Bergen op Zoom of Breda?
-
OnlineHJ2
Bergen op Zoom of Breda?
Land en DF genoten!
Graag je onmisbare hulp bij onderstaande:
Ik heb een nieuwe baan aanvaard in het westen van Brabant. Het ziet er naar uit dat ik de file op de ring van Rotterdam snel beu zal zijn, en dus zal gaan verhuizen naar het Brabantse. Mijn keus is dan het centrum (of maximaal op 10 minuten loopafstand) van Bergen op Zoom, of Breda.
Graag jullie ongeremde reacties t.a.v. het wonen in deze beide steden, alle input is welkom!
(Voor de geïnteresseerden komt er een zeer fraaie en gewilde arbeiderswoning in het centrum van Delft vrij, met een garage (huur) om te sleutelen op 2 minuten loopafstand!)
Cheers
HJ2
Graag je onmisbare hulp bij onderstaande:
Ik heb een nieuwe baan aanvaard in het westen van Brabant. Het ziet er naar uit dat ik de file op de ring van Rotterdam snel beu zal zijn, en dus zal gaan verhuizen naar het Brabantse. Mijn keus is dan het centrum (of maximaal op 10 minuten loopafstand) van Bergen op Zoom, of Breda.
Graag jullie ongeremde reacties t.a.v. het wonen in deze beide steden, alle input is welkom!
(Voor de geïnteresseerden komt er een zeer fraaie en gewilde arbeiderswoning in het centrum van Delft vrij, met een garage (huur) om te sleutelen op 2 minuten loopafstand!)
Cheers
HJ2
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Bergen op Zoom of Breda?
Bergen op Zoom ken ik persoonlijk niet maar ik ben wel regelmatig in Breda te vinden vanwege schoon familie. Leuke stad, mooi centrum maar niet goedkoop om iets leuks te kopen qua woning. Mochten we ooit naar het Zuiden gaan dan is in of rondom Breda zeker een optie 

- dvh
Ik woon er niet maar kan wel melden dat Breda een veel leukere stad is dan Bergen op Zoom.
Breda heeft een echt ( gezellig ) centrum. Bergen op Zoom is maar een saai gat imho.
Verder heb ik geen idee qua huizenprijzen ect.
Breda heeft een echt ( gezellig ) centrum. Bergen op Zoom is maar een saai gat imho.
Verder heb ik geen idee qua huizenprijzen ect.
-
Ik weet van beide plaatsen niks maar Brabant is KEIGAAF JONGE!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik woon zelf exact tussen beide steden in, Roosendaal dus. Ik woon daar nu zelf sinds augustus 2009 en woon er met plezier. Voetballen doe ik in Bergen op Zoom, dus daar kan ik een klein beetje over mee praten, kom echter zelden daar de stad in. Maar als je de keuze wilt maken tussen Bergen op Zoom en Breda, dan zou de keuze wat mij betreft snel gemaakt zijn. Breda! Erg leuke stad, met een erg mooi en gezellig centrum. Er is altijd veel te beleven en vooral in de zomer is het erg gezellig op straat, in de kroegjes en bij de vele evenementen die er worden georganiseerd.
Roosendaal zou je ook nog als optie kunnen nemen. Wat mij betreft een leuke stad met alle faciliteiten. Niet zo gezellig als Breda is, maar voor mijn gevoel wel een heel stuk gezelliger en fijner dan Bergen op Zoom. Wat ik altijd begrijp over Bergen is dat de mensen daar nogal op zichzelf zijn en dan bedoel ik dat mensen van buiten er wat moeilijker aarden. Daar heb ik in Roosendaal nog nooit last van gehad en voel me hier dan ook prima. Woon zelf in het centrum, op 5 minuten van de Markt, 5 minuten van het station en binnen een straal van enkele honderden meters heb ik enkele supermarkten, bakker, slager etc.
Eventueel kan je Etten-Leur ook nog als optie nemen, daar hoor ik ook altijd veel goede verhalen over, maar heb ik zelf weinig ervaring mee.
Roosendaal zou je ook nog als optie kunnen nemen. Wat mij betreft een leuke stad met alle faciliteiten. Niet zo gezellig als Breda is, maar voor mijn gevoel wel een heel stuk gezelliger en fijner dan Bergen op Zoom. Wat ik altijd begrijp over Bergen is dat de mensen daar nogal op zichzelf zijn en dan bedoel ik dat mensen van buiten er wat moeilijker aarden. Daar heb ik in Roosendaal nog nooit last van gehad en voel me hier dan ook prima. Woon zelf in het centrum, op 5 minuten van de Markt, 5 minuten van het station en binnen een straal van enkele honderden meters heb ik enkele supermarkten, bakker, slager etc.
Eventueel kan je Etten-Leur ook nog als optie nemen, daar hoor ik ook altijd veel goede verhalen over, maar heb ik zelf weinig ervaring mee.
- Fabian
Breda is prima te wonen, Bergen op Zoom moet je van houden. Vermaak me prima hier in Breda de laatste 6 jaar.
Ga in beide steden eens een dagje rondkijken zou ik zeggen....BoZ woont echt ander volk....gaat meer richting het Zeeuwse volgens mij.
Breda is wel duur qua huizen, BoZ is een stuk goedkoper lijkt me.
Ga in beide steden eens een dagje rondkijken zou ik zeggen....BoZ woont echt ander volk....gaat meer richting het Zeeuwse volgens mij.
Breda is wel duur qua huizen, BoZ is een stuk goedkoper lijkt me.
- Niels
- Auto: Prius+
Tom schreef:Ik weet van beide plaatsen niks maar Brabant is KEIGAAF JONGE!
Ik zal "de vrouw" eens vragen, is geboren en getogen Brabo

