Porsche Boxster Spyder
-
Re: Porsche Boxster Spyder
Yep, heb woensdag goed geoefend op Zandvoort (samen met nog 31 andere Porsches). Jaap van Lagen was mijn instructeur. Wat kan die man rijden zeg! Ik was, ondanks dat mijn tijd 's ochtends op halfnat gezet was en de middagsessies de tijden op droog kon zetten, de op 1 na snelste van de 32 op een uitgezet parcours, dit ondanks de aanwezigheid van grof geweld van GT3's en Turbo Sjes...de snelste was (jawel) ....een Cayman S.
Heb nu nog meer respect voor de jongens die goed kunnen driften, het viel me zwaar tegen. Maar ik geef niet zomaar op...
Heb nu nog meer respect voor de jongens die goed kunnen driften, het viel me zwaar tegen. Maar ik geef niet zomaar op...
- Downforce Hans
Makkelijk te rijden auto zeker zo`n gayman 

- Macboy
Mooi Ron, gaat om het plezier. Driften kun je je niet zomaar meester maken. Vergt tijd en geduld en veel oefenen.
Prachtig maar er moeten aardig wat zilveren delen (koplampen, onderbumper deel, zijopening) ook in het zwart gespoten worden.JP schreef:Blijft fraai in rood/zwart....
-
Ben het vaak in je eens maar die details vind ik juist mooier zo dan in het zwart.
- Petrolhead Tom
Zaterdag heb ik er nog 1 gespot in Enschede
Een witte op duitse platen, echt een hele mooie auto.

- Gijs.
Gaaf! Heb je een foto? Heb afgelopen donderdag ook m'n eerste exemplaar gezien, bij Porsche Centrum Groningen. Vind het een erg mooie auto!Petrolhead Tom schreef:Zaterdag heb ik er nog 1 gespot in EnschedeEen witte op duitse platen, echt een hele mooie auto.
- Arthur
- Auto: Nr.51
ViezerikTom schreef:Ben het vaak in je eens maar die details vind ik juist mooier zo dan in het zwart.

- Apolo2
Nu de aandacht voor de Spyder dreigt te verslappen met de komst van de Cayman R acht ik het de hoogste tijd dit draadje te verlengen
Ik zal me echter eerst even kort introduceren aangezien dat niet eerder is gebeurt.
Mijn naam is Noël en omdat ik hier in het Bratwursten und Jägermeister deel zit kan ik auto’s misschien het beste als eine große Leidenschaft van mij omschrijven.
Ik ben begin 2010 op dit forum gestuit in mijn zoektocht naar informatie over de Boxster Spyder. Sindsdien heb ik vele uren meegelezen in het bijzonder dit Spyder topic. Voornamelijk het Spyder ja, Spyder nee van Ferdi was vermakelijk
. Over het driving-fun forum kan ik kort zijn, top! Mensen die weten waarover ze praten, dat is wel eens anders op andere fora! Ik lees altijd met veel plezier mee.
Via dit forum ben ik ook in contact gekomen met de bezitter van de Über-Spyder (Ron) die me eigenlijk over de afgrond heeft geduwd
door me te tippen op de Spyder demo bij PC-Oirschot. Na de uitgebreide testrit was ik de illusie armer dat dit wel met een sisser zou aflopen
.
Aangezien ik de afgelopen jaren regelmatig van auto ben gewisseld en de restwaarde vooral de laatste jaren, zeker voor minder courante auto’s, toch een enorme domper is had ik geen trek in een nieuwe en ben ik op zoek gegaan naar een frisse gebruikte. Gelet het beperkte aanbod geen gemakkelijke opgave maar ik heb me voor de kerst een handtekening onder het aankoopcontract van een Spyder kado gedaan.
De auto is afgelopen november op kenteken gezet (in de lease bij Porsche) en zal na 6 maanden looptijd op eind mei 2011 door mij overgenomen worden met maximaal 9000km. Het is een zwarte (non-metallic) met als belangrijkste opties: Sportuitlaat en PDK inclusief flippers en SportChronoPlus. Verder zit er nog een hele reeks zaken op die er minder toe doen zoals gekleurde wijzerplaten, cc, parkeersensoren etc etc. Alles bij elkaar een Spyder met een behoorlijke uitrusting.
Het enige waarover ik enige tijd heb getwijfeld zijn de gemonteerde Turbo II velgen. Ze staan de auto heel goed en zijn eens wat anders dan de standaard Spyder velgen maar ergens heb ik ook een hang naar origineel en daar horen de Spyder velgen bij. De tweede reden voor twijfel was het feit dat de standaard Spyder velgen worden aangeprezen als de lichtste Porsche velgen. Ik heb me echter zelf enigszins gerustgesteld met de wetenschap dat de Turbo II velg zoals ook de Spyder velg gesmeed is (overige velgen zijn gegoten) en afkomstig is van Otto Fuchs. Ik ga er dan ook van uit dat de Turbo II velg waarschijnlijk maar fractioneel zwaarder is (of niet eens) maar in elk geval duidelijk lichter als de gegoten tegenhangers. Exacte gegevens kan ik echter nergens vinden dus hij/zij die meer weet
. De Turbo II's blijvens dus zitten want optisch vind ik ze zoals aangegeven goed staan...maar mocht ik ooit een setje Spyder velgen voorbij zien komen dan zijn ze wellicht toch voor mij
.
Op foto’s van mijn auto zal zoals gezegd nog even gewacht moeten worden, hierbij echter wel alvast een impressie van een vergelijkbare auto. En wie weet stuiten jullie in de zomer nog eens een keer op mijn nieuwe liefde aangezien ik regelmatig in de Eifel en bij de Ring te vinden ben.
Noël

