Ferodo DS2500 of 3000

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Knot

Bericht door Knot » 07 feb 2007, 13:01

Duidelijk verhaal, gewoon DS3000 monteren en je GF niet laten rijden...

Hubert D

Bericht door Hubert D » 07 feb 2007, 13:16

DS2500 is prima voor mij. Ik had wel net als Knot last van 'de hitte'.
Mistlampen eruit, brakeduct erin en nul problemen meer. Gaan lang mee en remmen goed genoeg zo.
Voor een circuitauto zou ik ook DS3000 pakken, maar op straat, voor driften en de Ring zou de 2500 moeten voldoen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 feb 2007, 13:33

Damir Vukovic schreef:
Knot schreef: Op de M3 binnen 2 rondjes ring schijven krom door die DS2500 blokken. Anderen die met Pagid Geel reden hadden nooit problemen.
Iedereen moet dit even lezen, probleem blijft hetzelfde maar dan heb je iig door wat er aan het gebeuren is..

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Is mij wel bekend.

Maar net wat ze daar ook zeggen, bij een trillende schijf brult iedereen meteen dat ze krom zijn. Kan je wel zeggen dat het pad deposits zijn maar dat gelooft toch niemand :lol:

Ik heb dat trouwens zelf ook gehad met DS2500 op mijn E36 M3, die auto is gewoon te zwaar om met DS2500 op een circuit rond te rijden. Vergeleken met een gestripte E30 is het gewicht wat je afremt zo'n 400 KG meer plus dat je top aanmerkelijk hoger ligt op het moment dat je remmen gaat. Dus logisch dat je wel iets beters nodig hebt op zo'n auto.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 07 feb 2007, 14:57

Maar net wat ze daar ook zeggen, bij een trillende schijf brult iedereen meteen dat ze krom zijn. Kan je wel zeggen dat het pad deposits zijn maar dat gelooft toch niemand Laughing
Haha, klopt..daarom laat ik het tegenwoordig maar achterwege om een technische uitleg op te schrijven. Kost veel tijd en de meesten lezen toch alleen het begin en zien daarna bla bla bla bla staan. 2 weken later lees je over precies hetzelfde probleem met precies dezelfde indianenverhalen als mogelijke oorzaken. Ach een linkje werkt voor de echt geinteresseerden net zo goed en wie weet kan ik in de toekomst nog eens mijn brood verdienen van mensen die geld hebben en dus niks hoeven te snappen :D

On topic: zowel DS2500 als 3000 hebben belabberde koude bite. Er gaat 1 seconde voorbij voordat ze voldoende temperatuur hebben om echt te bijten, gelukkig doen ze dat dan ook goed. Echter, je zal die seconde maar nodig hebben..

DS2500 trapte ik op de NS ook zo doorheen, zelfs op 900kg autogewicht. Dat lukte me echter niet na montage van brakeducts. Gingen langer mee en waren iets makkelijker te doseren dan DS3000's. Op full slicks was de bite van 3000s wel heel fijn.

Zelf kies ik tegenwoordig voor 2 complete sets: 1 set met std blokken en schijven voor op straat en 1 set serieuzer spul voor het circuit. Altijd maximale remprestaties.

Plaats reactie