Zeer grote brand Chemie-Pack Moerdijk
- Laurens
Re: Zeer grote brand Chemie-Pack Moerdijk
Hier (Nieuwerkerk a/d IJssel) is het buiten ook goed te ruiken, heb alle ramen maar dicht gedaan, het ruikt nou niet echt naar bloemetjes zeg maar....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Krijg een dejavu Lekkerkerk……………..ligt ook precies in de richting zie ik wel…………
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gifschandaal_Lekkerkerk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gifschandaal_Lekkerkerk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ti-Tourist (Erik)
Was niet zo fijn nieuws. Bedrijf van ons levert daar spullen af voor een aantal klanten & koopt daar ook. Moest vanmiddag nog wat zendingen annuleren / omgooien. Misschien staat er wel spul van ons nu in de fik. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Tsja, ze zeggen het verkeerd. Er komen echt wel giftige stoffen vrij. Alleen verdunt het natuurlijk gigantisch in de atmosfeer, dus maakt het voor ons mensen echt niet zoveel uit, die paar deeltjes.
Een keer je eigen scheet opsnuiven is minstens zo erg....
Een keer je eigen scheet opsnuiven is minstens zo erg....

- Ahmed
WTF die persconferentie net, uit het niets afgekapt.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De boel zou onder controle zijn met een schuimdeken.
Hier zie je bij een oefening hoe dat spul werkt:
Hier zie je bij een oefening hoe dat spul werkt:
- Tristan
LOL
Zat er al op te wachten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ShVdRvdV ... e=youtu.be[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ShVdRvdV ... e=youtu.be[/youtube]
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dat je ook moet weten hoeveel slagen je met dat pompje moet maken op een goed monster te hebbenBert ///M3 schreef:Met die buisjes heet een Draeger tube zoals Pimmetje ook al zegt. Worden veel gebruikt in de chemie wereld.
1 nadeel van gebruiken van Dreager tubes is dat je moet weten wat je zoekt, voor elke stof hebben ze namelijk een ander buisje. Dat werkt wel als je weet dat er bijvoorbeeld 1 specifieke stof in een ruimte gezeten heeft, maar niet persee als een hele plant de lucht in gegaan is.

- Arthur
Wat ik ook apart vond; in 1 of ander journaal had telefonisch contact met een ooggetuige die vast zat in een pand op 70m van de brand. De brandweerleiden liepen daar in en uit op even op temperatuur te komen (afkoelen of opwarmen dat weet ik niet
). Als zij al heen en weer lopen kunnen ze die gasten toch begeleiden uit de calamiteiten zone?

- Bert ///M3
Ja maar je moet ook de gebruiksaawijzing lezen voor je er 1 gebruiktArthur schreef:En dat je ook moet weten hoeveel slagen je met dat pompje moet maken op een goed monster te hebbenBert ///M3 schreef:Met die buisjes heet een Draeger tube zoals Pimmetje ook al zegt. Worden veel gebruikt in de chemie wereld.
1 nadeel van gebruiken van Dreager tubes is dat je moet weten wat je zoekt, voor elke stof hebben ze namelijk een ander buisje. Dat werkt wel als je weet dat er bijvoorbeeld 1 specifieke stof in een ruimte gezeten heeft, maar niet persee als een hele plant de lucht in gegaan is.

- Arthur
Je wéét het natuurlijk nooit met sommige gasten
Eerst doen en dan denken, of lezen in dit geval.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Geen gevaar voor de volksgezondheid :banaan: maar haal je koeien binnen en eet geen groente meer uit je moestuin.
En mijn naam is Osama.

En mijn naam is Osama.

-
Tot zover het belangrijkste vrij gekomen informatie over de brand. De eigenaar van het bedrijf rijdt een BMW.Thijs-v-d-H schreef:Dit is echt klote! Hopen dat de gevolgen beperkt blijven.
Eigenaar is een vaste klant van ons, rijd sinds kort 535d F11.
Wens hem veel sterkte.

- JoostSchouten
Is dat deze auto: http://www.youtube.com/watch?v=aAppV8RZ86Y#t=7m54s" onclick="window.open(this.href);return false; ? 

- Arthur
Daar had ik bewust niet op gereageerdallen schreef:Tot zover het belangrijkste vrij gekomen informatie over de brand. De eigenaar van het bedrijf rijdt een BMW.Thijs-v-d-H schreef:Dit is echt klote! Hopen dat de gevolgen beperkt blijven.
Wens hem veel sterkte.
- Downforce Hans
ehhhh ja, en...........Eric H schreef:Bedrijf heeft een aantal jaren terug (4) een dwangsom opgelegd gekregen vanwege het niet op orde hebben van de brandvoorschriften. (http://www.moerdijk2.nl/?page=885" onclick="window.open(this.href);return false; )

Dat vertelde die reporter ook gelijk gisteren middag, zo slecht vind ik dat.....
Eerst begon hij over het niet op orde hebben van de brandvoorschriften een aantal jaren geleden,en aan het eind van het relaas kon er nog net in 2 seconden vanaf, dat afgelopen jaar alles goed was.
Een beetje stemmingmakerij vind ik dat.
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Naja, het word nu wel een stuk triester allemaal nu het een BMW rijder overkomt....
Wel frappant dat hun site nog steeds in de lucht (oink oink) is, ik zou het alleen al om de slogan "vertrouwde omgang met chemische producten" en dat filmpje op z'n minst even aanpassen.

