Slechte ervaringen met een 33 Wout ?Sebring NL schreef:Ja.
Fijn motortje. Om t zien en horen dan
Als we toch greatest hits van Alfa in BMW's gaan doen;
Kachelmotor van een 33 in een E65 ?
Stoelen van een 33 in een CSL?
Remmen van een Supertje op een 911?
Alfacontrol in dakbekleding E30je? (heb je meteen ook sfeerverlichting a la E65)
E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Haha ja, als ik zin heb scan ik de foto's nog wel in. Sommige zijn nogal kleurrijk aan hun einde gekomen.
Kocht altijd een 33/75/Sierra/Manta in de winter, en liet mijn toenmalige daily in de garage. Mijn broer kocht altijd wat ik NIET kocht, dus hadden we altijd 2 uit bovenstaand rijtje. Auto's hadden geen makkelijk leven , moet zeggen dat de 33 in de basis best taai is . Maar de stoelen en ontwaseming, gewoon een practical joke!
Een van de mooiste verhalen is van een Sierra 2.0 aut, die ik samen met mijn broer aan het einde van de winter naar de sloop bracht. We hadden dat ding behoorlijk gestript qua interieur want dat wilde iemand kopen. Middenconsole, tellers, dash, etc allemaal eruit. Mijn broer stond voor het stoplicht, met een politieauto achter hem en ik daar weer achter met een E30. Omdat het mijn sierra was geweest was hij niet zo bekend met de automaatbak, en het plaatje met PRND ontbrak natuurlijk. Dus die gek zet dat ding per ongeluk in R bij groen en geeft gas, knalt zo die Sierra BOVENOP de motorkap van de politie-vectra.
:banaan:
Kocht altijd een 33/75/Sierra/Manta in de winter, en liet mijn toenmalige daily in de garage. Mijn broer kocht altijd wat ik NIET kocht, dus hadden we altijd 2 uit bovenstaand rijtje. Auto's hadden geen makkelijk leven , moet zeggen dat de 33 in de basis best taai is . Maar de stoelen en ontwaseming, gewoon een practical joke!
Een van de mooiste verhalen is van een Sierra 2.0 aut, die ik samen met mijn broer aan het einde van de winter naar de sloop bracht. We hadden dat ding behoorlijk gestript qua interieur want dat wilde iemand kopen. Middenconsole, tellers, dash, etc allemaal eruit. Mijn broer stond voor het stoplicht, met een politieauto achter hem en ik daar weer achter met een E30. Omdat het mijn sierra was geweest was hij niet zo bekend met de automaatbak, en het plaatje met PRND ontbrak natuurlijk. Dus die gek zet dat ding per ongeluk in R bij groen en geeft gas, knalt zo die Sierra BOVENOP de motorkap van de politie-vectra.
:banaan:
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mooie kleur en mooie conversie echter hoe halen die Duitsers het altijd in hun hoofd die schermranden te rollen terwijl de lijnen van b.v. deze 6-er uitgeklopte wielkasten weergeven.
Klop ze dan in zijn geheel iets wijder dat het iig dezelfde lijnen behoud alleen met een dikker uitgebouwd achterscherm.
Klop ze dan in zijn geheel iets wijder dat het iig dezelfde lijnen behoud alleen met een dikker uitgebouwd achterscherm.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
fraaie 8 zo en nog steeds een 850i een M nu
, mooie gedaan...motorretje past daar mooi onder.
ik las een tijdje terug dat ze uit zo'n motor 520pk NA halen, bv de Ascari KZR-1 heeft dat...
uit de M62 (erg aangepast) kunnen ze ook tegen de 500pk halen, maja is ook zelfde basis als de S62.
denk wel dat het aardig wat zal kosten zo'n NA tuning.

