GL-fractieleider Halsema stapt op

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Elise

Re: GL-fractieleider Halsema stapt op

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 16:30

Robin schreef:......hele berg spreekwoorden.....
Euh heren, er maar ÉÉN OUD NEDERLANDS SPREEKWOORD wat echt op z'n plaats is hier :mrgreen:

It ain't over 'til the fat lady sings

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 16:51

Downforce Hans schreef:
smiley schreef:
partyondude schreef: terwijl ze evengoed een mening heeft over de islam is nogal vreemd, want die is zeker wel kritisch van toon.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1024 ... oeite.html

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -islam.htm

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4793 ... eem__.html
Samenvattingkjes door derden :nah: .
Hier het intervieuw met de pers http://www.depers.nl/binnenland/335365/ ... rlies.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier het verhaaltje van elsevier: http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/54467" onclick="window.open(this.href);return false;
Niks meer dan door feminisme gevoede retoriek.
Ja Bram heb je hier ook nog een antwoord op?

En omdat er meer van die gasten ook van die wachtgeld regeling gebruik maken mogen we er bij haar ineens niets meer over zeggen.
Je stopt uit je zelf met werken dan geen uitkering klaar en wat een gelul zeg over de lange uren die ze maken.
Weet je wel hoeveel weken die gasten vrij zijn, en dan nog wat, ze kiezen toch zelf voor dit werk.
Als jij stopt bij je baas krijg jij dan ook gewoon door betaald, volgens mij niet.........

Ik kan me niet meer heugen wanneer ik zulke bullshit van je gehoord heb Bram
Ja Hans, t'is wel lekker met je joh.

Jij hebt vast alle artikelen gelezen alvorens op genuanceerde wijze en geheel onderbouwd mijn verhaal als bullshit af te doen?

Dat die wachtgeldregeling ter discussie wordt gesteld vind ik begrijpelijk, maar op dit PVV/VVD forum, want dat is DF, wordt iedere kans aangegrepen om de linkse partijen af te branden, als ongeloofwaardig of moslimknuffelaar te bestempelen of in dit geval als graaier. Die regeling bestaat en nogmaals, liever dat zij met haar 12 kamer jaren er gebruik van maakt dan één of andere ongeletterde kneus van de PVV die na 3 maanden op moet stappen.

Ga toch weg man :stom:

Anyway, dat interview van de Pers vind ik niet zo bijzonder en ook daaruit blijkt dat Halsema niet gelukkig is met bepaalde elementen uit de islam en persoonlijk niet blij is met bijvoorbeeld een hoofddoek, tenzij die gedragen wordt uit volledig vrije wil.

Verder is die interviewer gewoon vervelend, door bijvoorbeeld het volgende te zeggen: "Wat zou het erg zijn als u doorging en opnieuw zou verliezen". Ik snap even niet wat hij daar mee wil bereiken, maar goed.

Dan de lezing over godsdienstvrijheid die ze laatst gaf: ik zie er niets in staan wat recht tegenover de inhoud staat van de door mij geposte linkjes.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 dec 2010, 17:21

Precies Bram, die regeling moet niet gelden voor een PVVer die er na twee weken mee stopt maar ook niet voor iemand die er na 12 jaar mee stopt.

Overigens typisch dat je het over een PVVer hebt,die er snel de brui aan gaf, maar volgens mij maakten er ook leden van het pvda,cda,sp etc (mis)bruik van.
Wel even volledig blijven en niet de indruk willen wekken dat alleen de PVV dit soort truuken uithaald.

Bram

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 17:33

Sorry Hans, dat ik me als we praten over WG aan die ene PVV'er erger die Den Haag moest verlaten omdat er allerlei vreemde zaken over hem opdoken en nu de komende jaren dus van WG kan genieten.

Vreemd genoeg gebeurd dat voor zover ik weet zo goed als nooit bij iemand van de VVD, het CDA, D'66, PvdA etc. Als dat wel zo is, had ik wel een ander politicus als voorbeeld genomen om te voorkomen dat ik de schijn wek iets tegen de PVV te hebben. Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Jouw reactie op mij ging in eerste instantie niet over WG volgens mij, maar over die artikelen die smiley postte waar dan uit zou moeten blijken dat de door mij geposte stukjes tekst blijkbaar minder geloofwaardig waren.

