BMW 1 Serie M Coupé
- Downforce Hans
Re: 1 ///M Coupé
Ik had er bijna 1 gekocht, maar nu ik dit lees........... 
- Kasteel
Nja, vind het ook onzin, maar volgens mij gaat het niet zo werken, is het gewoon een stukje onderscheiding in dealers, niet een aparte afdeling oid?romo schreef:+1
Linker deur BMW
Rechter deur ///M
GTFOH........................ :jenna: :fy:
Volgens mij wordt er ook niet te hard aan getild, had 2 weken terug al een dealer die niet op het m-lijstje gebeld en die krijgt ze ook gewoon binnen
-
Thijs-v-d-H
Even voor de duidelijkheid: Alle dealers blijven gewoon M-producten leveren.
Alleen zijn er dus een aantal dealers die meer gaan investeren in de M-producten. Tot nu hadden/hebben gewoon erg weinig dealers nieuwe M-producten in de showroom staan. De M-certificering betekend dat deze dealer gaat investeren in een demo en een showroom auto. In ruil hiervoor krijgt de dealer meer supprt van de importeur.
In mijn beleving is dit alleen maar positief voor de consument omdat de aanwezigheid en support van M-producten zal toenemen.
Dit verhaal staat dan ook los van de hele marketing campagne rondom de 1-serie M, die ik persoonlijk ook vermoeiend vindt.
Alleen zijn er dus een aantal dealers die meer gaan investeren in de M-producten. Tot nu hadden/hebben gewoon erg weinig dealers nieuwe M-producten in de showroom staan. De M-certificering betekend dat deze dealer gaat investeren in een demo en een showroom auto. In ruil hiervoor krijgt de dealer meer supprt van de importeur.
In mijn beleving is dit alleen maar positief voor de consument omdat de aanwezigheid en support van M-producten zal toenemen.
Dit verhaal staat dan ook los van de hele marketing campagne rondom de 1-serie M, die ik persoonlijk ook vermoeiend vindt.
- Tristan
Dus is puur commercieel en verder niet gericht op meer kennis en onderhoud van ///M-modellen. Duidelijk!
Goh, wat gaat zo'n verhaal hier op DF een eigen leven lijden.
Goh, wat gaat zo'n verhaal hier op DF een eigen leven lijden.
- Hielke
Door al dat gedoe met de marketingafdeling van BMW die tegenwoordig de scepter in Munchen zwaait heb ik van de aanschaf van een echte M afgezien en ben tot aankoop van een FIAT overgegaan. Jaja, die hele shit met de introductie van de 1M gaat ze serieus klanten kosten!!!
Ik zie zelfs Hanz nog eerder in een Fiat dan in een BMW rijden.
Zodra ie er is stel ik me vanzelfsprekend graag voor proef, test, demo of andere niets kostende plezier ritjes beschikbaar. Ondanks opnieuw een Fiat blijf ik m'n principes wel houden! Sportieve BMW's (en dan vooral de 1 serie's) sla ik bij voorkeur niet af
Ik zie zelfs Hanz nog eerder in een Fiat dan in een BMW rijden.
Zodra ie er is stel ik me vanzelfsprekend graag voor proef, test, demo of andere niets kostende plezier ritjes beschikbaar. Ondanks opnieuw een Fiat blijf ik m'n principes wel houden! Sportieve BMW's (en dan vooral de 1 serie's) sla ik bij voorkeur niet af
-
herwinbmw
Even kort door de bocht BMW is het M imago aan het uitmelken met redelijk gewone motoren en M dealers
terende op het imago wat opgebouwt is in de loop der jaren met mooie motoren en spannende autos
in 2007 was de toon al gezet met de M3 E9x toen zei de zegsman van BMW al dat ze er 100.000 exemplaren van de M familie wilde verkopen (dus een breder publiek) vandaar de steeds minder extreme
BMW M modellen
Leuke bijkomstigheid de geschafstfuhrer van de M afdeling nu was het voorheen bij AMG...trek daar je conclusie maar uit.....................dus als hij zijn lijn door zet rijden wij straks AMG en de woonwagenbewoners BMW M

in 2007 was de toon al gezet met de M3 E9x toen zei de zegsman van BMW al dat ze er 100.000 exemplaren van de M familie wilde verkopen (dus een breder publiek) vandaar de steeds minder extreme
BMW M modellen
Leuke bijkomstigheid de geschafstfuhrer van de M afdeling nu was het voorheen bij AMG...trek daar je conclusie maar uit.....................dus als hij zijn lijn door zet rijden wij straks AMG en de woonwagenbewoners BMW M
- GTRene
kom op mannen, niet zo triest...geef ze de tijd...
