Terugblikken op 2010
- Gijs.
Terugblikken op 2010
Zoals gewoonlijk aan het eind van het jaar / begin van het nieuwe jaar: het terugblikken op het afgelopen jaar. Blik hier terug op alle ontwikkelingen in de auto-wereld! Post hier bijvoorbeeld wat jij het mooiste moment van 2010 vond in de auto-wereld of lijstjes van meest verkochte auto's etc etc. Hoop dat er leuke reacties komen, zodat we met z'n allen mooi terug kunnen blikken!
En uiteraard, iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!
En uiteraard, iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!
Laatst gewijzigd door Gijs. op 30 dec 2010, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gijs.
Re: Terugblikken op 2010
Ik zal beginnen met deel 1 van mijn terugblik in videovorm:
En nog een mooie compilatie van 2010 (niet van mij):
En nog een mooie compilatie van 2010 (niet van mij):
-
Hoogtepunt op autogebied was de DF Italiarun voor mij 
Zie m'n verslag ergens in vorige meetings...

- Downforce Hans
Tom schreef:Hoogtepunt op autogebied was de DF Italiarun voor mij
Hmmmm mager jaar voor jou dus autotechnisch gezien

-
Downforce Hans schreef:Tom schreef:Hoogtepunt op autogebied was de DF Italiarun voor mij
Hmmmm mager jaar voor jou dus autotechnisch gezien

- stefan740
2010 was voor mij het jaar van het rijden. MINI was helemaal naar mijn zin na 2 jaar en wou dit jaar vooral genieten. Paar dagen de franse alpen, veel ringtripjes en een zelf georganiseerde 2-daagse toch met 7 andere MINI rijders die echt geweldig was waren de hoogtepunten. Dieptepunt was augustus met 3k aan onkosten helaas. De auto die mij het meeste opviel dit jaar was de Lexus LF-A.

-
OnlineMartijn_bmw
voor mij ook het jaar van rijden
eerst een roadtrip door scandinavie met als letterlijke hoogtepunt de noordkaap, 8000km
en daarna nog 1 week gardameer met lekker blazen over de autobahn en ook een stuk 2 baans door de alpen

eerst een roadtrip door scandinavie met als letterlijke hoogtepunt de noordkaap, 8000km

en daarna nog 1 week gardameer met lekker blazen over de autobahn en ook een stuk 2 baans door de alpen

- Gijs.
Was je in de laatste week van Juli ook met een groep Nederlandse Mini's bij de Ring? Dan heb ik jullie gezien denk ik, was er toen ook.stefan740 schreef:2010 was voor mij het jaar van het rijden. MINI was helemaal naar mijn zin na 2 jaar en wou dit jaar vooral genieten. Paar dagen de franse alpen, veel ringtripjes en een zelf georganiseerde 2-daagse toch met 7 andere MINI rijders die echt geweldig was waren de hoogtepunten. Dieptepunt was augustus met 3k aan onkosten helaas. De auto die mij het meeste opviel dit jaar was de Lexus LF-A.
- stefan740
Die week stond de MINI bij de garage helaas. 1 augustus waren we er met 22 man en 14 MINI's.
- Gijs.
Heb ik jullie wel gezienstefan740 schreef:Die week stond de MINI bij de garage helaas. 1 augustus waren we er met 22 man en 14 MINI's.

- Dennis Cavallino
Maar liefst 2 lange perioden met sneeuw waren toch wel 't hoogtepunt van 2010.
Het dieptepunt was dat ik geen RWD als daily heb gehad.
Het dieptepunt was dat ik geen RWD als daily heb gehad.

- Barend
- Auto: F20 m135i
Mijn hoogtepunt kwa DF was mijn vakantieroadtrip in Noorwegen, ruim 4000 km door gereden daar.. Geweldig om te doen, dit jaar weer, maar dan verder richting het noorden hoop ik, en dat met de GTI. 
Een mooie tweede plek was de roadtrip langs de oostkust van Spanje, ook erg tof.
De derde plek gaat naar het moment dat de bestelling van de GTI definitief was.. Na té lang twijfelen toch ontzettend blij met de keuze! Nu nog wachten tot ie binnen is, dat is meteen een hoogtepunt van 2011.
Dieptepunt.. Bijna 4 uur in een cel aan de grens van Noorwegen vanwege een verdenking van drugssmokkel. Dat duurt lang in zo'n cel daar.. Pff.

Een mooie tweede plek was de roadtrip langs de oostkust van Spanje, ook erg tof.
De derde plek gaat naar het moment dat de bestelling van de GTI definitief was.. Na té lang twijfelen toch ontzettend blij met de keuze! Nu nog wachten tot ie binnen is, dat is meteen een hoogtepunt van 2011.

Dieptepunt.. Bijna 4 uur in een cel aan de grens van Noorwegen vanwege een verdenking van drugssmokkel. Dat duurt lang in zo'n cel daar.. Pff.
- Niels
- Auto: Prius+
Qua auto minimale hoogtepunten gehad. Met de M3 een weekje Duitsland geweest wat leuk was maar daarna was ik er ook ineens klaar mee. Hoogtepunten met de motor waren (wederom) de circuit dagen, daarom maar een nieuwe motor gekocht van het M3 geld 

- duifjes.com
Aanschaf Das Boot 740iL
CarbageRun
Londen Tunnel Run
CarbageRun
Londen Tunnel Run
-
Niet denderend veel hoogtepunten. Weekje Duitsland met de GTI was erg leuk en de aankoop van de Daytona 675 voor het circuit met daarbij mijn eerste paar circuitdagen, erg leuk 

- Gijs.
Mijn hoogtepunt op het gebied van DF was het halen van m'n rijbewijs
, na lang wachten dan eindelijk zelf ook achter het stuur kunnen kruipen! Uiteraard in 1x gehaald en sindsdien al heel wat kms gemaakt (naar bijvoorbeeld de Nürburgring). Ik was met de auto's van m'n ouders dus zelf geen rondje gereden, maar de ring is toch wel genieten! Rondje ring mee rijden in een Megane RS was het hoogepunt van m'n eerste ringtripje. Ik moet zeggen dat ik nog steeds iedere keer geniet van het rijden, ook al is het in saaie auto's
.

