das een beetje fluoriserend geel ofzo
hm...
meer>>History
FIAT Abarth 131/031 mirafiori 3500 Bertone.
At 1974 the rallycar FIAT uses in rallying is reaching it’s end.The 124 Spider is no longer competative and a successor is needed.
In 1975 the factory starts the program for a shot at the world rally title.Based on the chassis of a 131 mirafiori Special is build a prototype called:SE031.Much modifications are made to ensure a light yet powerfull car.Driven by Giorgio Pianta and Bruno Scabin this car ended up winning the 1975 “Giro d’Italia”.First time a 131 mirafiori rallycar participated in a race and it won immediately,leaving Lancia’s,Porches and other makes far behind.Showing it’s enormous potention for the years to come.
Under the bonnet the strong V6 engine from the FIAT 130.The standard 3-litre engine is modified by Abarth and raised to 3,5-litres.Making use of three 48 IDF Weber twinchoke carburators this unit delivers 270 bhp at 6800 rpm ending up with a topspeed of 260 km/h.The 031 is the only mirafiori ever fitted with this powersource.
GTRene schreef:lol @Rene Kloeze![]()
ik post een paar super-wide Fiats...
post hij een ultra smalle in de rug gedekt door een brede kar
ja die is er echt, alleen die foto's bij die blauwe zijn beide schaal model I believe.Sebring NL schreef:Die zwarte Stratos is wel echt
Kun jij er niet even zo'n mooi dempertje voor ontwikkelen?GTRene schreef:die achterlichten en die brede naden en die 4 uitlaten in een chromen ring allemaal verschrikkelijk lelijk...![]()
whaha, dat weet je toch, ik maak er zo een mooie demperd voorAiko schreef:Kun jij er niet even zo'n mooi dempertje voor ontwikkelen?GTRene schreef:die achterlichten en die brede naden en die 4 uitlaten in een chromen ring allemaal verschrikkelijk lelijk...![]()
n.b. thanx voor die foto's van die Fiat's 131. Doen me toch een beetje denken aan die 2 die ik gehad heb..
eerst een mirafiori, later een super mirafiori.GTRene schreef: jij ook 2 gehad van de 131? ik ook 2x een racing 131
1 heette echt racing en de ander super miafiori ofzo maar dat was ook een racing echter uit ander land geloof ik![]()
voor toen cool...en nu ook denk ik, maja roest??
ik heb er de laatste 12 jaar geen gezienAiko schreef:eerst een mirafiori, later een super mirafiori.GTRene schreef: jij ook 2 gehad van de 131? ik ook 2x een racing 131
1 heette echt racing en de ander super miafiori ofzo maar dat was ook een racing echter uit ander land geloof ik![]()
voor toen cool...en nu ook denk ik, maja roest??
Zou er nog ergens eentje rijden...?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten