Beste medeforummers,
Even een vraagje, vandaag wilde ik mijn knipperlichten achter vervangen door LED exemplaren.
Na het vervangen van de lampjes deed ik mijn alarmlichten aan... zag er super uit!!
Alleen als ik de sleutel omdraai, en de richtingaanwijzer hendel gebruik, bv richting naar links uit zet. Dan begint het lampje heel snel te knipperen (zoals het bv ook doet als je een lampje kapot hebt)
Wat kan dit zijn, en waarom doen de alarmlichten normaal, maar zodra het contact erop staat knipperen ze heel snel?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Vraag over LED-verlichting richtingaanwijzers.
-
-
Re: Vraag over LED-verlichting richtingaanwijzers.
Omdat de LED verlichting te weinig weerstand heeft, en dus gaat de controlemodule over de z**k. Daar zijn speciale LED lampen met een weerstandje/minigloeilamp voor. De controlemodule denkt nu dat er een kapotte lamp in zit.
De rede dat de alarmverlichting het wel doet is omdat deze geen controlefunctie heeft, deze zal altijd het gewone tempo aanhouden, ook al zijn er meerdere lampen kapot. Dit geldt ook voor de controlefunctie op een aanhangwagen stekker van Mercedes, de lampen gaan normaal op alarmlicht, terwijl de versnelde "storings" modus bij RAW heel snel geactiveerd wordt..
De rede dat de alarmverlichting het wel doet is omdat deze geen controlefunctie heeft, deze zal altijd het gewone tempo aanhouden, ook al zijn er meerdere lampen kapot. Dit geldt ook voor de controlefunctie op een aanhangwagen stekker van Mercedes, de lampen gaan normaal op alarmlicht, terwijl de versnelde "storings" modus bij RAW heel snel geactiveerd wordt..
- JWD
Bij oudere auto's kan je ook het relais vervangen voor eentje met een lager wattage als ik mij niet vergis.
- Harrie D
Je hebt belastingonafhankelijke relais, kun je het in de auto wereld niet vinden dan zoek het bij motoren.
Maar dan moet je wel een relais hebben wat los te vervangen is en niet een auto hebben met wat extra elektronica die dan goed over de zeik gaat want dan kom je niet onder een extra weerstand/gloeilamp uit.
Vind het alleen een beetje zonde van een led knipperlicht als er vervolgens een lompe weerstand tussen geknoopt moet worden om het fatsoenlijk te laten werken.
Maar dan moet je wel een relais hebben wat los te vervangen is en niet een auto hebben met wat extra elektronica die dan goed over de zeik gaat want dan kom je niet onder een extra weerstand/gloeilamp uit.
Vind het alleen een beetje zonde van een led knipperlicht als er vervolgens een lompe weerstand tussen geknoopt moet worden om het fatsoenlijk te laten werken.