Het salaris van DF-ers ;-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat verdien jij per jaar bruto (ex. bijtelling en variabel loon)?

<10.000
17
9%
10.000 - 20.000
11
6%
20.000 - 30.000
23
12%
30.000 - 40.000
37
20%
40.000 - 50.000
28
15%
50.000 - 60.000
19
10%
60.000 - 70.000
17
9%
70.000 - 80.000
9
5%
80.000 - 90.000
4
2%
90.000 - 100.000
4
2%
>100.000
17
9%

Totaal aantal stemmen: 186

pimmetje

Re: Het salaris van DF-ers ;-)

Bericht door pimmetje » 07 jan 2011, 23:27

Tsja geld is inderdaad niet alles, maakt het soms wel makkelijker.
Mijn vader heeft een eigen bedrijf (epoxy gietvloeren), en ik ging er altijd vanuit dat ik dat ook zou doen.
Maar dan zie je toch dat het geen stabiel inkomen is, en ook je pensioen zul je zelf moeten regelen (en het is slopend voor je lichaam, letterlijk). Ik houd soms van risico, maar niet als het om inkomen gaat.

Daarom ben ik de industrie gegaan, o.a. omdat je door de continu toeslag op jonge leeftijd redelijk goed kan verdienen (en ook omdat er genoeg doorgroei mogelijkheden zijn).
Nu ben ik op mijn 22e alweer voor mijn 4e jaar procesoperator werkzaam, en kan ik elke maand toch weer redelijk uit de voeten.
Nu nog doorgroeien.......... 60/70k per jaar moet denk ik wel mogelijk zijn....... :roll:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 jan 2011, 23:40

Ik heb altijd functies gehad met één salariscomponent waarbij overuren niet apart geschreven konden worden maar gewoon onderdeel waren van je werk. Dat extra uren zich heel direct uitbetalen in meer inkomen is een totaal andere prikkel.

Fernando

Bericht door Fernando » 07 jan 2011, 23:45

Ben 29 jaar, rijksambtenaar, ict-job, zit in schaal 12 halverwege en werk 36uur per week maar vanwege studieverlof momenteel elke vrijdag vrij.. (en speel elke dag patience :bag: )

Shakes

Bericht door Shakes » 07 jan 2011, 23:57

Werk?

Wat ik doe is gewoon m'n hobby hoor. De sportschool is werk.....

Dennis Cavallino

Re: Het salaris van Jeremy Clarkson in 2010

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2011, 00:20

allen schreef:
romo schreef:Maar 5 % van de Nederlanders verdient 1ton per jaar of meer………………….dat valt dus nog wel tegen……….
Wat je dan weer niet zou zeggen als je ziet hoeveel dure auto's hier nog rondrijden...
Lease auto is geen inkomen, maar een kostenpost. ;)
Bonussen die worden uitgekeerd aan BV's van managers incl nevenfuncties zijn ook niet zichtbaar in die CBS cijfers, want veel van die managers weten zelf amper wat ze nou echt verdienen. salaris van een ton, bonus van een miljoen komt gewoon voor.

DenCha

Bericht door DenCha » 08 jan 2011, 00:24

JP schreef:Truckeren basisloon is laag, maar door overuren en onkostenvergoeding door overnachtingen kun je dit meer dan verdubbelen en dan zit je netto al boven de 3k. Toch is geld verdienen ook niet alles. Net 17u werken er op zitten en nog niet eens thuis. Dat wordt dus morgenvroeg nog een stukje.

Daarom zoek ik ander werk, andere branche. Meer terug naar wat ik geleerd heb. MBO detailhandel Food. Iets met hopelijk groeimogelijkheden. Al zal financieel de stap ff achteruit zijn, maar denk dat je er meer voor terug krijgt. Ook meer tijd voor thuis, wat ook absoluut niet vergeten mag worden. Van maandag tot vrijdagavond van huis.....drukt de stemming ook steeds vaker...

