Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
- RVV
Re: Algemeen weertopic -> sneeuw 2010/2011
Maurice, het gaat niet alleen om het driften op lege parkeerplaatsen, maar omwille het feit dat je meer controle hebt over de auto. De keuze tussen meer of minder tot weinig controle is toch eigenlijk een no brainer?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het sneeuwt hier weer....................... :banaan:
-
OnlineMartijn_bmw
eens maar blijft feit dat in NL het niet vaak sneeuwt en je de rest van de tijd alleen de nadelen ondervindt...RVV schreef:Maurice, het gaat niet alleen om het driften op lege parkeerplaatsen, maar omwille het feit dat je meer controle hebt over de auto. De keuze tussen meer of minder tot weinig controle is toch eigenlijk een no brainer?
toch denk ik er inmiddels ook wel aan om een setje te kopen aangezien we de laatste 2 jaar meer sneeuw hebben gehad dan de afgelopen 10 jaar
zal je zien, heb ik wtb komt de komende jaren geen vlok sneeuw meer uit de lucht
of "all-weater" banden wie heeft er ervaring mee??
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
All Weather rubber.......................als in condooms?.................................... 
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Onder elke weersomstandigheid is dat dus net niks, had ze onder m'n vorige auto.of "all-weater" banden wie heeft er ervaring mee??
Ik heb daarnet de 18" vervangen door de originele 16". Beide zomerbanden, alleen de 16" Pirelli banden zijn ietwat meer versleten.
Toch rijdt het 10x beter, veel meer grip
-
OnlineMartijn_bmw
tja ik weet het ook niet...
ik heb er geen ervaring mee
maar in mijn "zomer-banden" maat 205/50-17 bestaan ze niet eens zag ik net...
-
OnlineMartijn_bmw
Richardt. schreef:Onder elke weersomstandigheid is dat dus net niks, had ze onder m'n vorige auto.of "all-weater" banden wie heeft er ervaring mee??
Ik heb daarnet de 18" vervangen door de originele 16". Beide zomerbanden, alleen de 16" Pirelli banden zijn ietwat meer versleten.
absoluut ook de maat is van belang!
vorig jaar reed ik op 195/65-15 michelin energy savers (
en nu op goodyear 205/50-17 maar dat rijdt echt stukken slechter dan vorig jaar
- RVV
Ondanks dat het afgelopen 10 jaar relatief weinig sneeuwde, is dat geen garantie voor de toekomst. Deze winter is letterlijk nog maar koud begonnen en ik heb al een paar weken mee moeten maken dat er behoorlijk veel sneeuw is gevallen en natuurlijk ook andere neerslag zoals regen en ijzel. Geen haar op mijn hoofd die dan maar gaat gokken dat het op de dagen dat ik moeten rijden niet zal sneeuwen. Daarbij woon ik op het platteland. Binnenwegen worden vaak pas laat sneeuwvrij gemaakt als het al gebeurd. Dat gekloot van niet weg kunnen komen, vastzitten, wegglijden tegen stoepen, paaltjes of in slootjes dat risico wil ik niet eens lopen.
Thuiswerken is handig, maar er moeten ook boodschappen worden gedaan, kids moeten naar de sportclub, school vriendjes whatever. Snap het hele idee van het zal wel loslopen niet. En als je het nou over wereldse investeringen hebt
zoek op marktplaats en zij zult vinden. Tusen de 500 en 750 euro scoor je altijd wel een setje velgen en banden.
Thuiswerken is handig, maar er moeten ook boodschappen worden gedaan, kids moeten naar de sportclub, school vriendjes whatever. Snap het hele idee van het zal wel loslopen niet. En als je het nou over wereldse investeringen hebt
- Joy
Vandaag na 1100 kilometer neergestreken in een hotel vlakbij de Spaanse grens. 21u gisternacht vertrokken en we waren hier rond 13u in de middag. Flink tijd verloren door het slechte weer. Temperatuur tijdens de rit varieerde van -11 tot + 10. Ik ben blij met de winterbanden. Onderweg een lading sneeuw en ijs gehad dat was niet te doen geweest met de PS2's. Op een gegeven moment was er een afdaling en ik dacht he tegenliggers ? Dat was dus een vrachtwagen die over de gehele breedte van de snelweg geschaard stond met her en der wat auto's in de berm. Het wegdek bleek een aangekoekte ijsmassa te zijn. Spiegeltje glad. Ook in de richting van Bordeaux nog veel sneeuw gehad en aardig wat auto's in de berm zien staan. Ondanks nieuwe PS2's was ik daar nooit zo gemakkelijk door gekomen als met de winterbanden. M+S onder de Transporter deden het eigenlijk ook goed ondanks het ontbreken van echte winterband vereisten.
Wat wel opvalt zijn de vrachtwagenchauffeurs. Ik weet niet of het rijverbod van gisteren ze een beetje op de zenuwen is gaan werken want er zaten echt doodrijders tussen. Een vrachtwagen zal heus wel z'n grip hebben door de trekas flink te beladen maar om nou vervolgens overal stug 90 km/u te rijden waar ander verkeer duidelijk moeite heeft om op de weg te blijven
Wat wel opvalt zijn de vrachtwagenchauffeurs. Ik weet niet of het rijverbod van gisteren ze een beetje op de zenuwen is gaan werken want er zaten echt doodrijders tussen. Een vrachtwagen zal heus wel z'n grip hebben door de trekas flink te beladen maar om nou vervolgens overal stug 90 km/u te rijden waar ander verkeer duidelijk moeite heeft om op de weg te blijven
- Stievn Poal
Whoooeeei SCHNEEE!!
http://green-hunter.hyves.nl/album/4758 ... 32/0/tKJb/ :banaan:
http://green-hunter.hyves.nl/album/4758 ... _state__=1 :banaan:

