Nieuwe foto's.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Evoloos.... Welkom Lotus Elise!
Ik heb er ook een pipercross op zitten. Is een schuimfilter in een box die dan weer met een pijp naar de luchtinlaat aan de zijkant gaat:

-
zo'n systeem zou ik ook aanraden ipv volledig open filter.
wel regelmatig ff schoonmaken
wel regelmatig ff schoonmaken

- Stéphane
Ik heb deze er op zitten:

Zie hier: http://www.hangar111.com/web-store/218- ... fibre.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CF Maxogen van ITG. Bevalt mij prima. Open filters zijn echt geen goed idee.
Zie hier: http://www.hangar111.com/web-store/218- ... fibre.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim R
ITG kitje dat hierboven staat heb ik meerdere goede verhalen over gehoord. Open is inderdaad no go.
- Maus
Dank jullie voor de input. Zodra ik terug ben van vakantie ga ik er mee aan de slag.
- Elise
Gefeliciteerd met de 111S
Ik heb wel vaker van die K&N filters zonder duct gezien die dan de (verwarmde) lucht uit de motorruimte zuigen.
Op zich niks mis met een K&N filter, maar dat lijkt mij niet erg effectief

Ik heb wel vaker van die K&N filters zonder duct gezien die dan de (verwarmde) lucht uit de motorruimte zuigen.
Op zich niks mis met een K&N filter, maar dat lijkt mij niet erg effectief

- Maus
De verwarmde lucht vind ik nog het minst erge, wat mij meer zorgen baart, is hoe het zich houdt in de regen.
- GTRene
moet het tegen kunnen...Maus schreef:De verwarmde lucht vind ik nog het minst erge, wat mij meer zorgen baart, is hoe het zich houdt in de regen.
een beetje water nevel wat al door het filter zou gaan is als waterinjectie/power

- Maus
Al rijdend zal het denk ook niet zo'n probleem zijn, maar hoe zit 't als je stil / geparkeerd staat?
- GTRene
vaak zit het filter zo gemonteerd dat er niet zo water in kan lopen (buis tikkie omlaag en filter ook horizontaal of mer naar beneden) dus geen probleem...of je moet het een jaar stil laten staan oidMaus schreef:Al rijdend zal het denk ook niet zo'n probleem zijn, maar hoe zit 't als je stil / geparkeerd staat?

maar normaal geen probleem.
- Maus
Welke kit moet ik nu nemen voor de 111S?Stéphane schreef:Ik heb deze er op zitten:
Als ik onder Lotus Elise 111R/S/SC kijk, staat bij fitment alleen Lotus Elise 111R, Exige S2.
Betekend dat, dat ik dan dus de Lotus Elise S2 (K-Series) nodig heb?
- Stéphane
111S is K-series blok met VVC , dus ja die moet je hebben.Maus schreef:Welke kit moet ik nu nemen voor de 111S?
Als ik onder Lotus Elise 111R/S/SC kijk, staat bij fitment alleen Lotus Elise 111R, Exige S2.
Betekent dat, dat ik dan dus de Lotus Elise S2 (K-Series) nodig heb?
Overigens is het verhaal met open filters is niet alleen warme lucht, eventueel vocht maar met name vuil. Er hoopt zich een heleboel vuil in zo'n ding op en de kans op deeltjes die in je motor komen is relatief groot. En dat is weer niet handig voor je motor.
- Maus
Dank je Stéphane, van de week gelijk even in orde maken.
- Stéphane
Graag gedaan! Anders over een tijdje (als mijn Elise weer OK is) even fotoshoot doen. Ik woon niet onder de rook van Rotterdam, maar in 010 zelfMaus schreef:Dank je Stéphane, van de week gelijk even in orde maken.

- Maus
Das altijd een goed plan.
Wat is er mis met jouw Elise? Was jij toevallig vorige week in Dordt?

