Fiat Bravo 1.4 op gas EXIT! Intro Punto Evo.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie

Wat wordt de opvolger van de Bravo 1.4 op gas?

Peiling eindigde op 20 dec 2010, 21:17

Alfa 147 1.9 JTD
2
4%
Alfa 156 1.6
0
Geen stemmen
BMW 118d
5
9%
BMW 120d
16
29%
BMW 116i
1
2%
BMW 320d
5
9%
Fiat Punto 1.4
3
5%
Fiat Punto Evo diesel
7
13%
Kia C'eed
4
7%
Seat Ibiza 1.2
1
2%
Seat Ibiza 1.4
1
2%
Smart Roadster 60 Kw
4
7%
Suzuki Swift 1.3
3
5%
VW Polo 1.4
2
4%
VW Golf 1.4 TSI
1
2%

Totaal aantal stemmen: 55

Downforce Hans

Re: Fiat Bravo 1.4 op gas EXIT! Hotlist 3 opvolgers!

Bericht door Downforce Hans » 19 dec 2010, 21:54

Ik kwam ergen een topic tegen dat magnum met fiat ging rijden........had iemand Hielke zijn plannetje in de gaten :?: :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 dec 2010, 22:01

Was mijn analyse toch spot on!!

Zou zelf de GP kiezen zoals je weet, tijdlozer, iets wat jou moet aanspreken, ding moet mee tot 2024. Dan een paar mooie wielen en eibach veren, en je bent het mannetje.

Blokje is 100x fijner dan de spaar polo slowmotion!

Neem gewoon een PVDA rode, die langzaam geenstijl roze zal worden in 14 jaar :banaan:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 dec 2010, 22:15

Je analyse was griezelig goed. Gewoon spooky :shock:

Als ik nog 's een auto wil kopen bel ik eerst jou. Of ik neem contact met je op met whatever communicatiemiddel we in 2026 hebben (verwacht dat de kwaliteit van de Fiats er weer op vooruit is gegaan).

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2010, 22:19

whaha de F van Fiat staat avst voor Fries :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 dec 2010, 23:54

Rene toch, het is hier sinds jaar en dag al Opel country :roll:

Alhoewel, zou dat nog steeds zo zijn? Bestaan er verkoopstatistieken naar provincie?

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2010, 00:12

:mrgreen: ik zou het niet weten, denk dat ze dat wel kunnen zien via de wegenbelasting per provinvie, nooit op gelet eigenlijk...
best funny te weten in welke provincies welk merk auto's het meest voorkomen en of daar verschil in zit, nooit zo bij stil gestaan.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2010, 07:49

Congrats Hielke! Bij Harry gekocht?

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2010, 10:28

Wouter81 schreef:Congrats Hielke! Bij Harry gekocht?
Tuurlijk bij Harry 8)

Alles en iedereen koopt bij Talsma Heerenveen bij Harry. Zijn twee (ook heel vriendelijke) collega's liepen er zaterdag behoorlijk werkloos bij rond want de aanwezige klanten kenden Harry allemaal. Ik ben na een half uurtje toen maar onverrichterzake naar huis gegaan om later op de middag de deal met Harry over de telefoon te doen. Harry is Auto Talsma Heerenveen.

Ik zie dealers over het algemeen als het noodzakelijke kwaad tussen fabrikant en klant maar met de juiste verkopers zijn er uitzonderingen. Als Harry er niet geweest was en de deal niet aantrekkelijk gemaakt had kunnen worden, ook dan was er een Punto gekomen. Misschien nog wel met een paar procent meer korting ergens uit het midden van het land.

Hoe was dat ook alweer Wouter, heb jij veel storingen/defecten met je Grande Punto gehad?

2000USA

Re: Fiat Bravo 1.4 op gas EXIT! Intro Punto Evo.