er komen nog wilde exemplaren...daar zijn ze nog mee bezig.
denk aan de echte M1 en de 1 M GTS oid en der komst vast nog wel wat.
laatst kregen we nog de M3 GTS en die is best speciaal, zelfs de motor is veranderd in 4.2 ofzo? anyway 450pk
er komen nog wilde exemplaren...daar zijn ze nog mee bezig.
denk aan de echte M1 en de 1 M GTS oid en der komst vast nog wel wat.
laatst kregen we nog de M3 GTS en die is best speciaal, zelfs de motor is veranderd in 4.2 ofzo? anyway 450pk
- RVV
Nou Rene vergeet dat maar. De ///M afdeling binnen de BMW group is vervallen tot een plak en knip afdeling met een paar software tuners.
- Hielke
M is gewoon een marketing stunt van BMW. Een hele handige.
Het wordt pas een probleem als je als vermeend autokenner heel lang gedacht hebt dat M de heilige graal van de sportieve auto's is. Het begint er de laatste pagina's op te lijken of dat voor veel mensen het geval is geweest en dat ze, nu ze veel te laat inzien dat dit niet zo is, nu M beginnen af te vallen.
Vroeger was M zoveel beter, zoveel puurder, zoveel sportiever. Mmmmmm, alles is relatief. De eerste M3's waren 2 x zo duur als de volgende meest dure 3 serie. Een volstrekt idioot prijsverschil. De eerste M3 had een pk per liter verhouding van 80. Een huidige 130i perst er 90 pk uit. Een huidige M3 105 pk. Als sinds 1985 echt iets veranderd is dan zijn het de normale non M motoren. Die hebben een veel groter specifiek vermogen gekregen. Zet een huidige 130i tegen een nieuwe (alsof ie bestaat) M3 uit 1985 en het ouwe beestje wordt helemaal zoek gereden. Zet een huidige licht getunede 135i tegen een huidige M3 en ik moet nog zien welke er sneller is.
Dat de M's zijn wat ze zijn heeft met de voorkeur van 99,5% van de liefhebbers en kopers te maken. Die willen een brullende motor, een hele goede rechtelijnacceleratie, een hoge topsnelheid, veel opties en en comfort. Natuurlijk kan BMW een 300 pk 2.5 liter 4 cylinder maken, maar die wordt alleen door een handjevol puristen gekocht. Op DF door één, heel misschien door 2 mensen. 100 of 110 pk per liter is trouwens ook wel zo'n beetje de grens als je het op lage snelheid comfortabel wilt houden. Koud loopt een M3 vier liter al niet lekker, warm loopt zelfs een GT3 met ruim 110 pk per liter onder de 3000 tpm al niet meer mooi rond. Er zijn niet veel klanten die zoiets slikken.
De prijs van de komende 1M zal in Nederland net als de huidige M3 weer een grote vertekening laten zien. Door BPM en slurptaxen pakt de staat een grote brok van de verkoopprijs. Kijk naar de VS, daar kost een M3 verhoudingsgewijs niet heel veel meer dan een 335i. Net als de auto zelf is daar niet heel veel speciaals aan zo'n M3.
In het huidige tijdsbeeld mag je blij zijn dat BMW een 1M durft uit te brengen. Tov een normale 135i is het niks speciaals. Maar het is toch weer wat extra en als de prijs onder de 70k blijft ook een fair geprijsde extra.
Dat gewauwel over echte M en die gay introductie moet je snel vergeten. M is marketing en die intro is z'n doel voorbij geschoten. Die 1M zou best wel eens een lekker scheurijzer kunnen zijn. En daar gaat het om.
Het zal wel door de kerst komen dat ik zo mild ben

Het wordt pas een probleem als je als vermeend autokenner heel lang gedacht hebt dat M de heilige graal van de sportieve auto's is. Het begint er de laatste pagina's op te lijken of dat voor veel mensen het geval is geweest en dat ze, nu ze veel te laat inzien dat dit niet zo is, nu M beginnen af te vallen.