Dus, wil je daar ook nog even op ingaan, want wat ik zei was tenslotte een hoop bullshit. Ben dan toch benieuwd waar dat op gebaseerd is.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 17:51

GTRene schreef:
Snipe schreef:@Rene: Als ze het bij de verkiezingen doet komt er toch ook iemand anders in haar plaats?
dat klopt ook, echter heel andere rechten dan de gewone burger waarvoor ze er zitten...
zij kunnen weg wanneer ze willen, dus zeg aju paraplu ontslag en bijwijze verder gaan op dat wachtgeld.
terwijl de gewone burger dat wel kan vergeten :wink:
in dit geval is het eerder gekomen dan verwacht, maar stel het anders...stel er stappen er meer op zomaar zonder dat ze aankondigen binnenkort te stoppen, die kunnen daar ook op rekenen...(en dus meer nwe mensen er bij die ook betaald worden)
het hele systeem klopt gewoon niet tegenover de burger die hen betaald en die rechten niet heeft maar heel veel verplichtingen.
Wie een land leidt (jaaromzet 234 miljard euro) krijgt nou eenmaal niet het salaris van een groenteboer. Dat geneuzel over de balkenendenorm is ook zoiets. Allemaal afgunstig geleuter van mensen die minder verdienen.

@Elise: ik zie niet in waarom mensen door hun partij of beweging uit de Tweede Kamer gezet moeten kunnen worden. Neem bijvoorbeeld Fleur Agema, die is met voorkeursstemmen in de Kamer gekozen. Waarom zou een ondemocratische beweging als de PVV dan die verkiezingen moeten kunnen overrulen?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2010, 17:56

@Snipe :sealed:

Bram

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 18:00

Dat is toch typisch Nederlands, een ander en zeker een politicus het licht in de ogen niet gunnen.

t'Is nou niet echt een baan waar je rijk van wordt, terwijl er wel enorm veel verantwoordelijkheid wordt gedragen en heel veel uren worden gedraaid. Daarnaast, maak je één fout, dan mag je opdonderen.

Dat ze daarna kiezen voor een goedbetaalde baan in het bedrijfsleven schijnt ook altijd schandalig te zijn. Nee, je moet de studie en werkervaring die je hebt opgedaan lekker niet gaan benutten en één of andere kont baan pakken :nah:

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 18:03

partyondude schreef:Dat ze daarna kiezen voor een goedbetaalde baan in het bedrijfsleven schijnt ook altijd schandalig te zijn. Nee, je moet de studie en werkervaring die je hebt opgedaan lekker niet gaan benutten en één of andere kont baan pakken :nah:
....maar anderzijds wordt een beroepspoliticus die in zijn leven niets anders heeft gezien dan Den Haag en pluche ook weer niet gewaardeerd. "Wat weet die nou van het leven?"
Tenzij hij Geert Wilders heet, dan schijnt het weer wel te kunnen. Ingewikkeld allemaal.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 dec 2010, 18:27

Jij begint over vooringenomen geouwehoer of niet?
Ik kan me voorstelen dat jij het met anderen niet eens bent maar om dat dan gelijk te bestempelen als vooringenomen geouwehoer vind ik een beetje te ver gaan.

Dat er andere politici niet al na een paar weken van een wachtgeld regeling gebruik maken daar gaat het helemaal niet om maar dat haal jij wel ineens aan.
Het gaat om de wachtgeld regeling opzich, die gaat nergens over en kom dan niet met de reden dat ze niet veel verdienen en de verantwoordelijkheid erg hoog is.
Ik denk dat ze 4x zoveel als jij verdiend en dat is in mijn ogen meer dan genoeg.