- Mathieu
Breda, natuurlijk.
Aldus een ex Etten-Leurenaar.
Punt, klaar.
Aldus een ex Etten-Leurenaar.
Punt, klaar.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wat mark zegt
De bredase binnenstad is de laatse jaren zwaar op de schop gegaan, en helemaal vernieuwd.
Je betaald dus best wel de hoofdprijs voor 10 min loopafstand, maar als de binnenstad helemaal je ding is, zou ik zeker breda nemen.
Als je sec kijkt naar inwonersaantallen in die horizontrale lijn, met fatsoenlijke toegang naar de A16/a17:
breda = 173.000
Roosendaal = 77.000
BOZ = 65.000
Etten-Leur = 41.000
Moerdijk = 36.000
Uiteraard heb je veel meer huis voor je geld buiten breda, maar als dat geen prioriteit is, zeker doen.
(En wat fabian zegt; de brabo grens aan die kant ligt ter hoogste van Roosendaal. BoZ is ander volk)

De bredase binnenstad is de laatse jaren zwaar op de schop gegaan, en helemaal vernieuwd.
Je betaald dus best wel de hoofdprijs voor 10 min loopafstand, maar als de binnenstad helemaal je ding is, zou ik zeker breda nemen.
Als je sec kijkt naar inwonersaantallen in die horizontrale lijn, met fatsoenlijke toegang naar de A16/a17:
breda = 173.000
Roosendaal = 77.000
BOZ = 65.000
Etten-Leur = 41.000
Moerdijk = 36.000
Uiteraard heb je veel meer huis voor je geld buiten breda, maar als dat geen prioriteit is, zeker doen.
(En wat fabian zegt; de brabo grens aan die kant ligt ter hoogste van Roosendaal. BoZ is ander volk)
- Martin van der Zwaard
Ik zou ook zeggen Breda.
Al woon ik zelf in Etten-Leur sinds 2½ jaar. Kom zelf uit Nieuwerkerk aan den IJssel en ben vanwege de misses naar Etten gegaan.
Moet zeggen dat het wel bevalt. Centrum is een aantal jaren terug drastisch onder handen genomen. Je hebt nu echt een leuk centrum met veel winkels, paar restaurants en café's. Breda-centrum is met de auto binnen 10 a 15 minuten te doen. En anders kan je altijd nog de trein pakken.
Er is genoeg te doen in de buurt en je kan voor leuke prijzen nog een huis kopen in Etten-Leur.
Al woon ik zelf in Etten-Leur sinds 2½ jaar. Kom zelf uit Nieuwerkerk aan den IJssel en ben vanwege de misses naar Etten gegaan.
Moet zeggen dat het wel bevalt. Centrum is een aantal jaren terug drastisch onder handen genomen. Je hebt nu echt een leuk centrum met veel winkels, paar restaurants en café's. Breda-centrum is met de auto binnen 10 a 15 minuten te doen. En anders kan je altijd nog de trein pakken.
Er is genoeg te doen in de buurt en je kan voor leuke prijzen nog een huis kopen in Etten-Leur.
-
+zoveelste
Breda is echt een mooi stad met leuke centrum/winkelen. WC De Barones need I say more..
Breda is echt een mooi stad met leuke centrum/winkelen. WC De Barones need I say more..
-
OnlineHJ2
Wat een reacties zeg, gaaf zeg!
Laten we dan voor de discussie er ook nog maar Roosendaal bij betrekken.
Mijn angst is alleen dat dit een beetje een slaapstad is?
Wij zijn echte stadsmensen, maar een gave woning met een fijne sleutelruimte in een leuk 'durp' sluit ik niet bij voorbaat uit hoor!
Laten we dan voor de discussie er ook nog maar Roosendaal bij betrekken.
Mijn angst is alleen dat dit een beetje een slaapstad is?
Wij zijn echte stadsmensen, maar een gave woning met een fijne sleutelruimte in een leuk 'durp' sluit ik niet bij voorbaat uit hoor!
- Joop
Breda dus...
...'k kom er zelf nu al een jaar of 7 op rij vanwege de vele projecten daar in de stad (maar ook rond Breda). Komende 2-3 jaar ben ik daar nog zeker wel te vinden vanwege de bouwprojecten die we daar hebben.
...maar bij 'technisch weer' is het wel een heerlijke stad. Projectje kijken, eten en drinken.
...'k kom er zelf nu al een jaar of 7 op rij vanwege de vele projecten daar in de stad (maar ook rond Breda). Komende 2-3 jaar ben ik daar nog zeker wel te vinden vanwege de bouwprojecten die we daar hebben.
...maar bij 'technisch weer' is het wel een heerlijke stad. Projectje kijken, eten en drinken.

