Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 10 jan 2011, 12:37

Robin schreef:Volgens mij ben je als je in Almeloeh woont ook een oosterling. :D

Met als voordeel dat we geheel geïntegreerd zijn......... :lol:

EG

Bericht door EG » 10 jan 2011, 12:38

Robin schreef:
Metchu schreef:Er wordt imho een verkeerde toon gevoerd in de discussie.
Mee eens, maar moet je dat Wilders kwalijk nemen terwijl Volkert vd G en Mohammed B ons nog vers in 't geheugen zitten. Om maar niet te spreken van de rellen/branden in de buitenwijken van Parijs.

ikzelf vind 't een logische maar ZEER KWALIJKE zaak dat die moslimjeugd dan wel van de straat is , maar dat de moskeeen hun op die manier 'uitkomst' bieden. Slechte zaak in NL/EU anno 2011. Kerken lopen leeg en dat zou ook moeten gelden voor moskeeen.

Religie maakt veel te veel kapot en brengt ons terug in de tijd.

Moeten we niet willen.
Robin zal je vast niet verbazen als ik het totaal niet met je post mee eens ben. Over het algemeen gaan zogenaamde "liberale" Nederlanders ervanuit dat religie veel kapot maakt (wat in mijn ogen een vooroordeel is), maar in mijn ogen heeft Nationalisme veel meer kapot gemaakt, zie WO2 en zie bijv. de Balkanoorlogen (en dat was een 100% nationalistische oorlog). Vergeet niet dat die Balkanoorlog de meest gewelddadige tot nu toe is geweest na WO2 op Europees grondgebied. Pak eens die "war against" terrorism, die oorlogen tegen de zogenaamde terrorisme hebben miljoenen malen meer levens geeist dan die terroristen zelf.

Ik kan je een heel mooi voorbeeld geven van Turkije, iedereen brand Erdogan af, maar als je naar de vorige regeringen kijkt die alleen maar minderheden hebben onderdrukt en je kon zelfs verdwijnen als je een slechte mening over Ataturk had, vraag maar eens aan me opa of pa hoe het vroeger was. Geen pretje kan ik je vertellen en dat kwam puur en alleen door die zogenaamde "seculiere regeringen" en uiteraard de militaire maffia daar.

Nationalisme is goed, maar overal is een grens aan. Net als bij religie, geloven is goed, maar extremisme zodra je anderen je mening probeert op te dringen is slecht. Klaar zo simpel zit het in elkaar.

Moskeeen zijn meer dan gebedshuizen, lees het volgende ook goed: meeste jongeren gaan er ook heen om te "chillen", dus effe biljart spelen, of effe wat drinken met de maten. Precies hetzelfde als een kroeg, alleen is er geen alcohol :mrgreen:

Vroeger ging ik ook met mijn vrienden naar de moskee, je had er zelfs een heus snackbar, als we honger hadden gingen we daar effe eten, en daarna achter de PC counter-strike spelen :mrgreen:

Er is zelfs in West een Turks jongerenvereniging, daar mag iedereen komen zolang er maar normaal gedaan word. Dus ook Nederlanders. Meerendeel is Turks maar je ziet af en toe ook Marokkanen die effe komen chillen en zelfs Nederlanders. Wat wil je nog meer? Die verenigingen houden gewoon verveelde jongeren van de straat. Ipv buiten mensen lastig te vallen omdat ze zich vervelen kunnen ze daar biljart spelen, achter de computer, effe thee drinken etc. Is daar iets mis mee?

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 13:08

Robin schreef:
Mee eens, maar moet je dat Wilders kwalijk nemen terwijl Volkert vd G en Mohammed B ons nog vers in 't geheugen zitten. Om maar niet te spreken van de rellen/branden in de buitenwijken van Parijs.

ikzelf vind 't een logische maar ZEER KWALIJKE zaak dat die moslimjeugd dan wel van de straat is , maar dat de moskeeen hun op die manier 'uitkomst' bieden. Slechte zaak in NL/EU anno 2011. Kerken lopen leeg en dat zou ook moeten gelden voor moskeeen.