http://green-hunter.hyves.nl/album/4758 ... 32/0/tKJb/ :banaan:
http://green-hunter.hyves.nl/album/4758 ... _state__=1 :banaan:
- Christiaan van H.
Onzin. Rij nu 2 winterseizoenen met de E36 op Dunlop Wintersport M3's in 205/50 17's . Komen van een E46 330i/d, in ieder geval geen exotische (winter)bandenmaat volgens mij.Martijn_bmw schreef:Richardt. schreef:Onder elke weersomstandigheid is dat dus net niks, had ze onder m'n vorige auto.of "all-weater" banden wie heeft er ervaring mee??
absoluut ook de maat is van belang!
vorig jaar reed ik op 195/65-15 michelin energy savers (zat er al op, vorige eigenaar...)
en nu op goodyear 205/50-17 maar dat rijdt echt stukken slechter dan vorig jaar
Onder 't Saabje zitten 4 weken oude Bridgestone Blizzak's, erg fijn voor de werkgeit, alleen jammer dat al die andere mensen die je onderweg tegenkomt dusdanig grote gaten laten vallen dat je al zigzaggend over de snelweg naar je bestemming moet rijden.
Zometeen maar weer's ff wat spelen met de BMW.
-
Xave30
Kom net thuis. Er viel hier in de omg. een verse pak fluffy sneeuw-ik schat een centimeter of 5-6.
Was leuk spelen maar er was teveel blauw op straat
Was leuk spelen maar er was teveel blauw op straat
- Joop
Even een kleine twee uur mezelf vermaakt in de sneeuw...
...er lag inmiddels een goede 5-10cm hier.
...eerst het buitengebied door met een paar leuke ruime rotondes, die je heerlijk driftend rond kunt...
...daarna nog even lekker een industrieterrein op met zijn brede wegen; had al gauw een leuk parcourtje uitgezet. :playcar:
...hier en daar toch nog iets teveel
op straat, dus daar maar even iets rustiger aan gedaan. 
Bij thuiskomst zaten de wielkasten goed vol sneeuw in ieder geval. Hand steken tussen rubber en 'sneeuwophoping' ging niet meer lukken. Ook de kont zat er lekker dik onder de sneeuw...
...er lag inmiddels een goede 5-10cm hier.
...eerst het buitengebied door met een paar leuke ruime rotondes, die je heerlijk driftend rond kunt...
...daarna nog even lekker een industrieterrein op met zijn brede wegen; had al gauw een leuk parcourtje uitgezet. :playcar:
...hier en daar toch nog iets teveel
Bij thuiskomst zaten de wielkasten goed vol sneeuw in ieder geval. Hand steken tussen rubber en 'sneeuwophoping' ging niet meer lukken. Ook de kont zat er lekker dik onder de sneeuw...
-
steve smith
Onzin. Is standaard wintermaat op 330i/d en aks voorbanden op 996 en boxster.Martijn_bmw schreef:tja ik weet het ook niet...
- Christiaan van H.
Zo, weer thuis van een rondje HW. Mooi die verbaasde gezichten overal.

