Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 10 jan 2011, 20:20

waarom denk je dat ik geen foto's van mijn auto's (JA MEERVOUD, dat lees je goed) op het internet zet?
Je bedoelt deze ?

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2011, 20:27

Om geheimzinnig te doen over je werk snap ik ook niet, maar laten we niet op de man gaan spelen...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2011, 20:30

Tom schreef:Om geheimzinnig te doen over je werk snap ik ook niet, maar laten we niet op de man gaan spelen...

Ik snap dat wel, buiten dat; gewoon respecteren……….

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 10 jan 2011, 20:38

Buiten het feit dat het een van de weinige volwassen bijdrages van de laatste paar pagina's is, lijkt me de schets van Stephan op de vorige pagina heel treffend. Een hele duidelijke omschrijving van de stand van zaken. Ik denk bovendien (of ook) wel dat de volksaard van Turken, maar ook van Marokkanen voor een deel verantwoordelijk is voor de wrijving. Onderling in de generaties en met het volk van het nieuwe land.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2011, 20:45

Dat stuk van Stephan is idd erg goed…………..

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 21:03

dvh schreef:@ Metchu.
Ik ken een turkse jongen en die is sinds een paar jaar vader.
Nu kwam ik hem onlangs tegen toen ik met mijn kinderen op pad was.. ff babbeltje gemaakt enzo.
We hadden het over onze kinderen, en hij maakte de opmerking dat onze kinderen al zo goed kunnen praten, en zijn kind nog wat minder.

Maar het kindje moest ook eerst turks leren, want dat is zijn moedertaal.
Allemaal best hoor. Maar als je het over acceptatie en intergratie hebt denk ik van ... tja ...
Op die manier , ook al is het niet kwaad bedoelt, blijf je een situatie houden dat je , generatie op generatie , gewoon niet aanpast. De kloof tussen de NL en de Turkse blijft op deze manier behouden.
Ik bedoel.. Dat je trots bent op turkije of op je nationaliteit ( Turks of Nederlands wanneer je in NL geboren bent ? .. ik snap het niet ) prima. Maar als het land van ( de ouders hun ) afkomst zo belangrijk is voor je indentiteit. Waarom trekt Nederland je dan om te blijven ?

Ik snap dat Nederland wellicht ecenomisch aantrekkelijker is en dat is ook allemaal prima.
Alleen wat ik niet begrijp is , dat wanneer ik in Spanje ga wonen en daar kinderen krijg, en ik ben van plan daar te blijven wonen , ik mijn kinderen gewoon volledig op laat gaan in de Spaanse cultuur. Ik ben Nederlands maar mijn kinderen zijn spaans. Ze krijgen wat mee van de Nederlandse cultuur maar voor de rest zou ik persoonlijk willen dat ze gewoon opgaan in het land wat ze kennen. En niet in een land wat ze kennen van verhalen en 2 hooguit 3x een vakantie per jaar.

Just my 2 cents. Zie het ook niet als aanval , ik zeg het nu alleen omdat het even ter sprake is en jij toevallig ook turks bent :)... ( of Nederlands... whatever ! )
+100

@SteV6,

Goed verhaal!! :thumbup:

@EG, zo zo meerdere auto's stel je niet zo als een slachtoffer op en vertel over je auto's en wees er trots op!! Dit is een autoforum........

Michel

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2011, 21:05

@ EG

Het gaat helemaal niet over wat voor werk jij doet dus dat commentaar van jou komt nu helemaal een beetje dom over, want dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
Dat jij je nu ineens gaat focussen op dat werk vind ik een beetje een zwakte bod.
Het jou niet serieus nemen heeft helemaal niks met je werk te maken, leer eens lezen en kom niet met flauwe opmerkingen dat je de posts niet terug leest want want de post van DVH waar ik naar refereer en zelf in een eerder post al gezegd hebt daar ging het mij om.

Quote van DVH : Maar even ontopic.
Het weten wat iemand baan is, of wat hem bezig houdt geeft een beter perspectie van een persoon en zo zijn bepaalde meningen en argumenten beter te begrijpen. Met andere woorden, je kan ook kijken hoe objectief iemand is en vanuit welk straatje deze praat.
Ik snap de interesse wel....

EG, begrijp je het nu misschien......................

