Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 12:26

BrianV schreef:Vol ongeloof heb ik het bericht gelezen,
De geloofwaardigheid van de politie /recht systeem is gedaald naar absolute dieptepunt.

Niet China is over 50 jaar de grootste maar het midden-oosten als we dit langer door laten gaan.

Ik vrees ook het ergste voor de toekomstige jeugd
+1
Wat dieptriest zoiets.... dat dat kan zeg... zegt veel over de aanhangers van de Islam en de politie.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jan 2011, 12:39

Ik heb het niet gelezen (echt geen zin en geen tijd), maar hoe kan zo'n tekst iets over mij zeggen? Daar ben ik dan altijd benieuwd naar...

/lekkerovereenkamscherenenbedankt!

hier in Beverwijk heeft de moskee zelfs opendagen waar iedereen met Turkse gastvrijheid verwelkomt wordt. :stom:

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2011, 12:59

Een oud werkgever van mijn vader had tot aan zijn 30e in Indonesië (grootste moslimland ter wereld) gewoond. Ik heb het dan over de periode van 1930 tot aan 1960. Zware tijd meegemaakt in de 2e wereldoorlog met de Japanse bezetting ed. De klappen van de zweep kende hij wel. Beste man was nadat mijn vader niet meer bij hem werkte nog altijd bevriend gebleven met mijn vader. Er werd ook altijd wel gesproken over die tijd in Indonesië.

Als kleine jongen van een jaar of 10 (nu 30 jaar geleden) kreeg ik altijd die verhalen mee. Feitelijk weet ik er niet veel meer van. Maar één opmerking die vaak herhaald werd door die man is me altijd bijgebleven. En dat was dat hij zei, dat niet de koude oorlog het grootste probleem was voor de wereldvrede. Maar de Islam. Ik begreep dat eigenlijk nooit zo. Sterker nog je was daar helemaal niet mee bezig. Maar de koude oorlog is nu al lang voorbij. Maar is de Islam ook een groter probleem voor de wereldvrede dan ooit de koude oorlog was geweest? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Nu er na 30 jaar op terugkijkend, hoe die man te vuur en te zwaard zijn mening over de islam verkondigde, nog ver voordat wij hier in Nederland überhaupt sprake was van een Islam probleem (als we die al hebben). Begin toch te denken dat er een kern van waarheid in zit in de wijsheid van die man.

Overigens zijn de man en zijn familie in 1982 naar Tenerife geëmigreerd want hij wilde de opkomst van de Islam in Nederland niet meemaken.

BrianV

Bericht door BrianV » 06 jan 2011, 13:04

Metchu schreef:Ik heb het niet gelezen (echt geen zin en geen tijd), maar hoe kan zo'n tekst iets over mij zeggen? Daar ben ik dan altijd benieuwd naar...

hier in Beverwijk heeft de moskee zelfs opendagen waar iedereen met Turkse gastvrijheid verwelkomt wordt. :stom:
Niet dat ik een racist ben Metin,
maar je provoceer zo wel het anti gedrag door kort met de "hakkeninhetzandactie"

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 13:07

Metchu schreef:Ik heb het niet gelezen (echt geen zin en geen tijd), maar hoe kan zo'n tekst iets over mij zeggen? Daar ben ik dan altijd benieuwd naar...

Lees het en verbaas je, en voel je vooral niet aangesproken!!

P.s. Welten heeft die interne opleiding met zeer goed gevolg volbracht........

@Rico,

Een wijs man, zo te horen!

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jan 2011, 13:08

wie provoceert? Ik toch niet neem ik aan?

feit is dat er problemen zijn, maar het is zo vervelend om over een kam geschoren te worden en in een hokje gedumpt te worden. Ik constateer alleen maar...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 13:11

Wat Michel zegt, je hoeft je niet aangesproken te voelen, net als dat die 1,5 miljoen Wilders stemmers(die veelal door 'jullie' voor mongolen/lowlifes/racisten etc worden uitgemaakt) zich niet persoonlijk aangesproken te hoeven voelen. We leven(nog) in 'n 'vrij' land.
Laatst gewijzigd door Robin op 06 jan 2011, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 13:12

Wat verwacht je dan? Dat we daders bij naam noemen? Als wij lopen te zeiken over boomknuffelaars spreken we ook over een hele groep.