En dan heb je het ineens over misgunnen en dat ze na een politieke loopbaan geen Financieel aantrekkelijke baan mogen kiezen.
Er zijn politici die liepen te ouwehoeren dat topmens ineens aan de balkenende norm moesten voldoen, maar zodra ze uit de politiek waren wisten ze ineens niet hoe hard ze moesten graaien.
Neem die Rosenmuller maar eens, ook zo`n lekkere.
Je moest eens weten hoeveel geld hij per maand opstreek met een funktie hier en een funktie daar, links lullen en rechts vullen...........

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 18:29

Snipe schreef:@Elise: ik zie niet in waarom mensen door hun partij of beweging uit de Tweede Kamer gezet moeten kunnen worden. Neem bijvoorbeeld Fleur Agema, die is met voorkeursstemmen in de Kamer gekozen. Waarom zou een ondemocratische beweging als de PVV dan die verkiezingen moeten kunnen overrulen?
Wel opletten en erbij blijven he.

Dit is wat je zelf al schreef:
Snipe schreef:Tja. Hoe onaantrekkelijker je het maakt, hoe groter de kneuzen die je aantrekt.
Dus je geeft zelf eigenlijk het antwoord al, kneuzen moeten je gewoon uit de partij kunnen zetten.
Uiteraard alleen als de meerderheid van de partij hiervoor zou zijn (democratisch dus).

Als je overigens een voorbeeld uit de PVV fractie wilt nemen, neem dan gewoon Lucassen.
Ik ben ervan overtuigd dat als het mogelijk was geweest voor de PVV om Lucassen een trap onder zijn kont te geven zonder dat daarbij de gedoogsteun in het gedrang zou komen Lucassen gewoon zijn koffers had kunnen pakken.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 18:39

Elise schreef:kneuzen moeten je gewoon uit de partij kunnen zetten.
Uiteraard alleen als de meerderheid van de partij hiervoor zou zijn (democratisch dus).

Als je overigens een voorbeeld uit de PVV fractie wilt nemen, neem dan gewoon Lucassen.
Lucassen is niet met voorkeursstemmen gekozen, daar ging het in mijn voorbeeld even om. Maar om bij de PVV te blijven: dat is geen partij, maar een beweging. Er zijn geen leden. Hoe zie je in zo'n geval dan een meerderheid voor je? Een referendum over PVV-stemmers? Of vind je in het verlengde hiervan dat politiek alleen toegankelijk moet zijn voor politieke partijen die een democratische structuur hebben?

Bram

Bericht door Bram » 18 dec 2010, 18:43

Downforce Hans schreef:Jij begint over vooringenomen geouwehoer of niet?
Ik kan me voorstelen dat jij het met anderen niet eens bent maar om dat dan gelijk te bestempelen als vooringenomen geouwehoer vind ik een beetje te ver gaan.

Dat er andere politici niet al na een paar weken van een wachtgeld regeling gebruik maken daar gaat het helemaal niet om maar dat haal jij wel ineens aan.
Het gaat om de wachtgeld regeling opzich, die gaat nergens over en kom dan niet met de reden dat ze niet veel verdienen en de verantwoordelijkheid erg hoog is.
Ik denk dat ze 4x zoveel als jij verdiend en dat is in mijn ogen meer dan genoeg.

En dan heb je het ineens over misgunnen en dat ze na een politieke loopbaan geen Financieel aantrekkelijke baan mogen kiezen.
Er zijn politici die liepen te ouwehoeren dat topmens ineens aan de balkenende norm moesten voldoen, maar zodra ze uit de politiek waren wisten ze ineens niet hoe hard ze moesten graaien.
Neem die Rosenmuller maar eens, ook zo`n lekkere.
Je moest eens weten hoeveel geld hij per maand opstreek met een funktie hier en een funktie daar, links lullen en rechts vullen...........
Nah, haar en GL bestempelen als nutteloos, haar inhoudelijk echt niets vinden toevoegen aan onze regering, een grote oproerkraaister zijn, bashen zonder argumenten, GL partijpolitiek die uit schijnargumenten en waanideeën zou bestaan, super slecht zijn in het debat, dan vind ik het onderhand wat ongeloofwaardig en vooringenomen worden.

