De optie volleder op de Z4M ziet er op de deuren zo uit.... Meer leder boven en onder de standaard strook in de deur... De volleder kwestie was opgelost hoor... Ik weet nu perfect wat volleder inhoud en hoe het eruit zietTom schreef:Deurbekleding is bij de Z4 (met leer) altijd van leder hoor.
Heb ze ook nooit met meer leer op de deuren dan dit gezien.
Z4//M roadster (AP racing / Bilstein) TE KOOP!
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
- Bijlagen
-
- volleder.jpg (91.6 KiB) 3594 keer bekeken
-
Tom
- Berichten: 22513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
OK dat wist ik niet.
Was mij zelfs nooit opgevallen
Was mij zelfs nooit opgevallen
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Is dat de jouwe?
PORNO! ROOD! :banaan: :banaan: :banaan:
PORNO! ROOD! :banaan: :banaan: :banaan:
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Bweik nee.... Ieder zijn smaak, maar rood is echt niet mijn ding... (zelfs niet op een Ferrari). Die foto was enkel bedoelt om het volleder te illustreren. Hier een fotoke van de mijne...Erik Stoffelsen schreef:Is dat de jouwe?
PORNO! ROOD! :banaan: :banaan: :banaan:
- Bijlagen
-
- Z4M is thuis site.jpg (201.51 KiB) 3514 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Franzino op 17 jun 2010, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Iets wat me nu pas eigenlijk opvalt is hoe de lijn van de motorkap ( voorzijde ) overloopt in het zijscherm ( boven de koplamp langs ) en daarna doorloopt in de deurlijn ( onderkant )......
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Ach zo lang was de Z4 nog niet op de markt hoor 
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Ja maar ik mocht van de Bitch nooit te lang naar BMW's kijken, dan werd ze nl. jaloers.....Macboy schreef:Ach zo lang was de Z4 nog niet op de markt hoor
Maar sinds kort mag het, dus nu leef ik me ook uit ook
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Goh, dus de nieuwe tennisleraar biedt jou ook voordelen?Eric H schreef:Ja maar ik mocht van de Bitch nooit te lang naar BMW's kijken, dan werd ze nl. jaloers.....Macboy schreef:Ach zo lang was de Z4 nog niet op de markt hoor
Maar sinds kort mag het, dus nu leef ik me ook uit ook![]()
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Kasteel schreef:Wat betreft de versnellingsbak... Wat ik wil bedoelen bij het schakelen van 1 naar 2 is eerder een licht knarsgeluid dat er enkel te horen is bij schakelen van 1 naar 2 en ook van 3 naar 2. Precies of de bak schakelt minder nauwkeurig in combinatie met de 2de versnelling. De versnellingsbak vraagt inderdaad in elke versnelling een stevige hand, maar dit ben ik al volledig gewoon geworden en de versnellingsbak op zich is een plezier. Ik ga na de zomer toch eens vragen of mijn dealer naar de bak kijkt...Franzino schreef: - VERSNELLINGSBAK; Ik weet dat de Z4M een stroef schakelende versnellingbak heeft met een hoog mechanisch gevoel. Van 1 naar 2 en van 3 terug naar 2 schakelt de Z4M naar mijn gevoel stroever en minder nauwkeurig dan in de andere hogere versnellingen. Is dit normaal? Bij een E46 M3 en een testrit met een andere Z4M in het verleden was dit mij toen niet zo hard opgevallen. Ik heb nog 2 jaar garantie, dus ik zal wel eens vragen of ze er in de garage naar kijken of dit normaal is.
Stroef is maar net wat je gewend ben, maar vind het persoonlijk lekker schakelen, met name op tempo, rustig is het wat lastiger om comfortabel/vloeiend te rijden. Dit is voor een groot deel te wijten aan CDV, deze zou je evt kunnen verwijderen (is voor mij nog een to-do)
Na wat rondzoeken op het internet kwam oa dit tegen over de versnellingsbak van de Z4M. Ik dacht altijd dat het dezelfde versnellingsbak was als de E46 M3. Vermits de motor, remmen, enz ook M3 gelinkt zijn.
Wikipedia schreef: A new six-speed manual transmission is used since the M3's original six-speed doesn't fit the Z4's chassis. The six speed is the only transmission available in the M Coupe/Roadster; its final gear ratios are virtually the same as those of the M3. It is widely reported on owner forums that the 6-speed gearbox in the 2006 & 2007 M roadsters and coupes is prone to grinding when shifting from 1st to 2nd gear. According to reports, there has been mixed response by BMW dealerships to this issue, some owners claiming to have received entirely-new gearboxes and others claiming their dealer calls the grinding "normal".
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Mijn exemplaar is van halverwege 2007, wellicht na die modificatie, maar heb nog nooit geluiden vanuit de versnellingsbak gehoord. Enige wat hoerig is als je dsc aan hebt en deze grijpt vlak voordat je overschakelt (te vroeg ingrijpt) naar 2 dat het een lompe boel wordt, maar na 1 week nooit meer met dsc gereden, waardeloze toevoeging imho.
note: dsc op de z4m betreft alleen tractiecontrole (met adhd)
note: dsc op de z4m betreft alleen tractiecontrole (met adhd)
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Hu...? Wat zeg je nu eigenlijk over het DSC van de Z4M...? Dat dit alleen tractioncontrole is en geen stabiliteitscontrole... of dat je niet alles kan uitschakelen. Ik ben niet echt mee in wat je exqct bedoelt.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
JuistFranzino schreef:Hu...?
Dat dit alleen tractioncontrole is en geen stabiliteitscontrole... . Ik ben niet echt mee in wat je exqct bedoelt.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Ok, nu is het klaar!
Foto's willen we zien van het beest!
Foto's willen we zien van het beest!
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Die zilveren met die hardtop.....een paar berichten hoger. Blijkbaar is die foto niet altijd zichtbaar (strange):?: . Hier is hem nog ne keer dan...