Vroeger was M zoveel beter, zoveel puurder, zoveel sportiever. Mmmmmm, alles is relatief. De eerste M3's waren 2 x zo duur als de volgende meest dure 3 serie. Een volstrekt idioot prijsverschil. De eerste M3 had een pk per liter verhouding van 80. Een huidige 130i perst er 90 pk uit. Een huidige M3 105 pk. Als sinds 1985 echt iets veranderd is dan zijn het de normale non M motoren. Die hebben een veel groter specifiek vermogen gekregen. Zet een huidige 130i tegen een nieuwe (alsof ie bestaat) M3 uit 1985 en het ouwe beestje wordt helemaal zoek gereden. Zet een huidige licht getunede 135i tegen een huidige M3 en ik moet nog zien welke er sneller is.
Dat de M's zijn wat ze zijn heeft met de voorkeur van 99,5% van de liefhebbers en kopers te maken. Die willen een brullende motor, een hele goede rechtelijnacceleratie, een hoge topsnelheid, veel opties en en comfort. Natuurlijk kan BMW een 300 pk 2.5 liter 4 cylinder maken, maar die wordt alleen door een handjevol puristen gekocht. Op DF door één, heel misschien door 2 mensen. 100 of 110 pk per liter is trouwens ook wel zo'n beetje de grens als je het op lage snelheid comfortabel wilt houden. Koud loopt een M3 vier liter al niet lekker, warm loopt zelfs een GT3 met ruim 110 pk per liter onder de 3000 tpm al niet meer mooi rond. Er zijn niet veel klanten die zoiets slikken.
De prijs van de komende 1M zal in Nederland net als de huidige M3 weer een grote vertekening laten zien. Door BPM en slurptaxen pakt de staat een grote brok van de verkoopprijs. Kijk naar de VS, daar kost een M3 verhoudingsgewijs niet heel veel meer dan een 335i. Net als de auto zelf is daar niet heel veel speciaals aan zo'n M3.
In het huidige tijdsbeeld mag je blij zijn dat BMW een 1M durft uit te brengen. Tov een normale 135i is het niks speciaals. Maar het is toch weer wat extra en als de prijs onder de 70k blijft ook een fair geprijsde extra.
Dat gewauwel over echte M en die gay introductie moet je snel vergeten. M is marketing en die intro is z'n doel voorbij geschoten. Die 1M zou best wel eens een lekker scheurijzer kunnen zijn. En daar gaat het om.
Het zal wel door de kerst komen dat ik zo mild ben
- Damir Vukovic
+1 Hielke, je zag hier al met dat gecommaneuk over de cijfertjes dat BMW de juiste weg is ingeslagen voor haar klanten. Een 300pk atmo M1 van 1200kg was de betere auto geweest maar volstrekt onverkoopbaar. Is gewoon de trend van deze tijd, kwantiteit boven kwaliteit.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik was altijd al klaar met die hele 1er.............................en slechter dan slecht kan ook niet...................dus ik heb niets meer te melden.........................

- Kasteel
Misschien bekijk ik het heel erg dom hoor, maar 360pk op een goed chassis, ophanging en diff van de m3 maakt volgens mij nog niet zo'n slecht pakket? Wat zijn de serieuze alternatieven (std en tegen nieuwprijs)?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kasteel schreef:Misschien bekijk ik het heel erg dom hoor, maar 360pk op een goed chassis, ophanging en diff van de m3 maakt volgens mij nog niet zo'n slecht pakket? Wat zijn de serieuze alternatieven (std en tegen nieuwprijs)?
Het pakket is ook niet slecht, meer het jasje wat ie aanheeft..........................
- GTRene
jasje is juist top
anders kun je net zo goed een standaard 135i kopen en licht tunen...
dat jasje zou voor mij een dikke plus zijn qua aanschaf.
anders kun je net zo goed een standaard 135i kopen en licht tunen...
dat jasje zou voor mij een dikke plus zijn qua aanschaf.
- Kasteel
romo schreef:Kasteel schreef:Misschien bekijk ik het heel erg dom hoor, maar 360pk op een goed chassis, ophanging en diff van de m3 maakt volgens mij nog niet zo'n slecht pakket? Wat zijn de serieuze alternatieven (std en tegen nieuwprijs)?
Het pakket is ook niet slecht, meer het jasje wat ie aanheeft..........................
Deels mee eens, heb de 1 coupe nooit een plaatje gevonden, hoop dat deze ir wat beter toont.
- Sperdy
Beauty is in the eye ... etc.
Over mijn 135i overigens niets dan, maar dan ook niets dan, lof. Voor 55k neupreis heb ik - voor mijn behoeftes en in mijn beleving - een superkoop. Hoe lekker is die acs1. Geweldige BMW. Maar voor wat betreft M sluit ik me aan bij Hielke en anderen met een vergelijkbare mening. Neemt inderdaad niet weg dat deze 1M echt een lekker scheurijzer kan zijn. En heus, ik ben serieus in voor dat ding. Ik vind de looks van de 1M geweldig. Maar ik wil wel probefahren, dus bestel 'm niet uit de folder ... en ik ga 'm wel vergelijken met mijn acs1...
