autorijbewijs halen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hogeboom20

autorijbewijs halen

Bericht door Hogeboom20 » 29 dec 2010, 11:02

Heej,

Ik wil in Juli beginnen met mijn rijbewijs. En dan het liefst een snelcursus. Nu heb ik al allerlei rijscholen gebeld, maar ik kan er maar niet uitkomen welke ik nu moet kiezen! Heeft iemand heel goede ervaringen met een snelcursus bij een bepaalde rijschool die lessen geeft in Leeuwarden?

Groetjes
Esther

Jelmer850i

Re: autorijbewijs halen

Bericht door Jelmer850i » 29 dec 2010, 11:10

ANWB?
Verder even zoeken, er zijn diverse rijscholen in leeuwarden, anders gewoon stuk voor stuk afbellen waar je uiteraard een goed gevoel bij hebt. Als er op korte tijd mogelijkheden voor zijn.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 dec 2010, 11:33

Van Dijk doet het toch?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 dec 2010, 12:09

Volgens mij kun je op de site van het CBR ook terug vinden wat de slagingspercentages zijn van de rijscholen bij jou in de buurt ;)

Heb ik toendertijd wel even naar gekeken :)

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 30 dec 2010, 01:34

Nu het toch hierover gaat; ik moet 13 januari afrijden, heeft er iemand hier nog goede tips voor me?
Alvast bedankt

Roy

Bericht door Roy » 30 dec 2010, 01:45

Tips? Tsja... probeer zo rustig mogelijk te blijven en een leuk praatje met je examinator kan nooit kwaad :)

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 30 dec 2010, 02:04

Okee thanks, en wat vindt een examinator beter; als ik heel sociaal ga rijden of juist heel brutaal?

KW

Bericht door KW » 30 dec 2010, 02:10

@ Esther:
Een snelcursus klinkt natuurlijk leuk, maar ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Ik ben van mening dat je met een gewone cursus beter leert rijden en de dingen beter blijven hangen. De ruimere tijd tussen de lessen is naar mijn mening belangrijk om al dan niet bewust of onbewust je gedane lessen te overdenken.

emiel307sw schreef:Okee thanks, en wat vindt een examinator beter; als ik heel sociaal ga rijden of juist heel brutaal?
Da's niet te zeggen, de ene examinator is de andere niet, en hij kan een goeie of een slechte dag hebben. Probeer zo verkeersneutraal en onopvallend mogelijk te rijden, pas je aan aan de situaties. Als het overige verkeer stevig doorrijdt probeer je daar wat in mee te komen, rijdt de rest rustig dan zou ik ook rustig rijden. En dat kan elke minuut veranderen :P

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2010, 09:58

ik heb een ANWB spoedcurcus gedaan, in 6 dagen me rijbewijs :df:

ik wilde echt zsm na me 18de rijden dus daarom gedaan maar ben het wel eens met het commentaar hierboven.

als je een spoed doet moet je daarna wel meteen heel veel gaan rijden wil alles goed blijven hangen ;)

ik had meteen een bijbaantje met auto's halen en brengen door het hele land dus reed meteen in alles van fiat panda tot bmw M5 tot transporter busje en dat zo'n 1.000-2.000km per week en dan oefen je goed en is er niks mis met een spoedrijbewijs.

ga je echter je rijbewijs halen en begin je daarna met zo nu en dan een rondje om de kerk in de auto van pa en ma dan zou ik geen spoed doen!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 dec 2010, 10:05

Snelcursus of 20/25 uurtjes verspreid over een maand of 2/3 maakt denk ik weinig uit. Probeer tijdens het lessen vooral zelfkritisch te zijn en goed uit te zoeken waar de valkuilen in het verkeer zitten. Verder volledig eens met KW, vooral meegaan in het verkeer tijdens een examen, aanpassen en onopvallend rijden. Als je de examinator het gevoel kan geven dat hij veilig bij jou in de auto zit, ben je zo goed als geslaagd. Die criteria hanteer ik nu nog steeds overigens. Als mensen bij mij in de auto gezellig ouwehoeren en niet opletten op het verkeer, weet ik dat ze zich niet druk maken om mijn rijstijl. Onopvallend dus :)

MR M POWER

Bericht door MR M POWER » 30 dec 2010, 10:16

Ik heb me rijbewijs via Van Dijk Leeuwarden gehaald door middel van een snelcursus van de ANWB.