Foto's van autogespot


Foto's van autogespot
Laatst gewijzigd door Franzino op 27 dec 2010, 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Kasteel schreef:JuistFranzino schreef:Hu...?
Dat dit alleen tractioncontrole is en geen stabiliteitscontrole... . Ik ben niet echt mee in wat je exqct bedoelt.
Ik ben redelijk zeker dat de Z4M is uitgerust met tractioncontrole (anti-wielspin) en ESP (DSC genoemd bij BMW). DSC staat voor Dynamic Stability Control, dus als er enkel tractioncontrol aanwezig was, dan zou het enkel ASC+T zijn. Als je DSC af zet met de knop, dan staat wel ineens alles af (DSC + ASC+T). Bij een nomale Z4 gaat dit in twee stappen (eerst ASC+T en dan pas de DSC), bij de Z4M is met 1 druk op de knop alles aan of af...
Anti Slip Control + Traction (ASC+T)
BMW All Season Traction (AST) continuously monitors the rear wheels for wheel slip. If slippage occurs at the rear wheels, AST controls the brakes and the engine to restore traction. AST can be disabled with a push of the button, and there are times when it is recommended you do so (like when using the mini-spare tire).
Dynamic Stability Control (DSC)
Dynamic Stability Control works with All Season Traction to detect and correct abnormal under or over steer conditions that can result in a loss of control. By monitoring steering angle and individual front wheel speeds, DSC logic can immediately recognize loss of lateral stability. When this occurs, the DSC system selectively applies the brakes and adjusts engine power to help restore directional control (think of DSC as AST for the front wheels).
Laatst gewijzigd door Franzino op 17 jun 2010, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Volgens mij (heel lang geleden dat ik het boekje gelezen heb), stond dat verschil vermeld, probeer anders maar eens uitFranzino schreef: Volgens mij is de Z4M uitgerust met tractioncontrolle (anti-wielspin) en ESP (DSC genoemd bij BMW). DSC staat voor Dynamic Stability Control, dus als het enkel tractioncontrolle was dan zou het enkel ASC+T zijn. Als je DSC af zet met de knop, dan staat wel ineens alles af (DSC + ASC+T). Bij een nomale Z4 gaat dit in twee stappen, bij de Z4M is het alles aan of af...
Edit: kan nu online even geen onderbouwing vinden, maar zoek het nog wel even uit, het heeft ook maar 1 stand itt de andere dsc's (hoe zit dat bij andere m's?). DSC staat iig nooit aan...
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Volgens mij hebben alle M's die met de S54 uitgerust zijn DSC aan boord, dus en traction control en stability control. De Z3M S54 had dit namelijk volgens mij ook al, lijkt mij stug dat de Z4M dan ineens alleen maar traction control zou hebben.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (enkele vraagjes aan de kenners)
Als Bertikipedia het meldt, durft ik er al eigenlijk niet meer aan te twijfelenBert ///M3 schreef:Volgens mij hebben alle M's die met de S54 uitgerust zijn DSC aan boord, dus en traction control en stability control. De Z3M S54 had dit namelijk volgens mij ook al, lijkt mij stug dat de Z4M dan ineens alleen maar traction control zou hebben.
Evengoed een kutsysteem
- Grijpt te vroeg in
- Werkt te lomp, aan-uit niet goed dosserend oid
Als ik het vergelijk met de DSC uit de E90/E60/E87/ werkt het heel prehistorisch.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (mijn ervaringen + enkele vraagjes)
Het jaar zit er bijna op.....mijn eerste jaar met een M
. De Z4M heeft nu +/- 9.000 KM op Belgische bodem afgelegt en 1 ritje op de ring. De Z4M is niet mijn dagelijkse wagen, maar heeft de functie van 2de fun voertuig. Ik ben nog steeds volledig zot van de M en blijf heel blij met de aankoop! Hij blijft super rijden en daar moet je in het dagelijkse verkeer echt niet al de pk's voor aanspreken.
De versnellingsbak werd ondertussen nagekeken (vanwege moeilijke 2de), maar er werd door de technieker niets abnormaal voor dit type van wagen vastgesteld. Hij kreeg nieuwe versnellingsbakolie en ik merk toch wel een verschil. Hij rijdt beter als ooit tevoren. Ik ga bekijken hoe het evolueert en of de stroevere 2de versnelling nog een probleem blijft in de toekomst.
Er was tot nu toe 1 echt probleem met de wagen. Het niet goed functionerend klapsysteem van het GPS scherm werd onder garantie vervangen door een volledig nieuw GPS scherm. Ik heb ineens een oem Ipod aansluiting laten plaatsen. Dit werkt op zich ok; maar echt veel moet je er niet van verwachten. Je kan de trackID op het ouderwetse GPS scherm zien en je kan via het stuur of radio van track veranderen. Als je echt in het Ipod menu wil beginnen zoeken naar een artist ofzo, dan moet je de Ipod even loskoppelen en dit op de Ipod zelf doen.
Er stond een kleine verlaging door Eibach veren op het programma, maar de bestelde veren zijn nooit aangekomen... Misschien doe ik dit nog eens op een later moment. De Z4M heeft ondertussen op een vermogenstestbank gestaan bij Power Plus in Belgie. Het resultaat van de testbankmeting was 330PK. Volgens de eigenaar van Power Plus (en zeer grote M liefhebber) geeft dit type van M motor meestal een 310-320PK op de testbank (niet getuned natuurlijk). Ik mag dus niet zwaar klagen met mijn resultaat van 330PK. Dat is maar 13PK minder dan de 343PK die BMW opgeeft als vermogen voor de Z4M. Ik heb momenteel totaal geen plannen om iets aan de motor te veranderen (enkel een oem BMW strut brace plaatsen)

