Het salaris van DF-ers ;-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat verdien jij per jaar bruto (ex. bijtelling en variabel loon)?

<10.000
17
9%
10.000 - 20.000
11
6%
20.000 - 30.000
23
12%
30.000 - 40.000
37
20%
40.000 - 50.000
28
15%
50.000 - 60.000
19
10%
60.000 - 70.000
17
9%
70.000 - 80.000
9
5%
80.000 - 90.000
4
2%
90.000 - 100.000
4
2%
>100.000
17
9%

Totaal aantal stemmen: 186

Erik dB

Re: Het salaris van DF-ers ;-)

Bericht door Erik dB » 10 jan 2011, 10:32

Arthur schreef:
Macboy schreef:Een meer interessant lijstje zou ik dus vinden hoeveel iedereen per maand overhoudt na aftrek van alle kosten en hoeveel je dus zou kunnen sparen. Dan komt het lijstje er opeens heel anders uit te zien :)
Wat er hier onder aan de streep overblijft ligt niet alleen aan mijn salaris. Ik heb ook een parttime werkende vrouw. mag ik dat dan weer niet meetellen?
:wink:
Inderdaad een lastige, en hoe hebben jullie de commissie voor 10 braziliaanse "masseuses" meegenomen in deze poll?

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 10 jan 2011, 10:38

Salaris.. Altijd een moeilijk punt, voor mijn leeftijd met mijn diploma's verdien ik niet slecht, ik heb zeker niet te klagen.
Per maand hou ik genoeg over om lekker van te leven, en dat doe ik dan ook.. Geld moet rollen, zeker op dit moment in mijn leven. Het echte sparen komt later wel, nu red ik het goed zonder een grote buffer. Dat zal straks wel veranderen als er een huis is gekocht enzo.

Er is bij ons ook een deel prestatieafhankelijk boven het bruto salaris, alleen merk je daar in 'deze tijden' weinig van omdat de percentages laag zijn.. Helaas.

wjn

Bericht door wjn » 10 jan 2011, 11:02

dvh schreef:7 maanden ? Zakelijk werk ik 10 maanden om alles te betalen.. de laatste 2 hou je over en daar moet je het mee doen. :bag:
Het gaat natuurlijk over het gemiddelde loon en puur over de belastingen (alle belastingen incl. BTW, accijnsen etc.), als je boven modaal zit moet je uiteraard langer werken want er wordt meer belasting(en) betaald.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 11 jan 2011, 13:55

Interessant topic omdat het natuurlijk altijd boeiend is om te zien wat iemand anders verdient en om zelf op dit moment ook het ondernemerschap serieus overweeg.

Verder gewoon eerlijk: ik verdien met m`n baan als in loondienst met m`n 23 jaar zo`n 35k bruto per jaar. Ik heb 20k > 30k gestemd omdat 30k dat m`n basis salaris is, laatste 5k staat voor commissie. Geen speciale vetpot maar ik kan de huur er mee betalen. Dat neemt niet weg dat de gedachte van al dat harde werk voor mezélf doen, geholpen door het feit dat het bedrijf niet denderend loopt, me al een tijdje goed in de oren klinkt..

Ik ben al begonnen met me goed te oriënteren op dat gebied en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het ondernemerschap hier op DF! Volgens mij zitten hier redelijk wat ondernemers en ik ben wel benieuwd wat men doet, hoe men begonnen is, wat de ervaringen zijn en dergelijke.. ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niks vinden, is er wellicht interesse in een ondernemers topic?
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 11 jan 2011, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 11 jan 2011, 14:24

Er is wel een topic te vinden van wat iedereen doet.
Alleen was die niet door iedereen serieus ingevult.
Krijg hem zo niet gevonden....

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 jan 2011, 14:27

Een van de vele topics: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... rt=0&hilit" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 jan 2011, 14:59

Er loopt wel een draadje over ondernemerschap/voor je zelf beginnen.

Ontopic: Over het algemeen snap ik niet waarom er zoveel geklaagd wordt hier op DF :sealed:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 11 jan 2011, 15:06

Niels schreef:Er loopt wel een draadje over ondernemerschap/voor je zelf beginnen.