Of toch terug de boeken in duiken
Same here.
Heb 5 jr geleden, na 10 jr "truckeren", het stuur aan de wilgen gehangen en heb het 2 jr op een graafmachientje geprobeerd. Was nix voor mij en zit nu 3,5 jr als ambtenaar op een vuilniswagen.
07h30 - 16h00 en 9,5 week vakantie p.j.
De financiele stap/sprong terug is even wennen maar heb er nog geen moment spijt van gehad.
De tijd die ik over heb besteed ik aan mijn koningin en 2 lieve prinsesjes. Daar kan geen geld tegen op.
Zolang het te behappen is......

Erik dB

Bericht door Erik dB » 08 jan 2011, 00:28

RutgerK schreef:Ik heb altijd functies gehad met één salariscomponent waarbij overuren niet apart geschreven konden worden maar gewoon onderdeel waren van je werk. Dat extra uren zich heel direct uitbetalen in meer inkomen is een totaal andere prikkel.
Klinkt bekend....consulting?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2011, 00:48

Sinds ik voor DF stukjes schrijf, zit ik ook aan de >100.000 per jaar

Aan hits :)

ik zeg tegenwoordig altijd dat mijn vorige baan mijn huis heeft betaald en voor mijn burnout zorgde, maar dat wat ik nu doe de rekeningen betaalt en me gelukkig maakt. Je snapt, voor het grote geld werk ik niet, voor het grote geluk wel. En als ik het niet zou redden, dan rij ik naar zuid-Frankrijk, meld me aan als dekzwabber bij een superjacht en reis vervolgens kosteloos de wereld over zolang dat kan. Ik weet inmiddels waar het voor mijzelf om draait. En nee, ik heb niets tegen geld verdienen (iedere week gaan mijn factuurtjes eruit), maar ik zou best zonder kunnen. Been there done that.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2011, 11:23

Dennis Cavallino schreef:Sinds ik voor DF stukjes schrijf, zit ik ook aan de >100.000 per jaar

Aan hits :)

ik zeg tegenwoordig altijd dat mijn vorige baan mijn huis heeft betaald en voor mijn burnout zorgde, maar dat wat ik nu doe de rekeningen betaalt en me gelukkig maakt. Je snapt, voor het grote geld werk ik niet, voor het grote geluk wel. En als ik het niet zou redden, dan rij ik naar zuid-Frankrijk, meld me aan als dekzwabber bij een superjacht en reis vervolgens kosteloos de wereld over zolang dat kan. Ik weet inmiddels waar het voor mijzelf om draait. En nee, ik heb niets tegen geld verdienen (iedere week gaan mijn factuurtjes eruit), maar ik zou best zonder kunnen. Been there done that.
Zo is het maar net :thumbup:

ADV

Bericht door ADV » 08 jan 2011, 12:26

Erik dB schreef:
RutgerK schreef:Ik heb altijd functies gehad met één salariscomponent waarbij overuren niet apart geschreven konden worden maar gewoon onderdeel waren van je werk. Dat extra uren zich heel direct uitbetalen in meer inkomen is een totaal andere prikkel.
Ook bij mij is dat het geval.. maar ik zit niet in consulting.. feit is dat een deadline gehaald moet worden, die deadline heb ik zelf aangeraden/gepland, dus als het dan uitloopt moet ik op die blaren zitten..

Daarnaast heb ik van mijn hobby mijn werk kunnen maken (websites maken/servers beheren/met computers bezig zijn) en ook met bedrijfsprocessen bemoeien vind ik erg leuk.. en het mooie is dat wanneer het met ons bedrijf goed gaat, ik het ook goed heb! Mijn baas is daar gewoon hartstikke redelijk in en weet ook dondersgoed dat hij niet zonder ons kan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2011, 18:47

ArjandeV schreef:
Erik dB schreef:
Ook bij mij is dat het geval.. maar ik zit niet in consulting.. feit is dat een deadline gehaald moet worden, die deadline heb ik zelf aangeraden/gepland, dus als het dan uitloopt moet ik op die blaren zitten..