Ik heb de Z4M onder andere gekocht voor de occasionele trackday. Wegens tijdsgebrek heeft hij dit jaar maar 1 uitstapje op de ring kunnen doen en geen trackdays. Het was toen 3 jaar geleden dat ik nog eens op de Nordschleife was geweest en mijn baankennis is zeer beperkt. Ik had vroeger al eens enkele rondjes gedaan met mijn 325i e46, maar nu met de M was het wel totaal anders. Alles ging zoals verwacht veel sneller en baankennis is nu echt wel een prioriteit. Volgend jaar zal hier wel verandering in komen als ik meer uitstapjes naar de ring kan maken. In afwachting van het echte werk heb ik mij alvast GT5 aangeschaft en de studieboekjes “Nordschleife An Enthousiast’s Bend Guide” en “Ideallinie Concept”

Op de ring is een helm niet verplicht, maar op de meeste trackdays wel. Ik ben wat kerstshopping gaan doen en hier staan alvast wat trackday spulletjes te wachten op hun eerste gebruik. Van hoe wagen zich op circuit gedraagt, heb ik tot nu toe enkel maar lof en voldeed hij aan de verwachtingen. Het dagje Nordschleife was echt zalig en een echte topdag! Door de kick en het plezier heb ik toch wel enkele keren letterlijk “yeah” geroepen in de wagen
. De M gedroeg zich perfect, de wegligging was voorspelbaar en de limiet lag heel ver. Ik had nooit het gevoel van nu heb ik te weinig power. Enkel aan de remmen moet in de toekomst iets gebeuren. Op de openbare weg voldoen ze, maar op circuit hebben ze wel last van fading. In eertse instantie dacht ik om stalen remleidingen + ATE Blue remolie + andere remblokken te stekken. Maar vermits ik toch wel van plan ben om af en toe wat trackdays te doen, kan het zijn dat ik ineens voor een BBK van Stoptech ga. Ik moet de kosten nog wat afwegen...

