Tips voor autoverzekering hobby-auto
- Mack
Tips voor autoverzekering hobby-auto
Vorige week heb ik een nieuwe auto gekocht, een 1998 Mustang GT die nu nog in de USA staat. Verwachting is dat hij eind mei op kenteken staat. (tegen die tijd maak ik er wel een topicje over).
Omdat ik niet dagelijks in mijn auto rijd, zoek ik een autoverzekering speciaal voor hobby-auto's. Maar de meeste zijn voor old-timers, wat de mijne niet is. Ik rijd max 10/15k per jaar - de auto moet sowieso getaxeerd worden.
Aangezien hier vast mensen zijn met een youngtimer: wat zijn goede maatschappijen voor een dergelijke verzekering?
Omdat ik niet dagelijks in mijn auto rijd, zoek ik een autoverzekering speciaal voor hobby-auto's. Maar de meeste zijn voor old-timers, wat de mijne niet is. Ik rijd max 10/15k per jaar - de auto moet sowieso getaxeerd worden.
Aangezien hier vast mensen zijn met een youngtimer: wat zijn goede maatschappijen voor een dergelijke verzekering?
- Adje ///M3
Re: Tips voor autoverzekering hobby-auto
AAB in Arnhem
- Tom van H.
Geen idee welke maatschappij je moet hebben, maar Joost Kam van www.adviesverzekerd.nl kan je hier vast mee helpen, heb mijn auto's ook via hem verzekerd, waaronder de m3 (1995) voor ca 130 euro/jaar.
- Peter Tunissen
Stuur maar even een mailtje anders.

-
@ Peter, wat zijn de voorwaarden voor een hobby-auto-verzekering?!
Ik ben wel benieuwd, mocht de 205 er niet doorkomen bij de tussenpersoon. (Voor een semi-klassieker verzekering)
Ik ben wel benieuwd, mocht de 205 er niet doorkomen bij de tussenpersoon. (Voor een semi-klassieker verzekering)
- Peter Tunissen
Gewoon even mailen met vragen. 
Kan binnenkort allemaal stukken makkelijker direct via de site, maar nu nog even niet. 8)

Kan binnenkort allemaal stukken makkelijker direct via de site, maar nu nog even niet. 8)
-
Dan wacht ik nog even. 

- Peter Tunissen
Even reclame maken nog. 
Gegarandeerd de laagste premie en standaard automatisch verzekerd op alle door DF georganiseerde circuitdagen.
Einde spam!
Oh nee, wacht, op DF2.0 mocht dat.

Gegarandeerd de laagste premie en standaard automatisch verzekerd op alle door DF georganiseerde circuitdagen.
Einde spam!

Oh nee, wacht, op DF2.0 mocht dat.

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik weet niet of je een tussenbureau o.i.d. hebt (heb ik wel) maar er is volgens mij meer mogelijk dan sommigen denken. Nette lui trouwens (www.lucas.nl). In 2008 m'n huidige E30 uit eind 88 al als klassieker verzekerd en ik quote 'hij is nu 19, maar over een paar maanden (8-9) is ie 20 en dan mag ie als klassieker verzekerd worden, en dan hoeven we dat dan niet te veranderen -> maar doen?'. Jaartje later werd ik in de trein op weg naar m'n huidige mx-5 gebeld 'he, we hebben het nog nagekeken, maar je kunt die auto ook als sportauto verzekeren (
), scheelt flink, maar dan zit je wel met een km-beperking' (dus niet gedaan omdat ik 40.000+ per jaar rijd met dat ding). Maar die lui denken dus mee en zulk soort verzekeringen scheelt FLINK ten opzichte van normale verzekeringen, tegen voor mij acceptabele beperkingen.

- RobS
Mijn Mazdatje is voor 125€ per jaar verzekerd
(www.wiggersgroep.nl)

- InjectTheVenom
Hee dat gaat verdraaide interessant worden een DF verzekering..
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Hoe zit het met die DF verzekering? Ik ben momenteel ook rond aan het kijken voor een andere verzekering.
- daNpy
Wel even vermelden hoe hij verzekerd is.
Heb de daf all risk voor 125 per jaar. De golf bep. casco zou ca 200-250 euro kosten.
Heb de daf all risk voor 125 per jaar. De golf bep. casco zou ca 200-250 euro kosten.
-
OnlineMartijn_bmw
mijn E46 318i voor 480 euri per jaar allrisk verzekerd 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Mijn Saxo WA+ voor 43/maand met 70% no claim korting.... Wat klopt er niet....?
Aangezien ik er gemiddeld over een heel jaar gezien <500km per maand mee rijd wil ik een andere verzekering...

Aangezien ik er gemiddeld over een heel jaar gezien <500km per maand mee rijd wil ik een andere verzekering...
-
OnlineMartijn_bmw
- Youp
Naja, dan kan het wel. Ik heb een tussenpersoon (die altijd super voor mij klaar staat) en alle extra's zoals een bonus opbouw beschermer, inzittenden verzekering, rechtsbijstand en noem maar op. Daarbij is mijn Saxo volgensmij nog wat jonger en een stukje sneller dan jouw BMW.
Voor normale auto's bieden ze me altijd wel een goede premie, maar aangezien ik amper met het hok rijd, wil ik hem ergens anders laten verzekeren. M'n volgende daily wordt ook weer gewoon daar verzekerd.
-
OnlineMartijn_bmw
dat is waar! wel incl SVI trouwens dat wil ik er altijd bijYoup schreef:Naja, dan kan het wel. Ik heb een tussenpersoon (die altijd super voor mij klaar staat) en alle extra's zoals een bonus opbouw beschermer, inzittenden verzekering, rechtsbijstand en noem maar op. Daarbij is mijn Saxo volgensmij nog wat jonger en een stukje sneller dan jouw BMW.
Voor normale auto's bieden ze me altijd wel een goede premie, maar aangezien ik amper met het hok rijd, wil ik hem ergens anders laten verzekeren. M'n volgende daily wordt ook weer gewoon daar verzekerd.

maar idd contact via E-mail...
leeftijd van de auto maakt overigens (vreemd genoeg??) niet uit voor de premie pk/gewicht verhouding idd wel. en daar is die van mij idd niet gevaarlijk in

- Youp
Leeftijd maakt normaal wel uit bij all-risk en WA extra verzekeringen, aangezien onder andere de leeftijd de dagwaarde bepaald.