P.S. lekker belangrijk dat je meerdere auto`s hebt................ :nah:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 21:15

@Hans,

Laat EG maar lekker, negeer hem maar, in mijn ogen heeft die een behoorlijk turks anti westen bril op, vanuit het slachterschap reageren......... niets van zijn achtergrond vertellen........ zijn auto's niet noemen, of in een topic bespreken........ wat the fuck doe je dan op een auto forum......... laat het dan alleen bij lezen.......

@Robin, zonde van de energie man :mrgreen:

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 21:30

dvh schreef:
waarom denk je dat ik geen foto's van mijn auto's (JA MEERVOUD, dat lees je goed) op het internet zet?
Je bedoelt deze ?

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
whahaha :roflol:
stand-up comedian

steve smith

Bericht door steve smith » 10 jan 2011, 21:53

Nu kwam ik hem onlangs tegen toen ik met mijn kinderen op pad was.. ff babbeltje gemaakt enzo.
We hadden het over onze kinderen, en hij maakte de opmerking dat onze kinderen al zo goed kunnen praten, en zijn kind nog wat minder.

Die onzin snap ik ook echt niet. Per direct kinderbijslag stopzetten. Die taalachterstand mag namelijk straks op kosten van de gemeenschap dmv bijles recht getrokken worden, en dat kind begint al met een achterstand.

Ben zelf op m'n 10de onverwacht in USA terecht gekomen. Mijn tweede taal op dat moment was Frans, omdat ik daarvoor in Belgie op school zat. Mijn engels beperkte zich bij aankomst op 1 maart beperkte tot "Yes, No, Fuck You en Please", de vraag van de dame die ons van het vliegveld haalde "Are you cold?" verstond ik niet en kon ik niet beantwoorden. 3 maanden later op 1 juni eindigde het schooljaar daar, en als middenmoter in m'n klas (lokale school, geen internationale) haalde ik de Gr 7 / 5e klas eindtoets Engels. 1 jaar na aankomst van school veranderd, en pas na 2,5 maand kwam iemand erachter dat ik geen local was, simpelweg omdat de titels van sprookjes me niets zeiden. Sprak de taal vloeiend en foutloos maar wist ik veel wie "Hansel and Gretel" waren? :mrgreen:

Een half jaar na aankomst was de voertaal in huis Engels, simpelweg omdat Pa en ondergetekende die taal de hele dag spraken, en ik ook niet meer in het Nederlands dacht. Had bij terugkomst (aanvang brugklas) een stuk meer moeite, simpelweg omdat een stuk van mijn vorming in m'n kop in een andere taal was, dus terug gaan naar mijn "moerstaal"kostte meer moeite dan de eerste omschakeling. Zal hooguit 4 maanden geduurd hebben.

De moraal?

Elke Ali Baba die al jaren hier is en geen vloeiend Nederlands kan praten, lezen en schrijven moet z'n ogen uit z'n kop schamen. Simpelweg omdat hij/zij er te belazerd voor is. Ja, dat kan ik zeggen, been there, done that, got the T-shirt. Ja, het vervelend als je tegen communicatiestoornissen aanloopt omdat iemand je verkeerd begrijpt. Ja, het wekt aggressie in jezelf op als je woordenschat te beperkt is om je fatsoenlijk te kunnen uitten. Doe er dan gvd wat mee, ipv conform je oude cultuur die agressie op een ander te projecteren. Wees niet te trots om gewoon met een koptelefoon op je harses taalspelletjes te doorlopen van kleuter tot MBO. Kan makkelijk in een paar maanden, en dan snap je de taal wel. En nok eens met die idiote schotels op te hangen om maar vooral met je hoofd in "godnowswhere" te blijven hangen. Als het daar daadwerkelijk zo geweldig was moet je daar je heil gaan zoeken, en niet hier half aan een maatschappij hangen waar je toch geen onderdeel van wilt zijn.

Laat ik 1 ding duidelijk stellen: ik heb gelukkig tig culturen in m'n omgeving, zowel sociaal als qua werk. Van voorhoofd met stip tot rode broek tot piercings tot sportschooltypje in Chevy, echt van alles. I don't care, als ik maar een klik met het mens heb. Maar daar hangt ook een keerzijde aan, en dat is dat ik op dezelfde manier ook wat categorieen als paria van de maatschappij zie. Namelijk de mensen die liever een subcultuurtje hebben en als kliek het liefst de rest van de wereld afwijzen. En dat maakt zo'n gereformeerde droplul in drie lagen merkkleding met een vrouw in klederdracht, vet haar en 7 kinderen voor mij precies hetzelfde als Achmed waar z'n echtgenote twee stappen achteraan komt met een hoofddoek om. Het onaangepastte gedrag is m.i. namelijk identiek.