De versnellingsbak werd ondertussen nagekeken (vanwege moeilijke 2de), maar er werd door de technieker niets abnormaal voor dit type van wagen vastgesteld. Hij kreeg nieuwe versnellingsbakolie en ik merk toch wel een verschil. Hij rijdt beter als ooit tevoren. Ik ga bekijken hoe het evolueert en of de stroevere 2de versnelling nog een probleem blijft in de toekomst.
Er was tot nu toe 1 echt probleem met de wagen. Het niet goed functionerend klapsysteem van het GPS scherm werd onder garantie vervangen door een volledig nieuw GPS scherm. Ik heb ineens een oem Ipod aansluiting laten plaatsen. Dit werkt op zich ok; maar echt veel moet je er niet van verwachten. Je kan de trackID op het ouderwetse GPS scherm zien en je kan via het stuur of radio van track veranderen. Als je echt in het Ipod menu wil beginnen zoeken naar een artist ofzo, dan moet je de Ipod even loskoppelen en dit op de Ipod zelf doen.
Er stond een kleine verlaging door Eibach veren op het programma, maar de bestelde veren zijn nooit aangekomen... Misschien doe ik dit nog eens op een later moment. De Z4M heeft ondertussen op een vermogenstestbank gestaan bij Power Plus in Belgie. Het resultaat van de testbankmeting was 330PK. Volgens de eigenaar van Power Plus (en zeer grote M liefhebber) geeft dit type van M motor meestal een 310-320PK op de testbank (niet getuned natuurlijk). Ik mag dus niet zwaar klagen met mijn resultaat van 330PK. Dat is maar 13PK minder dan de 343PK die BMW opgeeft als vermogen voor de Z4M. Ik heb momenteel totaal geen plannen om iets aan de motor te veranderen (enkel een oem BMW strut brace plaatsen)
Ik heb de Z4M onder andere gekocht voor de occasionele trackday. Wegens tijdsgebrek heeft hij dit jaar maar 1 uitstapje op de ring kunnen doen en geen trackdays. Het was toen 3 jaar geleden dat ik nog eens op de Nordschleife was geweest en mijn baankennis is zeer beperkt. Ik had vroeger al eens enkele rondjes gedaan met mijn 325i e46, maar nu met de M was het wel totaal anders. Alles ging zoals verwacht veel sneller en baankennis is nu echt wel een prioriteit. Volgend jaar zal hier wel verandering in komen als ik meer uitstapjes naar de ring kan maken. In afwachting van het echte werk heb ik mij alvast GT5 aangeschaft en de studieboekjes “Nordschleife An Enthousiast’s Bend Guide” en “Ideallinie Concept”
Op de ring is een helm niet verplicht, maar op de meeste trackdays wel. Ik ben wat kerstshopping gaan doen en hier staan alvast wat trackday spulletjes te wachten op hun eerste gebruik. Van hoe wagen zich op circuit gedraagt, heb ik tot nu toe enkel maar lof en voldeed hij aan de verwachtingen. Het dagje Nordschleife was echt zalig en een echte topdag! Door de kick en het plezier heb ik toch wel enkele keren letterlijk “yeah” geroepen in de wagen
Laatst gewijzigd door Franzino op 12 jan 2011, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe Z4M eigenaar (mijn ervaringen + enkele vraagjes)
Moeilijke 2e...............tja, daar had de E46 M3 ook last van......................klinkt niet raar.................
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Z4//M roadster (mijn ervaringen + enkele vraagjes)
Ik rij niet dagelijks met de M en het blijft elke keer genieten als ik er mee rijd. Mijn vriendin zit momenteel zonder daily wagen en zij rijdt de laatste tijd meer met den M als ik. Daardoor zal de M bij wijze van uitzondering toch deze wintermaanden overbruggen. Vandaar dat ik een setje oem doppelspeiche 164M velgen (+ 225/40/18 winterbanden) van op Ebay gekocht heb. Het is de wintervelgen set die BMW af fabriek aanbiedt voor de E46 M3 en Z4M. De M staat nu met deze velgen en de hartop terug geplaatst al een tijdje in winter modus.

Dat het maar snel terug lente is.... 8)
Dat het maar snel terug lente is.... 8)
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Z4//M roadster (mijn ervaringen + enkele vraagjes)
Bye bye winter set-up 8)

-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Z4//M roadster (AP racing upgrade)
Ondertussen zijn er stel AP remmen onder de wagen gekomen die hun nut bewijzen op trackdays....


De remmen In gebruik


De remmen In gebruik
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
Re: Z4//M roadster (AP racing upgrade / action pics)
Nog wat actiefotokes van op de ring....




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast
