BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street S
- MartijnGizmo
Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - 1997
Volgens mij blijft dat toch de leukste upgrade als eigenaar, van de minimale naar de dikste motor in hetzelfde model... 

- Reind
Het monteren van winterbanden zou bij mij bovenaan het lijstje staan. Met deze combi valt met dit weer waarschijnlijk niet fatsoenlijk te rijden.
Of zitten en winterbanden om die mooie contour velgen??
Of zitten en winterbanden om die mooie contour velgen??
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
En toch kan ik je de M50 mod + chip + complete M3 uitlaat van harte aanraden.
Mooie touring!
Mooie touring!
- BMW-Vince
Ik hoef eigenlijk niet meer vermogen, ben prima tevreden zo.
Iets betere handling en looks met eibach setje, M3 einddemper en luchtfilter aanpakken.
Winterbanden komen pas als de 316i verkocht is, aangezien die momenteel op winterbanden staat en ik dus met echt gladde omstandigheden die auto nog ff gebruik.
De winterbanden onder de 328i zullen waarschijnlijk om de BMW Motorsport wielen komen, 215/45/17 wordt dan de keuze.
Iets betere handling en looks met eibach setje, M3 einddemper en luchtfilter aanpakken.
Winterbanden komen pas als de 316i verkocht is, aangezien die momenteel op winterbanden staat en ik dus met echt gladde omstandigheden die auto nog ff gebruik.
De winterbanden onder de 328i zullen waarschijnlijk om de BMW Motorsport wielen komen, 215/45/17 wordt dan de keuze.
- Sebring NL
erg cool!
328iT is vaak zilver volgens mij..in ieder geval ken ik er al 3 in NL, allemaal met M-pakket af fabriek
328iT is vaak zilver volgens mij..in ieder geval ken ik er al 3 in NL, allemaal met M-pakket af fabriek
- Wout@E36
Prachtige 328.. Blijft een heerlijke motor.
Zou naar mijn smaak iets mogen zakken, maar dat geef je zelf ook al aan!
Zou naar mijn smaak iets mogen zakken, maar dat geef je zelf ook al aan!
- BMW-Vince
Binnenkort ga ik naar Bas Roos om te kijken wat het beste past bij mijn wensen qua onderstel, voorlopig neig ik in eerste instantie naar eibach sportline veren, schokbrekers kan altijd later nog.
Vanmiddag had ik eindelijk even tijd bij daglicht, dus alle lampjes aan de voorkant van de auto vernieuwd, behalve het grootlicht.
Dimlicht en mistlicht zijn nu Philips Vision Plus en de stadslichtjes heb ik gewoon normale 5 watt gloeilampjes ingestoken.
Echt een stuk beter lichtbeeld, is feller en witter, precies zoals ik het hebben wilde.
Omdat toch het luchtfilter eruit moest heb ik maar meteen de snorkel van het filterhuis verwijderd, volgens deze methode... http://www.brazeauracing.com/airbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste indruk is dat het aanzuiggeluid wat duidelijker aanwezig is, eigenlijk vind ik het precies lekker zo, niet te, maar gewoon iets meer.
Ook meteen een K&N inleg filter besteld om het originele filter te vervangen.
Vanmiddag had ik eindelijk even tijd bij daglicht, dus alle lampjes aan de voorkant van de auto vernieuwd, behalve het grootlicht.
Dimlicht en mistlicht zijn nu Philips Vision Plus en de stadslichtjes heb ik gewoon normale 5 watt gloeilampjes ingestoken.
Echt een stuk beter lichtbeeld, is feller en witter, precies zoals ik het hebben wilde.
Omdat toch het luchtfilter eruit moest heb ik maar meteen de snorkel van het filterhuis verwijderd, volgens deze methode... http://www.brazeauracing.com/airbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste indruk is dat het aanzuiggeluid wat duidelijker aanwezig is, eigenlijk vind ik het precies lekker zo, niet te, maar gewoon iets meer.
Ook meteen een K&N inleg filter besteld om het originele filter te vervangen.
- Knot
Die snorkel moet ik er ook nogsteeds uit halen, zal ik binnenkort eens doen als het weer normaal weer is. Had ook wel gelezen dat sommige motoren er vreemd van gingen lopen maar dat kan toeval zijn.
Heb je ook de klep in de demper gedaan (tie wrap mod), de luchtslang dichtgeknepen? Eigenlijk is dat in de winter slecht voor de katalysatoren en sta je in je eigen stank met krabben als je de motor laat lopen maar het klinkt 10x beter stationair en tot 3500 toeren.
Heb je ook de klep in de demper gedaan (tie wrap mod), de luchtslang dichtgeknepen? Eigenlijk is dat in de winter slecht voor de katalysatoren en sta je in je eigen stank met krabben als je de motor laat lopen maar het klinkt 10x beter stationair en tot 3500 toeren.
- BMW-Vince
De klep in de demper staat al open, maar dat is zowiezo nog even en dan komt er een M3 demper op met dank aan JurT.
Welke luchtslang bedoel je?
Welke luchtslang bedoel je?
- Knot
Bedoelde die vacuum slang voor de uitlaatklep inderdaad.

Kan je die slang niet laten zitten aan de voorkant zodat de koude lucht nog uit de bumper komt?
Kan je die slang niet laten zitten aan de voorkant zodat de koude lucht nog uit de bumper komt?
- JurT
Knot, volgens mij kan je die buis laten zitten ook als ie ontsnorkeld is.
- BMW-Vince
Die buis kan je inderdaad nog gewoon op het luchtfilterhuis klikken, maar dan ben je wel die lekkere sound kwijt die hij juist gaat maken met dat gat open.
Vanavond even lekker een eind gereden, en zeker boven de 3.500 tpm is het inlaat geluid er enorm op vooruit gegaan! Een heerlijke soort brul komt er dan uit het vooronder.
Qua vermogen voel ik helemaal geen verschil, maar goed dat is niet meer dan logisch.
Ik heb zo'n voorgevoel dat het qua vermogen in de toekomst ook wel goed in orde gaat komen.
Vanavond even lekker een eind gereden, en zeker boven de 3.500 tpm is het inlaat geluid er enorm op vooruit gegaan! Een heerlijke soort brul komt er dan uit het vooronder.
Qua vermogen voel ik helemaal geen verschil, maar goed dat is niet meer dan logisch.
Ik heb zo'n voorgevoel dat het qua vermogen in de toekomst ook wel goed in orde gaat komen.
- Knot
Ik dacht juist alleen die tuut eruit en de buis etc netjes erop laten, zuiveren koude lucht erin alleen iets meer.
Blijft toch een soort van restrictor lijkt me.
Blijft toch een soort van restrictor lijkt me.
- BMW-Vince
Zo op het oog is die buis ook een restrictor, als je de snorkel eruit hebt is het gat het luchtfilter in echt een behoorlijk stuk groter (geeft ook een heerlijke grom/huil bij flink gas geven vanaf 3.500 tpm en op laqe toeren net ff wat donkerder/zwaardere sound), en volgens mij is die aanzuigbuis qua inlaatgat kleiner dan het inlaatgat van het luchtfiterhuis.
Maar dat heb ik niet helemaal precies nagemeten ofzo hoor, puur op het oog.
Vanmiddag het K&N inlegfilter opgehaald en er meteen ingeschoven, wel een verschil hoor hoe zo'n K&N filter eruit tov een standaard filter. Met rijden voel ik geen enkel verschil, daarvoor is zo'n aanpassing denk ik gewoon te klein. Maargoed het past in ieder geval prima bij de toekomstplannen.....
Maar dat heb ik niet helemaal precies nagemeten ofzo hoor, puur op het oog.
Vanmiddag het K&N inlegfilter opgehaald en er meteen ingeschoven, wel een verschil hoor hoe zo'n K&N filter eruit tov een standaard filter. Met rijden voel ik geen enkel verschil, daarvoor is zo'n aanpassing denk ik gewoon te klein. Maargoed het past in ieder geval prima bij de toekomstplannen.....
- Knot
Ik denk toch dat de M50 mod nog belangrijker is en daarna pas snorkels etc verwijderen...
- BMW-Vince
Absoluut is die M50 mod voor het vermogen veel belangrijker.
Voor het aanzuiggeluid is deze kleine mod echter wel perfect, wordt net dat beetje lekkerder zo.
En die M50 mod zal bij mij wel een heel gedoe gaan worden, de auto heeft ASC en een deel van de aansturing hiervan zit onder andere bij de inlaat, op de gasklep voor zover ik als leek dit kan beoordelen.
Voor het aanzuiggeluid is deze kleine mod echter wel perfect, wordt net dat beetje lekkerder zo.
En die M50 mod zal bij mij wel een heel gedoe gaan worden, de auto heeft ASC en een deel van de aansturing hiervan zit onder andere bij de inlaat, op de gasklep voor zover ik als leek dit kan beoordelen.
- Knot
Als het lekkerder weer is zal ik die zooi er ook eens afhalen.
ASC is idd een drama dan heb ik gehoord, blij dat die van mij onder alle omstandigheden vrolijk doorspint
ASC is idd een drama dan heb ik gehoord, blij dat die van mij onder alle omstandigheden vrolijk doorspint

-
Spotted @ A4
-
Ik heb vanmiddag ook dat stuk uit m'n luchtfilterhuis gehaald.
Dus die 'aanzuigbuis' had ik gewoon weg kunnen laten...?
Vond al dat er niet zoveel verschil klonk.
Het is wel eeeerg simpele 'tuning'!
Tnx voor de tip!
Dus die 'aanzuigbuis' had ik gewoon weg kunnen laten...?
Vond al dat er niet zoveel verschil klonk.
Het is wel eeeerg simpele 'tuning'!

