MP BMW
Conjunctuur is nu laag, maar bedenk daarbij dat ik het mezelf moeilijker maak door deeltijd te willen gaan werken. Ik denk dat ik maar eens breder gaan zoeken naar ook 32-26 uur. Het aantal klanten die ik nu heb kan nog in de avonduren.Pim schreef:Nou dat motiveert nu ik eind deze maand wil beginnen met afstuderen na 3,5 jaar HBO in de avonduren
Ken iemand die ook voor zichzelf is begonnen naast zijn reguliere baan. Het komt gewoon niet van de grond omdat hij meer dan 40 uur werkt voor zijn werkgever.
- dvh
Je bent niet zo'n goede ondernemer als je daardoor geld laat liggen imho.
- Sjoerd MP BMW
Gaat niet alleen om geld, ook om ervaring. Ondernemen met geld als doelstelling leidt vaak tot nada. Je moet het doen omdat je het leuk vindt. Ik heb het druk zat nu, genoeg te doen.dvh schreef:Je bent niet zo'n goede ondernemer als je daardoor geld laat liggen imho.
Lijkt mij juist vervelend voor diegene die nu geen werk hebben en alleen maar een baan willen en geen zelfstandige willen zijn.
Of sloeg deze opmerking op die kennis met reguliere baan en bedrijf ernaast doet maar niet van de grond komt?
- jos_br
Ik ben ook een bedrijf naast mijn reguliere baan (minimaal 45 uur) begonnen en inderdaad iets begonnen dat ik leuker/belangrijker vondt dan alleen de centen.Sjoerd MP BMW schreef:Gaat niet alleen om geld, ook om ervaring. Ondernemen met geld als doelstelling leidt vaak tot nada. Je moet het doen omdat je het leuk vindt. Ik heb het druk zat nu, genoeg te doen.dvh schreef:Je bent niet zo'n goede ondernemer als je daardoor geld laat liggen imho.
Lijkt mij juist vervelend voor diegene die nu geen werk hebben en alleen maar een baan willen en geen zelfstandige willen zijn.
Of sloeg deze opmerking op die kennis met reguliere baan en bedrijf ernaast doet maar niet van de grond komt?
Vind de opmerking "diegene die nu geen werk hebben en alleen maar een baan willen en geen zelfstandige willen zijn." een beetje dinigrerend aangezien wanneer je "het" niet in jebt iets voor jezelf te beginnen je dit nooit moet doen.
Jos.