Bericht door 2000USA » 20 dec 2010, 12:26

Goeie keuze!
Ik rij hem nu zelf ook sinds een paar weken, 5-deurs, easy listening white (pastelgrijs/wit), beide actiepakketten, panoramadak en leer.
Tip: bestel leer, dan krijg je namelijk ook direct de sportstoelen, die je normaal niet kan krijgen op de 1.3MJ Dynamic.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2010, 12:41

Hielke schreef:
Wouter81 schreef:Congrats Hielke! Bij Harry gekocht?
Tuurlijk bij Harry 8)

Alles en iedereen koopt bij Talsma Heerenveen bij Harry. Zijn twee (ook heel vriendelijke) collega's liepen er zaterdag behoorlijk werkloos bij rond want de aanwezige klanten kenden Harry allemaal. Ik ben na een half uurtje toen maar onverrichterzake naar huis gegaan om later op de middag de deal met Harry over de telefoon te doen. Harry is Auto Talsma Heerenveen.

Ik zie dealers over het algemeen als het noodzakelijke kwaad tussen fabrikant en klant maar met de juiste verkopers zijn er uitzonderingen. Als Harry er niet geweest was en de deal niet aantrekkelijk gemaakt had kunnen worden, ook dan was er een Punto gekomen. Misschien nog wel met een paar procent meer korting ergens uit het midden van het land.

Hoe was dat ook alweer Wouter, heb jij veel storingen/defecten met je Grande Punto gehad?
Hee Hielke,

Ja, Harry is 'n erg leuke vent en goede verkoper. Heb/had ook altijd met hem te maken. Moet er nodig weer eens langsrijden, zou hem nog eens kennis laten maken met een echte auto haha :) (m'n GTI).

Veel storingen? Nee, valt mee.... heb er zo'n 80.000 km in gereden. Wel na 3000 km (dus nog aan het inrijden) dat m'n motor er totaal mee ophield, iets met de kleppen oid. Heel wazig, heb nooit een afdoende verklaring gekregen waar het nu echt aan lag. Is onder garantie vlot opgelost toen. Collega had ook precies zo'n GP, ook weinig mis mee. Na dat 'opstartprobleem' verder probleemloos gereden.

Zijn gewoon erg leuke auto's voor dat geld, vind het nog steeds een heel mooi model. Enige jammere vond ik de kwaliteitsbeleving. Na een paar weken begonnen de eerste piepjes en kraakjes in het interieur en daar ben ik nogal allergisch voor. Da's bij mijn huidige Golf dan weer perfect geregeld maar daar betaal je natuurlijk ook weer voor. Ik weet uiteraard niet hoe dat bij de Punto Evo zit, goeie kans dat ze dat hebben aangepakt.

Veel plezier alvast! Zit er veel levertijd op zo'n ding?

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2010, 13:27

2000USA schreef:Goeie keuze!
Ik rij hem nu zelf ook sinds een paar weken, 5-deurs, easy listening white (pastelgrijs/wit), beide actiepakketten, panoramadak en leer.
Tip: bestel leer, dan krijg je namelijk ook direct de sportstoelen, die je normaal niet kan krijgen op de 1.3MJ Dynamic.
Ik hou niet zo van lederen stoelen, gaat dus niet besteld worden. Zoals het er nu uitziet geen enkel optiepakket. Een stel originele "16 of "17 lichtmetalen velgen zou ik wel mooi vinden maar Fiat is in tegenstelling tot andere merken nogal star in de samenstelling van de pakketten en opties. Die kleur van jou is dat normaal lichtgrijs metallic? Die namen verwarren me nogal en ik moet nog steeds de kleur kiezen.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2010, 14:14

Wouter81 schreef:

Denk een maand of twee.

