Tuurlijk bij Harry 8)Wouter81 schreef:Congrats Hielke! Bij Harry gekocht?
Hee Hielke,Hielke schreef:Tuurlijk bij Harry 8)Wouter81 schreef:Congrats Hielke! Bij Harry gekocht?
Alles en iedereen koopt bij Talsma Heerenveen bij Harry. Zijn twee (ook heel vriendelijke) collega's liepen er zaterdag behoorlijk werkloos bij rond want de aanwezige klanten kenden Harry allemaal. Ik ben na een half uurtje toen maar onverrichterzake naar huis gegaan om later op de middag de deal met Harry over de telefoon te doen. Harry is Auto Talsma Heerenveen.
Ik zie dealers over het algemeen als het noodzakelijke kwaad tussen fabrikant en klant maar met de juiste verkopers zijn er uitzonderingen. Als Harry er niet geweest was en de deal niet aantrekkelijk gemaakt had kunnen worden, ook dan was er een Punto gekomen. Misschien nog wel met een paar procent meer korting ergens uit het midden van het land.
Hoe was dat ook alweer Wouter, heb jij veel storingen/defecten met je Grande Punto gehad?
Ik hou niet zo van lederen stoelen, gaat dus niet besteld worden. Zoals het er nu uitziet geen enkel optiepakket. Een stel originele "16 of "17 lichtmetalen velgen zou ik wel mooi vinden maar Fiat is in tegenstelling tot andere merken nogal star in de samenstelling van de pakketten en opties. Die kleur van jou is dat normaal lichtgrijs metallic? Die namen verwarren me nogal en ik moet nog steeds de kleur kiezen.2000USA schreef:Goeie keuze!
Ik rij hem nu zelf ook sinds een paar weken, 5-deurs, easy listening white (pastelgrijs/wit), beide actiepakketten, panoramadak en leer.
Tip: bestel leer, dan krijg je namelijk ook direct de sportstoelen, die je normaal niet kan krijgen op de 1.3MJ Dynamic.
Denk een maand of twee.Wouter81 schreef:
Veel plezier alvast! Zit er veel levertijd op zo'n ding?
Hielke schreef:Denk een maand of twee.Wouter81 schreef:
Veel plezier alvast! Zit er veel levertijd op zo'n ding?
Golf zal kwalitatief wat beter in elkaar geschroefd zijn, ongetwijfeld. Maar de verschillen zullen niet wereldschokkend zijn. We hebben thuis van 1989 tot 1994 een Fiat Tipo 1.4 gehad en over de 60.000 gereden kilometers hebben we geen enkele storing gehad. Werkelijk waar helemaal niks. Ook geen kraakjes of rammeltjes. En ik ben er niet zachtzinnig mee omgegaan. De huidige Bravo is over de gereden 173.000 km ook grotendeels storingsvrij gebleven. De klokkenwinkel inclusief bediening voor licht en richtingaanwijzers heeft het na 33.000 km begeven (op coulance gerepareerd toen de auto nog van de zaak was), de airco is al jaren stuk (lekke slang) en de achterruitewisser doet ook al sinds een jaar of 10 geen dienst meer. Voor de rest doet alles het en zijn er geen andere storingen geweest. Nou ja, twee keer de bekende koprevisie. De 1.4 benzine kan niet over de hoge temperaturen van gas. De auto had nooit met LPG afgeleverd mogen worden. Remschijven, koppeling, achterste remmerij, het is allemaal nog origineel. Ja echt, de voorste remschijven zijn kaarsrecht,flinterdun en zitten er al 173.000 km onder. En dat is inclusief een rondje of 15 op Zandvoort. Schitterend tochOh ja, voordat ik het vergeet, wel zijn de voorste schokbrekers vervangen op een hete zomeravond. Maar daar had ik zelf geen probleem mee want die zijn er voor minder dan 75 euro het paar door Andre en Wouter in de kartbaan onder gezet
Auto is in zijn bestaan ook nog nooit uitgelijnd en spoort nog steeds goed.
Arthur schreef:Moeten we nu raden of plak je er nu zelf een polletje aan vast?
Als het het 1e is weet ik het al; Fiat Punto EVO multijet belastingvrij
Had de Aygo eigenlijk ook nog in m'n lijstje moetenopnemen Knot. Vind het een verdomd leuk rijdend karretje. Tis dat de voorstoelen me wat te krap zijn dat het geen serieuzere kandidaat is geworden.Knot schreef:Ben benieuwd hoor, kan je eindelijk lekker meeknallen op trackdays!
Schijven kunnen ook binnen 10.000km doorgescheurd de bak in gaan hoor
Wielen zou ik lekker achteraf bestellen, lijkt me wel mogelijk.Hielke schreef:Ik hou niet zo van lederen stoelen, gaat dus niet besteld worden. Zoals het er nu uitziet geen enkel optiepakket. Een stel originele "16 of "17 lichtmetalen velgen zou ik wel mooi vinden maar Fiat is in tegenstelling tot andere merken nogal star in de samenstelling van de pakketten en opties. Die kleur van jou is dat normaal lichtgrijs metallic? Die namen verwarren me nogal en ik moet nog steeds de kleur kiezen.2000USA schreef:Goeie keuze!
Ik rij hem nu zelf ook sinds een paar weken, 5-deurs, easy listening white (pastelgrijs/wit), beide actiepakketten, panoramadak en leer.
Tip: bestel leer, dan krijg je namelijk ook direct de sportstoelen, die je normaal niet kan krijgen op de 1.3MJ Dynamic.
Staat hem goedHielke schreef:Progressive black.
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 7 gasten