Daarnaast heb ik van mijn hobby mijn werk kunnen maken (websites maken/servers beheren/met computers bezig zijn) en ook met bedrijfsprocessen bemoeien vind ik erg leuk.. en het mooie is dat wanneer het met ons bedrijf goed gaat, ik het ook goed heb! Mijn baas is daar gewoon hartstikke redelijk in en weet ook dondersgoed dat hij niet zonder ons kan.
Zodra jij gaat denken dat je baas het niet zonder je kan begeef jij je op glad ijs want ook jij bent te vervangen. :wink:

ADV

Bericht door ADV » 08 jan 2011, 20:52

Hans we zijn een klein bedrijf en ik zeg dan ook zonder ons.. Niet mij specifiek! Feit is dat hij niet zonder ons (mijn 2 collega's en ik), hij heeft zelf amper kennis en is alleen een verkoper geen meewerkende kracht

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2011, 22:27

Maus335i schreef:Bedenk me net dat Rico & Co deze statistieken mooi naar adverteerders kunnen gebruiken. Slaan we nog 2 vliegen in een klap ook ;)
:whistle:

911-lover

Bericht door 911-lover » 09 jan 2011, 00:48

Ik weet perfect wat ik netto verdien per jaar .
Bruto niet daar dit volledig oninteressant voor me is .
Er wordt in de horeca nogal veel in het donkergrijs uitbetaald :wink:

jos_br

Bericht door jos_br » 09 jan 2011, 10:14

FrankS schreef:Ik vind het idee van 'de deur dichttrekken en het werk ook gelijk' wel fijn. Met alle respect voor de ondernemers maar ik vind mezelf daar nooit echt een type voor. Je moet het wel 'kunnen' of mensen om je heen hebben die het kunnen
Sommige dingen lopen nu eenmaal zoals ze lopen. Ik heb zelf altijd in loondienst gewerkt. Op een gegeven moment kwam hier een bedrijfje naast en lopen dingen uit de hand.....ben bepaald niet juichend bij de werkgever weggegaan, had het er goed als vrachtwagenchauffeur. Gek genoeg heb ik het ondanks veel meer kopzorgen èn een andere verantwoording naar bijv. personeel wel meer naar mijn zin.

Toch, wanneer ik het makkelijk had willen houden,dat roep ik altijd, had ik gewoon op de vrachtwagen moeten blijven rijden. Het is in ieder geval ieder zijn keuze, en wanneer je bepaalde mensen (met name het thuisfront) om je heen die e.e.a. steunen wordt het wel makkelijker, zoniet, nooit een eigen bedrijf beginnen !

Jos.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jan 2011, 23:15

Tja bruto is eigenlijk alleen interessant voor de werkgever. Ik kost mijn werkgever ongeveer 85k per jaar. Wat daarvan netto overblijft is een flink stuk minder ... en daar gaat het toch eigenlijk om ?

Een meer interessant lijstje zou ik dus vinden hoeveel iedereen per maand overhoudt na aftrek van alle kosten en hoeveel je dus zou kunnen sparen. Dan komt het lijstje er opeens heel anders uit te zien :)

911-lover

Bericht door 911-lover » 09 jan 2011, 23:44

+1

Het bruto (enkel loon , geen bedrijfswagen od) haalt mijn ranking (gelukkig en bewust gekozen om private redenen) flink omlaag (bruto zit ik ongeveer gelijk jou).
Netto is (gelukkig) een heel ander verhaal .

dvh

Bericht door dvh » 10 jan 2011, 08:24

Macboy schreef:Tja bruto is eigenlijk alleen interessant voor de werkgever. Ik kost mijn werkgever ongeveer 85k per jaar. Wat daarvan netto overblijft is een flink stuk minder ... en daar gaat het toch eigenlijk om ?

Een meer interessant lijstje zou ik dus vinden hoeveel iedereen per maand overhoudt na aftrek van alle kosten en hoeveel je dus zou kunnen sparen. Dan komt het lijstje er opeens heel anders uit te zien :)
Als jou bruto salaris 85k per jaar is kost het de werkgever nog ff een 25/30% meer dan dat.
Zoniet dan zit je rond de 60-65k bruto en dan zit je gewoon rond de 3k netto per maand.

