BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 27 dec 2010, 22:19

romo schreef:Origineel nooit aanpassen...............O
Heb ik wel gedaan, en m'n 135i-tje is er behoorlijk van opgeknapt ... :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 22:22

FerdiACS1 schreef:
romo schreef:Origineel nooit aanpassen...............O
Heb ik wel gedaan, en m'n 135i-tje is er behoorlijk van opgeknapt ... :mrgreen: :mrgreen:


Dat is een van de uitzonderingen waarvoor ik een diepe buiging maak............ :thumbup:

Maar im grossen und ganzen laten voor wat het is............

Tom
Berichten: 22482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 27 dec 2010, 22:30

romo schreef:Origineel nooit aanpassen...................buitendat; BMW=6 cilinder.......................en niet een V8 of en V10.....IMHO
Bij BMW draait het ook om geld en besparen ze ook waar ze kunnen. Ze gaan er geen betere onderdelen opzetten als het eigenlijk niet nodig is. Meeste M auto's zien het circuit nooit. Daarom lees je dat de meeste eigenaren die er wel het circuit mee opgaan de remmen upgraden. 't Is niet dat BMW geen fatsoenlijke remmen kan maken (of eigenlijk inkopen). Gaat om de centen. Hetzelfde zullen ze nu wel gedaan hebben bij de 1M... wat puristen moeten niets van turbo weten maar een groot deel van de doelgroep vind het prima zolang het ding maar genoeg vermogen heeft.

Van die gekke zelfbouwprojectjes moet ik ook niks hebben.. mensen die het meest dikke blok in een auto leggen waardoor de hele balans naar de klote is en de rest van de auto vergeten. Maar die auto van Ferdi zal ongetwijfeld beter zijn dan een originele 135i. Of de Z4 van Femme... hoe die auto is aangepakt is ongelofelijk, motor, remmen, onderstel, etc. echt alles is top en volledig in balans. Daar kan geen M tegenop. Van de diverse tuners heb ik Brabus, Alpina en Manthey (vergeet er nog een aantal) ook erg hoog zitten... waar de fabrikant stopt gaan zij verder...

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 22:33

Hans R schreef:
Andre schreef:360pk is meer als zat om plezier te hebben. V10 in een CSL is voor mij dik overkill. Een orginele E46 CSL is de beste bmw ooit gemaakt. Niks aan veranderen behalve remmen en wat uitlijn settings.

+1
Een CSL lekker standaard laten..
Wie zei dat 360pk niet meer genoeg is tegenwoordig? Ooit wel eens een 300pk+ super seven gereden?
Ja . Wij hebben 2 Caterhams met Cosworth Turbo gemaakt . 1 in 1999 en in 2000.


CSL is nog altijd zo;n 1500 kilo. PK/gewichtsverhouding lijkt me nog altijd beter in Superlight dan CSL V10. Gaat zoals je weet niet om de getalletjes, 360pk in een auto van 1500 kilo is niet heel dik meer tegenwoordig. Dat stock CSL harder de ring rond gaat dan 360 Stradale, is cool. Maar het kan altijd beter. Je kan ook aan willen haken bij Scuds.

@ Andre etc

Ben het ermee eens dat ze std goed genoeg zijn, maar wat doe je dan tegen een 997 Turbo? Sure, je hebt heel veel lol in een standaard CSL. Je kan ook een gewone E46 ombouwen beyond CSL spec en daar V10 in doen.

Ik zou graag wat meer vermogen willen, CSL eigenaars hebben mij verteld dat ze op Dottinger Hohe en Ex-Muhle " Trek nou door, trek nou door" wilden roepen.

Als de v10 de Touring al naar 325 trekt, wat doet ie dan in een lichtere, betere koets? Welke auto moet je anders nemen als je de motor voorin wilt en toch mee wilt komen met 911's en Scuds? Denk dat je iemand die een V10 goed draaiend in een E46 krijgt moeilijk een 'zelfbouwertje' kan noemen. Dan is Alpina of Hartge, Manhart of G-power ook een zelfbouwertje. BMW is niet heilig. Er zitten zat verbeterpunten in elke auto, kijk maar hoe ze de E46 M3 zelf naar CSL hebben weten te verbeteren. Het kan nog een stap beter. Moton etc , Mov'It etc, airco, radio etc eruit en de V10 als kers op de taart.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 22:53

Even OT

Iemand met problemen met een N54 blok.........................zie text en de pics;

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464348" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 27 dec 2010, 22:57

Tja ieder zijn ding.

