hakkie-rs4

Hier kun je jezelf voorstellen.
carson

Re: hakkie-rs4

Bericht door carson » 21 jan 2010, 22:43

Super mooie rs4 hoop ook ooit nog es het geld ervoor te hebben.

Paul

Bericht door Paul » 26 jan 2010, 01:39

Jasper! welkom hiero... we hebben wel eens naast elkaar gestaan op de startlijn tijdens de sprintevenementjes op Assen..

Grijze M3, herinner je je vast nog wel...... die Type 1 klonk ontzettend GEIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 27 jan 2010, 20:44

tuurlijk paul jij met de dikke m3, tegenwoordig met compressor toch????
ga 14maart het proberen met mijn oettinger golf tdi type IV op zandvoort, voor de lol .
we zien wel wat het wordt.
heb ingeschreven voor klasse d
we doen rustig aan hahaha.
gr hakkie

ErikS

Bericht door ErikS » 29 jan 2010, 12:35

hakkie-rs4 schreef:tuurlijk paul jij met de dikke m3, tegenwoordig met compressor toch????
ga 14maart het proberen met mijn oettinger golf tdi type IV op zandvoort, voor de lol .
we zien wel wat het wordt.
heb ingeschreven voor klasse d
we doen rustig aan hahaha.
gr hakkie
Fout, die M3 heeft ie al een tijd nie meer.

Dikke A3 diesel tegenwoordig. :mrgreen:

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 16 dec 2010, 19:24

nu ik de rs4 alweer een dik jaar heb, wordt het tyd voor wat kleine aanpassingen.
de versnellingsbak gaat er onderuit en het vliegwiel en drukgroep worden vervangen.
voor een vast vliegwiel , en is goed voor een dikke 800nm.
er komt een tanoga shortshifter tussen om het schakelen te verkorten.
de rs4 wordt ook verlaagd met een b16 set van bilstein.
wat op 9 standen verstel is.

nu had ik ook nagevraagd voor brembo remmen compleet voor en achter, maar dat wordt een hele dure hobby..
de achter remmen schijnen op maat gemaakt moeten worden omdat je handrem dan niet meer werkt.
vind het erg vreemd maar ja het zal wel.
dus dit is nog iets om over na tedenken.
of heb iemand mischien een ander optie voor een rs4 wat super goed remt.
ik wil met de tyd een compleet set voor en achter , dus niet bv dikke remmen voor en achter orgineel.
wie heeft hier ervaring mee.
gr hakkie

RJay

Bericht door RJay » 16 dec 2010, 19:42

Tsja, wat qua remmen best nog wel goed wil werken terwijl je toch niet in de tas hoeft voor een bbk is je remblokken upgraden.
Dus zeg een setje carbon lorraine/hawk oid ipv je standaard blokken.
Dan staalomvlochten remleidingen v/a en dot 5.1 olie.
Remt beter dan standaard zonder dat je grof in de knip moet.

Nu heb ik eerlijk gezegd geen idee waar ze een rs4 standaard mee laten ho-houden.

Marc R

Bericht door Marc R » 16 dec 2010, 21:05

Hak...je bent gewoon goed af met RS4 V8 remmen voor....achter hoeft echt niet.

Maar goed als je geld weg wilt smijten moet je t wel doen.

Maar ik was erg tevreden met de RS4 V8 remmen,nadeel is wel dat ze aan de zware kant zijn,maja wat wil je 8 zuigerremklauwen... :shock:

wjn

Bericht door wjn » 16 dec 2010, 22:44

Ik weet niet precies wat je wilt met de remmen, voor de looks of echt performance. Wat dat laatste betreft heb je altijd problemen met de koeling, dus niet te grote remklauwen (die dekken de schijf af) en zo groot mogelijke schijven (kunnen veel warmte opnemen), icm. de remkoeling van de pheaton oid.

De achterremmen zijn in principe groot genoeg, dus zal wel een "looks" upgrade worden. Of als je voorremmen erg groot worden, om de balance te herstellen.