Maar goed, heb nog steeds geen antwoord waarom mijn post met de linkjes van uitzonderlijke bullshit was.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2010, 18:55

Snipe schreef:

Lucassen is niet met voorkeursstemmen gekozen, daar ging het in mijn voorbeeld even om. Maar om bij de PVV te blijven: dat is geen partij, maar een beweging. Er zijn geen leden. Hoe zie je in zo'n geval dan een meerderheid voor je? Een referendum over PVV-stemmers? Of vind je in het verlengde hiervan dat politiek alleen toegankelijk moet zijn voor politieke partijen die een democratische structuur hebben?
waar zou die P toch voor staan van PVV :wink: niet voor beweging denk ik :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 19:16

Snipe schreef:

Het mag toch wel duidelijk zijn dat voorkeursstemmen geen enkel verschil mogen maken :bag:
Dus of het Lucassen of Fleur Agema is maakt dus niets uit.

Voorkeursstemmen gaan zo wie zo een probleem worden (of zijn het eigenlijk al) voor degene die normaal gesproken op een onverkiesbare plaats op de lijst staan. Vooral de PVDA heeft daar nogal een probleem mee (het gaat hier vaak om allochtonen).

En tja, als jij dan zo graag op alle slakken zout wilt strooien gelijk maar even je andere vraag beantwoorden.
PVV is net even dat vreemde eentje in de bijt. Maar die zouden bijvoorbeeld even een stemming kunnen houden onder de kamerleden.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 19:44

Elise schreef:Voorkeursstemmen gaan zo wie zo een probleem worden (of zijn het eigenlijk al) mbt allochtonen die normaal gesproken op een onverkiesbare plaats op de lijst staan. Vooral de PVDA heeft daar nogal een probleem mee.
Dat is nou juist het idee van voorkeursstemmen, alleen was de oorspronkelijke opzet dat mensen uit Brabant op iemand uit Brabant zou kunnen stemmen en iemand uit Friesland op iemand uit Friesland. In die tijd zal er geen rekening zijn gehouden met de situatie dat het later mensen uit Agadir en Istanbul zouden worden, maar het lijkt me dat het alle partijen vrij staat om allochtonen op hun lijst te zetten.
Elise schreef:En tja, als jij dan zo graag op alle slakken zout wilt strooien gelijk maar even je andere vraag beantwoorden.
PVV is net even dat vreemde eentje in de bijt. Maar die zouden bijvoorbeeld even een stemming kunnen houden onder de kamerleden.
Dat heeft niet te maken met op alle slakken zout leggen, maar met de voor- en nadelen bekijken. Een stemming onder Kamerleden lijkt me minder zwaarwegend dan Tweede Kamerverkiezingen, dus het lijkt me een slecht idee dat je op die manier door het volk democratisch gekozen Kamerleden uit de fractie kunt gooien. Het zou betekenen dat een meerderheid van de PVV-Kamerleden (dus 13 mensen) iemand uit de Kamer kan werken die daar door meer dan 1,3 miljoen Nederlanders is gekozen. Democratisch?

Elise

Bericht door Elise » 18 dec 2010, 20:23

Snipe schreef:
Elise schreef:Voorkeursstemmen gaan zo wie zo een probleem worden (of zijn het eigenlijk al) mbt allochtonen die normaal gesproken op een onverkiesbare plaats op de lijst staan. Vooral de PVDA heeft daar nogal een probleem mee.
Dat is nou juist het idee van voorkeursstemmen, alleen was de oorspronkelijke opzet dat mensen uit Brabant op iemand uit Brabant zou kunnen stemmen en iemand uit Friesland op iemand uit Friesland. In die tijd zal er geen rekening zijn gehouden met de situatie dat het later mensen uit Agadir en Istanbul zouden worden, maar het lijkt me dat het alle partijen vrij staat om allochtonen op hun lijst te zetten.
Tja, lijkt me als dat systeem van voorkeurstemmen achterhaald is dat je dan met de tijd meegaat en naar verandering/verbetering zoekt?
Maar het lijkt erop dat jij een nogal vastgeroest bent....