Waarom moet ik het opnemen tegen een 911 turbo. Wat heeft dat allemaal voor zin. Ring is alleen fun om leuk een paar ronden te rijden.

Wil je racen ga je porsche supercup doen kan je laten zien wat je waard bent met gelijk materiaal. De rest is allemaal kroegpraat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 27 dec 2010, 22:59

daarom, als die straat M3 perfect was bouwden ze geen race M3 :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40900
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Knot » 27 dec 2010, 23:04

romo schreef:Even OT

Iemand met problemen met een N54 blok.........................zie text en de pics;

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464348" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie in detail uitleg van een best wel vervelend probleem zeg :shock:

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 23:11

Andre schreef:Tja ieder zijn ding.

Waarom moet ik het opnemen tegen een 911 turbo. Wat heeft dat allemaal voor zin. Ring is alleen fun om leuk een paar ronden te rijden.

Wil je racen ga je porsche supercup doen kan je laten zien wat je waard bent met gelijk materiaal. De rest is allemaal kroegpraat.
Ring is waar iedereen hier over begint, ben zelf al 2 jaar niet op Nordschleife geweest. Mij te link.

En t gaat mij niet om de coureur te bewijzen, meer om de auto. V10 E46 lijkt me gewoon de ultieme BMW.

Wat kroegpraat betreft, alle 'race' auto's met een dak erop kan je 'kroegracers' noemen :D

wout

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 23:11

GTRene schreef:daarom, als die straat M3 perfect was bouwden ze geen race M3 :wink:

Fout...................de straat versie is perfect voor de STRAAT.................. :wink:

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 23:13

romo schreef:
GTRene schreef:daarom, als die straat M3 perfect was bouwden ze geen race M3 :wink:

Fout...................de straat versie is perfect voor de STRAAT.................. :wink:

+1

CSL is bijna te goed voor straat. Exige / GT3 etc ook, waar kan je nou goed de grens van zo'n wagen opzoeken op straat?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 27 dec 2010, 23:15

Volgens BMW zittten de remmen van de e92 M3 er onder. Maar waarom hebben ze niet de remmen van de performance range er onder gezet? Kan iemand dat uitleggen?

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 23:17

M3 remmen zijn beter..........................denk ik................

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 27 dec 2010, 23:20

Die 135i remmen is ook pudding. Cups gaan gewoon stuk bij extreem gebruik.

Waarom die remmen niet op een 1M coupe zit.

Omdat de fusees ook van de M3 gebruikt zijn en daar past de 135i klauw niet op. Plus die 135i klauw is gemaakt voor een kleinere en smallere remschijf.

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 23:22

Heb jij slechte ervaring met de std. BMW Performance klauwen andre?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 27 dec 2010, 23:23

Duidelijke uitleg Andre :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 23:24

Klopt .............er stond een artikel op bimmerpost ........ik heb het hier ook nog eens ergens gepost waarbij de potten compleet gesmolten waren.............



Anyway; die gele remklauw doet mij denken aan dit :banaan: ..........................banaan in je wiel, dat kan ook niet goedgaan............ :roflol:

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 23:25

Hm ok.

maar zijn de schuivende klauwen beter dan? Daar hoor ik nog meer ellende over.

gesmolten potten kan ook te maken hebben met blokken, vaak rijdt men te vaak door.