ik las een tijdje terug dat ze uit zo'n motor 520pk NA halen, bv de Ascari KZR-1 heeft dat...
uit de M62 (erg aangepast) kunnen ze ook tegen de 500pk halen, maja is ook zelfde basis als de S62.
denk wel dat het aardig wat zal kosten zo'n NA tuning.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ascari gebruikt de motor van Judd.GTRene schreef:fraaie 8 zo en nog steeds een 850i een M nu, mooie gedaan...motorretje past daar mooi onder.
ik las een tijdje terug dat ze uit zo'n motor 520pk NA halen, bv de Ascari KZR-1 heeft dat...
uit de M62 (erg aangepast) kunnen ze ook tegen de 500pk halen, maja is ook zelfde basis als de S62.
denk wel dat het aardig wat zal kosten zo'n NA tuning.
de P-reeks motoren (de ECHTE racemotoren) van BMW kunnen makkelijk 500+ Pk halen, alleen de levensverwachting is geen 200k km meer natuurlijk. Bovendien kost zo'n Judd motor ongeveer 70k (hoewel Ascari dat niet zal betalen) . Ze worden erg veel geleased in Le-Mans achtige klassen, in Courages etc.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wellicht in de latere uitvoeringen?Sebring NL schreef:ascari gebruikt de motor van Judd.GTRene schreef:fraaie 8 zo en nog steeds een 850i een M nu, mooie gedaan...motorretje past daar mooi onder.
ik las een tijdje terug dat ze uit zo'n motor 520pk NA halen, bv de Ascari KZR-1 heeft dat...
uit de M62 (erg aangepast) kunnen ze ook tegen de 500pk halen, maja is ook zelfde basis als de S62.
denk wel dat het aardig wat zal kosten zo'n NA tuning.
de P-reeks motoren (de ECHTE racemotoren) van BMW kunnen makkelijk 500+ Pk halen, alleen de levensverwachting is geen 200k km meer natuurlijk. Bovendien kost zo'n Judd motor ongeveer 70k (hoewel Ascari dat niet zal betalen) . Ze worden erg veel geleased in Le-Mans achtige klassen, in Courages etc.
ik weer bv dat ze in de Ascari Ecosse Hartge motoren gebruikten :banaan: bv de 4.7 en de laatste 3 een 5.0, ja precies die wat ik in mijn Hartge heb...ik heb zo'n Ecosse motor, zelfs die Ecu

Hartge ontwikkelde die en schijnbaar was mijn auto ook een tester voor de ontwikkeling, hun Ascari gegevens staan nog op mijn Motronic box.
Ascari hoorde ik laatst of las ik? dat ze stoppen met de dure BMW motoren en naar de goedkope LS motoren kijken?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ow, eneuh heb het toch wel goed
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascari_KZ1" onclick="window.open(this.href);return false;

zie bv hier>>Ascari KZ1Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Ascari KZ1
Productiejaren 2002-nu
Productieaantal 50
Voorganger Ascari Ecosse
Opvolger Ascari A10
Uitvoeringen Coupé en raceversie (Ascari KZ1-R)
Portaal Auto
De Ascari KZ1 is een auto van het Britse merk Ascari gemaakt in samenwerking met Klaas Zwart. Er zijn twee versies van de auto, KZ1 en de KZ1-R. De R staat voor Racing. Van de "R" zijn slechts drie exemplaren gebouwd.
De KZ1 is niet direct te koop, maar is te verkrijgen door het ultieme pakket van de Acari Race Resort Club aan te schaffen. Dit kost eenmalig 1 miljoen euro.
[bewerken] De autoDe auto heeft dezelfde motor als de BMW M5: 4941 cc, een V8 oorspronkelijk gebruikt in de BMW E39 M5 en de BMW Z8. Het vermogen bedraagt 520 pk (388 kW). De auto heeft een koolstofvezel monocoque en de carrosserie is ook helemaal van koolstofvezel. De topsnelheid ligt boven de 300km/h en de acceleratie van 0 tot 100 km/h gaat in 3,7 seconden. De auto weegt 1330 kg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascari_KZ1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat is allemaal correct, maar John Judd maakt die motoren voor BMW resp. Ascari
Net als Ilmore de Formule 1 AMG-badged Mercedes motoren niet in Affalterbach maakt maar gewoon in UK.
In licentie zeg maar.
Net als Ilmore de Formule 1 AMG-badged Mercedes motoren niet in Affalterbach maakt maar gewoon in UK.
In licentie zeg maar.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
prachtig exemplaar
al had het voor de verdeling mooi geweest als ze de accu achterin hadden geplaatst, ziet er desondanks erg clean uit onder de kap.