- Stéphane
Gaan we doen!Maus schreef:Das altijd een goed plan.![]()
Wat er met mijn Elise is weet ik nog niet. 2 weken geleden met Tommy even klein rondje gereden nadat ze paar weken min of meer stil had gestaan en toen ging er iets mis met de koelvloeistof. Samen gelukkig ruim binnen de marge thuis kunnen komen. Het is de pakking van inlaatspruitstuk of de koppakking, In beide gevallen niet goed. Staat nu bij Van Sten. Daarnaast nog wat dingen die moeten gebeuren zoals de dynamo, nieuwe R888s en nog wat kleine dingen. Duurt nog wel even want ik heb het voor langere termijn gepland staan.
Ik was niet in Dordt. Er rijdt nog een 135R rond in Dordrecht als ik me niet vergis. Die heeft alleen geen Nitrons en AP Racing remmen (en nog wat dingen die je niet ziet), dus daaraan kun je het zien.
- Maus
Klopt, bij de grote kerk staat een wel eens een donkergrijze. Misschien dat ik die dan vorige week tegengekomen ben, maar ik dacht dat dat toen een lichtgrijze was..
Balen van de problemen met je Elise, hopelijk valt de schade mee.
Balen van de problemen met je Elise, hopelijk valt de schade mee.
-
Die van Stephane is lichtblauw of ben ik nu gek?
Maar ook die heb ik regelmatig in Dordt zien rijden.

Maar ook die heb ik regelmatig in Dordt zien rijden.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Misschien ben je kleurenblind.. 

-
Las alleen donkergrijs
Kan overigens wel kloppen. Ik heb wat moeite met sommige blauwe en grijze kleuren. Heel donker blauw en zwart idem.

Kan overigens wel kloppen. Ik heb wat moeite met sommige blauwe en grijze kleuren. Heel donker blauw en zwart idem.

- Elise
Ik heb jarenlang aan motorcross gedaan en veel met K&N filters gereden in alle weersomstandigheden.Stéphane schreef:Overigens is het verhaal met open filters is niet alleen warme lucht, eventueel vocht maar met name vuil. Er hoopt zich een heleboel vuil in zo'n ding op en de kans op deeltjes die in je motor komen is relatief groot. En dat is weer niet handig voor je motor.
Deeltjes in de motor? Ik zou zeggen broodje aap verhaal.
Natuurlijk moet je je filter (welk type dan ook) goed schoonhouden, in de eerste plaats omdat als zo'n filter vol zit je vermogen kwijtraakt

- Stéphane
Ik lust geen broodje aap, Bert. Vraag maar aan mensen die een Subaru Impreza rijden over silica deeltjes in de motor en wat dat met een motor doet.Elise schreef:Ik heb jarenlang aan motorcross gedaan en veel met K&N filters gereden in alle weersomstandigheden.Stéphane schreef:Overigens is het verhaal met open filters is niet alleen warme lucht, eventueel vocht maar met name vuil. Er hoopt zich een heleboel vuil in zo'n ding op en de kans op deeltjes die in je motor komen is relatief groot. En dat is weer niet handig voor je motor.
Natuurlijk moet je je filter (welk type dan ook) goed schoonhouden, in de eerste plaats omdat als zo'n filter vol zit je vermogen kwijtraakt
- Elise
Silica deeltjes? Zullen we dat maar gewoon zand noemen?Stéphane schreef:Ik lust geen broodje aap, Bert. Vraag maar aan mensen die een Subaru Impreza rijden over silica deeltjes in de motor en wat dat met een motor doet.Elise schreef:Ik heb jarenlang aan motorcross gedaan en veel met K&N filters gereden in alle weersomstandigheden.Stéphane schreef:Overigens is het verhaal met open filters is niet alleen warme lucht, eventueel vocht maar met name vuil. Er hoopt zich een heleboel vuil in zo'n ding op en de kans op deeltjes die in je motor komen is relatief groot. En dat is weer niet handig voor je motor.
En zand is natuurlijk geen enkel probleem voor zo'n K&N filter, dat houdt hij prima tegen.
Wel op tijd schoonmaken natuurlijk. Ik had vroeger meerdere filters en reed iedere wedstijd met een schoon filter.
Wat heel belangrijk is bij die open filters is dat je er niet teveel olie op spuit.
En voor die Subaru Impreza mannen is die olie nou net datgene wat ze de das om doet, de luchtsensor in zo'n Subaru kan daar niet tegen.
Wat daar de gevolgen van kunnen zijn laat zich raden.....
Dus ook voor zo'n Subaru heeft het niks met zand te maken.
- GTRene
zo is dat....als er een behuizing omheen zit mooi, helemaal als je daarmee de warmte van de motor weg kunt houden, maar verder maakt het niet zoveel uit qua troep.
met een behuizing er om heen zuig je ook alle troep mee tot aan het filter, bij een open filter kun je makkelijk zien of ie vuil is

met een behuizing er om heen zuig je ook alle troep mee tot aan het filter, bij een open filter kun je makkelijk zien of ie vuil is

- Maus
Misschien dan toch maar eens op zoek gaan naar een behuizing met kijkgaatjes...