Moeten we niet willen.
+1 spookjesboeken zonder happy end.........

@EG, als je het met de paplepel krijgt ingegoten lijkt dat ook het beste......... ik ben van huis uit RK, gelukkig waren mijn ouders zo liberaal om mij op jonge leefijd (6 jaar) oud niet automatisch de eerste comminie te doen, maar die beslissing door mijzelf op latere leeftijd te laten maken. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, want ik heb niets met geloof.

Maar neem het Joods of Islamitische geloof eens, daar worden jongetjes besneden onder de doctrine geloof......... in een lichaam snijden, omdat e.e.a. oud boek dit schijnt voor te schrijven......... alsof en onbesneden jonge gelijk een ongelovige hond is, en naar de hel gaat............ alsof zo'n kind niet op latere leeftijd zelf kan bepalen of hij zich op deze manier wenst te conformeren aan het geloof......

Als ik zie hoeveel mensen verknipt zijn door geloof, en daar later enorm veel psychische klachten last van hebben..........

En dan worden jongeren die met de ziel onder de armen lopen omdat pa en ma meer met hun kop in verweggistan zitten, en dat idealiseren....... terwijl ze daardoor niet makelijk aansluiting vinden in de echte wereld waar ze notabene geboren zijn omdat ze daar amper tot geen ondersteuning en bevesting van huis uit krijgen........ dan komt de moskee die tere dolende zielen wel even opvangen........

Lijkt verdomt veel op het missionaris werk in onder ontwikkelde gebieden, en dan tegen de hongerige mensen zeggen, ik geef je eten, gezondheidszorg en onderwijs, maar dan moet je wel in het sprook jes boek geloven, en Jezus aanbidden.......... misselijke praktijken.......... alsof je een keus hebt als je geen vreten hebt en geen andere vooruitzichten.........

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 13:10

@ verhaal EG, als dat in die landen van origine herkomst gebeurt niet, echter in theorie zijn er genoeg kroegen en snackbars en weet ik wat ook al van de landen zelf waar ze verblijven/wonen, als je ze in hun gebedshuizen en moskeeën dat aanbied weerhoud je ze verder van integratie in de NL cultuur of land waar ze van origine zeg maar, niet wonen.

edit: goed verhaal Michel.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 13:15

En van mij mogen ze de hele RK verbieden/opheffen, anders hoop ik dat alle schandalen de nagel aan de doodskist zal zijn....... en daar lijkt het in de VS al heen te gaan door de gigantische bedragen die er aan de slachtoffers betaald moeten worden gaan zijn failliet!!

Want stiekem hebben de hufters in Rome natuurlijk politiek ook het nodige in de melk te brokkelen.

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2011, 13:34

Aan de hand van EG's verhaal zou ik bijna in de RK kerk hier een HOSTI hamkaas bestellen.
En daarna een potje DEUS EX. Of Unreal Tournament en dan alle tegenstanders overhoop terwijl je GODLIKE bent.

:lol: :lol: :lol:

Of met Microsoft Flight Simulator van JFK opstijgen in 'n 737 ofzo en genieten van de skyline met de Twintowers etc. :bag:

Nee er zijn hier al 'eeuwen' jongerencentra/clubhuizen /hangplekken met 'n dak. Maar ik wil dat in NEDERLAND niet verbinden met welke vorm van religie ook.

En dat gebeurt dus wél. Blijkbaar. Tere zieltjes winnen zoals Michel zegt. Jammer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2011, 14:15

HOSTI hamkaas
Whoehahahaha, ik ben van "huis' uit ook RK............. gelukkig ben ik, als ook mijn familie, al jaren "van God los"................ :roflol:

Mea culpa, mea maxima culpa................... :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2011, 14:28

Michel P schreef:
Robin schreef:

Moeten we niet willen.
+1 spookjesboeken zonder happy end.........