Simpelste "upgrade" zijn de schijven en blokken van Quattro (de geboorde schijven). Andere materialen en daarmee konden ze goed uit de voeten op de Nurburgring. O.a. hier te koop: http://www.urquattro.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere "relatief goedkope" optie zijn de spullen van de B7 RS4 (opvolger model), zoals Marc al zei. Voor past één op één (andere remleiding is wel nodig), achter moet je de houder iets aanpassen of de schijf ietsje kleiner later draaien (1mm, zie foto's in mijn auto topic). Nadeel in mijn ogen zijn de voorremmen en -schijven, de schijven zijn niet richtingsgebonden, dus koeling is niet optimaal en de klauwen zijn groot en zwaar. De achterremschijven zijn vreemd genoeg wel richtingsgebonden. Een komplete set voor kost ca. € 2000,=., achter is iets goedkoper. Of eBay.de in de gaten blijven houden.

RS4 B5 vs RS4 B7 achterremschijf. Let op het verschil in grootte van de remblokken:
Afbeelding

Achter passen ook de schijven van de oude RS6, die zijn nog 10mm groter, met de juiste adapters. Die achterremklauwen zijn praktisch gelijk aan die van de RS4 B7. Voordeel van dit soort Audi spul, is dat de handremfunctie in de klauwen geïntegreerd blijft. Ga je voor 4-zuiger klauwen oid, dan moet er ook een extra kleine handremklauw worden gemonteerd (handrem is APK eis).

Daarna kom je in de BBK kits terecht of andere aanbieders die zaken voor je samenstellen. Bijv.: http://www.rs4-bremstechnik.de/produkte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als alternatief kun je ook zelf dingen samenstellen. Ikzelf heb nu 4-zuiger klauwen van de Porsche Turbo klaarliggen (gereviseerd, zijn Brembo's), adapters, nieuwe schijven, nieuwe blokken, bouten etc. Kostenplaatje ca. € 1700,=. ex montage.

De über optie zijn natuurlijk keramische remmen. De set van een R8 is bijv. passend te maken. Maar dan moet je niet naar de prijs vragen, en kun je de originele 18" velgen ook niet meer gebruiken.
Bijlagen
vornefertig2.jpg
vornefertig2.jpg (68.33 KiB) 2627 keer bekeken
vornefertig.jpg
vornefertig.jpg (89.83 KiB) 2627 keer bekeken

Harrie

Bericht door Harrie » 17 dec 2010, 08:34

Damn, wat een heerlijke auto...en wat een geweldige remupgrades zijn er mogelijk. :thumbup:

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 17 dec 2010, 15:38

wouter ,de monteur die mijn audi onderhoud, zei ook al, je moet de b7 remmen erop zetten. remt echt super.
ik zie inderdaad, het grote verschil van de b5 en de b7 remmen op de foto,s.
had ik niet verwacht.
nu heb ik tydelijk een zwarte porsche 997 in de garage staan en ik vind de remklauwen ,kleur rood, echt super staan.
ik denk dat het onder mijn rs ook mooier is dan zwart.
gr hakkie

Paul

Bericht door Paul » 17 dec 2010, 16:20

Ik had 370mm eronder met Brembo 4 pots van een TT RS... remde absurd hard onder de A3... die met zijn 1400 kilo toch niet aan de lichtste kant was.
Afbeelding

wjn

Bericht door wjn » 17 dec 2010, 18:33

Een mooie set.

Die passen helaas niet 1:1 op de RS4, maar er zijn wel aanbieders die ze pas maken.

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 17 dec 2010, 18:36

Maar ik was erg tevreden met de RS4 V8 remmen,nadeel is wel dat ze aan de zware kant zijn,maja wat wil je 8 zuigerremklauwen... :shock:[/quote]

hee mark, heb je daar last van met het rijden/remmen of hoe bedoel je dat.
hakkie

Luca

Bericht door Luca » 17 dec 2010, 19:32

De RS4 blijft een plaatje!!!

Marc R

Bericht door Marc R » 17 dec 2010, 19:50

hakkie-rs4 schreef:Maar ik was erg tevreden met de RS4 V8 remmen,nadeel is wel dat ze aan de zware kant zijn,maja wat wil je 8 zuigerremklauwen... :shock:
hee mark, heb je daar last van met het rijden/remmen of hoe bedoel je dat.
hakkie[/quote]

Nee merk je in feite nix van....jah ze remmen als een dolle.

wjn

Bericht door wjn » 17 dec 2010, 21:57

Daarom ook mijn vraag, looks of performance.