Golf zal kwalitatief wat beter in elkaar geschroefd zijn, ongetwijfeld. Maar de verschillen zullen niet wereldschokkend zijn. We hebben thuis van 1989 tot 1994 een Fiat Tipo 1.4 gehad en over de 60.000 gereden kilometers hebben we geen enkele storing gehad. Werkelijk waar helemaal niks. Ook geen kraakjes of rammeltjes. En ik ben er niet zachtzinnig mee omgegaan. De huidige Bravo is over de gereden 173.000 km ook grotendeels storingsvrij gebleven. De klokkenwinkel inclusief bediening voor licht en richtingaanwijzers heeft het na 33.000 km begeven (op coulance gerepareerd toen de auto nog van de zaak was), de airco is al jaren stuk (lekke slang) en de achterruitewisser doet ook al sinds een jaar of 10 geen dienst meer. Voor de rest doet alles het en zijn er geen andere storingen geweest. Nou ja, twee keer de bekende koprevisie. De 1.4 benzine kan niet over de hoge temperaturen van gas. De auto had nooit met LPG afgeleverd mogen worden. Remschijven, koppeling, achterste remmerij, het is allemaal nog origineel. Ja echt, de voorste remschijven zijn kaarsrecht,flinterdun en zitten er al 173.000 km onder. En dat is inclusief een rondje of 15 op Zandvoort. Schitterend toch :clap: Oh ja, voordat ik het vergeet, wel zijn de voorste schokbrekers vervangen op een hete zomeravond. Maar daar had ik zelf geen probleem mee want die zijn er voor minder dan 75 euro het paar door Andre en Wouter in de kartbaan onder gezet :lol: Auto is in zijn bestaan ook nog nooit uitgelijnd en spoort nog steeds goed.

BrianV

Bericht door BrianV » 20 dec 2010, 14:19

Hielke schreef:
Wouter81 schreef:

Denk een maand of twee.

Golf zal kwalitatief wat beter in elkaar geschroefd zijn, ongetwijfeld. Maar de verschillen zullen niet wereldschokkend zijn. We hebben thuis van 1989 tot 1994 een Fiat Tipo 1.4 gehad en over de 60.000 gereden kilometers hebben we geen enkele storing gehad. Werkelijk waar helemaal niks. Ook geen kraakjes of rammeltjes. En ik ben er niet zachtzinnig mee omgegaan. De huidige Bravo is over de gereden 173.000 km ook grotendeels storingsvrij gebleven. De klokkenwinkel inclusief bediening voor licht en richtingaanwijzers heeft het na 33.000 km begeven (op coulance gerepareerd toen de auto nog van de zaak was), de airco is al jaren stuk (lekke slang) en de achterruitewisser doet ook al sinds een jaar of 10 geen dienst meer. Voor de rest doet alles het en zijn er geen andere storingen geweest. Nou ja, twee keer de bekende koprevisie. De 1.4 benzine kan niet over de hoge temperaturen van gas. De auto had nooit met LPG afgeleverd mogen worden. Remschijven, koppeling, achterste remmerij, het is allemaal nog origineel. Ja echt, de voorste remschijven zijn kaarsrecht,flinterdun en zitten er al 173.000 km onder. En dat is inclusief een rondje of 15 op Zandvoort. Schitterend toch :clap: Oh ja, voordat ik het vergeet, wel zijn de voorste schokbrekers vervangen op een hete zomeravond. Maar daar had ik zelf geen probleem mee want die zijn er voor minder dan 75 euro het paar door Andre en Wouter in de kartbaan onder gezet :lol: Auto is in zijn bestaan ook nog nooit uitgelijnd en spoort nog steeds goed.
:shock: 62K km met de Clio en ik mag al uitkijken naar nieuwe remschijven :hmmm: misschien toch maar de rijstijl aan passen :turtle:

Knot

Bericht door Knot » 20 dec 2010, 14:22

Ben benieuwd hoor, kan je eindelijk lekker meeknallen op trackdays!

Schijven kunnen ook binnen 10.000km doorgescheurd de bak in gaan hoor ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Re: HET autonieuws van 2010 hier op DF!!!

