BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 08 jan 2011, 14:18

romo schreef:Sterk verhaal Robin…………….ik kan het als gebruiker van die V8 idd beamen…………

Anyway, misschien moet ik toch eens even met de dealert praten of ie zo`n ding uit Duitsland kan scoren en wat er dan te winnen valt………...
Robert je vindt die auto in de basis toch niet mooi?

Je staat er iig anders tegenover dan ik/Ferdi/Andre etc die 'm wél 'mooi' vinden zegmaar.

En daarom zou ik daar goed(!) over nadenken EEn E92 M3 is veel eleganter, maar de 1M vind ik ewerlijk gezegd wél stoerder over komen door z'n gedrongenheid en stance.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2011, 14:34

Klopt, ik ben er nog steeds niet erg kapot van……..maar zoals reeds eerder hier vermeld, wel dikker/stoerder/meer gedrongen dan een stock 135i…….het smoelt allemaal net even beter……

De overweging voor mij; M3 nu 2,5 jaar……..inruilen, niet te veel bijpassen……hup en weer verder…..

Anderzijds zie ik ook niet een alternatief, zeker bij BMW niet, dan maar doorijden……een soort van laatste der ///Mohicanen dan maar………..wachten op de neue 3er denk ik dan…….

edit; ik zie net dat er Merc C classe coupe komt……………………nou, overlopen dan maar…….

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jan 2011, 14:39

romo schreef:Sterk verhaal Robin…………….ik kan het als gebruiker van die V8 idd beamen…………

Anyway, misschien moet ik toch eens even met de dealert praten of ie zo`n ding uit Duitsland kan scoren en wat er dan te winnen valt………...
@Andre, Romo (en ook Hielke natuurlijk :) )
ff groupbuy bij de Oosterburen? Als ik bij Kohl/schnitzer zeg dat we met z'n vieren komen, worden we vast wel met open armen ontvangen. Schwarswalderkirschetorte mit Sahne.. Jets gehts löss

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2011, 14:41

Ik wil best een offerte…………….

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jan 2011, 15:23

Robin, Dre,

ik snap het 10k probleem eigenlijk niet. Laten we eerlijk zijn jullie hebben in het verleden vaak genoeg je auto bij de Beier ingeleverd voor een andere en ik neem aan dat je de afschrijving toen ook met een klots glijmiddel nam.

Tuurlijk is dat ding overpriced maar heeft dit dan te maken met nieuw inzicht of mis ik iets anders belangrijks? Dre had achteraf ook zoiets van de CSL had ik eigenlijk afgerekend op de prijs maar hij was het achteraf wel waard of niet?

Gewoon nieuwsgierigheid. Mijn auto is het niet want voor 60k staat hier een 360 spider in de garage. Believe me.

romo

Bericht door romo » 08 jan 2011, 15:33

Als die kar ook zo`n gevoelloze koppeling met een veel te laat aangrijpingspunt heeft als mijn M3 dan pas ik er ook voor………..geweldig minpunt bij "sportief" rijden……….

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2011, 15:36

Nandor, ik ben niet in de markt voor zo'n ding.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jan 2011, 15:48

Snap, klopt ach ik denk dat je een fijne auto hebt right now. Zou ook ongeveer mijn keus zijn!

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2011, 15:55

Shakes schreef:Snap, klopt ach ik denk dat je een fijne auto hebt right now. Zou ook ongeveer mijn keus zijn!
Een 535i automaat is als een 360 spyderkloon. 2 druppels water inderdaad. :D

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jan 2011, 16:01

hehe de Prius past ook in dat rijtje:

1M
360
535
Prius
:stom:

Robin

Bericht door Robin » 08 jan 2011, 16:03

jonge wat is dat met je avatar ? :hmmm:

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jan 2011, 16:19

Ja niet helemaal kosher.

Kan Knot nog hosten? :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jan 2011, 16:42

romo schreef:Als die kar ook zo`n gevoelloze koppeling met een veel te laat aangrijpingspunt heeft als mijn M3 dan pas ik er ook voor………..geweldig minpunt bij "sportief" rijden……….
= versleten koppelingsplaat ??

steve smith

Bericht door steve smith » 08 jan 2011, 16:50

FerdiACS1 schreef:
romo schreef:Als die kar ook zo`n gevoelloze koppeling met een veel te laat aangrijpingspunt heeft als mijn M3 dan pas ik er ook voor………..geweldig minpunt bij "sportief" rijden……….
= CDV

Ff er tussenuit halen en klaar. Is bedoeld om schade/garantieclaims door lompe yanken te voorkomen op dragstrip. Auto kan prima zonder als je verstand gebruikt.

romo

Bericht door romo » 08 jan 2011, 16:53

FerdiACS1 schreef:

Kan ik me niet voorstellen, was gelijk al toen ik hem had…………….

Met gevoelloos bedoel ik;

- In-uitgaande slag is veel te licht, alsof ik door het luchtledige trap (zeker in vergelijking met de E46 M3 koppeling die veel zwaarder en veel meer gevoel had, meer een precisie instrument)

- Het aangrijpingspunt (dat de kar gaat rollen dus) komt op ongeveer 80% van de slag, en dan grijpt ie ook nogal wazig aan ( IMHO een koppeling gemaakt voor lui die altijd automaten hebben gereden, i.c. Amerikanen dus)

Ik heb me er altijd aan gestoord en vind ik van de zeer weinige minpunten toch de meest irritante……

edit; Steve, je bent me net voor, dat zal het zijn………dus toch die Yanks :mrgreen:

Anderzijds; ook de E46 M3 had een CDV, die koppeling was vele malen beter IMHO….. :hmmm:

steve smith

Bericht door steve smith » 08 jan 2011, 17:01

Die e46 koppeling was ongeveer hetzelfde formaat en kreeg een stuk minder klappen. Die V8 voelt mischien niet veel sterker dan een S54 door de zwaardere jas waar hij in zit, maar als je ff terug in een e46 stapt voel je wel hoeveel sterker hij is, en hoeveel zwaarder die clutch het heeft.