Rant over :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 10 jan 2011, 21:56

Mooi geschreven………………..nee geen Ben Dover…………. :roflol:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 21:57

steve smith schreef:

Die onzin snap ik ook echt niet. Per direct kinderbijslag stopzetten. Die taalachterstand mag namelijk straks op kosten van de gemeenschap dmv bijles recht getrokken worden, en dat kind begint al met een achterstand.

Ben zelf op m'n 10de onverwacht in USA terecht gekomen. Mijn tweede taal op dat moment was Frans, omdat ik daarvoor in Belgie op school zat. Mijn engels beperkte zich bij aankomst op 1 maart beperkte tot "Yes, No, Fuck You en Please", de vraag van de dame die ons van het vliegveld haalde "Are you cold?" verstond ik niet en kon ik niet beantwoorden. 3 maanden later op 1 juni eindigde het schooljaar daar, en als middenmoter in m'n klas (lokale school, geen internationale) haalde ik de Gr 7 / 5e klas eindtoets Engels. 1 jaar na aankomst van school veranderd, en pas na 2,5 maand kwam iemand erachter dat ik geen local was, simpelweg omdat de titels van sprookjes me niets zeiden. Sprak de taal vloeiend en foutloos maar wist ik veel wie "Hansel and Gretel" waren? :mrgreen:

Een half jaar na aankomst was de voertaal in huis Engels, simpelweg omdat Pa en ondergetekende die taal de hele dag spraken, en ik ook niet meer in het Nederlands dacht. Had bij terugkomst (aanvang brugklas) een stuk meer moeite, simpelweg omdat een stuk van mijn vorming in m'n kop in een andere taal was, dus terug gaan naar mijn "moerstaal"kostte meer moeite dan de eerste omschakeling. Zal hooguit 4 maanden geduurd hebben.

De moraal?

Elke Ali Baba die al jaren hier is en geen vloeiend Nederlands kan praten, lezen en schrijven moet z'n ogen uit z'n kop schamen. Simpelweg omdat hij/zij er te belazerd voor is. Ja, dat kan ik zeggen, been there, done that, got the T-shirt. Ja, het vervelend als je tegen communicatiestoornissen aanloopt omdat iemand je verkeerd begrijpt. Ja, het wekt aggressie in jezelf op als je woordenschat te beperkt is om je fatsoenlijk te kunnen uitten. Doe er dan gvd wat mee, ipv conform je oude cultuur die agressie op een ander te projecteren. Wees niet te trots om gewoon met een koptelefoon op je harses taalspelletjes te doorlopen van kleuter tot MBO. Kan makkelijk in een paar maanden, en dan snap je de taal wel. En nok eens met die idiote schotels op te hangen om maar vooral met je hoofd in "godnowswhere" te blijven hangen. Als het daar daadwerkelijk zo geweldig was moet je daar je heil gaan zoeken, en niet hier half aan een maatschappij hangen waar je toch geen onderdeel van wilt zijn.

Laat ik 1 ding duidelijk stellen: ik heb gelukkig tig culturen in m'n omgeving, zowel sociaal als qua werk. Van voorhoofd met stip tot rode broek tot piercings tot sportschooltypje in Chevy, echt van alles. I don't care, als ik maar een klik met het mens heb. Maar daar hangt ook een keerzijde aan, en dat is dat ik op dezelfde manier ook wat categorieen als paria van de maatschappij zie. Namelijk de mensen die liever een subcultuurtje hebben en als kliek het liefst de rest van de wereld afwijzen. En dat maakt zo'n gereformeerde droplul in drie lagen merkkleding met een vrouw in klederdracht, vet haar en 7 kinderen voor mij precies hetzelfde als Achmed waar z'n echtgenote twee stappen achteraan komt met een hoofddoek om. Het onaangepastte gedrag is m.i. namelijk identiek.

+1000 Steve :thumbup:

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jan 2011, 22:01

+ een heleboel.