Ontopic: Over het algemeen snap ik niet waarom er zoveel geklaagd wordt hier op DF :sealed:
Precies, gemiddeld 52k op basis van 146 personen (wederom uitgaande van EUR 150.000 voor de hoogste schaal), en daar komt het eventuele variabele deel dan nog bij.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2011, 15:10

Niels schreef:Er loopt wel een draadje over ondernemerschap/voor je zelf beginnen.

omdat klagen iets typisch nederlands is ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jan 2011, 15:28

Ben ik de enige die vind dat het gemiddelde vrij hoog ligt. Indien dit klopt dan hebben we gezamenlijk niks te klagen, lijkt me.

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jan 2011, 15:29

Met EG erbij gaat het gemiddelde over de kop hoor. :)

verder zal het wel ik ben een happy motherfucker en weet al lang dat geld niet gelukkig maakt.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 11 jan 2011, 15:32

Shakes schreef:Met EG erbij gaat het gemiddelde over de kop hoor. :)

verder zal het wel ik ben een happy motherfucker en weet al lang dat geld niet gelukkig maakt.
Helemaal mee eens, maar het kan het leven wel een stuk makkelijker maken (en het is relatief makkelijk "geld maakt niet gelukkig" praten als je voldoende hebt om te kunnen doen wat je wil).

dvh

Bericht door dvh » 11 jan 2011, 15:50

Als ik mijn gezin niet mee naar de efteling kan nemen, of geen cv ketel kan betalen wanneer deze kapot gaat dan zou ik me toch aardig ongelukkig voelen..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2011, 16:10

klopt, geld maakt niet per definitie gelukkig maar geld zorgen maakt wel ongelukkig ;)

dat maak ik helaas van dichtbij mee... ;)

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2011, 16:21

dvh schreef:Als ik mijn gezin niet mee naar de efteling kan nemen, of geen cv ketel kan betalen wanneer deze kapot gaat dan zou ik me toch aardig ongelukkig voelen..
Nu is de Efteling niet voor mij echt om de hoek, ben er ook nog niet geweest met de kiddo's, maar wat me wel opvalt is dat een dagje uit naar een pretpark, dierentuin whatever echt belachelijk veel geld kost. (5 personen bij ons thuis)

Entree, wat vreten en zuipen, brandstofkosten, parkeerkosten en reken op een bedrag tussen de 200 en 250 euro. En dan doe je echt niks geks (slecht patat kroket en ijs ofzo). Laatst was in Plopsaland, durven ze gewoon 4,25 voor een droog broodje frikandel te vragen. Prijs kwaliteitsverhouding in pretparken vind ik kompleet losgeslagen.

Uiteraard ga je toch weer een keer of 2 per jaar naar zo'n pretpark toe :bag: Maar aan de andere kant, bij ons heb je landgoed Nienoord, http://www.landgoednienoord.nl/hst/n21i ... epark?open" onclick="window.open(this.href);return false; een grote speeltuin met alles er op en er aan. Jaarabo kost 80 euro ofzo voor het gezin. En zeker 1 tot 2 keer per maand er heen. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ze minder plezier daar hadden dan in zo'n mega pretpark.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2011, 16:25

^^ eens ik vind die prijzen ook echt nergens over gaan... maargoed dat hoeft ook niet om wel plezier te kunnen hebben!

geld tekort dat ik van dichtbij mee maak gaat meer om elk dubbeltje omdraaien om uberhaupt de vaste lasten te kunnen betalen en wat boodschappen te doen en heel af en toe wat kleding...

dan zie je dat te weining geld echt wel ongelukkig maakt ;)

aan de andere kant, die mensen kan je wel heel makkelijk blij maken... neem eens een boodschappen tas met eten mee (kost je 30-50 euri) en je ziet die mensen gewoon helemaal blij zijn :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jan 2011, 16:26

Geld maakt niet gelukkig.............................maar gelukkig maakt men geld..................aldus Dag(R)obert.... :lol:

Het liefst betaal ik de meeste belasting ................ :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2011, 16:28

zo is dat Rico, die andere zijn leuk ook voor de groten, maar man man wat een geld :shocking:
dan mag je wel modaal en of meer verdienen met een gezin.