Mijn naam is Noël en omdat ik hier in het Bratwursten und Jägermeister deel zit kan ik auto’s misschien het beste als eine große Leidenschaft van mij omschrijven.
Ik ben begin 2010 op dit forum gestuit in mijn zoektocht naar informatie over de Boxster Spyder. Sindsdien heb ik vele uren meegelezen in het bijzonder dit Spyder topic. Voornamelijk het Spyder ja, Spyder nee van Ferdi was vermakelijk

Via dit forum ben ik ook in contact gekomen met de bezitter van de Über-Spyder (Ron) die me eigenlijk over de afgrond heeft geduwd

Aangezien ik de afgelopen jaren regelmatig van auto ben gewisseld en de restwaarde vooral de laatste jaren, zeker voor minder courante auto’s, toch een enorme domper is had ik geen trek in een nieuwe en ben ik op zoek gegaan naar een frisse gebruikte. Gelet het beperkte aanbod geen gemakkelijke opgave maar ik heb me voor de kerst een handtekening onder het aankoopcontract van een Spyder kado gedaan.
De auto is afgelopen november op kenteken gezet (in de lease bij Porsche) en zal na 6 maanden looptijd op eind mei 2011 door mij overgenomen worden met maximaal 9000km. Het is een zwarte (non-metallic) met als belangrijkste opties: Sportuitlaat en PDK inclusief flippers en SportChronoPlus. Verder zit er nog een hele reeks zaken op die er minder toe doen zoals gekleurde wijzerplaten, cc, parkeersensoren etc etc. Alles bij elkaar een Spyder met een behoorlijke uitrusting.
Het enige waarover ik enige tijd heb getwijfeld zijn de gemonteerde Turbo II velgen. Ze staan de auto heel goed en zijn eens wat anders dan de standaard Spyder velgen maar ergens heb ik ook een hang naar origineel en daar horen de Spyder velgen bij. De tweede reden voor twijfel was het feit dat de standaard Spyder velgen worden aangeprezen als de lichtste Porsche velgen. Ik heb me echter zelf enigszins gerustgesteld met de wetenschap dat de Turbo II velg zoals ook de Spyder velg gesmeed is (overige velgen zijn gegoten) en afkomstig is van Otto Fuchs. Ik ga er dan ook van uit dat de Turbo II velg waarschijnlijk maar fractioneel zwaarder is (of niet eens) maar in elk geval duidelijk lichter als de gegoten tegenhangers. Exacte gegevens kan ik echter nergens vinden dus hij/zij die meer weet