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een stadsmens, die een dorp niet uitsluit als er een leuke klusruimte bijzit.....
Je maakt het jezelf niet gemakkelijk he
Dorps is hier ook echt dorps. Pak eens een weekend, en rijd er eens doorheen, dan kun je een goede indruk krijgen van het dorpsleven. Wil je wat te doen hebben, zul je al snel naar de stad gaan.
Je doet het dus dan alleen voor de rust, het grotere huis, en de grote schuur voor de hobby.
Pak eens een plattegrond van brabant tussen Roosendaal en Breda, en doe eens wild op funda.
Dan zie je het beste het verschil tussen Breda en een dorpje.
Je maakt het jezelf niet gemakkelijk he

Dorps is hier ook echt dorps. Pak eens een weekend, en rijd er eens doorheen, dan kun je een goede indruk krijgen van het dorpsleven. Wil je wat te doen hebben, zul je al snel naar de stad gaan.
Je doet het dus dan alleen voor de rust, het grotere huis, en de grote schuur voor de hobby.
Pak eens een plattegrond van brabant tussen Roosendaal en Breda, en doe eens wild op funda.
Dan zie je het beste het verschil tussen Breda en een dorpje.
- JP
Vond zelf Rucphen een leuk, rustig, dorpje.... 

- dvh
Oosterhout is ook wel een redelijke plek, en ligt vlakbij Breda.
Of je rijdt wat verder en je zoekt een leuke stadswoning in 's Hertogenbosch...!
Of je rijdt wat verder en je zoekt een leuke stadswoning in 's Hertogenbosch...!
- Ampair
ik ben geboren en getogen in breda. zou dus altijd zeggen breda. vind het een super stad. is ook dicht bij tilburg waar ze vaak leuke festivals hebben en de kermis natuurlijk.
maar ik zal denk binnenkort breda moeten verlaten voor sint willebrord. dat is gelukkig op 10min rijden van breda. dus zal er nooit ver vandaan te vinden zijn...
maar ik zal denk binnenkort breda moeten verlaten voor sint willebrord. dat is gelukkig op 10min rijden van breda. dus zal er nooit ver vandaan te vinden zijn...
- Arjan B
Als ik zou moeten kiezen, zou dat niet moeilijk zijn en ik zou direct voor Breda gaan. Er wordt veel georganiseerd, gezellig druk in de zomer. Wel zijn de huizen een stukkie duurder.
Rondom Breda kun je ook wel goed aan knutselruimte komen of stallingsruimte voor je auto.
Rondom Breda kun je ook wel goed aan knutselruimte komen of stallingsruimte voor je auto.
- dvh
Sint willebrord..Niels schreef:Tom schreef:Ik weet van beide plaatsen niks maar Brabant is KEIGAAF JONGE!
Ik zal "de vrouw" eens vragen, is geboren en getogen Brabo
Daar lopen bovenstaande mensen in het eggie !

- Mathieu
Ja, als je verkering krijgt met een meisje uit 't Heike zul je daarnaar toe moeten verhuizen. Andersom is uitgeslotenAmpair schreef:ik ben geboren en getogen in breda. zou dus altijd zeggen breda. vind het een super stad. is ook dicht bij tilburg waar ze vaak leuke festivals hebben en de kermis natuurlijk.

- Martin van der Zwaard
Als je in 't Heike gaat wonen, moet je minimaal een Mercedes hebben en een woonkamer waar je nooit komt 

- Ampair
het is me ook niet gelukt om haar naar breda te krijgen inderdaad haha.Mathieu schreef:
Ja, als je verkering krijgt met een meisje uit 't Heike zul je daarnaar toe moeten verhuizen. Andersom is uitgesloten
heb die veldslag verloren. helaas
- Ampair
Martin van der Zwaard schreef:Als je in 't Heike gaat wonen, moet je minimaal een Mercedes hebben en een woonkamer waar je nooit komt
haha en glimmende dakpannen vergeet die niet.
en alles voor het jong.
en ze kopen meubels waar niemand op mag zitten en schoenen uit!
- Mathieu
Bouw je wel alvast de schuur of garage om als woonhuis zodat je schoonouders t.z.t daar hun oude dag kunnen slijten
Been there done it.......................

Been there done it.......................

- Ampair
nou daar waren me meisje en ik het al snel over eens dat die er nooit bij komen te wonen. hehe maar je ziet het daar veel ja.