Dit houdt in 3 uren lessen per keer, tussendoor natuurlijk even pauze. Binnen 3 weken was ik klaar kan wel sneller alleen dan moet je elke dag rijden, dat ging wat moeilijk aangezien school ook doorging.

Het slagingspercentage van mensen die het in 1 keer halen was volgens de rijinstucteur 94%, vrij hoog dus.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2010, 10:23

Maus335i schreef:Die criteria hanteer ik nu nog steeds overigens. Als mensen bij mij in de auto gezellig ouwehoeren en niet opletten op het verkeer, weet ik dat ze zich niet druk maken om mijn rijstijl. Onopvallend dus :)
:lol: dat doe ik ook altijd, en dat lukt meestal vrij aardig :D

ik rij altijd best hard door maar wel soepel door het verkeer, mensen hebben het niet door totdat we er zijn. dan krijg ik regelmatig de opmerking, he zijn we er nu al :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 30 dec 2010, 12:10

bij mij merken ze het wel altijd, want ze moeten dan door het zijruitje naar buiten kijken om naar voren te kunnen kijken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 dec 2010, 12:34

Ik heb zelf twee rijscholen gehad. Eerst een grote wat me erg slecht beviel, daarna een eenmanszaak wat me perfect beviel. Een grote rijschool is op zoek naar bezettingsgraad, een kleine rijschool is op zoek naar mond op mond reclame :wink:

V.w.b. het examen, je moet laten zien dat je zelfstandig veilig kan auto rijden. Ga dus niet zitten afwachten welke rijstijl een examinator blieft maar doe gewoon je ding :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2010, 14:53

Metchu schreef:bij mij merken ze het wel altijd, want ze moeten dan door het zijruitje naar buiten kijken om naar voren te kunnen kijken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
:mrgreen: :mrgreen:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 30 dec 2010, 15:52

Martijn_bmw schreef:ik heb een ANWB spoedcurcus gedaan, in 6 dagen me rijbewijs :df:

ik wilde echt zsm na me 18de rijden dus daarom gedaan maar ben het wel eens met het commentaar hierboven.

als je een spoed doet moet je daarna wel meteen heel veel gaan rijden wil alles goed blijven hangen ;)

ik had meteen een bijbaantje met auto's halen en brengen door het hele land dus reed meteen in alles van fiat panda tot bmw M5 tot transporter busje en dat zo'n 1.000-2.000km per week en dan oefen je goed en is er niks mis met een spoedrijbewijs.

ga je echter je rijbewijs halen en begin je daarna met zo nu en dan een rondje om de kerk in de auto van pa en ma dan zou ik geen spoed doen!
Als ik vragen mag, via via aan zo´n bijbaantje gekomen zeker?

Wat ik heb gemerkt, is dat je ook geluk moet hebben met je examinator. Ik had een oude bromsnor die zn mond niet opentrok en af en toe wat kritiek gaf. Hij stuurde me een uur lang door alle "moeilijke" straatjes in Haarlem. In combinatie met een goede partij zenuwen heb ik het niet gehaald.
2de keer is veel beter bevallen. Examinator vroeg of ik de radio aan wilde hebben, bood me de mogelijkheid om op de tom tom te rijden (uiteraard gedaan) en voelde me meteen relaxt bij hem in de auto. Heb toen mezelf voorgenomen gewoon een lekker stukje te gaan rijden en gewoon hem duidelijk maken dat ik zelf het gevoel heb dat ik goed genoeg kan/kon rijden. Dit keer met succes.

Tip die ik je mee wil geven, ga jezelf niet gek maken als je een mindere examinator hebt. In Principe laat je instructeur je niet zomaar afrijden!
Heel veel succes maandag Emiel, laat hem zien dat jij je rijbewijs waard bent!