@EG, als je het met de paplepel krijgt ingegoten lijkt dat ook het beste......... ik ben van huis uit RK, gelukkig waren mijn ouders zo liberaal om mij op jonge leefijd (6 jaar) oud niet automatisch de eerste comminie te doen, maar die beslissing door mijzelf op latere leeftijd te laten maken. Uiteraard heb ik dat niet gedaan, want ik heb niets met geloof.

Maar neem het Joods of Islamitische geloof eens, daar worden jongetjes besneden onder de doctrine geloof......... in een lichaam snijden, omdat e.e.a. oud boek dit schijnt voor te schrijven......... alsof en onbesneden jonge gelijk een ongelovige hond is, en naar de hel gaat............ alsof zo'n kind niet op latere leeftijd zelf kan bepalen of hij zich op deze manier wenst te conformeren aan het geloof......

Als ik zie hoeveel mensen verknipt zijn door geloof, en daar later enorm veel psychische klachten last van hebben..........

En dan worden jongeren die met de ziel onder de armen lopen omdat pa en ma meer met hun kop in verweggistan zitten, en dat idealiseren....... terwijl ze daardoor niet makelijk aansluiting vinden in de echte wereld waar ze notabene geboren zijn omdat ze daar amper tot geen ondersteuning en bevesting van huis uit krijgen........ dan komt de moskee die tere dolende zielen wel even opvangen........

Lijkt verdomt veel op het missionaris werk in onder ontwikkelde gebieden, en dan tegen de hongerige mensen zeggen, ik geef je eten, gezondheidszorg en onderwijs, maar dan moet je wel in het sprook jes boek geloven, en Jezus aanbidden.......... misselijke praktijken.......... alsof je een keus hebt als je geen vreten hebt en geen andere vooruitzichten.........

Michel
+ 100 Michel.

P.s. Ben je ook niet benieuwd wat die EG voor werk doet, heb dat al een paar keer gevraagd maar krijg er nooit antwoord op, beetje geheimzinnig vind ik ....................

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jan 2011, 14:36

@Hansch, hij was toch taxi-chaffeur? Dat had hij al een keer gezegd dacht ik....

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 14:38

@Hans, ja wil ik ook wel weten, wellicht ronselt hij wel jongeren voor de snackbar in de moskee (zou Mechu daar ook te veel hebben rond gehangen :bag: gelukkig is het nog goed gekomen met hem!! ) :mrgreen: of infiltreert hij namens de PVDA hier op het forum om Job C. uit eerste hand te informeren...... :lol:

Michel

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2011, 14:41

Downforce Hans schreef:P.s. Ben je ook niet benieuwd wat die EG voor werk doet, heb dat al een paar keer gevraagd maar krijg er nooit antwoord op, beetje geheimzinnig vind ik ....................
Een logische verklaring zou kunnen zijn dat hij helemaal niet werkt :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2011, 14:56

Elise schreef:
Downforce Hans schreef:P.s. Ben je ook niet benieuwd wat die EG voor werk doet, heb dat al een paar keer gevraagd maar krijg er nooit antwoord op, beetje geheimzinnig vind ik ....................
waar slaat dat nou weer op?

Anyway, om bij het bericht te blijven. Een goede zaak dat er professionals aan de bel trekken en dat er wat aandacht voor komt, wellicht kan er dan een positieve draai aangegeven worden. Wat bevorderlijk is voor integratie, want assimilatie ziet het meerendeel van de turken echt niet zitten. Daar is het absoluut een te trots volk voor! Salad bowltje wellicht beter a la amerika :mrgreen: Waar je een african american bent of een hispanic american of een enz enz enz Hier ben je allochtoon of autochtoon. Nee, ik noem mezelf liever turkse Nederlander... dat klinkt toch veel beter! Ik kan in het buitenland niet uitleggen wat een allochtoon of autochtoon is, dan verklaren ze je voor gek :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2011, 15:10