Over mijn 135i overigens niets dan, maar dan ook niets dan, lof. Voor 55k neupreis heb ik - voor mijn behoeftes en in mijn beleving - een superkoop. Hoe lekker is die acs1. Geweldige BMW. Maar voor wat betreft M sluit ik me aan bij Hielke en anderen met een vergelijkbare mening. Neemt inderdaad niet weg dat deze 1M echt een lekker scheurijzer kan zijn. En heus, ik ben serieus in voor dat ding. Ik vind de looks van de 1M geweldig. Maar ik wil wel probefahren, dus bestel 'm niet uit de folder ... en ik ga 'm wel vergelijken met mijn acs1...
- romo
IMHO maakt de ACS1 gehakt van de 1M.............................ik denk dat je er niet op vooruitgaat indien er een wisseling van de wacht zou komen Ferdi.........
- Sperdy
Qua recht-toe-recht-aan power misschien wel Romo. Maar ik denk (hoop het eerlijk gezegd) dat de 1M onderstel echt een behoorlijk niveau hoger is. En natuurlijk de looks van de 1M vind ik wel heel erg cool en dik. En de 1M heeft een kortere overbrenging. 340pk/500nm is natuurlijk een tikkie minder, maar is nog altijd super. En misschien heeft M de tuning wel heel goed aangepakt. De Spyder had bijv. ook aanzienlijk minder vermogen en kracht dan de acs1 maar het Spyderblok is echt super. Dus ik hoop dat het complete M pakket de doorslag geeft. Hopelijk valt dat dus niet tegen ... dat zou jammer zijn.
- GTRene
dit is ook niet echt wat...shop shop stond m2 bij

- romo
Is dit het resultaat van een mislukte genmutatie?........................
- GTRene
whaha ja...denk dat ze de M3 als basis hebben genomen, althans zie wat kenmerken...maar de rest is om te huilenromo schreef:Is dit het resultaat van een mislukte genmutatie?........................
- Macboy
Echt tekenend om te zien hoeveel mensen hier een plaat voor hun kop hebben
Thijs roept alleen maar dat bepaalde dealers een M in de showroom moeten hebben staan en een M als demo en dit wordt verdraaid dat je de 1M niet bij een normale dealer kan kopen en 20 mensen lullen erachteraan als brugman.
Stelletje azijnpissers allemaal hier. Al die speculaties over de 1M terwijl niemand er nog een meter mee heeft gereden.
Thijs roept alleen maar dat bepaalde dealers een M in de showroom moeten hebben staan en een M als demo en dit wordt verdraaid dat je de 1M niet bij een normale dealer kan kopen en 20 mensen lullen erachteraan als brugman.
Stelletje azijnpissers allemaal hier. Al die speculaties over de 1M terwijl niemand er nog een meter mee heeft gereden.
- dvh
Ook al draagt een aap een gouden ring...................
Het blijft een lelijk ding !
Idem voor deze 1m.
Het blijft een lelijk ding !
Idem voor deze 1m.
- RVV
Nou even wat inside info Macboy. BMW Nederland heeft slechts 25 1M's ingekocht. De zogenaamde M dealers mogen er 2 verkopen. (16 stuks) en de overige dealers de rest (9 stuks). Dan is de koek op. Een non M dealer kan maximaal 1 exemplaar afnemen bij BMW Nederland. De communicatie tussen BMW Nederland en de non M dealers betreffende 1M is ronduit slecht. Dus als je denkt dat je bij iedere BMW dealer een paar van die dingen kan bestellen dat kun je eigenlijk wel vergeten. Afwachten op een demo tzt en op basis van een demorit bepalen of je de 1M gaat bestellen kun je ook vergeten want dan is die helemaal niet meer leverbaar. Al met al een vreemde gang van zaken. Maarja het hoort waarschijnlijk bij de wazige marketing rondom dit model. Ding is bjjkans nog exclusiever dan een GTS 
- GTRene
jongens het gaat niet alleen om de 1 M bij die gekozen dealers....
volgens mij gaat het om alle toekomstige M modellen lijkt me.
beetje ruimer denken

volgens mij gaat het om alle toekomstige M modellen lijkt me.
beetje ruimer denken