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 30 dec 2010, 20:34

Hartelijk bedankt :) denk dat ik wel wat aan jullie adviezen heb de 13e :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2010, 22:23

@thomas, was idd bij een kleine leasemaatschappij waarvan ik via via de eigenaar kende ;)

meestal zijn ze namelijk niet zo happig op jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald...

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 30 dec 2010, 23:03

Of je solliciteert ergens als hiker, doe ik ook... In erg veel verschillende auto's gereden. Goed voor de rijervaring, maar waar ik het doe moet je wel minimaal 6 maanden een rijbewijs hebben.

Voor wat betreft het rijexamen, kan ik je vooral het advies geven om niet te langzaam te rijden en probeer een beetje ontspannen te zijn... Ik heb mijn rijbewijs twee jaar geleden gehaald, en de eerste keer reed ik niet vlot genoeg waardoor ik dus zakte... Mijn rijinstructeur vond me altijd wat ruig rijden, dus wilde ik het rustig aan doen in het examen. Dat pakte dus verkeerd uit. :mrgreen: De tweede keer ging alles gelukkig probleemloos. :wink:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 30 dec 2010, 23:15

Metchu schreef:bij mij merken ze het wel altijd, want ze moeten dan door het zijruitje naar buiten kijken om naar voren te kunnen kijken :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Moet bij deze tekst geen filmpje uit Frankrijk?

Thomas H

Bericht door Thomas H » 31 dec 2010, 01:46

@Martijn_bmw: Oke, ja dat is altijd leuk als je die connecties heb :)
@ErikMartijn: Thanks voor de tip, ga daar zeker werk van maken! Lijkt me super!
@Emiel: Wel laten weten he! ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 dec 2010, 08:26

ErikMartijn schreef:Of je solliciteert ergens als hiker, doe ik ook... In erg veel verschillende auto's gereden. Goed voor de rijervaring, maar waar ik het doe moet je wel minimaal 6 maanden een rijbewijs hebben.

Voor wat betreft het rijexamen, kan ik je vooral het advies geven om niet te langzaam te rijden en probeer een beetje ontspannen te zijn... Ik heb mijn rijbewijs twee jaar geleden gehaald, en de eerste keer reed ik niet vlot genoeg waardoor ik dus zakte... Mijn rijinstructeur vond me altijd wat ruig rijden, dus wilde ik het rustig aan doen in het examen. Dat pakte dus verkeerd uit. :mrgreen: De tweede keer ging alles gelukkig probleemloos. :wink:
tja toch blijft het lastig... ik zakte de eerste keer omdat ik te vlot / zelfverzekerd door het verkeer reedt :bag:

nou had ik wel een mentorexamen (mijn examinator deed ook examen, daarvoor zat een andere examinator achterin) slagingspercentage schijnt ong. 5% te zijn dan :mrgreen:

2de keer eigenlijk niks anders gedaan en toen was ik met 20min terug en zonder op of aanmerking geslaagd 8) :df:

MercedesFreak

Bericht door MercedesFreak » 05 feb 2011, 17:24

Hallo

Dat is tegenwoordig ook heel simpel anno 2011 :banaan:

Gewoon ff op google zoeken, hier vind je meer dan genoeg resultaten.

Zoals o.a. http://www.detelefoongids.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.degoedkoopsterijschool.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rijlessen-nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.bovag.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rijschool-centrale.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.autorijschool-nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.besterijschool.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.cbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.goudengids.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou zeggen veel succes met je zoektocht!

Laterrrrrrr

Michael

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 05 feb 2011, 17:59

Ben je geslaagd trouwens Emiel?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 feb 2011, 15:23

Roy schreef:Tips? Tsja... probeer zo rustig mogelijk te blijven en een leuk praatje met je examinator kan nooit kwaad :)
Kijk hiermee wel uit, de mijne praatte nogal veel in een poging mijn aandacht van het verkeer af te halen :P

Plaats reactie