De B7 voorremmen schijnen beter te remmen dan die van de B5, zal wel moeten gezien het grotere aantal zuigers en grotere remblokoppervlakte. En het ziet er leuker uit (als je ze rood of een andere kleur maakt ;) ).

Als je gebruikerservaringen leest (ik heb hier dus geen ervaring mee op de RS4), stappen RS4 eigenaren die meer performance willen, toch over naar andere sets. En dan de "echte" BBK van Movit, AP, Alcon etc.

Ik had een AP Racing set onder de S4, ik durft te stellen dat dat beter remt (lees: blijft remmen) dan een RS4 B7 set. Enig nadeel was dat de schijven ook vrij snel verslijten, nog net niet zo snel als de remblokken :mrgreen:

Hoe meer keuzes, hoe moeilijker :lol:

P.S. Ik heb achter al gedaan, omdat die versleten waren en ik tegen de huidige set "aanliep".

Marc R

Bericht door Marc R » 17 dec 2010, 22:01

Eensch met WJN hierboven,kijk die RS4 V8 remmen doen gewoon heel goed hun werk maar dr zijn (natuurlijk) betere sets "out there" .....

Feit is wel dat de RS4 V8 remmen:

- Passen 1:1
-Delen zijn vrij makkelijk te verkrijgen
-Prijs/Kwaliteit verhouding is gewoon goed te noemen.

wjn

Bericht door wjn » 17 dec 2010, 22:35

Eens met Marc :drinking:
- Bovendien kan elke Audi dealer onderhoud eraan doen, omdat het OEM delen zijn.

Voor alternatieven is Ultimot ook wel een partij: http://www.ultimot.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc R

Bericht door Marc R » 18 dec 2010, 08:17

Eensgezindheid alom :beer: :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 18 dec 2010, 17:57

Nog een dag op eBay:

RS4 B7 Bremsanlage

dvh

Bericht door dvh » 18 dec 2010, 18:02

Grappig die Golf heb ik ook nog eens gespot in Assen op het Duits festival!
Gaaf ding

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 19 dec 2010, 10:58

wjn en mark dit is echt super info waar we wel wat mee kunnen doen.
de remmen wil voor alle 2 looks en performance.
maar ook voor als ik ooit de audi sneller wilt hebben dat ik dan de remmen niet weer hoef te vervangen.
dus dat ze het goed aan kunnen.
verder wil ik dit pas volgend jaar uitlaten voeren. dus heb de tyd om rond te kijken voor een dik set remmen.
als het maar goed kwaliteits spul is.
spaar liever wat langer door voor een super mooi set,
gr hakkie

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 14 jan 2012, 18:14

de remmen van de rs4 worden vervangen voor het 8 zuigerig rs4 b7 remsysteem van audi
voor +achter
voor heb ik wel gekozen voor de remschijven van de rs6, omdat ik die afwerking mooier vind dan van de rs4
de remblokken worden van ferodo. schijnt nog beter te remmen dan orginele blokken van audi.
achter was niet noodzakelijk, maar de uitstaling moet ook goed zijn.
vandaar dat ik het compleet laat doen.
gr hakkie

Vdub

Bericht door Vdub » 14 jan 2012, 23:40

Ik zie niet in waarom je achter nog groter wilt.. het gewicht komt bij het remmen toch naar de neus..

Overigens.. onderhoud met je RS4 bij de dealer... hmmmz... mooie auto voor monteurs om ff een blokkie mee om te gaan...

hakkie-rs4

Bericht door hakkie-rs4 » 15 jan 2012, 20:18

wim en ik hebben een eigen monteur die alle reparaties en up date,s aan onze rs4,s uitvoerd.
dus er komt voor de rest niemand aan.
dus wordt er ook niet mee gereden door andere monteurs of wie dan ook.
en de achter remmen zijn voor de looks matthijs zoals ik al aangaf.
ik vind het niet zo mooi ,om voor dikke remschijven te hebben en achter orgineel te laten.
dan is mijn gevoel of de auto half af is.
gr hakkie

Plaats reactie