M'n pa kwam in een ander land terecht en moest bv met z'n zus boeken delen op school, denk je dat ze het makkelijk hadden? Zeker niet maar de slachtofferol daar voelden ze zich te goed voor. Uiteindelijk hebben ze beide wat gemaakt van hun leven.

Wat dit betreft alleen in Nederland......en helaas is NL al lang naar de haaien. Probeer daar op kleine schaal wat verbetering in aan te brengen met heel veel plezier.

EG

Bericht door EG » 10 jan 2011, 22:09

Downforce Hans schreef:@ EG

Het gaat helemaal niet over wat voor werk jij doet dus dat commentaar van jou komt nu helemaal een beetje dom over, want dat heeft hier helemaal niks mee te maken.
Dat jij je nu ineens gaat focussen op dat werk vind ik een beetje een zwakte bod.
Het jou niet serieus nemen heeft helemaal niks met je werk te maken, leer eens lezen en kom niet met flauwe opmerkingen dat je de posts niet terug leest want want de post van DVH waar ik naar refereer en zelf in een eerder post al gezegd hebt daar ging het mij om.

Quote van DVH : Maar even ontopic.
Het weten wat iemand baan is, of wat hem bezig houdt geeft een beter perspectie van een persoon en zo zijn bepaalde meningen en argumenten beter te begrijpen. Met andere woorden, je kan ook kijken hoe objectief iemand is en vanuit welk straatje deze praat.
Ik snap de interesse wel....

EG, begrijp je het nu misschien......................

P.S. lekker belangrijk dat je meerdere auto`s hebt................ :nah:
Lees eens beter want in mijn post focus ik niet alleen op die opmerking van je maar ook meer. O.a. dat jij vind dat ik overal en iedereen ervan beschuldig dat ze niet lezen. Je komt zelf met zeer intelligente opmerkingen als "ik neem je niet serieus" "dat commentaar komt een beetje dom over". Beetje VMBO -1 niveau hiero. :roll:

En Michel, wat reageer jij volwassen zeg. Je hebt je morele superioriteit net bewezen. (sarcasme.com). :bag:

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jan 2011, 22:11

EG Laat je niet zo kennen man :whistle:

Beetje neerkijken op het VMBO, please!

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 22:15

Shakes schreef:EG Laat je niet zo kennen man :whistle:

Beetje neerkijken op het VMBO, please!

Laat Remie ik bedoel EG maar lekker, is de moeite niet Nandor!

Michel

Peric

Bericht door Peric » 10 jan 2011, 22:16

Michel P schreef:@Hans,

Laat EG maar lekker, negeer hem maar, in mijn ogen heeft die een behoorlijk turks anti westen bril op, vanuit het slachterschap reageren......... niets van zijn achtergrond vertellen........ zijn auto's niet noemen, of in een topic bespreken........ wat the fuck doe je dan op een auto forum......... laat het dan alleen bij lezen.......

@Robin, zonde van de energie man :mrgreen:

Michel
Een bewuste typo Michel? :P

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jan 2011, 23:10

Goeie post Stephan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2011, 23:14

EG,

Volgens mij heb je het echt niet in de gaten en zit jij nog onder het VMBO niveau wat je net noemt, waarbij ik me nu realiseer dat ik nu een hoop VMBO leerlingen aan het beledigen ben.
Achteraf zonde van mijn tijd deze discussie, je weet immers niet beter.............

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 jan 2011, 09:49

steve smith schreef:

De moraal?

Erg sterke post. Leuk om je eigen ervaringen te lezen.

richardk

Bericht door richardk » 11 jan 2011, 09:58

Zgt iig genoeg over EG zijn leeftijd. VMBO, ik denk nog steeds in Havo, VWO , MBO, HBO etc

Metchu

Bericht door Metchu » 11 jan 2011, 10:12

Steve, je hebt helemaal gelijk, maar de cultuur in de VS is niet te vergelijken met de cultuur in Nederland. Maar ik snap je punt absoluut en je hebt ook wel gelijk. Wat betreft de post van Steve6 heeft ook absoluut kern van waarheid, maar slaat meer op conservatieven over het algemeen. En jongens, ga in een volwassen discussie alsjeblieft niet verlagen tot persoonlijke beledigingen. Dan is het snel gedaan met dit topic en de sfeer. Je kan niet altijd gelijk hebben en respecteer elkaars mening.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jan 2011, 10:41

Verschil in cultuur tussen de VS en NL, duidelijk!!