BrianV

Bericht door BrianV » 06 jan 2011, 13:12

Lees eerst het verhaal Metin,
mijn conclusie van het verhaal is dat het recht systeem/politie niet doet wat het doen moet.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 jan 2011, 13:14

Bert ///M3 schreef:Idd, ook maar doorgeskipt na de eerste paar alina's.

Maar degene die het geschreven heeft, heeft zelf volgens mij ook het verstand van een garnaal.

Je gaat ergens filmen en je denkt dat het misschien problemen geeft? Dus bel je de politie? Had handiger geweest als je misschien eerst contact met de moskee opgenomen had. Hadden die negatief gereageerd dan had je je alsnog kunnen beroepen op het recht om vanaf de straat te filmen, maar een beetje text en uitleg had van te voren handiger geweest.

Als een volledig onbekende voor je huis gaat staan met een camera om jou en je doen en laten te gaan staan filmen dan ben je zelf waarschijnlijk ook niet vrolijk en ga je op zijn minst verhaal halen.

Maar goed als hij het eerst gevraagd had dan had er misschien niks aan de hand geweest, en had hij ook geen verhaal gehad :goodnight:
+1, de schrijver is minstens zo'n debiel als de mocro die camera's mept en de agent die te weinig seks krijgt... en de waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen mbt. de gebeurtenissen in de verhoorkamer

Joy

Bericht door Joy » 06 jan 2011, 13:15

Om eerlijk te zijn vind het camera verhaal van een sneu niveau. Als die mensen al constant (soms terecht vaak ook niet) onder vuur liggen met alle heisa in de media en er komt dan weer zo een kerel met een camera voor een of andere reportage, op den duur ben je dat een keer zat. En dan de politie ook nog van tevoren inlichten. :stom: Als je op voorhand al weet dat mensen er geen behoefte aan hebben dat er een camera op hun gericht staat terwijl ze hun religie beoefenen, waarom moet dat in de naam der vrijheid dan maar weer allemaal kunnen. En dan weer zo een verhaal over hoe onrechtvaardig de politie is. Misschien zijn die het ook eens zat dat er weer iemand van de media een vergrootglas op een groep mensen richt om een smakelijk verhaal te kunnen schrijven.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 06 jan 2011, 13:16

Wat een kloteverhaal van die kerel !
Al die haat die dan loskomt is niet normaal meer, man....
Heb zelf ook een keer het genoegen (nou ja genoegen) gehad om zo'n vriendelijke medelander boos aan de telefoon gehad te hebben.....het onderwerp waar het over ging werd niet aangeroerd, maar WEL werd duidelijk dat ik een vieze nederlander was, een tering kaaskop, varken enz enz....

Durf de stelling wel aan dat als de vlam in de pan staat, ook die vriendelijke figuren met shoarma messen op de stoep staan !...dat kan je gewoon in elk klein conflict aanvoelen....bah !

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 13:18

BrianV schreef:Lees eerst het verhaal Metin,
mijn conclusie van het verhaal is dat het recht systeem/politie niet doet wat het doen moet.
Lees het en verbaas je!!

Als jij een DF dag met je handycam loopt te filmen, en een aantal DF-er belagen je en slopen je camera, gewoon omdat het de DF-er niet aanstaat dat jij filmt!! En het escaleert, verander de moslim ff in DF-er hoe zou je het gedrag van de politie dan noemen.......... Die zelfde laffe lamplullen van agenten bekeuren liever een roomblanke 13 jarige die over de stoep fietst, wel de meest veilige manier om te scoren.......

Dat om de lieve vrede gedrag van de poltitie is stuitend, en Welten is dan een pracht voorbeeld voor zijn mannen en vrouwen :please:

Gelovingen kunnen zich vaak goed als slachtoffer neerzetten.......