Op circuit smijt ik blokken er al op de helft af vanwege hitteafvoer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 27 dec 2010, 23:35

romo schreef:
GTRene schreef:daarom, als die straat M3 perfect was bouwden ze geen race M3 :wink:

Fout...................de straat versie is perfect voor de STRAAT.................. :wink:
ik bedoel, der zit zoveel tussen de straat en de race M3...voor jou de niet tracker is die straat basis M3 al goed, maar wat er allemaal tussen zit, die willen hun auto naar hun smaak aanpassen.

en daar valt niks op te zeggen :angel:

ik las trouwens in de pdf folder, heel vaak het woordt circuit dit en dat...dus dat ze de 1 M meer hebben aangepast voor dat...ben benieuwd hoe die op trackdays en NS bevalt.
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 dec 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 23:37

GTRene schreef:
romo schreef:
GTRene schreef:daarom, als die straat M3 perfect was bouwden ze geen race M3 :wink:

Fout...................de straat versie is perfect voor de STRAAT.................. :wink:
ik bedoel, der zit zoveel tussen de straat en de race M3...voor jou de niet tracker is die straat basis M3 al goed, maar wat er allemaal tussen zit, die willen hun auto naar hun smaak aanpassen.

en daar valt niks op te zeggen :angel:


idd..........................ieder wat ie wil......................

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 27 dec 2010, 23:41

romo schreef:Even OT

Iemand met problemen met een N54 blok.........................zie text en de pics;

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464348" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn geen problemen, dat is een 'onbedoeld' statement van de kwaliteit van het N54 blok. Knaap wil niet vertellen hoeveel pk die motor levert, maar het is overduidelijk dat het om 400+ pk gaat. Oliekoeling heeft ie ge-upgrade, olietoevoer naar pomp middels carteraanpassing niet. Sljtagepatroon zuigers en cylinders duidt op olietekort. Maar waar hebben we het hier over? Auto is vele honderden ronden over De Ring gesmeten. Heeft waarschijnlijk ook nog vele andere trackdays meegemaakt gezien de grote voorliefde van de eigenaar voor trackdays. En dan toch nog 80.000 km halen. Voor die zwaar opgevoerde motor onder die condities vind ik dat fantastisch!

130i cup auto's waren al vanaf het begin met schotten in de carterpan uitgerust. Was het bij deze N54 motor ook gebeurd dan had ie er veel beter uitgezien.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 27 dec 2010, 23:44

Andre schreef:Die 135i remmen is ook pudding.....
Remmerij? Ach, remmen is voor mietjes :banaan:

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 23:45

denk eerder dat het een thermisch probleem is.

Maar idd, 80k harde track km's is niet verkeerd.

Er is een reden waarom BMW vroeger altijd N/A had en S38's etc 300k km halen, en S50's niet kapot te krijgen zijn

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 28 dec 2010, 00:19

Die gesmolten zuigers heeft gewoon te maken met mickey mouse blokken en mickey mouse materiaal remklauwen niet meer dan dat. Dat er 4 pots remklauwen op zitten betekend niet dat er een race remsysteem op zit.

Dat is ook weer typisch marketing. Heel internet zeurt over dat die zwevende klauwen van BMW zo slecht zijn. BMW pakt de goedkoopste multipiston remklauw uit het rek bij Brembo, vervolgens heel internet lyrisch over die remmen, blijken ze op een circuit toch niet zo goed te zijn. Ja er is een reden dat een straatklauw 200 euro kost en een race klauw 2000+ euro.

Als je goede remblokken hebt en goede klauwen dan kan je gewoon door rijden totdat de blokken op hun backing plates zitten, heeft ook niks met te laat vervangen te maken, tenzij je echt al staal op staal aan het remmen bent.

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 28 dec 2010, 00:23

Hangt ook wel beetje van toepassing af, als je een zware auto hebt en de blokken hebben het zwaar, vind ik t wel lekker omdat ze door die extra hitte zoveel harder slijten, dat het laatste 1/3 er heel hard af gaat.

ben het met je eens, gewoon elke fixed caliper is niet altijd beter dan de sliders. E60 M5 remmen doen het redelijk goed op trackdays.

Heb zelf de Porsche Monoblocs, die gaan prima. Maar de Brembo's van Impreza, Alfa GTA etc..allemaal 2nd of 3rd rate Brembo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], maurizio, MF1994CS en 2 gasten