BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tristan

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 06 jan 2011, 14:10

Gewoon een jong gebruikte kopen in Dld. en dan importeren. Dit bedrag aftikken bij de dealer is zonde.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 14:35

steve smith schreef:Hello Germany!

Hoe is zo"n ding het leukst? Juist zo kaal mogelijk. Radio business met bluetooth is zat. Met een paar kuipen en een fatsoenlijk kleefstuur erin en een tomtom tegen de voorruit om je te wijzen waar dat kleine heuvelachtige circuitje in Frankrijk ligt. Om vervolgens de tomtom te vervangen door een driftbox.
Om 'm vervolgens in de 2ehands markt aan de straatstenen niet meer kwijt te raken....

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 14:38

romo schreef:Ik lach me weer te barsten........................ik zoek het draadje niet op, maar ik had het reeds voorspeld dat het wel zo`n €80k zou zijn....................

En het gaat idd nergens over ................een f.cking 1er ................werkelijk van de pot gerukt.............
En toch zullen er wel wat DFers zijn die em kopen :bag:

Harrie

Bericht door Harrie » 06 jan 2011, 14:39

Harrie schreef:Misschien wel een bewuste keus van BMW omdat ze verwachten er niet zoveel van te verkopen. ............
Schreef ik eerder...nu is het helemaal duidelijk.

80k en dan komen er nog bijkomende kosten bij? :shock: :shock:

Je moet toch wel heel erg een roze BMW bril ophebben wil je dit nog kopen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2011, 14:43

Daar gaan we het nu 79 pagina's over hebben :lol:

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2011, 14:48

Ik ben niet in de markt, maar ik kan me goed voorstellen dat als je wel in de markt bent de prijsstelling flink frustrerend kan zijn. Ferdi keek serieus naar deze auto uit, nu gaat ie voorbij de prijs die hij hem waard vind. BMW Nederland moet de keuze vrij laten. Nu verplichten ze om een zooi opties te nemen die men mischien helemaal niet wil.

10K meer dan 70K en dat is eigenlijk echt de max voor deze gepimpte 135i dat is gewoon te gek.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 14:50

Arthur schreef:Daar gaan we het nu 79 pagina's over hebben :lol:
Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jan 2011, 15:26

RVV schreef:Ik ben niet in de markt, maar ik kan me goed voorstellen dat als je wel in de markt bent de prijsstelling flink frustrerend kan zijn. Ferdi keek serieus naar deze auto uit, nu gaat ie voorbij de prijs die hij hem waard vind. BMW Nederland moet de keuze vrij laten. Nu verplichten ze om een zooi opties te nemen die men mischien helemaal niet wil.

10K meer dan 70K en dat is eigenlijk echt de max voor deze gepimpte 135i dat is gewoon te gek.
Precies Rico.
Ik wil geen k*t opties! in een k*t BMW.
Zoals Steve ook al zegt, de fun van deze kar zou zijn dat het een leuke rijders-auto zou worden voor een bepaalde doelgroep om M/// weer een beetje 'soul' te geven. Niet in de laatste plaats door een instap BMW M/// op de markt te zetten, die een nieuwe (of een opnieuw aangehaakte) kopersgroep zou aantrekken. Dat in ruil voor een lage prijs, met bestaande M/// onderdelen gewerkt moet worden, is allang worden geaccepteerd, ookal is dat met tegenzin. Zelfs een geblazen N54 blok was geen belemmering meer.

Nee, wat doet BMW NL, ze maken er een opgedirkte slagroomtaart van voor de parsterkoper. Want, zo redeneert BMW NL, een M/// is voor de nietwetende patser. Maar dit kan niet anders dan een inschattingsfout zijn omdat deze kopersgroep geen belangstelling heeft voor een kleine BMW. Nee, nee, deze groep koopt natuurlijk de M3///, M5///, of X5M// en al dat werk. Omdat de hond mee moet, de minares voor de weekenden met al haar koffers, de boodschappen mee moeten kunnen en de caravan. Daarvoor is de 1M/// ongeschikt. Dus zij kijken nooit naar een 1 serie M///.

