Het salaris van DF-ers ;-)
- Maus335i
Re: Het salaris van DF-ers ;-)
@kees, ik kan je verzekeren.... voor jezelf werken is elke dag spannend en leuk. Ik zou het voor geen GOUD meer willen missen. Hard werken, veel uren, stress over schulden of marktdipjes... maar je staat zelf aan het roer en maakt zelf de beslissingen. Uiteraard erg veel succes en pak je concurrenten maar in 

- Bert ///M3
Re: Het salaris van Jeremy Clarkson in 2010
Nee in NOK. Dollarcontracten beginnen ze bij Maersk International om te zeuren maar daar zijn ze niet zo blij mee omdat de meesten op een euro contract zaten.Tristan schreef:Neem aan dat je in Dollars betaald wordt? Of in NOK?Bert ///M3 schreef:Hm is bij mij wisselend. Aan het werk +/- 95 uur in 7 dagen. Dan weer een tijdje niks.
Bij mij spelen wisselkoersen ook nog weer een rol qua salaris etc.
- Joy
Phew 50% inleveren.
Dan hou je meer over wanneer je voor jezelf zou werken. Gelukkig ben je dat al van plan. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
@Joy: ik ben je ff kwijt met je laatste 2 posts in dit draadje?
- dvh
+1Nutkees schreef:Men is toch benieuwd wat DF doet, ga niet aangeven wat ik exact verdien, maar het zal mij ook echt een worst wezen als iemand het wel wist.
Snap niet dat mensen daar zo moeilijk over kunnen doen. Men vraagt hier om een indicatie, dus geef ik daar antwoord op.
Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
zo denk en voel ik er ook over.
We roepen met zn alle hard over het typisch Nederlandse van het een ander iets niet gunnen, en we roepen daar afgunst over uit. Maar zodra er bedragen genoemd dreigen te worden slaan we dicht.....

Daarbij heb ik er zelf geen moeite mee. Er zijn genoeg mensen die meer verdienen dan ik.
Zolang ik er maar goed van rond kan komen en volgend jaar weer een andere auto kan kopen en er eten op mijn bord ligt , vind ik het allemaal prima.
- Aerschtuner
Ik herinner me nog een interview met Mart Smeets. Er werd hem gevraagd "Vindt u dat u veel verdient als werknemer van de publieke omroep?". Zijn antwoord: "Ik verdien 350.000 euro per jaar, vind u dat veel?".
Ik hou daar wel van. Openheid (al ontbreekt het detail bruto of netto
)
Ik hou daar wel van. Openheid (al ontbreekt het detail bruto of netto

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En 50% hypotheekrenteaftrekJoy schreef:Phew 50% inleveren.![]()

- dvh
Alleen over het deel waarmee je boven de 52% zit.....
Dus als je 70k bruto hebt en de 52% grens geld bijv vanaf 65k, dan betaal je alleen over de tussenligende 5k 52%, maar wel over je volledige hyphotheekrwnte kun je de max teruggave krijgen.

Dus als je 70k bruto hebt en de 52% grens geld bijv vanaf 65k, dan betaal je alleen over de tussenligende 5k 52%, maar wel over je volledige hyphotheekrwnte kun je de max teruggave krijgen.
- Joy
Arthur, ik keek even op bruto netto van 70.000 euro in loondienst. Daar blijft 34.000 van over. Daar schrok ik even van. Heb er zelf niet mee te maken omdat we een VOF hebben, dus was even verrast.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ah, meende al dat je dat bedoelde maar het stond er (voor mij tenminste) een beetje vreemd.
- Joy
Ja ik had even een verwijzing erbij moeten zetten, er waren intussen al wat extra posts gedaan 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Verder geen aanval naar jou, maar zoiets zeg je natuurlijk net even makkelijker als je goed en flink modaal verdiend dan wanneer je elke maand de touwtjes aan elkaar moet knopen.Nutkees schreef: Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
Dan is een stapje terug doen in salaris voor wat meer fun toch wel een hele drempel

Maar daarom wens ik je niet minder succes met je eigen onderneming

- RutgerK
Als je € 70.000,- verdient en € 10.000 hypotheekrente betaalt dan betekent dat een bruto inkomen van € 60.000,-. De aftrek is dus gelijk aan de belastingschaal waar het inkomen in valt.dvh schreef:Alleen over het deel waarmee je boven de 52% zit.....
De salarissen hier zitten op wat de fiscus minimaal voor een DGA accepteert. De rest blijft in de BV's. Salaris is dus relatief laag.
- dvh
Het is zo relatief. Je leeft na wat je hebt.Richardt. schreef:Verder geen aanval naar jou, maar zoiets zeg je natuurlijk net even makkelijker als je goed en flink modaal verdiend dan wanneer je elke maand de touwtjes aan elkaar moet knopen.Nutkees schreef: Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
Dan is een stapje terug doen in salaris voor wat meer fun toch wel een hele drempel
De een verdient meer dan een ander en de een heeft daarom ook meer kosten dan een ander.
Maar iedereen moet budgeteren en aan het eind v/d maand is bij iedereen het salaris weer op. En een stap teru is voor iedereen moeilijk, onafhankelijk wat je verdient.
-
OnlineErik dB

Even een kleine tussenstand uitgaande van het midden van de schalen en 150k voor de hoogste schaal: 52k
edit: weer zo'n grootverdiener erbij --> 53k nu