Wel frappant dat hun site nog steeds in de lucht (oink oink) is, ik zou het alleen al om de slogan "vertrouwde omgang met chemische producten" en dat filmpje op z'n minst even aanpassen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Is gewoon een feit......niks stemmingmakerij......geeft m.i. enig inzicht in het bedrijf.Downforce Hans schreef:ehhhh ja, en...........Eric H schreef:Bedrijf heeft een aantal jaren terug (4) een dwangsom opgelegd gekregen vanwege het niet op orde hebben van de brandvoorschriften. (http://www.moerdijk2.nl/?page=885" onclick="window.open(this.href);return false; ):
Dat vertelde die reporter ook gelijk gisteren middag, zo slecht vind ik dat.....
Eerst begon hij over het niet op orde hebben van de brandvoorschriften een aantal jaren geleden,en aan het eind van het relaas kon er nog net in 2 seconden vanaf, dat afgelopen jaar alles goed was.
Een beetje stemmingmakerij vind ik dat.
Maar daar zal jij het wel helemaal niet mee eens zijn

- Downforce Hans
Omdat het een keer niet klopt zegt het een hoop over het bedrijf
:
Dus als jij 4 jaar geleden een bekeuring hebt gehad voor te hard rijden ben je nog steeds een notoire hard rijder

Dus als jij 4 jaar geleden een bekeuring hebt gehad voor te hard rijden ben je nog steeds een notoire hard rijder

- Eric H
Het was wel wat vaker dan "een keer"Downforce Hans schreef:Omdat het een keer niet klopt zegt het een hoop over het bedrijf:
En ook zonder bekeuringen ben ik een notoire hardrijder

- Downforce Hans
Ik wist dat het een slecht voorbeeld zou zijnEric H schreef:Het was wel wat vaker dan "een keer"Downforce Hans schreef:Omdat het een keer niet klopt zegt het een hoop over het bedrijf:
En ook zonder bekeuringen ben ik een notoire hardrijder

- Eric H
Ik snap ook wel wat je bedoeld hoor Hans, en geheel ongelijk kan ik je niet geven.
Het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn dat bij dit soort gebeurtenissen de hele strontemmer moet worden uitgekeerd over een bedrijf, zonder dat daarbij gekeken wordt naar het grote geheel.
Zo zal er ook wel de nodige discussie losbarsten over andere zaken ( media, hulpverlening ) die niet goed waren.
Terwijl de zaken die wel goed waren onderbelicht blijven, of zonder dat er gekeken wordt naar hoe het ook ( en dus slechter ) had kunnen gaan.....
Voor hetzelfde geldt was het gehele gebied in vlammen opgegaan als er ergens een verkeerde beslissing was genomen. Daar kom je echter nooit achter, dus moet er maar gezeken worden over het huidige resultaat.
Het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn dat bij dit soort gebeurtenissen de hele strontemmer moet worden uitgekeerd over een bedrijf, zonder dat daarbij gekeken wordt naar het grote geheel.
Zo zal er ook wel de nodige discussie losbarsten over andere zaken ( media, hulpverlening ) die niet goed waren.
Terwijl de zaken die wel goed waren onderbelicht blijven, of zonder dat er gekeken wordt naar hoe het ook ( en dus slechter ) had kunnen gaan.....
Voor hetzelfde geldt was het gehele gebied in vlammen opgegaan als er ergens een verkeerde beslissing was genomen. Daar kom je echter nooit achter, dus moet er maar gezeken worden over het huidige resultaat.
- WJ
http://www.nu.nl/binnenland/2417267/vee ... rdijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;Eric H schreef: Zo zal er ook wel de nodige discussie losbarsten over andere zaken ( media, hulpverlening ) die niet goed waren.
- Erik K.
Rijdt hij daar nog steeds in of is de auto ook in vlammen op gegaan zoals meerdere personeelsauto's?allen schreef:Tot zover het belangrijkste vrij gekomen informatie over de brand. De eigenaar van het bedrijf rijdt een BMW.Thijs-v-d-H schreef:Dit is echt klote! Hopen dat de gevolgen beperkt blijven.
Wens hem veel sterkte.
- Eric H
Hij was zelf op vakantie in Oostenrijk, betwijfel dus of zijn auto bij het pand stond.Erik K. schreef:Rijdt hij daar nog steeds in of is de auto ook in vlammen op gegaan zoals meerdere personeelsauto's?allen schreef:Tot zover het belangrijkste vrij gekomen informatie over de brand. De eigenaar van het bedrijf rijdt een BMW.Thijs-v-d-H schreef:Dit is echt klote! Hopen dat de gevolgen beperkt blijven.
Wens hem veel sterkte.