Andre

Bericht door Andre » 08 jan 2011, 18:52

Nandor

ik snap het 10k probleem eigenlijk niet. Laten we eerlijk zijn jullie hebben in het verleden vaak genoeg je auto bij de Beier ingeleverd voor een andere en ik neem aan dat je de afschrijving toen ook met een klots glijmiddel nam.

Wat weet jij uberhaubt van mijn deals. Was je erbij?

Zorg jij maar voor je eigen super deals dan maak ik me wel druk over me eigen. Ongelooflijk weer zo n prius rijder met de mond vooraan.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 08 jan 2011, 19:39

Andre schreef:Mark

De RS3 en 1M zijn qua pk gelijk qua nm gelijk en qua prijs zit er paar honderd euro tussen. Alleen in Nederland zit er 12000 euro tussen.

Tuurlijk de ene is een station andere een coupe. Maar qua specs en prijs zijn ze nagenoeg gelijk. In duitsland zijn het mekaars tegenhangers.
Klopt in Duitsland is de RS3 even duur als de 1. Alleen krijg je dan in Duitsland een kale 1. Opzich lijkt het erop dat BMW NL niet persé meer marge pakt, maar dat de 10k hogere prijs voornamelijk wordt veroorzaakt doordat je verplicht wordt die opties te nemen.

Anyway, ik vind de TT-RS de primaire concurrent voor de 1M en niet de RS3. TT en 1M zijn beide coupe's en extravagant gestyled, de RS3 is veel behoudender. Wie koopt er nu een 1M omwille van die achterbank? Die praktische extra bruikbaarheid van de 1M tov een TT zal voor vrijwel geen enkele koper de doorslag geven.

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2011, 19:56

romo schreef:
FerdiACS1 schreef:

Kan ik me niet voorstellen, was gelijk al toen ik hem had…………….

Met gevoelloos bedoel ik;

- In-uitgaande slag is veel te licht, alsof ik door het luchtledige trap (zeker in vergelijking met de E46 M3 koppeling die veel zwaarder en veel meer gevoel had, meer een precisie instrument)

- Het aangrijpingspunt (dat de kar gaat rollen dus) komt op ongeveer 80% van de slag, en dan grijpt ie ook nogal wazig aan ( IMHO een koppeling gemaakt voor lui die altijd automaten hebben gereden, i.c. Amerikanen dus)

Ik heb me er altijd aan gestoord en vind ik van de zeer weinige minpunten toch de meest irritante……

edit; Steve, je bent me net voor, dat zal het zijn………dus toch die Yanks :mrgreen:

Anderzijds; ook de E46 M3 had een CDV, die koppeling was vele malen beter IMHO….. :hmmm:

Wat een baggerauto heb jij Romo ................... :roll: :mrgreen:
Mijn C1 heeft een ontzettend felle koppeling.... ruilen ? ......................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jan 2011, 20:12

Mark 320iS schreef:...Wie koopt er nu een 1M omwille van die achterbank? Die praktische extra bruikbaarheid van de 1M tov een TT zal voor vrijwel geen enkele koper de doorslag geven.
Dikke mispoes Mark.
Natuurlijk maakt dat wel een enorm verschil, en niet zo'n beetje ook. De TT is een tweezitter zonder kofferbak. De 1 serie Coupe kun je wel degelijk inzetten als 4 zitter met een zeer redelijke kofferbak. TT is onpraktisch een 1 Coupe is binnen de mogelijkheden, praktisch genoeg. O jee, wat een verschil in dagelijkse bruikbaarheid. TTRs moet je bijv. vergelijken met Porsche Boxster S Spyder en dat werk: dus 2 zitters sportauto's.

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2011, 20:15

Ik zit ook een beetje te kijken naar een andere auto... geen 1m ( bennie gek ! ... ) maar wel wat cools.
Maar er moet een achterbank in ivm kinderzitjes....

Kan me dus ook goed voorstellen dat het doorslaggevend is.
En hoeveel huisvaders ik wel niet zo rondrijden met de kids achterin de Porsche... Genoeg !

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 08 jan 2011, 20:34

Zelfde motor als de Z4 35is dat is heel het probleem!!!!!!!!!!!!!!!

met een dikke echte M motor was de prijs geen probleem geweest en werd er zomaar 80k betaald

slotje ........please

waar een M voor de aanduiding staat is een echte :banaan:
waar de M erna staat is uitmelken

waarom kan MB er wel een dikke 6.3 inhangen

JP

Bericht door JP » 08 jan 2011, 20:37

herwinbmw schreef:
5.5 geblazen, that is? :wink:

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2011, 21:01

JP schreef:
herwinbmw schreef:
5.5 geblazen, that is? :wink:
C63 = 6.2 V8 zonder turbo. Alleen is dat dan weer een concurrent van de M3 en niet de 1M.

KoenM

Bericht door KoenM » 08 jan 2011, 21:11

Er waren al lang geruchten en Mercedes had het ook al aangekondigd, maar nu is het downsizen ook aangekomen bij AMG. De bekende 6.3 liter wordt vervangen door een 5,5 liter V8.
;)

Plaats reactie