Op foto’s van mijn auto zal zoals gezegd nog even gewacht moeten worden, hierbij echter wel alvast een impressie van een vergelijkbare auto. En wie weet stuiten jullie in de zomer nog eens een keer op mijn nieuwe liefde aangezien ik regelmatig in de Eifel en bij de Ring te vinden ben.
Noël
- Bijlagen
-
- Spyder_black.jpg (46.4 KiB) 1433 keer bekeken
-
Gaaf!!
Gefeliciteerd.. ga je ongetwijfeld heel veel plezier mee beleven
Hoe ziet je autoverleden eruit? Is dit je eerste roadster?
Gefeliciteerd.. ga je ongetwijfeld heel veel plezier mee beleven

Hoe ziet je autoverleden eruit? Is dit je eerste roadster?
-
Ook via deze weg: GEFELICITEERD!. Mijn mening over de turbo II velgen op de Spyder ken je.
Toch wel bijzonder nummer 2 op het forum; in 2010 zijn er maar liefst 8 Spyders op kenteken gezet in Nederland, de auto is dus iets exclusiever gebleven dan Porsche had gehoopt ha ha. Goed voor de restwaarde
Heb gisteren met de Carrera GTS kunnen proefrijden. Super snel ding, mooie motor, maar....(en ik ben een minderheid in Porsche land)....voor mij zijn de "gewone" 911 uitvoeringen te clean, te emotieloos geworden. Een echte allround auto voor elke dag. De Spyder (met al zijn nadelen) geeft mij een veel grotere kick...en stiekem denk ik dat de Spyder over een jaartje of 10-15 een klassieker zou kunnen gaan worden...
Toch wel bijzonder nummer 2 op het forum; in 2010 zijn er maar liefst 8 Spyders op kenteken gezet in Nederland, de auto is dus iets exclusiever gebleven dan Porsche had gehoopt ha ha. Goed voor de restwaarde

Heb gisteren met de Carrera GTS kunnen proefrijden. Super snel ding, mooie motor, maar....(en ik ben een minderheid in Porsche land)....voor mij zijn de "gewone" 911 uitvoeringen te clean, te emotieloos geworden. Een echte allround auto voor elke dag. De Spyder (met al zijn nadelen) geeft mij een veel grotere kick...en stiekem denk ik dat de Spyder over een jaartje of 10-15 een klassieker zou kunnen gaan worden...
-
Gefeliciteerd 
Apart dat iemand er 6 maanden mee gaat rijden, en als het dan mooi weer wordt hem weer weg doet
Veel plezier ermee in het voorjaar

Apart dat iemand er 6 maanden mee gaat rijden, en als het dan mooi weer wordt hem weer weg doet

Veel plezier ermee in het voorjaar

- cooldragon
Gefeliciteerd met de aankoop!
Een hele mooie uitvoering.
Betreft het gewicht van het turbo II wiel, deze is voor zover ik weet even zwaar als het 997 Turbo I-wiel.
Deze is ook gesmeed, maar toch iets zwaarder dan de standaard Carrera S (II) velg die standaard op de 997 S(mkII) zit, wat wel een gegoten, maar ook lichtgewicht wiel is. Scheelde overigens niet veel...
Een hele mooie uitvoering.
Betreft het gewicht van het turbo II wiel, deze is voor zover ik weet even zwaar als het 997 Turbo I-wiel.
Deze is ook gesmeed, maar toch iets zwaarder dan de standaard Carrera S (II) velg die standaard op de 997 S(mkII) zit, wat wel een gegoten, maar ook lichtgewicht wiel is. Scheelde overigens niet veel...
- Apolo2
Bedankt voor de reacties!
@Ron: Over de Turbo II's; gelukkig weet ik ook hoe je over andere zaken zoals kleur, remmen etc etc denkt
zodat ik mijn zeg maar ...cognitieve dissonantie... nog goed weet te onderdrukken 
@Cooldragon: waar heb je ergens de velgengewichten vandaan? Ik heb al een aardige research gedaan maar nergens kom ik een concreet gewicht tegen. De Turbo I velg is ook van Otto Fuchs, het zou goed kunnen dat de beide gewicht overeen komen en dicht tegen de standaard CS velg aan liggen. Ik zou wel eens willen weten hoe de Spyder velg zich verhoudt met de Turbo II, als er 4-5 kg in zou zitten vindt ik dat toch wat veel.
@KoenM: de auto loopt bij Porsche zelf en dus niet particulier, vandaar dat hij in het voorjaar beschikbaar komt. Staat nu netjes op een setje winterwielen (goed voor de zomerbandjes) en heeft de afgelopen 3 weken vanwege sneeuw stil gestaan.....kortom Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!
@Ron: Over de Turbo II's; gelukkig weet ik ook hoe je over andere zaken zoals kleur, remmen etc etc denkt

@Cooldragon: waar heb je ergens de velgengewichten vandaan? Ik heb al een aardige research gedaan maar nergens kom ik een concreet gewicht tegen. De Turbo I velg is ook van Otto Fuchs, het zou goed kunnen dat de beide gewicht overeen komen en dicht tegen de standaard CS velg aan liggen. Ik zou wel eens willen weten hoe de Spyder velg zich verhoudt met de Turbo II, als er 4-5 kg in zou zitten vindt ik dat toch wat veel.
@KoenM: de auto loopt bij Porsche zelf en dus niet particulier, vandaar dat hij in het voorjaar beschikbaar komt. Staat nu netjes op een setje winterwielen (goed voor de zomerbandjes) en heeft de afgelopen 3 weken vanwege sneeuw stil gestaan.....kortom Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!
- cooldragon
Porsche 997 Wheels
Porsche Factory Carrera S
8x19" 22 lbs. 4 oz.
11x19" 27 lbs. 12 oz.
Porsche Factory Carrera Classic
8x19" 23 lbs. 10 oz.
11x19" 28 lbs. 11 oz.
Porsche Factory Carrera Sport Design
8x19" 24 lbs. 3 oz.
11x19" 28 lbs. 3 oz.
Porsche Factory Carrera Sport
8.5x19" 24 lbs. 2 oz.
11.5x19" 29 lbs. 4 oz.
Forged Turbo Wheels
8.5x19" 23 lbs. 8 oz
11x19" 27 lbs. 14 oz.
Porsche 997 GT3
8.5x19" 24 lbs. 5 oz.
12x19" 30 lbs. 13 oz.
8x19 (987, 997 non turbo front) 23.4 pounds
8.5x19 (997 turbo front) 23.9 pounds
9.5x19 (987 rear) 25 pounds
11x19 (997 turbo rear) 28.8 pounds
Carrera III Wheel Weights
8x18, 22.0 lbs
10x18, 24.9 lbs
Porsche Factory Carrera S
8x19" 22 lbs. 4 oz.
11x19" 27 lbs. 12 oz.
Porsche Factory Carrera Classic
8x19" 23 lbs. 10 oz.
11x19" 28 lbs. 11 oz.
Porsche Factory Carrera Sport Design
8x19" 24 lbs. 3 oz.
11x19" 28 lbs. 3 oz.
Porsche Factory Carrera Sport
8.5x19" 24 lbs. 2 oz.
11.5x19" 29 lbs. 4 oz.
Forged Turbo Wheels
8.5x19" 23 lbs. 8 oz
11x19" 27 lbs. 14 oz.
Porsche 997 GT3
8.5x19" 24 lbs. 5 oz.
12x19" 30 lbs. 13 oz.
8x19 (987, 997 non turbo front) 23.4 pounds
8.5x19 (997 turbo front) 23.9 pounds
9.5x19 (987 rear) 25 pounds
11x19 (997 turbo rear) 28.8 pounds
Carrera III Wheel Weights
8x18, 22.0 lbs
10x18, 24.9 lbs
- cooldragon
overigens heb ik de wielen even gevoeld bij het wisselen van zomer en winterbanden. de achtervelgen van de Carr S en Turbo waren vrijwel even zwaar(zoals ook in het schema te zien) en de voorvelgen waren van de Carr S iets lichter, komt ook omdat de Turbo I velgen 0,5j breder waren..
de spyder wielen staan nog niet in dit rijtje, omdat in 2009(het jaar waaruit dit rijtje stamt) de spyder nog niet uit was
de spyder wielen staan nog niet in dit rijtje, omdat in 2009(het jaar waaruit dit rijtje stamt) de spyder nog niet uit was
- Sperdy
Mooie zwarte Spyder! De Porsche Spyder is een weergaloos goede auto. Fantastische keuze. no doubts ..
- RVV
Gefeliciteerd! Mooie auto 

- Macboy
Het draadje was wat ondergesneeuwd, dus goed dat je er nieuw leven in hebt geblazen en hoe !
Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Voor mij echter onbegrijpelijk met Turbo velgen, maar goed zal wel liefhebber ervan zijn geweest. Had je de standaard velgen niet gewoon kunnen bedingen ?
Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Voor mij echter onbegrijpelijk met Turbo velgen, maar goed zal wel liefhebber ervan zijn geweest. Had je de standaard velgen niet gewoon kunnen bedingen ?
- Apolo2
Bedankt!Macboy schreef:Het draadje was wat ondergesneeuwd, dus goed dat je er nieuw leven in hebt geblazen en hoe !
In DLD staan opvallend veel Spyders die bij Porsche lopen op Turbo II velgen. Ik heb er zeker 5 bekeken met deze velgen, het waren de dealerauto's die meestal op standaard velgen staan maar dan had ik zeker in de door mij gezochte zwarte kleur weer vaak te maken met gemonteerde sportstoelen of het ontbreken van de sportuitlaat (vind ik minstens zo onbegrijpelijk). Wat dat betreft passen de Turbo Velgen naar mijn smaak prima bij de zwarte kleur en zou ik de Spyder velg alleen nemen voor het lagere gewicht waarbij ik nog steeds niet denk dat het gewichtsverschil hoger uitkomt dan 3-4 kg...ik focus wat dat betreft dan liever op het juiste rubber, kan ook een kg'tje per band in zitten en verder naar buiten. Ik hou wel het aanbod van spyder velgen in de gaten en als zich een mooi setje aandient ben ik de man (in de VS worden ze veelal vervangen). Die Turbovelgen kom ik wel kwijt als het zou willen.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Leuk weer een spyder erbij! Ik heb al met die van Ron mogen rijden en ik moet zeggen, voor een Porsche rijd die erg goed!
Gefeliciteerd! Al had ik ook liever de standaard Spyder velgen genomen..

-
Ben wel benieuwd naar je ervaring ten opzichte van de Exige Hans!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Daarvoor heb ik nog te weinig met de Exige gereden.. maarja die is wel duidelijk meer hardcore en racewagen, maar de Boxster komt wel dichtbij en dan zonder rammels
Je moet ze beide aantrekken, heerlijk vind ik dat!

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Je bent niet de enige met een speciale Spyder Ron :

- Apolo2
En ik niet de enige met de foute velgen :banaan:
Lijkt me niet OEM deze spyder maar naar mijn smaak in elk geval een stuk minder stijlvol dan Ron's keuze!
Lijkt me niet OEM deze spyder maar naar mijn smaak in elk geval een stuk minder stijlvol dan Ron's keuze!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nee, deze is inderdaad bij lange na zo fraai niet.
Jij hebt toch de Turbo wielen? Dit zijn de Carrera velgjes.
Hier trouwens nog een serie foto's van de Boxster Spyder die ik laatst heb gefotografeerd. Was alweer de 4e Spyder die ik voor de lens had
. Kan er maar geen genoeg van krijgen!

Jij hebt toch de Turbo wielen? Dit zijn de Carrera velgjes.
Hier trouwens nog een serie foto's van de Boxster Spyder die ik laatst heb gefotografeerd. Was alweer de 4e Spyder die ik voor de lens had