Tenzij

De patserkoper op zoek is naar een leuke vierde auto (voor vrouwlief), voor de fun. En dan komt de 1M/// plotseling wel in beeld, want deze patserkoper is eigenlijk in voor een Cayman S in, en kijkt dan verrast omlaag naar deze 1M///. He?, meer pk, standaard leer, navi, aidraif, aipot, aispoes, etc., meer koppel en nog eens dik goedkoper. Aha!, BMW NL zet deze 1M/// in als concurrent voor Porsche Cayman, en helemaal niet als concurrent voor bijv, Audi RS3 of Golf R en dat werk.
Lijkt me ook logisch wel, want bij deze patserkopers is het geld te halen. Die lappen die 80K wel en in dat licht bezien is BMW dus wel slim.
Maar oei, oei, want vrouwlief rijdt natuurlijk veel liever in een Porsche (Cayman) cabrio dan in een testosteron gedreven 1M/// Coupe. De Coupe is een controversieel model.

We zullen zien.

Maar, en dat is het denk ik, deze 1M/// is vooral bedoeld voor de VS markt. NL doet er niet toe.

Harrie

Bericht door Harrie » 06 jan 2011, 15:31

Doet er niet toe of deze meer toegespitst is op de USA markt. Ik neem aan dat BMW NL ook zo veel mogelijk auto's wil verkopen om uiteindelijk centjes te verdienen.

Hier word al uitgegaan dat de auto overvol zit met opties, maar zijn die dan ook al opgegeven of nemen we dat maar aan omdat er een veel hogere prijs genoemd is dan verwacht?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2011, 15:35

Dan wacht je ff dat iemand anders (Andre :mrgreen: ) er 1 gekocht heeft en weer weg doet en koop je hem wel voor 10k minder binnen een jaar :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 06 jan 2011, 15:36

Gewoon nieuw LHD bestellen in engeland met de opties die JIJ wil...

Ben je hoogstwaarschijnlijk nog goedkoper uit ook als ie hier op kenteken staat.

Joop

Bericht door Joop » 06 jan 2011, 15:36

Denk aan je bloeddruk Ferdinand... :lol:

steve smith

Bericht door steve smith » 06 jan 2011, 16:01

Robin schreef:
steve smith schreef:Hello Germany!

Hoe is zo"n ding het leukst? Juist zo kaal mogelijk. Radio business met bluetooth is zat. Met een paar kuipen en een fatsoenlijk kleefstuur erin en een tomtom tegen de voorruit om je te wijzen waar dat kleine heuvelachtige circuitje in Frankrijk ligt. Om vervolgens de tomtom te vervangen door een driftbox.
Om 'm vervolgens in de 2ehands markt aan de straatstenen niet meer kwijt te raken....
Ik denk niet dat dit een argument is voor iemand die serieus op trackdays tekeer gaat. De Knotjes van deze wereld die vinden dat een auto een met juwelen behangen maagd moet zijn laten de auto toch al links liggen vanwege het circuit gebruik van de eerste eigenaar. Dus die keuze bij verkoop niet de hoofdprijs te krijgen is al op een eerder moment gemaakt, namelijk het moment dat je de baan op draait zonder te gaan prutsen met tape over je kentekenplaten.

Ben van het Ferdi-kamp, LB of er Xenon in zit en plakkende koeienvellen hoef ik al helemaal niet in een "sportieve" auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2011, 16:14

80K zou veels te hoog zijn als instapprijs.

ik vond basis vanaf in de 69K goed voor de auto en of max 72K maar meer is waanzin.

het lijkt wel ter compensatie van de belachelijk lage netto US prijs (prijs voor belasting dus nog lager)...reken dat eens om in euro's :'( hoe kan dat?

sommigens praten vanaf 43usd deze 45usd...

http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... r-45k.html" onclick="window.open(this.href);return false;

stel 45usd das incl tax daar, dat is 34.430,-euro nog geen 35K in euro's :'(

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jan 2011, 16:19

Harrie schreef:.. Hier word al uitgegaan dat de auto overvol zit met opties, maar zijn die dan ook al opgegeven of nemen we dat maar aan omdat er een veel hogere prijs genoemd is dan verwacht?
:D dat zou lachen zijn, Dus er komt nog 10K aan opties bij? Ik denk ook dat je er met 80K niet bent. Want er komt nog lak bij, toch nog wat extra opties hier en daar, afleveringskosten, beurtje voor dat die de deur uit gaat .. etc. Ik denk dat 82.500K bijv. een betere richtprijs is. Maar goed, dan heb je ook wel een BMW 1 serie ...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 06 jan 2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 16:20

