Sierra 2.0i GT DOHC Sedan. Update op p.3
- GTRene
Re: Sierra 2.0i GT DOHC Sedan. Update: foto's p.2
hm...staalomvlochten remlijdingen en nwe remolie en misschien zelfs cillindertjes/rubbertjes maken het beter dacht ik, maja kost ook werk en wat geld.
- ErikMartijn
Ik zet de vraag nog maar even hier neer, dat is wat makkelijker...ErikMartijn schreef:Goedemiddag, ik heb even een vraagje... Ik ben gewend om tussengas te geven tijdens terugschakelen, dat vind ik erg handig om snel terug te schakelen en is tevens veel vloeiender en comfortabeler. Vaak betekent dit dat ik "heel & toe" gebruik tijdens het remmen. Met de Sierra staan de pedalen op zich qua afstand wel goed hiervoor, alleen het rempedaal moet ik zo ver indrukken dat ik niet goed meer bij het gas kan. Het rempedaal staat in de beginstand wel hoger dan het gaspedaal, maar er is een erg lange slag nodig voordat de auto echt begint te remmen. Hierdoor houd ik soms per ongeluk het gas nog een beetje ingedrukt, en maakt het tussengas geven erg moeilijk. dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Nu zou ik graag willen weten of ik iets zou kunnen doen waardoor de slag van het rempedaal verandert en het pedaal wat harder is zodat er eerder in de slag al meer remkracht is zodat ik beter bij het gaspedaal kan...![]()
Het gaat wel om een model zonder ABS en met trommels achter....
Ik wil er best wat tijd en geld in steken hoor, dat is niet zo'n groot probleem... Als ik maar weet waar ik die tijd en geld in moet steken, dan wordt het al een stuk makkelijker....

- Bert ///M3
Grotere hoofd remcylinder als die er zijn. Dan word je pedaalslag korter.
Je kan ook gewoon iets op het rempedaal maken zodat je pedaal hoger word, blokje hout oid.
Je kan ook gewoon iets op het rempedaal maken zodat je pedaal hoger word, blokje hout oid.
- ErikMartijn
Er zijn wel grotere hrc's, maar die zijn uiterst zeldzaam.... er zit nu een in van 22,2 mm. en die grotere zijn 23,8 mm. volgens mij. en ik weet niet hoeveel dat uitmaakt qua pedaalslag...Bert ///M3 schreef:Grotere hoofd remcylinder als die er zijn. Dan word je pedaalslag korter.

- ErikMartijn
Even een updateje, bij de aanschaf van de auto had ik al andere velgen gekocht, daar heb ik vandaag Toyo T1-R's op laten zetten en gelijk maar onder de auto gemonteerd, ookal waren de andere banden nog niet op.... Mooi setje over dus om voor andere doeleinden te gebruiken.....
Ik heb ook nog een cosworth grill gemonteerd, deze laat tenminste lucht door, de standaard grill is gewoon helemaal afgesloten....

En de standaard grill die dus gewoon helemaal geen lucht doorlaat:

Het interieur ook meteen maar aangepakt, ik heb het standaard stuur vervangen door een leren cosworth 4x4 exemplaar:

Voor de rest de olie nog even ververst en een nieuw oliefilter erop gezet, ik zal binnenkort de versnellingsbakolie nog even vervangen want hij schakelt soms een beetje stroef, vooral als hij koud is gaat hij wat moeilijk in de twee... Daarna zet ik er nog een groep A diffsteun op, want bij de huidige is het rubber versleten...
Best leuk om wat aan een auto te klussen zeg!

Ik heb ook nog een cosworth grill gemonteerd, deze laat tenminste lucht door, de standaard grill is gewoon helemaal afgesloten....
En de standaard grill die dus gewoon helemaal geen lucht doorlaat:
Het interieur ook meteen maar aangepakt, ik heb het standaard stuur vervangen door een leren cosworth 4x4 exemplaar:
Voor de rest de olie nog even ververst en een nieuw oliefilter erop gezet, ik zal binnenkort de versnellingsbakolie nog even vervangen want hij schakelt soms een beetje stroef, vooral als hij koud is gaat hij wat moeilijk in de twee... Daarna zet ik er nog een groep A diffsteun op, want bij de huidige is het rubber versleten...
Best leuk om wat aan een auto te klussen zeg!

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Re: Sierra 2.0i GT DOHC Sedan. Update op p.3
Staat goed deze velgen,
nog wel ff naar beneden !

- Knot
Velgen smoelen goed man!
Klein stukje omlaag met een onderstelkit en het is een prachtige sierra.
Klein stukje omlaag met een onderstelkit en het is een prachtige sierra.
- Jeroen
Echt een leuke auto, ziet er nog fris uit! Je beleefd een hoop plezier voor weinig geld.
- ErikMartijn
Dank voor de positieve reacties! Hij gaat in de toekomst nog wel een stuk omlaag, maar ik wil er eerst een achteras onder hebben van een Sierra 4x4 met sper en schijfremmen. Met zo'n achteras heb je andere schokbrekers nodig, en die wil ik tegelijk kopen met de verlagingsveren.... Moet eerst zo'n achteras vinden dus.... En die ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. 

- ErikMartijn
Ik wil zometeen even de versnellingsbakolie verversen, moet de auto dan waterpas staan of kan ik hem gewoon met de voorkant op de bokken rijden
:

- Harrie D
Eigenlijk waterpas, maar als je weet hoeveel dr in de bak hoort en de aftapplug zit aan de achterkant (zodat ie zeker goed leeg loopt) dan zou ik me dr niet zo heel druk om maken.