Groundeffect is geen magisch item hoor. Dat wil alleen maar zeggen dat de body zo gevormd word dat de lucht onder de auto versneld word, en dus de druk verlaagd word. Je hebt dan sideskirts nodig zoals die in die tijd gebruikt worden om er voor te zorgen dat het niet aan de zijkant terug komt onder de auto. Bij auto's als een Radical word ook gebruik gemaakt van dit soort technieken, zo'n ding gaat daardoor ook bizar hard, een Radical cupauto zit ook rond de 2,5G in bochten geloof ik.Dutch schreef:Nou en. DTM-auto's zijn raceauto's. Dat maakt het grootste verschil.Richardt. schreef:Mij lijken DTM auto's ook aardig geschikt om hard over de Ring te gaan.
Maarja, ten opzichte van een Zonda R oid. komen die wel wat pk's te kort natuurlijk.
Porsche 956 had ground effect. Daar kun je met een Zonda R niet tegenop. Ben ook wel benieuwd wat een Audi R15 of Peugeot 908 zou doen, ondanks vlakke vloer. 't Is wel weer technologie van 30 jaar verder. Hoeveel sneller was die 6.11 van Bellof ten opzichte van de snelste straatauto van toen?
Ground effect is gewoon een benaming voor een manier om downforce te creëren, alleen de reden dat het zo krachtig is is omdat het oppervlak onder de body zo groot is, en daarom ook vrij snel verboden.