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jan 2011, 13:22

wat een slechte vergelijking zeg :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 13:24

Joy schreef:Om eerlijk te zijn vind het camera verhaal van een sneu niveau. Als die mensen al constant (soms terecht vaak ook niet) onder vuur liggen met alle heisa in de media en er komt dan weer zo een kerel met een camera voor een of andere reportage, op den duur ben je dat een keer zat. En dan de politie ook nog van tevoren inlichten. :stom: Als je op voorhand al weet dat mensen er geen behoefte aan hebben dat er een camera op hun gericht staat terwijl ze hun religie beoefenen, waarom moet dat in de naam der vrijheid dan maar weer allemaal kunnen. En dan weer zo een verhaal over hoe onrechtvaardig de politie is. Misschien zijn die het ook eens zat dat er weer iemand van de media een vergrootglas op een groep mensen richt om een smakelijk verhaal te kunnen schrijven.
Dus? Die moslims zullen het vervelend vinden maar iemand aanvallen...
Dan moeten die moslims aangifte doen, om er vervolgens achter te komen dat je gewoon op straat mag filmen. Zeker zo'n journalist waarbij er geen sprake is van stalken (kan mij voorstellen dat het anders ligt als het een willekeurig persoon is die telkens voor hetzelfde woonhuis staat te filmen met een handycam). Punt is dat die journalist z'n werk doet en geen wet heeft overtreden. Dat het dan uit de hand loopt kan gebeuren, maar dan verwacht je dat de politie professioneel met die zaak om gaat. Als wetsdienaar.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 jan 2011, 13:28

Zolang die reacties zo heftig zijn, zal er gefilmd blijven worden.
Zolang het halve midden oosten op de achterste poten staat, zullen er spotprenten gepubliceerd worden.
Zolang het wereldnieuws is, zal er een koran de fik in gaan.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 13:29

Metchu schreef:wat een slechte vergelijking zeg :mrgreen:
De volgende keer slaag GTRene je resoluut die camera uit de handen :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 06 jan 2011, 13:43

Dat 'op straat mag je alles filmen' verhaal vind ik ook zo een dooddoener. Tegenwoordig moet alles maar kunnen onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'. De dader, slachtoffer of omstander filmt, gooit het online en laat de veroordeling over aan het internet waarbij de uitkomst per groep al bekend staat.
Met dat vergelijk over DF en iemand die komt filmen. Laat er nu elke meeting iemand van milieudefensie rondlopen met een camera. Deze persoon filmt de olielekkage van GTRené's Z3 die zo de grond inloopt, Opa komt vol in beeld omdat ie weer een vervuilende sigaret aansteekt, tijdens een rit worden snelheidsovertredingen gefilmd, iemand drift en rijdt schade en vervolgens lees je dit allemaal terug op de website van milieudefensie in een veroordelende schrijfstijl.
En dan de volgende meeting staat iedereen weer vriendelijk te glimlachen naar deze persoon omdat het allemaal toegestaan is. Geloof je het zelf :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2011, 13:44

Vandaag even de kerk hierachter op de film gezet.........
Had mijn ijshockey uitrusting aangetrokken want, je weet maar nooit. dadelijk komt daar zo`n sinterklaas met zo`n gevaarlijke staf achter me aan, maar er gebeurde niks.
Natuurlijk keken de mensen wel wat gek naar me want hij ijs was net gesmolten en ik stond daar met mijn pak en mijn schaatsen onder.
Was trouwens voor het eerst dat ik door Marokkanen gefotografeerd werd.....

Ik weet trouwens wel waarom Marokkanen niet gefilmd willen worden.............(sorry, das nauurlijk een beetje een inkoppertje) :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 jan 2011, 13:54

@Michel, de opleiding die Welten echter vergeten is is een stukje mediatraining. Volgens mij snap je je taak niet helemaal als je als hoofdcommissaris roept dat je "niet altijd luistert naar wat er van je gevraagd wordt". Idioot....

Voor wat betreft die islamdiscussie. Ik heb al vaker geroepen dat ik denk dat men de big picture moet zien. Je KAN niet eisen dat 17 miljoen mensen in dit land (heb ik het maar niet over de rest van de wereld) de islam tolereren en punt. Volgens mij zou je redelijk goed kunnen constateren dat er een groeiende ontevredenheid is binnen het Nederlandse volk over de islam en over immigratie.