En uiteraard staat het partijen vrij om allochtonen op hun lijst te zetten, vandaar ook dat ik mij oorspronklijke posting heb aangepast omdat ik zag dat ik het nogal ongelukkig had opgeschreven.

Snipe schreef:
Elise schreef:En tja, als jij dan zo graag op alle slakken zout wilt strooien gelijk maar even je andere vraag beantwoorden.
Dat heeft niet te maken met op alle slakken zout leggen, maar met de voor- en nadelen bekijken. Een stemming onder Kamerleden lijkt me minder zwaarwegend dan Tweede Kamerverkiezingen, dus het lijkt me een slecht idee dat je op die manier door het volk democratisch gekozen Kamerleden uit de fractie kunt gooien. Het zou betekenen dat een meerderheid van de PVV-Kamerleden (dus 13 mensen) iemand uit de Kamer kan werken die daar door meer dan 1,3 miljoen Nederlanders is gekozen. Democratisch?
Tja, als die riante wachtgeld regeling bestaat zou het zo maar kunnen zijn dat je 13 man vindt die voor zijn.
Dus al weer een reden om te zorgen dat we dat riante vangnet opheffen. Dan zullen ze nog wel een keer achter hun oren krabben voordat ze voor stemmen.
Verder begrijpen ze ook wel dat die ene persoon die ze er dan uitwerken gewoon een nieuwe BEWEGING opstart en gewoon weer opnieuw begint met nieuwe mensen.

Maargoed, zoals ik al zei.....PVV is net even dat vreemde eentje in de bijt.

Hoofdlijn is de gedachte om het mogelijk te maken om kneuzen uit de kamer te zetten om zo een capabele volksvertegenwoordiging te vormen, daar gaat het om. Zeuren over details is bijzaak.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 dec 2010, 20:32

Elise schreef:Maar het lijkt erop dat jij een nogal vastgeroest bent....
Misschien. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ik het Nederlandse systeem in hoofdlijnen gewoon goed vind.

wjn

Bericht door wjn » 19 dec 2010, 09:39

Dat gelul over die wachtgeld regeling. Een directeur van een dik bedrijf zorgt er toch ook voor dat ie met een goede regeling vertrekt, equivalent aan die wachtgeldregeling. Het is nergens groener dan het lijkt.
Downforce Hans schreef:Neem die Rosenmuller maar eens, ook zo`n lekkere.
Is Rosenmuller dan zo'n idioot, of de mensen die het geld aan hem betalen ????

Dit is toch een super vraag en aanbod spelletje, vrije markt werking :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 dec 2010, 09:41

Ben geen fan van haar belevingen, maar ze doet haar best.
http://www.femkehalsema.nl/2009/09/12/v ... hoofddoek/" onclick="window.open(this.href);return false;

De progressieve mens moet inderdaad opbokke met selectieve kritiekloosheid.

Heeft ze 100% gelijk in.

Ik als (ex)rk er uit 1 vreselijk grote rk familie met tradities en kerkklokken hier geschonken door mijn opa met de achternaam er nog in keer me tegen de paus en die pedoshit. Al jaren.!

Dat zouden gematigde moslims en progressieve mensen ook moeten doen met die radicale moslimhufters, in woord en DAAD, en daar zijn er meer van dan we denken/willen denken. Selectieve kritiekloosheid, zoals Femke zegt.

Maar neen, de gematigde moslim/progressieve mens beroept zich al jaren op zich niet aangesproken voelen. Terwijl ze op fora van dik hout zaagt men planken predikken incl woordelijke agressie. Dán opeens weer wel..
Tegen rechts.En de PVV etc etc.

Of zou de gematigde moslim/progressieve mens 'n beetje bang zijn om verbaal ten strijde te trekken tegen die moslimhufters (in woord én DAAD) ivm repressailles.Ik weet 't antwoord wel.

Lafbekken zijn 't... Ik heb er geen ander woord voor.