Metchu schreef:
Elise schreef:
waar slaat dat nou weer op?
Dat slaat op het systematisch negeren van de vraag die gesteld wordt.
E.G. zou bijvoorbeeld kunnen zeggen "Dat gaat je niks aan" ofzo, maar ook dat doet hij niet dus misschien is er iets anders aan de hand.....en dat zou natuurlijk kunnen zijn dat hij werkloos is ofzo.
Maargoed, als jij weet wat hij doet mag je het ook zeggen hoor :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2011, 15:12

Metchu schreef:Nee, ik noem mezelf liever turkse Nederlander... dat klinkt toch veel beter!
Nederlandse turk, mag dat ook?

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 15:12

Relatie beëindingen........... zo kan het ook......... dus een spookjes tv zender, tegenhanger van Disney, maar dan zonder happy end........
Een islamitische televisiebaas uit de Verenigde Staten staat terecht omdat hij zijn echtgenote heeft onthoofd. De moeder van twee kinderen had scheiding aangevraagd.

Het koppel lanceerde in 2004 een televisiezender om inzicht te bieden in de islam en moslims in een positief daglicht te stellen. Bridges TV bestaat nog steeds, maar oprichtster Aasiya Hassan (37) sinds vorig jaar niet meer. Muzzammil Hassan (46) scheidde in de studio haar hoofd van haar romp en stak op haar lichaam in.

Dominantie

Uit de scheidingspapieren blijkt dat Hassan na zijn huwelijk dominanter en agressiever werd. Mishandelingen begonnen al in 2002. Volgens aanklagers kon de moslim niet verkroppen dat zijn echtgenote bij hem weg wilde. Hassan claimt zelfverdediging; Zijn vrouw zou hém lichamelijk en emotioneel hebben mishandeld.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 15:15

Elise schreef:
Metchu schreef:Nee, ik noem mezelf liever turkse Nederlander... dat klinkt toch veel beter!
Nederlandse turk, mag dat ook?
Nee, want de turk is trotser op ........... zijn turk zijn ......... en daar gaat het mis.........

Klagen dat men niet gelijk behandeld wordt, maar zichzelf ook niet gelijk vinden..........

Michel

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 10 jan 2011, 15:16

Niet te snel oordelen Michel,

er staat dat zijn vrouw hem lichamelijk en emotioneel mishandelde.

Elk verhaal heeft twee kanten natuurlijk, zij wilde bij hem weg. Dat kan natuurlijk niet!!

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2011, 15:17

meteen weer dat negatieve... ouwe pessimist, ga is neuken ofzo :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 10 jan 2011, 15:19

Metchu schreef:meteen weer dat negatieve... ouwe pessimist, ga is neuken ofzo :mrgreen:

En daar.....................gaat het dus weer mis...................... :lol:

Klagen dat men niet gelijk behandeld wordt, maar zichzelf ook niet gelijk vinden..........

Zo is het........

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 15:20

Metchu schreef:meteen weer dat negatieve... ouwe pessimist, ga is neuken ofzo :mrgreen:
Alweer :mrgreen:

O, je hebt het over jezelf......... kun je je wiener weer zien voor de spiegel :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2011, 15:20

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

najah hij heeft toch minimaal 2x geraakt :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2011, 15:21

ik zal me wiener eens in je nek leggen, hahahahaha

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 15:22

Metchu schreef:ik zal me wiener eens in je nek leggen, hahahahaha
Kont Romo toch nog aan zijn trekken :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 10 jan 2011, 15:24

Dit gaat de verkeerde kant op................... :lol:

Liever hubofiel dan....................... :roflol:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 jan 2011, 15:25

Wat heeft iemands werk met zijn/haar mening in maatschappelijke kwesties te maken?

Plaats reactie