Bericht door Arthur » 20 dec 2010, 14:27

Van harte, Hielke! Je hebt Michel de zieleknijper niet eens nodig. Nog voordat alles begon wist ik het al (zie quote), heb ik nu de koelkast?
:mrgreen:

Ik heb overigens voor m'n vrouw ook een Punto Evo gekocht. Pandaatje goed in kunnen ruilen op een leuke demo (03-2010) met allerlei opties, dynamic pluspakket en Cool&Blue ofzo. Die is echter niet belastingvrij, een 1.4 77pk benzine. Niet vooruit te branden overigens :wink:
Arthur schreef:Moeten we nu raden of plak je er nu zelf een polletje aan vast?

Als het het 1e is weet ik het al; Fiat Punto EVO multijet belastingvrij :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2010, 14:30

Knot schreef:Ben benieuwd hoor, kan je eindelijk lekker meeknallen op trackdays!

Schijven kunnen ook binnen 10.000km doorgescheurd de bak in gaan hoor ;)
Had de Aygo eigenlijk ook nog in m'n lijstje moetenopnemen Knot. Vind het een verdomd leuk rijdend karretje. Tis dat de voorstoelen me wat te krap zijn dat het geen serieuzere kandidaat is geworden.

Kans dat ik de 85 diesel paardjes van de Punto op het circuit ga uitlaten is zeer reeel. Een auto doet pas mee als ie een circuit heeft gezien vind ik.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2010, 14:32

Tis waar ook Arthur, jij was de eerste.

Maar Michel had de juiste analyse erbij.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 dec 2010, 14:33

:thumbup:

Luc B

Bericht door Luc B » 20 dec 2010, 16:15

Was persoonlijk voor de bmw gegaan , maar zo vind ik de punto wel lekker:

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 dec 2010, 19:31

Gefeliciteerd er mee Hielke :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 20 dec 2010, 19:34

Feli Hielke!

dvh

Bericht door dvh » 20 dec 2010, 19:49

Altijd leuk een nieuwe auto !
Best een mooi ding zo'n Punto, alleen had ik dan een Abarth gewild... alleen die zijn me toch ff te duur naar mn zin

2000USA

Bericht door 2000USA » 21 dec 2010, 17:45

Hielke schreef:
2000USA schreef:Goeie keuze!
Ik hou niet zo van lederen stoelen, gaat dus niet besteld worden. Zoals het er nu uitziet geen enkel optiepakket. Een stel originele "16 of "17 lichtmetalen velgen zou ik wel mooi vinden maar Fiat is in tegenstelling tot andere merken nogal star in de samenstelling van de pakketten en opties. Die kleur van jou is dat normaal lichtgrijs metallic? Die namen verwarren me nogal en ik moet nog steeds de kleur kiezen.
Wielen zou ik lekker achteraf bestellen, lijkt me wel mogelijk.
Mijn kleur houdt een beetje het midden tussen parelmoer wit en zilvergrijs. (PLAATJE)
Normaal zilvergrijs is Tech House grey.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 dec 2010, 22:30

Ook een mooie kleur USA. Vandaag een Acid Blue goed bekeken. Staat de auto heel goed. Maar ik hou het eerst maar bij Progressive black.

De handtekening is vandaag gezet. Heb na vele meldingen over traag opwarmende interieurs toch maar een optie erbij besteld. Sinds een week of 2 is een PTC heater leverbaar op de Punto multijet. PTC staat voor "positive temperature coefficient". Het is een soort gloespiraal maar dan voor montage in het koelwater systeem. Door de enorme temperaturen die de PTC in korte tijd kan genereren kan het koelwater binnen enkele minuten (de motor moet wel lopen) naar een behagelijke temperatuur worden gebracht. De grap kost bijna 300 euro, maar vanwege al die alarmerende berichten over de weinige warmte die de 1.3 diesel weet te produceren, leek het me toch wel een zeer zinnige aanschaf. We zullen zien. Levering over een maand of twee.

WJ

Bericht door WJ » 21 dec 2010, 22:43

Hielke schreef:Progressive black.
Staat hem goed

Afbeelding

Plaats reactie