VS= mouwen opstropen, en je stinkende best doen je aan te passen anders slaag je niet
NL=kapot excuustruusen en kapot subsidiëren en de autochtoon zich laten aanpassen........

Resultaat:

VS= vaak een succesvolle intergratie en mensen die trots zijn onderdeel te zijn van de VS!!
NL=kijk om je heen, het is in veel gevallen een big fail, waar vele linksknuffelaars een absurde boterham aan verdienen en die veel gefrustreerde ongeintregeerde kanslozen oplevert...... die NL diep haten.

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jan 2011, 10:59

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2011, 11:00

Beetje Telegraaf stemmingmakerij... maar met 4 agenten een blinde orgelman in de kraag grijpen... flink hoor :roll:

--------------------------------------------------------
Politie: Orgelman speelde zonder vergunning op de DamBlinde straatmuzikant Bennie door vier agenten gearresteerd door Richard van de Crommert

AMSTERDAM - De blinde straatmuzikant Bennie Volkens, die elke dag op de Dam staat met zijn buikorgeltje, is door vier agenten gearresteerd omdat hij geen vergunning heeft om op het nationale plein te spelen. Vanwege zijn orgelspel en het bezit van een mes kreeg hij twee boetes van in totaal 282 euro.

Bennie Volkens De 54-jarige Volkens is een begrip in de hoofdstad. Al drieëntwintig jaar staat de muzikant voor de ingang van de Nieuwe Kerk met zijn buikorgeltje. Hij doet geen vlieg kwaad. Maar vorige maand was het ineens raak. Vier agenten pakten hem op. Een arrestantenbusje kwam voorrijden en onder het mom van 'persoonlijke omstandigheden' werd hij meegenomen naar het bureau.

"Ik ben daar gefotografeerd en gefouilleerd. Ik moest kleding uittrekken. Ze hebben mijn papieren onderzocht en twee uur lang hebben ze me ondervraagd", zegt de muzikant.

Ook werd hij beboet van het op zak hebben van een mes. Maar Vonkens is zo slechtziend en traag dat hij een mes absoluut niet als wapen kan gebruiken.

Zijn dagelijkse uitje is het enige wat Vonkens heeft. Elke middag neemt hij vanaf de Amsterdamse wijk Geuzenveld de tram naar de Dam om daar een stukje op zijn orgel te spelen. "Anders zit je maar thuis", zegt hij. "Dit is goed voor mijn sociale leven. Nooit heb ik in al die jaren last gehad van de politie."

Veel zin om de boetes te betalen, heeft Volkens niet. "Nog nooit van mijn leven heb ik een bekeuring gehad. Als ik het echt moet betalen, dan moet het maar voor de rechter komen. En als die het met de boetes eens is, dan ga ik wel zitten. Maar voor mensen zoals ik, is de gevangenis toch niet bedoeld?"

Vonkens kan er nog steeds niet bij dat hij is opgepakt. "De politie, die heeft het zo druk, ik begrijp niet dat ze mij met vier man moeten oppakken. Volgens een van de agenten zou ik al eerder waarschuwingen hebben gekregen. Maar daar weet ik niets van", reageert de muzikant. "Ik heb wel vaker contact met de politie, maar dat is meestal juist heel prettig."

De Amsterdamse politie was er in een reactie gisteren kort over. "Wij zijn er om de wet te handhaven en deze man heeft geen vergunning. Punt uit."

Maar de Amsterdamse politiek heeft zijn bedenkingen bij de actie van de politie. In een eerste reactie zegt Stefan de Bruijn van de VVD: "Ik vind het zeer kwalijk dat Bennie, die al ruim twintig jaar op de Dam staat te spelen, ineens wordt opgepakt alsof hij een zware crimineel is en ook nog een zeer forse boete moet betalen, alleen omdat hij op zijn orgel speelt. Dit is volstrekt doorgeslagen regelgeving, die vervolgens zonder enig tact is gehandhaafd. Als overheid hoor je niet zo om te gaan met mensen die al vele jaren op deze sympathieke manier willen meedoen in de samenleving en wat extra geld proberen te verdienen."

bron Telegraaf

Plaats reactie