al had het voor de verdeling mooi geweest als ze de accu achterin hadden geplaatst, ziet er desondanks erg clean uit onder de kap.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Dat van die accu was mij ook al opgevallen, origineel zitten deze bij een 325i achterin.
Wat zal dit dan oirgineel geweest zijn ?
Wat zal dit dan oirgineel geweest zijn ?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wellicht een unstressed 318 basis?Niels v/d burgh schreef:Dat van die accu was mij ook al opgevallen, origineel zitten deze bij een 325i achterin.
Wat zal dit dan oirgineel geweest zijn ?
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
320 heeft accu ook daar
ik had m zelf absoluut daar weggehaald.
ik had m zelf absoluut daar weggehaald.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
heeft ie de stekker mooi verwerkt in het lege deel van de plastic beschermkap?
wel mooi gevonden zo
en wat is dat tankje (nee niet dat kleine ruitenreservoir ding rechts) midden onder het raam voor nut? nooit gezien dacht ik
ziet er wel strak uit 8)
trouwens die accu is ook een beste joekel (voor de V8 is ook groter vaak) wat dat betrefd des te liever laag achterin ergens verbouwen. (spelen met gewicht)
wel mooi gevonden zo

en wat is dat tankje (nee niet dat kleine ruitenreservoir ding rechts) midden onder het raam voor nut? nooit gezien dacht ik

ziet er wel strak uit 8)
trouwens die accu is ook een beste joekel (voor de V8 is ook groter vaak) wat dat betrefd des te liever laag achterin ergens verbouwen. (spelen met gewicht)
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Tankje is koelvloeistof.
Accu daar is nonsense.
Accu daar is nonsense.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ah koelvloeistof 8)Sebring NL schreef:Tankje is koelvloeistof.
Accu daar is nonsense.
mooi tankje...voor wat voor type was dat van origine, ik kan het me zo niet herinneren eerder gezien te hebben.
hoe heeft hij dat bij de hoofdremcillinder/rembekrachtiger geregeld? lange stang of speciaal iets? kan het net niet zien

- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Standaard op o/a M70 en M60, de driehoektank. Lekker hoog, dat is wel lekker met ontluchten.
Wat rembekrachtiger aan gaat, bij deze auto zit die idd achter de L koplamp, met een stang vanaf het pedaal. Net als E34 dus heeft. Pardon, net zo'n kutsysteem als de E34 heeft.
Is niet echt nodig ook, een rembekrachtiger kan je overal monteren, heeft mij nooit kunnen bekoren deze oplossing. Bovendien maakt het de motorruimte van een E34 mede tot een hel om aan te werken. Zelden aan klotiger bereikbare motoren gewerkt dan aan een M60 in een E34 of M70 in E32. Dan is een Esprit of M5 een verademing
Wat rembekrachtiger aan gaat, bij deze auto zit die idd achter de L koplamp, met een stang vanaf het pedaal. Net als E34 dus heeft. Pardon, net zo'n kutsysteem als de E34 heeft.
Is niet echt nodig ook, een rembekrachtiger kan je overal monteren, heeft mij nooit kunnen bekoren deze oplossing. Bovendien maakt het de motorruimte van een E34 mede tot een hel om aan te werken. Zelden aan klotiger bereikbare motoren gewerkt dan aan een M60 in een E34 of M70 in E32. Dan is een Esprit of M5 een verademing
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
moet jemaar net wetenSebring NL schreef:Standaard op o/a M70 en M60, de driehoektank. Lekker hoog, dat is wel lekker met ontluchten.
Wat rembekrachtiger aan gaat, bij deze auto zit die idd achter de L koplamp, met een stang vanaf het pedaal. Net als E34 dus heeft. Pardon, net zo'n kutsysteem als de E34 heeft.
Is niet echt nodig ook, een rembekrachtiger kan je overal monteren, heeft mij nooit kunnen bekoren deze oplossing. Bovendien maakt het de motorruimte van een E34 mede tot een hel om aan te werken. Zelden aan klotiger bereikbare motoren gewerkt dan aan een M60 in een E34 of M70 in E32. Dan is een Esprit of M5 een verademing

ik vind die oplossing ook niks met die lange stang...en als je zoals je zegt dan oo nog eens extra moeilijk overal bij kan komen is het 2x niks

@Martijn, zitten die gordels bij zo'n kar niet in de stoelen?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ja, daarom, en hier lijken Vader-stoelen uit een E36 M3 in te zitten...

- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ja, zou nooit de dikke E31 stoelen eruit halen
hoewel ze weinig (!) voorzien zijn van sportstoelen. Erg coole feature met die gordel daar
hoewel ze weinig (!) voorzien zijn van sportstoelen. Erg coole feature met die gordel daar
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Klopt deze heeft inderdaad vader-stoelen er in zitten, uit GT nota bene nog wel.
Dat is het enige jammere van deze auto vind ik dan,.
Had er wel een foto van maar durfde deze niet te plaatsen
Dat is het enige jammere van deze auto vind ik dan,.
Had er wel een foto van maar durfde deze niet te plaatsen

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
[quote="leonard"
De auto gaat ergens tussen de 1050 en 1100 kg wegen. We zijn uitgegaan van een straat E30M3 maar hij is helemaal leeggehaald. (Hij is alleen niet geloogd). Staat op uniballs,intrax 4way onderstel,6pots AP remmen dus ik denk dat de basis goed genoeg is om te scoren. Ik ben ook echt benieuwd naar de tijden die ik kan halen met die auto.
Ik heb het dacht ik al een keer eerder geplaatst maar voor de geinterreseerden een linkje naar mn project: http://www.vinkmotorsport.nl/projects.php?project=8" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
mooi project leonard!
wat heb je voor uniballs gebruikt voor je draagarmrubbers?
ik ben ook aan het kijken voor uniballs ipv die rubbers en ik was benieuwd of je daar misschien nog wat foto's van hebt en waar je ze gekocht hebt?
en als ie gaat rijden moeten hier natuurlijk wel filmpjes komen te staan he!
ps. ik dacht trouwens dat e30 m3's altijd losse uprights hadden, maar blijkbaar niet allemaal dus, want k zag bij jou ook vaste. zijn dan de evo versies ofzo met losse uprights dat iemand weet?
De auto gaat ergens tussen de 1050 en 1100 kg wegen. We zijn uitgegaan van een straat E30M3 maar hij is helemaal leeggehaald. (Hij is alleen niet geloogd). Staat op uniballs,intrax 4way onderstel,6pots AP remmen dus ik denk dat de basis goed genoeg is om te scoren. Ik ben ook echt benieuwd naar de tijden die ik kan halen met die auto.
Ik heb het dacht ik al een keer eerder geplaatst maar voor de geinterreseerden een linkje naar mn project: http://www.vinkmotorsport.nl/projects.php?project=8" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
mooi project leonard!
wat heb je voor uniballs gebruikt voor je draagarmrubbers?
ik ben ook aan het kijken voor uniballs ipv die rubbers en ik was benieuwd of je daar misschien nog wat foto's van hebt en waar je ze gekocht hebt?
en als ie gaat rijden moeten hier natuurlijk wel filmpjes komen te staan he!

ps. ik dacht trouwens dat e30 m3's altijd losse uprights hadden, maar blijkbaar niet allemaal dus, want k zag bij jou ook vaste. zijn dan de evo versies ofzo met losse uprights dat iemand weet?
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
nog wat leuk speelgoed:
1987 BMW E30 320i 1048BHP(1050nm) M5 3.6 Turbo

http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=3283.0
over de styling gaan we het maar niet hebben, maar dat dit een dik apparaat is dat is zeker!
helaas niet veel fatsoenlijke foto's van de motorruimte enzo, maar die diff ophanging met stabi en ook dat dry sump systeem is wel erg dik!
1987 BMW E30 320i 1048BHP(1050nm) M5 3.6 Turbo
http://www.nsautoforum.com/index.php?topic=3283.0
over de styling gaan we het maar niet hebben, maar dat dit een dik apparaat is dat is zeker!
helaas niet veel fatsoenlijke foto's van de motorruimte enzo, maar die diff ophanging met stabi en ook dat dry sump systeem is wel erg dik!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, Peter-Paul, ron36, SlowCo en 4 gasten