- Kasteel
Dit jaar best wat dagen wederom gevuld, Zandvoort/Nurburgring/Mettet/Papenburg/LTR/Weeze/Maastricht (;)). Leukste voor mij waren eigenlijk de daagjes Papenburg icm de Nurburgring weekendjes waarbij veel in de omgeving is rondgereden
.
Iets in me zegt overigens dat ik een super-df-dag vergeet, maar dat schiet vast nog wel weer te binnen
.

Iets in me zegt overigens dat ik een super-df-dag vergeet, maar dat schiet vast nog wel weer te binnen

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor mij het ophalen van de S1000RR…………………….en hem vervolgens op stal zetten naast nog zo`n wilde beest…………………..

Vervolgens toch even verzameld in Enschede waar de 400PK plussers verzameld waren voor hun "Spaziergang durch die Heimat"………….

Vervolgens toch even verzameld in Enschede waar de 400PK plussers verzameld waren voor hun "Spaziergang durch die Heimat"………….

- Tristan
Hoogtepunten:
Weekend Eiffel/N'ring met de M3.
Testdag op SPA
Voor de rest weinig D-F gehad in 2010, mede door vele reizen i.v.m. werk.
Hoop het in 2011 beter te doen.
Weekend Eiffel/N'ring met de M3.
Testdag op SPA
Voor de rest weinig D-F gehad in 2010, mede door vele reizen i.v.m. werk.
Hoop het in 2011 beter te doen.
- Luc B
Hoogtepunt,
Het kopen van mijn eerste auto
Het kopen van mijn eerste auto

- Jurriuit
No-brainer, Amsterdam-Dakar was mijn hoogtepunt 2010
- Remmie
Driving fun:
1e keer zelf rijden op Zandvoort begin 2010 met DF.
Vele rondes TF Nurburgring
Maar denk dat het toppunt toch wel de 202 rondjes op Mettet waren
1e keer zelf rijden op Zandvoort begin 2010 met DF.
Vele rondes TF Nurburgring
Maar denk dat het toppunt toch wel de 202 rondjes op Mettet waren

- Gijs.
Nog 1 videotje om terug te kijken op 2010 dan. Op naar het nieuwe autoseizoen van 2011

- Aston Martine
Ik kan het niet laten om hier even schaamteloos mijn 3 mooiste auto-momenten van 2010 te posten.
Juni: 2 weken durende Roadtrip: Hongarije - Roemenie - Hongarije - Slowakije - Tsjechie - Duitsland met een....jawel....Mercedes-Benz 300TD!
Foto is genomen op de weg der wegen: de Transfagarashan.

September: Organisatie van een tourweekendje "Utrechtse Heuvelrug" voor de internationale Aston Martin Owners Club. Gelukkig ging alles volgens plan! Jammer dat mijn eigen AM nog net niet klaar was voor de APK (een week later is hij goedgekeurd).

Oktober: Bezoekje aan de Aston Workshop, vlakbij Newcastle. Wow, wow en nog eens wow. Vier hallen vol met de allermooiste spullen, en zulke ontzettend vriendelijke mensen. Ik kon hier makkelijk een hele dag rondhangen

Nu ik er zo over nadenk, wordt nog een hele uitdaging om dit in 2011 te overtreffen!
Juni: 2 weken durende Roadtrip: Hongarije - Roemenie - Hongarije - Slowakije - Tsjechie - Duitsland met een....jawel....Mercedes-Benz 300TD!
Foto is genomen op de weg der wegen: de Transfagarashan.
September: Organisatie van een tourweekendje "Utrechtse Heuvelrug" voor de internationale Aston Martin Owners Club. Gelukkig ging alles volgens plan! Jammer dat mijn eigen AM nog net niet klaar was voor de APK (een week later is hij goedgekeurd).
Oktober: Bezoekje aan de Aston Workshop, vlakbij Newcastle. Wow, wow en nog eens wow. Vier hallen vol met de allermooiste spullen, en zulke ontzettend vriendelijke mensen. Ik kon hier makkelijk een hele dag rondhangen

Nu ik er zo over nadenk, wordt nog een hele uitdaging om dit in 2011 te overtreffen!
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Hoogtepunt: mijn heerlijke 328i
dieptepunt: heeeeeeeeeeel veel centjes verloren op mijn Alfa 75. Dat deed heel erg pijn en daarom niet meer naar alfa omgekeken van mei tot eind 2010. En dat terwijl ik alfist in hart en nieren ben.
Ga het makkelijk overtreffen in 2011. Onwijs cool project is coming up. School afmaken en nog veel meer!
dieptepunt: heeeeeeeeeeel veel centjes verloren op mijn Alfa 75. Dat deed heel erg pijn en daarom niet meer naar alfa omgekeken van mei tot eind 2010. En dat terwijl ik alfist in hart en nieren ben.
Ga het makkelijk overtreffen in 2011. Onwijs cool project is coming up. School afmaken en nog veel meer!