Dan moet je dus niet zoals links roepen dat er niks aan de hand is en iedereen gewoon zn mond moet houden, maar dan moet je gaan bedenken WAAROM die ontevredenheid groeit. En als je uit zon onderzoek conclusies trekt, dan volg je die op. Als dat betekent dat je impopulaire maatregelen moet nemen, dan is dat maar zo. Je hoeft toch geen Einstein te zijn om te zien waar de huidige problematiek op uitdraait? Het roepstadium dat iedereen zich niet zo druk moet maken en kop in het zand moet steken is onderhand wel voorbij denk ik.....

smiley

Bericht door smiley » 06 jan 2011, 14:01

Joy schreef:En dan de volgende meeting staat iedereen weer vriendelijk te glimlachen naar deze persoon omdat het allemaal toegestaan is. Geloof je het zelf :D
Vriendelijke blikken zal hij niet krijgen, maar hij zal ook niet in elkaar getrimd worden, noch zal er apparatuur vernield worden.

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 14:03

Fasteddie2 schreef:Wat een kloteverhaal van die kerel !
Al die haat die dan loskomt is niet normaal meer, man....
Heb zelf ook een keer het genoegen (nou ja genoegen) gehad om zo'n vriendelijke medelander boos aan de telefoon gehad te hebben.....het onderwerp waar het over ging werd niet aangeroerd, maar WEL werd duidelijk dat ik een vieze nederlander was, een tering kaaskop, varken enz enz....

Durf de stelling wel aan dat als de vlam in de pan staat, ook die vriendelijke figuren met shoarma messen op de stoep staan !...dat kan je gewoon in elk klein conflict aanvoelen....bah !
Wacht effe, hierboven lees ik dat er dus gegeneraliseerd mag worden, want het gebeurt ook bij bomenknuffelaars etc. maar als een Marokkaan het doet is het opeens racistisch?

Ik zie het verschil niet als iemand die alle moslims geitenneuker noemt, dan iemand die alle Nederlanders kaaskoppen etc. noemt.

Blijkbaar is er sprake van selectieve verontwaardiging :?:
Wat verwacht je dan? Dat we daders bij naam noemen? Als wij lopen te zeiken over boomknuffelaars spreken we ook over een hele groep.
Maus laten we die hele discussie niet beginnen aub, de enige reden dat die groeiende ontevredenheid komt is de media die alles opblaast. Geenstijl vergeten? Dat is maar een voorbeeld. Zodra er iets over moslims in het nieuws komt word alles gigantisch opgeblazen terwijl er geen fuck aan de hand is.

Mooiste moslims wilden een eigen bejaardenhuis whatever, zal ik je vertellen dat er al jaren eentje voor ALLEEN Joden is in Buitenveldert? (Beth Shalom) en daar WORD ALLEEN KOOSJER gegeten. Maar NIEMAND die er zich druk over maakt. Selectieve verontwaardiging you know?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 jan 2011, 14:08

Er wordt inderdaad veel opgeblazen (zowel figuurlijk als letterlijk :mrgreen:) maar wat doe je er aan? Wilders verbieden? Geenstijl verbieden? Is het niet gewoon een onomkeerbaar proces? De onvrede vind je in alle lagen van de bevolking, universitair tot vbo, miljoenen tot blut. Van Geenstijl is bekend dat ze rechts zijn, van de NOS dat ze links zijn. Elke "media" is gekleurd, kan je niks aan doen...

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jan 2011, 14:14

1keer heeft geenstijl ooit puik werk verricht en de telegraaf goed voor schut gezet...

dit filmpje zei een hoop voor mij:

http://www.geenstijl.tv/2010/04/rutger_ ... kapot.html" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley

Bericht door smiley » 06 jan 2011, 14:17

EG schreef:Mooiste moslims wilden een eigen bejaardenhuis whatever, zal ik je vertellen dat er al jaren eentje voor ALLEEN Joden is in Buitenveldert? (Beth Shalom) en daar WORD ALLEEN KOOSJER gegeten. Maar NIEMAND die er zich druk over maakt. Selectieve verontwaardiging you know?
Als moslims een eigen bejaardentehuis opzetten waar alles haram is, zal daar geen haan naar kraaien.

Zodra er bij een bestaand bejaardentehuis de linkervleugel opgeeist wordt, al het voedsel haram gemaakt wordt, er geen mannelijke verzorgers toegelaten worden, de vrouwelijke verzorgers een hoofddoek om moeten en de hele verbouwing op kosten van de staat moet, dan zal er wel verontwaardiging zijn.

Plaats reactie