En wat "doen" we zoal?
(nee ik wil liever geen verhalen horen van doe ik niet meer,oplichters enz enz enz)
Gewoon als je wat op de beurs doet en dat wilt delen kan dat hier...

Zo veilig is dat niet, behoorlijk sterke overweging in bepaalde sectoren. Kun je beter in in een wereldwijd aandelenfonds gaan beleggen.smiley schreef:Alleen AEX fondsen (lekker veilig) met een verwaarloosbaar bedrag.
2010 afgesloten met 6% redement. Hopen dat 2011 het beter doet.
Hier ongeveer hetzelfde verhaal.Erik dB schreef:Hoewel, of misschien wel juist dankzij, ik vanuit mijn opleiding (economie, financiering/waardering) en werk in het zakelijke bankwezen vrij veel affiniteit met investeren en beleggen heb, heb ik een aantal jaar geleden besloten dat ik te weinig tijd heb om weloverwogen méér risico te nemen dan beleggingsfonds managers kunnen. Geen specifieke aandelenbeleggingen meer, maar elke maand wat euro's richting 4 beleggingsfondsen (voornamelijk aandelen, en 1 grondstoffenfonds). Voor het "noodzakelijke" vastgoed heb ik nog een parkeerplaats in A'dam in de verhuur.
Selectief/specifiek in aandelen beleggen is mij te risicovol als ik niet meer weet over een bepaald aandeel dan de rest van de markt (en helaas is dit bijna altijd het geval), Daarnaast is mijn te investeren vermogen is te klein om voldoende te kunnen diversificeren over verschillende sectoren en bedrijven.
Conclusie: spreiding over beleggingsklassen (aandelen, obligaties, vastgoed, grondstoffen, cash) en tijd door elke maand wat te investeren is voor mij momenteel de way to go...
Turbo's en sprinters, niet doen!!! Zodra de markt volatiel wordt trekken ze alle bid en ask terug zodat je je sprinters en/of turbo's niet meer kwijt kan. Pas zodra het rustig is wordt bid en ask weer aangevuld...Petrolhead Tom schreef:Aandelen! Geweldig! Ik zit er niet met heel veel geld in maar heb vorig jaar wel de aex met 10 procent verslagen. Op dit moment alleen AEX aandelen omdat ik daar genoeg op kan verdienen. Verder staat mijn spaargeld vast op de AEX rekening van de ABN Amro met waarschijnlijk 5 procent rente over een half jaar.
Ik wil nog wel een keer met turbo's en sprinters aan de slag maar snap er tot op heden niet genoeg van.
**I'm with Maus wat betreft turbo's en sprinters. Dan kun je je beter in opties gaan verdiepen, met als nadeel dat dat minimaal contracten van 100 zijn...**Maus335i schreef:Turbo's en sprinters, niet doen!!! Zodra de markt volatiel wordt trekken ze alle bid en ask terug zodat je je sprinters en/of turbo's niet meer kwijt kan. Pas zodra het rustig is wordt bid en ask weer aangevuld...Petrolhead Tom schreef:Aandelen! Geweldig! Ik zit er niet met heel veel geld in maar heb vorig jaar wel de aex met 10 procent verslagen. Op dit moment alleen AEX aandelen omdat ik daar genoeg op kan verdienen. Verder staat mijn spaargeld vast op de AEX rekening van de ABN Amro met waarschijnlijk 5 procent rente over een half jaar.
Ik wil nog wel een keer met turbo's en sprinters aan de slag maar snap er tot op heden niet genoeg van.
Bovendien is het een spelletje of de turbo's en sprinters uit te laten stoppen, vooral de aandelen met weinig volume zijn erg in trek. Door een klein stapeltje aandelen te dumpen kunnen ze iedereen met die stomme dingen uitstoppen en vervolgens de aandelen goedkoper terugkopen (door het dumpen). Erg interessante producten voor de banken, als consument zul je altijd genaaid worden.
+1SteV6 schreef:Alleen nog de beleggingsverzekering die niet om te zetten is en een spaarplan waar ik niet meer in bijstort tot de uitkeringsdatum.
Stephan
Het gaat er niet om dat een bank niet wil dat jij je turbo verkoopt. Het gaat er om dat een bank als doel heeft die turbo's zo snel mogelijk te laten uitstoppen, omdat ze daar juist geld aan verdienen.Jurjen schreef:Omdat ik dagelijks voor mijn werk veel met de beurs te maken heb handel ik zelf ook relatief veel.
Ik zit voornamelijk JUIST in turbo's en opties. Momenteel heb ik longposities in de AEX en ing, en wat calletjes ING. Turbo's met een lage stop-loss zijn juist ideaal om een fatsoenlijk rendement uit aandelen te kunnen trekken, mits je er actief mee bezig kunt zijn.
@ Maurice, waarom zou het voor de bank een probleem zijn om jou je turbo te laten verkopen?