Hoe lang blijft een auto het volhouden op de Nordschleife?

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Knot

Re: Hoe lang blijft een auto het volhouden op de Nordschleif

Bericht door Knot » 10 dec 2010, 14:28

Gewoon 80% van je kunnen van mensen met een beetje talent en honderden rondjes ervaring natuurlijk, dat wel!

Snipe

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 16:27

Knot schreef:Wat zou je gemiddeld draaien met 320d, 220cdi, 2.0tdi etc? 10m00 per rondje aanhouden met elk uur een wissel, afentoe keertje remblokken/banden/schijven/oliebijvullen?

22,8km x 6 = ongeveer 135km elk uur. Komt neer op 3250km per dag, dat x7 = 22.750km.

Ik zeg doen! Een berg fabrikanten uitnodigen, ieder een benzine en dieselvariant inzetten wat mij betreft en kijken hoever iedereen komt en wie de week mishandeling kunnen hebben :D
Dát zou pas een Auto van het Jaar-verkiezing zijn. De genomineerde auto's de Ring op, een dag of 10 onafgebroken laten rijden en dan de beste kiezen.

Wedden dat de Nissan Leaf dan niet wint?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 dec 2010, 16:29

Kasteel schreef:Hoewel het me best een leuke test lijkt, vrees ik dat de uitvoerbaarheid hiervan echt nihil (kosten auto, mogelijkheid baanhuur) is en de resultaten weinig zeggend (teveel invloeden die van belang zijn en teveel resultaten die niet meetbaar zijn).

Niet iets voor een 2de hands autootje? (A)
Dat zou pas lachen zijn! Auto's met minimaal 4 ton op de teller en dan alleen de slangen vervangen zodat hij niet gaat lekken. kan interessant zijn.

Knot

Bericht door Knot » 10 dec 2010, 18:55

Weet je alleen niet hoe fris het spul allemaal is, de ene kan vertroeteld zijn, de ander dagelijks koud getrapt.

Nieuw hoort het allemaal in orde te zijn natuurlijk en kan je ziet wie echt de sterkste is!

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 10 dec 2010, 19:35

Een paar jaar geleden heb ik diverse test mee mogen maken op de NS met Continental. Ging om eerste uitrustingsbanden voor Mercedes-Benz. Vriend van me is ontwikkelingsingenieur bij Conti en test alleen banden voor Mercedes-Benz. De hiervoor gebuikte auto's zijn meerendeel eigendom van Conti en worden na circa 1 jaar en 100.000km gesloopt. In de 16 weken Industriepool worden deze auto's 9 uur per dag vrijwel konstant ingezet. Niet alleen NS maar ook wegen in de omgeving van de Ring. Ik ben eens in eind november meegeweest in een C280 welke net voor zijn pensionering was. Deze auto was echt helemaal op. Alles kraakte en rammelde. Veel plastik delen in het interieur waren losgekomen en met tape en secondelijm op hun plek terug geplaatst. Andere merken doen het zeker niet beter en Mathias was blij dat hij producten van Das Haus mag gebruiken vanwege de hoge mate van veiligheid en betrouwbaarheid van de technische komponenten. Schijnt dat andere Duitse merken vaker technische problemen hebben.

Luc B

Bericht door Luc B » 11 dec 2010, 12:29

Neem nou de Ringtaxi's ? Worden volgensmij wel goed onderhouden. Toen ik las dat ze de schredder in zouden gaan was ik eigenlijk best benieuwd want zo'n ding nou bijvoorbeeld qua vermogen is kwijt geraakt na zoveel circuit gebruik.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 19 dec 2010, 17:30

Remmie schreef:Ik had gehoord 1km Ring = 20km openbaren weg.

Alhoewel ik dat wel veel vind.
Aan de andere kant, nog niet echt een Caroussel in het echie gevonden :lol:
Die factor zou kunnen gelden voor bepaalde bochtige stukken, maar 2km recht stuk zou gelijk zijn aan 40km gewone weg, no way.

Gemiddeld lijkt het me nog erg veel, maar het licht natuurlijk voor een groot deel hoe voluit je gaat.

berry

Bericht door berry » 31 dec 2010, 19:30

na 2 jaar volle patat :df:
begon hij op de terugweg te tikken :o

krukaslagers eruit.
oorzak: ouderdom

Knot

Bericht door Knot » 31 dec 2010, 20:05

Luc B schreef:Neem nou de Ringtaxi's ? Worden volgensmij wel goed onderhouden. Toen ik las dat ze de schredder in zouden gaan was ik eigenlijk best benieuwd want zo'n ding nou bijvoorbeeld qua vermogen is kwijt geraakt na zoveel circuit gebruik.
Zelfde als wat Dick zegt over die C280, motorisch valt het wel mee maar de koets heeft zoveel krachten gehad dat alles ruimte krijgt en het een zwabberbak wordt.

Luc B

Bericht door Luc B » 02 jan 2011, 23:51

Knot schreef:
Luc B schreef:Neem nou de Ringtaxi's ? Worden volgensmij wel goed onderhouden. Toen ik las dat ze de schredder in zouden gaan was ik eigenlijk best benieuwd want zo'n ding nou bijvoorbeeld qua vermogen is kwijt geraakt na zoveel circuit gebruik.
Zelfde als wat Dick zegt over die C280, motorisch valt het wel mee maar de koets heeft zoveel krachten gehad dat alles ruimte krijgt en het een zwabberbak wordt.
Daar heb je gelijk ik , dan zou ik bij de vermogenstest ook eens op zoveelmogelijk plaatsen eens speling gaan meten. Mij lijkt het inderdaad best interressant om te zien hoeveel zo'n auto ervan lijdt.

Plaats reactie