En Femke deed 't beter dan ik dacht. Excuses en kudos voor haar ook al ben ik geen fan van haar politiek.
Ze noemt man en paard wel in die hoofdoekenshit en religie. Prima.

wjn

Bericht door wjn » 19 dec 2010, 10:27

Ze stelde Geert Wilders zelfs gelijk aan een Iraniër in die hoofddoekaffaire, omdat hij vrouwen iets wilde VERPLICHTEN :clap:

Ik ben geen voorstander van haar politieke voorkeur, doet niets af dat je respect moet hebben voor iemand die het netjes blijft houden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 dec 2010, 10:36

wjn schreef:Dat gelul over die wachtgeld regeling. Een directeur van een dik bedrijf zorgt er toch ook voor dat ie met een goede regeling vertrekt, equivalent aan die wachtgeldregeling. Het is nergens groener dan het lijkt.
Downforce Hans schreef:Neem die Rosenmuller maar eens, ook zo`n lekkere.
Is Rosenmuller dan zo'n idioot, of de mensen die het geld aan hem betalen ????

Dit is toch een super vraag en aanbod spelletje, vrije markt werking :mrgreen:
Ik neem aan dat je ondanks je antwoord waar ik het wel mee eens ben begrijpt wat ik bedoel :?:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2010, 10:51

vraag is, willen ze het snappen...(de kortzichtigen :wink: )

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 dec 2010, 11:24

Er bestaat iets als geloofwaardigheid/principes en consequent zijn/blijven en dat mis ik 9 van de 10 keer bij de linkerkant politici als ze de normale wereld/bedrijfsleven instappen. Dat is 1 van de redenen dat ik never die kant ga stemmen. Hun ideeen en belevingen snijden vaak wel hout op momenten, soms, maar wanneer ze in the real world terecht komen, verdwijnen hun principes als sneeuw voor de zon.

Hou ik niet van.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 dec 2010, 14:18

Robin schreef:Ben geen fan van haar belevingen, maar ze doet haar best.
http://www.femkehalsema.nl/2009/09/12/v ... hoofddoek/" onclick="window.open(this.href);return false;

De progressieve mens moet inderdaad opbokke met selectieve kritiekloosheid.

Heeft ze 100% gelijk in.

Ik als (ex)rk er uit 1 vreselijk grote rk familie met tradities en kerkklokken hier geschonken door mijn opa met de achternaam er nog in keer me tegen de paus en die pedoshit. Al jaren.!

Dat zouden gematigde moslims en progressieve mensen ook moeten doen met die radicale moslimhufters, in woord en DAAD, en daar zijn er meer van dan we denken/willen denken. Selectieve kritiekloosheid, zoals Femke zegt.

Maar neen, de gematigde moslim/progressieve mens beroept zich al jaren op zich niet aangesproken voelen. Terwijl ze op fora van dik hout zaagt men planken predikken incl woordelijke agressie. Dán opeens weer wel..
Tegen rechts.En de PVV etc etc.

Of zou de gematigde moslim/progressieve mens 'n beetje bang zijn om verbaal ten strijde te trekken tegen die moslimhufters (in woord én DAAD) ivm repressailles.Ik weet 't antwoord wel.

Lafbekken zijn 't... Ik heb er geen ander woord voor.

En Femke deed 't beter dan ik dacht. Excuses en kudos voor haar ook al ben ik geen fan van haar politiek.
Ze noemt man en paard wel in die hoofdoekenshit en religie. Prima.
Gelukkig hebben we onze internet helden. Vaak achterbakse mietjes.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 dec 2010, 14:25

Iedereen is kennelijk druk met het tuinpad vegen of andere sneeuwgerelateerde activiteiten. Het topic is namelijk gemeld bij de moderators, maar de reactie op die melding komt wat laat. Ik hou er niet van om topics te sluiten of te editen, maar gezien de melding wel het verzoek om met enige argumenten te discussiëren. Domweg bashen voegt niet al te veel toe.

En nu weer terug naar de sneeuw.

Snipe
moderator

Plaats reactie