Dat geef ik overigens mezelf ook als Salaris.
Overigens Macboy, is het niet zo dat advocaten vaak partner worden ( of kunnen worden ) van het bedrijf waar ze werken ? Of zitten daar ook weer regels en richtlijnen aan verbonden voordat dat zover is ?

wjn

Bericht door wjn » 10 jan 2011, 08:53

smiley schreef:33% aan de hypotheek
33% aan de auto(s)
33% overig

..... en dan is het weer op.

Bovenstaand kun je op elk inkomen kwijt :D
Je vergeet dat het brutto is, dus 30-50% naar de belastingen (van je eigen loon), als je loonbelasting(en) en BTW/accijnsen/etc. erbij haalt ga je helemaal schrikken hoeveel dagen je werkt, voordat je zelf gaat verdienen.

(Las laatst in Oostenrijk iets van 7 maanden werken, dan zijn de belastingen betaald en ga je voor jezelf werken.)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jan 2011, 09:12

wjn schreef:(Las laatst in Oostenrijk iets van 7 maanden werken, dan zijn de belastingen betaald en ga je voor jezelf werken.)
Das hier niet anders. Belasting betalen houdt niet op met de inkomstenbelasting helaas.... accijns, BTW over al je aankopen, gemeentelasten, wegenbelasting, waterschapslasten en noemt u ze allemaal maar op :)

Ik hou trouwens nooit een rotcent over. Geld moet rollen. Rijk geleefd, arm gestorven :D

dvh

Bericht door dvh » 10 jan 2011, 09:14

7 maanden ? Zakelijk werk ik 10 maanden om alles te betalen.. de laatste 2 hou je over en daar moet je het mee doen. :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jan 2011, 09:28

Owja @ brutosalaris. Een werkgever moet naast het bruto salaris nog een ziekteverzuim verzekering voor je afsluiten, een arbodienst betalen, kosten voor de salarisverwerking (mits je het zelf doet, maar das bijna niet te doen met die continu wisselende wetgevingen), afhankelijk van je arbeidsvoorwaarden pensioenlasten enz. Er komen vaak nog meer extra kosten bij dan alleen het bruto. En bruto is natuurlijk niet 12x je maand bruto inkomen op je salarisstrook, maar daar komt nog 8% vakantiegeld bij.

Niet om "wijs" te doen, maar ik kan me best voorstellen dat veel mensen denken: "jaja right, 20 tot 30% extra.... en waar aan dan?".

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 jan 2011, 09:35

Ik had al eerder gestemd, maar nog niks geplaatst. Niet dat mijn salaris er zoveel toe doet maar toch. Ik verdien zowel per maand als per jaar minder dan 10k. :P

Geert.

Bericht door Geert. » 10 jan 2011, 10:01

Ik zit momenteel net als Kees (Nutkees) tussen de 60 en 70k. Onze carrierepaden zijn elkaar redelijk gevolgd en we hebben al met groot plezier een aantal keer als directe collega's mogen samenwerken :mrgreen: toen wij collega's waren werken we grotendeels op provisiebasis en prestatiegericht, daar heb ik de 80k wel aangetikt, maar het werkplezier en de arbeidsethiek waren niet om over naar huis te schrijven :hmmm:

Net als de meeste hier ben ik ook aan het werk om te leven :D ..... genieten van de leuke en mooie dingen, dat zit hem zeker ook in de kleine dingen!!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jan 2011, 10:29

Macboy schreef:Een meer interessant lijstje zou ik dus vinden hoeveel iedereen per maand overhoudt na aftrek van alle kosten en hoeveel je dus zou kunnen sparen. Dan komt het lijstje er opeens heel anders uit te zien :)
Wat er hier onder aan de streep overblijft ligt niet alleen aan mijn salaris. Ik heb ook een parttime werkende vrouw. mag ik dat dan weer niet meetellen?
:wink:

Plaats reactie