Laatst gewijzigd door Erik dB op 07 jan 2011, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik de belastingschijven 2011 over 70k heengooi, blijft er 40k over.Joy schreef:Arthur, ik keek even op bruto netto van 70.000 euro in loondienst. Daar blijft 34.000 van over.
http://www.artifex-verzekeringen.nl/art ... ngschijven" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwarrend allemaal
- Maus335i
@richardt, dat ben ik wel met je eens. Maar lekker altijd om half 5 naar huis, druk met vrouw en kids en op de bank hangen. Deur van werk achter je dicht en het werk houdt op. Nu geldt dat uiteraard voor lang niet iedereen, maar toch. Dat is natuurlijk ook een keuze en moet iedereen voor zichzelf weten, maar ik zou het niet willen.
@topichaters.... je moet niet een topic openen met de titel "het salaris van DFers" en vervolgens denken: "hé wat leuk! Een topic over huisdieren!" Maw: niet zo miepen
Over het salaris in de ICT zijn overigens al tienduizenden posts aan gewijd: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... aris%2CICT" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vergelijken is helemaal niet zo wereldvreemd. Alleen nu vergelijken we het niet onder ICTers, maar onder autoliefhebbers.
@topichaters.... je moet niet een topic openen met de titel "het salaris van DFers" en vervolgens denken: "hé wat leuk! Een topic over huisdieren!" Maw: niet zo miepen

Over het salaris in de ICT zijn overigens al tienduizenden posts aan gewijd: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... aris%2CICT" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vergelijken is helemaal niet zo wereldvreemd. Alleen nu vergelijken we het niet onder ICTers, maar onder autoliefhebbers.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 07 jan 2011, 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ben ik in grote lijnen helemaal met je eens.dvh schreef:Het is zo relatief. Je leeft na wat je hebt.Richardt. schreef:Verder geen aanval naar jou, maar zoiets zeg je natuurlijk net even makkelijker als je goed en flink modaal verdiend dan wanneer je elke maand de touwtjes aan elkaar moet knopen.Nutkees schreef: Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
De een verdient meer dan een ander en de een heeft daarom ook meer kosten dan een ander.
Maar iedereen moet budgeteren en aan het eind v/d maand is bij iedereen het salaris weer op. En een stap teru is voor iedereen moeilijk, onafhankelijk wat je verdient.
Maar toch als je modaal verdiend (zeg <30k) dan is 10% besparen wel even wat lastiger dan wanneer je 80k verdiend, hoewel het verschil toch 5000eu is.
- ADV
Mwoah weet niet.. ik zit in de 30-40 schaal (excl auto).. maar ben in loondienst en heb daarnaast nog een winstaandeel.. ik heb niet te klagen met mn 24 jaar.. Als ik dan kijk dat mn pa die 50 is en die nu naar mijn loonsverhoging minder dan ik verdien..Richardt. schreef:Verder geen aanval naar jou, maar zoiets zeg je natuurlijk net even makkelijker als je goed en flink modaal verdiend dan wanneer je elke maand de touwtjes aan elkaar moet knopen.Nutkees schreef: Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
Wat er dan van over blijft valt ergens wel tegen.. met name door bijtelling. Heb een eigen huis gekocht in 2008 (in mijn eentje) en kan dat prima betalen, maar ik kan niet met geld smijten..
Vertellen wat ik precies verdien, daar zit ik niet zo mee.. Hier op DF zal ik waarschijnlijk wat lager zitten dan mensen van mijn leeftijd, maar dan ben ik ook geen eigen ondernemer natuurlijk..
Als ik dan kijk hoe Maurice en Rene het doen met SoHosted dan is er ook niks van afgunst, ergens wel cool dat ook ik daar mijn steentje aan bij gedragen heb (al dan niet positief

Laatst gewijzigd door ADV op 07 jan 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Bedenk me net dat Rico & Co deze statistieken mooi naar adverteerders kunnen gebruiken. Slaan we nog 2 vliegen in een klap ook 

- Luc B
lol 10K . mag ik willen met mijn vakkenvullen.
- Niels v D
Meer uren maken.. Voor een full-time vakkenvulkoning is 10k een schijntjeLuc B schreef:lol 10K . mag ik willen met mijn vakkenvullen.

Of, en dat is misschien een betere tip: Ander werk zoeken

- Bert ///M3
Ik denk dat dat niet persee uit maakt eerlijk gezegd. Dat heb ik bij een aantal collega's wel gezien. Gaan naar hun salaris leven, kast van een huis, vrouw kids etc etc. 20% terug qua salaris daar moet je dan ook wel even 3x over nadenken voor je die stap zet.Richardt. schreef:Verder geen aanval naar jou, maar zoiets zeg je natuurlijk net even makkelijker als je goed en flink modaal verdiend dan wanneer je elke maand de touwtjes aan elkaar moet knopen.Nutkees schreef: Geld is voor mij trouwens echt niet het belangrijkste, lol in het werk echter wel. Dus misschien dat ik volgend jaar wel veel minder zal verdienen met meer lol, dan ben ik alsnog happy.
just my $0,02
Wat dvh ook zegt meestal is het net zo op aan het einde van de maand

-
Maus335i schreef:Bedenk me net dat Rico & Co deze statistieken mooi naar adverteerders kunnen gebruiken. Slaan we nog 2 vliegen in een klap ook

- Joy
Precies Bert. Eerst kijk je naar een ouwe GTI. Dan ga je meer verdienen en koop je een 3-serie. En daarna richt je jezelf op een Porsche. Je blijft dus hetzelfde gedeelte spenderen zodat je uiteindelijk weer tekort komt
. Iemand die miljoenen verdiend kijkt weer op andere schaal naar aankopen, een jacht, een vakantievilla etc en heeft op zijn manier ook weer een tekort aan inkomsten.