- Ahmed
Sneeuwt goed in het midden van het land 
-
M@rcel
Vanavond de M5 maar eens gepakt om hier in Den Haag wat te gaan glijden. Gewoon waardeloos op PS2's.
Had me eigenlijk voorgenomen om de auto tijdens deze omstandigheden gewoon te laten staan, maarja..... kon de verleiding van weer een kleine 10cm vers sneeuw niet langer meer weerstaan. 8)
Echt op eieren rijden, alle winterbanden-ridders boven op je achterbumper om vooral te laten zien hoe geweldig ze kunnen sturen.
Eenmaal thuis kwam ik niet eens mijn eigen oprit meer op en kon dus eerst een half uurtje gaan sneeuwruimen.
Auto blijft voorlopig maar lekker voor de deur, om te spelen is de e90 318d op winterbanden veruit superieur aan de M5
Had me eigenlijk voorgenomen om de auto tijdens deze omstandigheden gewoon te laten staan, maarja..... kon de verleiding van weer een kleine 10cm vers sneeuw niet langer meer weerstaan. 8)
Echt op eieren rijden, alle winterbanden-ridders boven op je achterbumper om vooral te laten zien hoe geweldig ze kunnen sturen.
Eenmaal thuis kwam ik niet eens mijn eigen oprit meer op en kon dus eerst een half uurtje gaan sneeuwruimen.
Auto blijft voorlopig maar lekker voor de deur, om te spelen is de e90 318d op winterbanden veruit superieur aan de M5
-
OnlineHansD
Pffff net vanuit België terug naar amsterdam gereden, wat een drama. Het was maar een beetje gokken waar je reed op dat witte plakkaat.
-
MartijnS
Net ook thuis vanuit Tilburg..goed glad onderweg.
Waalwijk ligt denk ik 8 cm, waarvan de meeste wegen gewoon zonder sporen zijn.
Waalwijk ligt denk ik 8 cm, waarvan de meeste wegen gewoon zonder sporen zijn.
-
OnlineMartijn_bmw
toch voel ik verschil en tevens is het algemeen bekend dat hoe smaller hoe beter in de wintersteve smith schreef:Onzin. Is standaard wintermaat op 330i/d en aks voorbanden op 996 en boxster.Martijn_bmw schreef:tja ik weet het ook niet...
waarom rijden ze in de rally ook alweer op maatje fietsband door de sneeuw
ik zeg niet dat het niet werkt... alleen dat het minder werkt!
BTW; hier ligt nu zo'n 20cm sneeuw
- GTRene
20cm sneeuw? wow...
en ja soms best lastig te zien waar de weg ophoud met zo'n pak sneeuw...
ik ben der de hele week al niet uitgeweest haha blijf saai binnen, ma vind het wel goed zo...
Toen ik vanmorgen wakker werd en de gordijnen opende dacht ik ook zow..best wat gevallen, net gemeten bijna 8cm...das dus lang geen 20 hiero
wat plaatjes geschoten vanuit men slaapkamer...

en achterhuis op het tafeltje daar
meten is weten

en ja soms best lastig te zien waar de weg ophoud met zo'n pak sneeuw...
ik ben der de hele week al niet uitgeweest haha blijf saai binnen, ma vind het wel goed zo...
Toen ik vanmorgen wakker werd en de gordijnen opende dacht ik ook zow..best wat gevallen, net gemeten bijna 8cm...das dus lang geen 20 hiero
wat plaatjes geschoten vanuit men slaapkamer...
en achterhuis op het tafeltje daar
- Maus335i
Nog steeds vrijwel noppes hier: 
- GTRene
huh...das zogoed als niks
zekers stadsverwarming

zekers stadsverwarming
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Hier, omgeving Maastricht, ligt ook een centimetertje of 10. 
- Knot
Was net ff werk, pad vrijmaken, overhellende heg van sneeuw ontdoen. Aygo ging nog redelijk weg op die 155 bandjes... heb ook 15cm van de 328 afgehaald maar ben bang dat ik zo niet weg ga komen