Tnx voor de tip!
- BMW-Vince
Klopt ik reed vanmiddag op de A4, dacht al dat iemand een scherm met daarop het DF forum omhoog hield.
Even lekker een stukje stevig rijden, was net ingevoegd met volgas in 3e en 4e versnelling.
Daarna nog ff de A5 opgeweest, 230 haalt ze in ieder geval heel erg makkelijk....
Luchtfilter snorkerl eruit is denk ik niet echt tuning te noemen he, maar ik vind het aanzuiggeluid zeker bij hard accelereren toch echt een stuk lekkerder geworden.
Even lekker een stukje stevig rijden, was net ingevoegd met volgas in 3e en 4e versnelling.
Daarna nog ff de A5 opgeweest, 230 haalt ze in ieder geval heel erg makkelijk....
Luchtfilter snorkerl eruit is denk ik niet echt tuning te noemen he, maar ik vind het aanzuiggeluid zeker bij hard accelereren toch echt een stuk lekkerder geworden.
-
Daarom de aanhalingstekens Vince. 
Heb de aanzuigbuis verwijderd, en het klinkt super!
Boven de 3500rpm een mooie 'brul' te horen!

Heb de aanzuigbuis verwijderd, en het klinkt super!
Boven de 3500rpm een mooie 'brul' te horen!

- BMW-Vince
Was een tip van iemand op het BMW fan forum, eenvoudig uit te voeren en eigenlijk precies zoals ik het hebben wilde, lekker rustig op de achtergrond als je lekker aan het cruisen bent en komt goed naar de voorgrond als je het pedaal in trapt.
Mooi dat het jou ook zo bevalt!
Mooi dat het jou ook zo bevalt!
-
LOL, moest ff snel door om 1500 concertgebouw te halen, maar zag ineens een bekende auto voor me opduikenBMW-Vince schreef:Klopt ik reed vanmiddag op de A4, dacht al dat iemand een scherm met daarop het DF forum omhoog hield.
- Mark328i
BMW-Vince schreef:Absoluut is die M50 mod voor het vermogen veel belangrijker.
Vaag, ik heb een M50 mod zonder problemen gedaan incl ASC, werkt nog gewoon.
Wat heeft de ASC eigenlijk temaken met de inlaat? Niks toch

BTW die filter mod was voor mij nieuw, uitgevoerd en inderdaad ideaal !:D
Zou hij nog iets meer brullen met k&n inleg filter?
- BMW-Vince
Ik hoor geen verschil met het K&N inlegfilter erin, maar het is in ieder geval gewoon een heel goed filter en dat is nooit weg voor die paar tientjes.
Vandaag als eerste dag van het nieuwe jaar maar eens wat plannen op een rijtje gezet...
- Mistlamphouder rechtsvoor laten vervangen (deze bleek aan 1 kant afgebroken)
- Verlichte ///M pook erin
- Eibach sport-system verlaging 30/50 (incl. schokbrekers)
- Deukje uit voorscherm bij autorestyler laten verwijderen
- Tellerbak aanpakken, lampjes vernieuwen, wijzers rood maken, titanium kleurige tellerringen erin, ///M plaatje op de plek van ASC lampje
- ///M Kontour velgen laten opknappen
- Grote beurt en APK (ondanks dat pas 1 groen lampje op de inspectiecheck niet meer brand)
- Auto helemaal laten polijsten
Na wat denkwerk besloten dat deze zaken voorrang krijgen op een eventuele aanpassing van de in- en uitlaat. Ik wil eerst de auto verder helemaal naar mijn zin hebben voordat ik met dat soort aanpassingen ga beginnen.
Vandaag als eerste dag van het nieuwe jaar maar eens wat plannen op een rijtje gezet...
- Mistlamphouder rechtsvoor laten vervangen (deze bleek aan 1 kant afgebroken)
- Verlichte ///M pook erin
- Eibach sport-system verlaging 30/50 (incl. schokbrekers)
- Deukje uit voorscherm bij autorestyler laten verwijderen
- Tellerbak aanpakken, lampjes vernieuwen, wijzers rood maken, titanium kleurige tellerringen erin, ///M plaatje op de plek van ASC lampje
- ///M Kontour velgen laten opknappen
- Grote beurt en APK (ondanks dat pas 1 groen lampje op de inspectiecheck niet meer brand)
- Auto helemaal laten polijsten
Na wat denkwerk besloten dat deze zaken voorrang krijgen op een eventuele aanpassing van de in- en uitlaat. Ik wil eerst de auto verder helemaal naar mijn zin hebben voordat ik met dat soort aanpassingen ga beginnen.