GTRene schreef:80K zou veels te hoog zijn als instapprijs.

ik vond basis vanaf in de 69K goed voor de auto en of max 72K maar meer is waanzin.

het lijkt wel ter compensatie van de belachelijk lage netto US prijs (prijs voor belasting dus nog lager)...reken dat eens om in euro's :'( hoe kan dat?

sommigens praten vanaf 43usd deze 45usd...

http://www.insideline.com/bmw/1-series/ ... r-45k.html" onclick="window.open(this.href);return false;

stel 45usd das incl tax daar, dat is 34.430,-euro nog geen 35K in euro's :'(
En dáárom alleen al kies ik voor Turkije en niet de USA :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 jan 2011, 16:23

Eigenlijk is die prijsstelling toch ook wel redelijk in de lijn der verwachtingen.

E60 M5 is fors duurder als een E39 M5
E90 M3 is fors duurder als de E46 M3, qua prijs ongeveer gelijk aan wat de E39 M5 kostte.
1M Coupe komt op de plaats waar de E46 M3 stond.

Die 1 serie komt qua PK, gewicht, bandenmaten etc etc ook redelijk in de buurt bij de E46 M3.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 jan 2011, 16:26

Ja, en uit datzelfde artikel van Inside lane:

"Inside Line says: BMW admits to chasing younger buyers with the 1 Series M Coupe. But $45K is still a significant price tag, whether you're 30 or 45. — Anita Lienert, Correspondent"

:lol: :lol:

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 06 jan 2011, 16:35

Viva Hollanda!

Afbeelding

:bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jan 2011, 16:45

In Duitsland gewoon 50k.... slik ....

Maar ja 69.950,- zou een mooie prijs zijn geweest ten opzichte van de RS3. 72k was ergens nog acceptabel, maar bijna 80k natuurlijk niet.

De gedachtegang vind ik niet vreemd. De 1M zal door meeste mensen gekocht worden die toch wel al die opties nemen. Ik ga er dan ook vanuit dat hij voor 80k gewoonweg bomvol zal zijn en dat er dus geen opties meer bijgekocht kunnen worden. Zo bezien is het dan wel begrijpelijk. Maar dan hadden ze die opties toch wel met korting kunnen aanbieden zoals bij de 1-serie nu het geval is ? Dan zou 75k nog redelijk zijn geweest.

Buiten dat ben ik het met iedereen eens dat weinig opties bij deze auto past en dat de koper een keuze zou moeten hebben. Maar echt last van al die andere opties heb je toch ook niet ? Als je de 1M hardcore wil maken, zul je toch meer moeten ingrijpen. Ook dan moeten de stoelen eruit. Of je nu wel of geen leer hebt, de stoelen moeten eruit. En satnav is ook wel handig natuurlijk.

Zo bezien vind ik het niet vreemd dat BMW alle opties standaard gaat aanbieden omdat de meeste kopers die opties wel zouden aankruisen. Maar ja, dan hebben we het niet over de hardcore rijder, maar die doelgroep had BMW al veel eerder verlaten ...

Mixed feelings dus ...

Tristan

Bericht door Tristan » 06 jan 2011, 16:47

30K verschil gaat nergens over. :'(

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 06 jan 2011, 16:51

Een 1 M Coupé in Germany is goedkoper dan een Nederlandse 135i Coupé :blabla:

Marc R

Bericht door Marc R » 06 jan 2011, 17:08

Zijn we allemaal nog blij dat we PvdA gestemd hebben? :wink:

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 17:13

Marc RS4 schreef:Zijn we allemaal nog blij dat we PvdA gestemd hebben? :wink:
Zitten er op dit forum PvdA stemmers dan?

*haalt honkbalknuppel uit toonbanklade*

:wink:

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 17:20

Robin schreef:
Marc RS4 schreef:Zijn we allemaal nog blij dat we PvdA gestemd hebben? :wink:
Zitten er op dit forum PvdA stemmers dan?

*haalt honkbalknuppel uit toonbanklade*

:wink:
:lol:

Plaats reactie