ik hoorde wel eens destijds van een alleenstaande moeder in de bijstand (die krijgen van alle kanten wel geld/subsidies dat dan weer wel) dat ze geen uitgebreide verjaardagsfeestjes kon geven voor haar 3 kids, en ze dus van allerlij spelletjes verzin-de waaronder koekhappen e.d. :mrgreen: en veel leuke actieve spellen, en ze hoorde van de andere kids zelf dat de verjaardagen daar altijd de leukste waren 8)

terwijl bij de andere kids met ouders en redelijk wat geld de dure dingen werden gedaan, een kinderhand kan snel gevuld zijn zeggen ze niet voor niks.

maar voor sommigen kan het niet gek genoeg gaan en sturen de kids allerlij kanten op :hmmm:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2011, 16:30

romo schreef:Geld maakt niet gelukkig.............................maar gelukkig maakt men geld..................aldus Dag(R)obert.... :lol:

Het liefst betaal ik de meeste belasting ................ :wink:
+1 je zal mij niet horen als mijn salaris nog eens zo mag stijgen dat ik 52% belasting mag betalen 8) :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jan 2011, 16:50

dvh schreef:Als ik mijn gezin niet mee naar de efteling kan nemen, of geen cv ketel kan betalen wanneer deze kapot gaat dan zou ik me toch aardig ongelukkig voelen..
Mijn stelling: geld maakt niet gelukkig maar te weinig geld maakt wel ongelukkig.

Ik ben ondernemer maar sta gewoon op de loonlijst (bij m'n eigen BV). Poll ingevuld.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 jan 2011, 16:51

Martijn_bmw schreef:+1 je zal mij niet horen als mijn salaris nog eens zo mag stijgen dat ik 52% belasting mag betalen 8) :mrgreen:
Vegeet niet dat hier relatief nogal wat oude peuken rondlopen.
Die zijn niet allemaal begonnen met 52% te betalen op dag 1.
Hard werken/leren, en op tijd de juiste keuzes maken of je bij die baas nog wel op de juiste plek zit, en dan kom je er ook.

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jan 2011, 17:26

Nu is de Efteling niet voor mij echt om de hoek, ben er ook nog niet geweest met de kiddo's, maar wat me wel opvalt is dat een dagje uit naar een pretpark, dierentuin whatever echt belachelijk veel geld kost. (5 personen bij ons thuis)

Entree, wat vreten en zuipen, brandstofkosten, parkeerkosten en reken op een bedrag tussen de 200 en 250 euro. En dan doe je echt niks geks (slecht patat kroket en ijs ofzo). Laatst was in Plopsaland, durven ze gewoon 4,25 voor een droog broodje frikandel te vragen. Prijs kwaliteitsverhouding in pretparken vind ik kompleet losgeslagen.
En met de M5 is groningen-kaatsheuvel-groningen toch wel een tank of 2

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2011, 17:31

:mrgreen: en dat met die hoge prijzen...zag net aan de pomp 1.71 euro Ultima BP per liter...

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2011, 17:45

Shakes schreef:

En met de M5 is groningen-kaatsheuvel-groningen toch wel een tank of 2
Dan pak ik de 330d :wink:

Maar inderdaad dan zou het helemaal nergens meer over gaan :'(

Maar de feitelijke reden is dat ik eigenlijk geen zin heb om 500 km op een dag te gaan rijden voor een achtbaan en een draaimolen die ook op 30 kilometer afstand liggen van mijn huis :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2011, 17:53

smiley schreef:
Martijn_bmw schreef:+1 je zal mij niet horen als mijn salaris nog eens zo mag stijgen dat ik 52% belasting mag betalen 8) :mrgreen:
Vegeet niet dat hier relatief nogal wat oude peuken rondlopen.
Die zijn niet allemaal begonnen met 52% te betalen op dag 1.
Hard werken/leren, en op tijd de juiste keuzes maken of je bij die baas nog wel op de juiste plek zit, en dan kom je er ook.
dat is ook zo! ik ben pas 27 en mag absoluut niet klagen (en dat doe ik dan ook niet :mrgreen: )

Plaats reactie