Probeer een set winterbanden te scoren, serieus dan heb je geen problemen.Lee M3 schreef:Hier is aardig wat sneeuw gevallen. De M3 had de hele dag in een parkeervak gestaan, en ik kwam toch echt niet weg. Gelukkig waren er 2 jongens zo behulpzaam om te helpen met sneeuw wegscheppen en de auto te duwen, en dan nóg kwam ik maar net weg. Optrekken bij stoplichten is ook een drama... dingen springen weer op rood voordat je weg kan komen.![]()
Vanaf nu gaat die zooi lekker opvriezen, dus dat betekent spekgladde wegen. Morgen maar eens kijken hoe ik dat ga doen, en anders moet ik maar een paar afspraken verzetten.
Hoe leuk sommigen dit weer ook vinden, ik ben er helemaal klaar mee.
[/wijvenmodus uit]
Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
- RVV
Re: Algemeen weertopic -> sneeuw 2010/2011
- JP
Ja, en dan moet de winter officieel nog beginnen 
- RVV
Maurice je bent een beste vent
Maar je reactie slaat natuurlijk nergens op
Ongeacht welke aandrijving je hebt FWD, RWD of AWD elke auto rijd in deze omstandigheden beter op een stel winterbanden, en buiten dat behalve beter ook zoveel leuker. Met winterbanden op je Audi haal je pas de echt de voordelen van AWD er uit. RWD overigens ook, zonet heerlijk lopen spelen op een paar industrie tereinen in Surhuisterveen.
Ongeacht welke aandrijving je hebt FWD, RWD of AWD elke auto rijd in deze omstandigheden beter op een stel winterbanden, en buiten dat behalve beter ook zoveel leuker. Met winterbanden op je Audi haal je pas de echt de voordelen van AWD er uit. RWD overigens ook, zonet heerlijk lopen spelen op een paar industrie tereinen in Surhuisterveen.
-
steve smith
LOL, en met dit soort domme redeneringen krijg je dus 1000km+ file. Alsof Jan Modaal bij warme temps ook maar in de buurt komt van wat een band op droog kan. NOT!Maus335i schreef:Een winterband stopt je misschien een metertje of 2 sneller op ijs, maar je verder heb je daar ook niks aan winterbanden. Elke fatsoenlijke "test" van winterbanden die ik tot nu toe heb gezien zijn gesponsord door Michelin of Pirelli oid, je voelt en ruikt overal dat er geld van deze fabrikanten achter zit.SteV6 schreef:![]()
Quattro helpt je alleen vooruit of de hoek om ... je hebt er verrekte weinig aan als je op sneeuw of ijs 1900+ kilogram tot stilstand moet brengen met zomerbandjes
Ze zullen best iets beter remmen in de sneeuw, maar als het zo erg als vandaag is blijft menigeen toch thuiswerken, winterband of niet, dus why bother. En niemand haalt de winterbanden er af zodra het +7 graden is, een temperatuur waarvan bekend is dat zomerbanden beter presteren.
Heb vandaag tussen 13uen 20u het tripje Rotterdam - Amsterdam - Schiphol - Breukelen - Schiphol - Breukelen - Schiphol gereden. Terwijl volgens de radio de hele randstad stil stond. Technicaly that was the case. Maar via fietspaden, busbanen, ongestrooide linkerbanen en een af en toe klein stukje natuurgebied kun je overal prima komen. Op de normale wegen staat er namelijk op elke minimale helling wel iemand op zomers te spinnen, of een bestelwagen dwars met 1 MM profiel op Vanco's, of zoals op de Fokkerweg een Alfa 146 in de toerenbegrenzer te spinnen in 1 op Wanli's.
Oh en ben vandaag drie keer (ja 3x) van achteren aangereden door mensen op zomerbanden, waarvan de laatste onderaan afslag breukelen in een gooische bandplooibroek in een fucking Cayenne S op 20". Met z'n fijne 4x4 en Electronische shite. Heb 'm gewoon aan de kant moeten slepen, hij kwam niet meer weg. Blijf toch gvd lekker thuis als je te belazerd bent om je voor te bereiden. Megane trekhaak gaat wel goed diep zo'n Cayenne in trouwens
- RVV
Even visualiserensteve smith schreef: Megane trekhaak gaat wel goed diep zo'n Cayenne in trouwens
-
steve smith
Iets zachter, zag 'm aankomen dus rolde al zachtjes maar kon er niet tussenuit. Zelf geen schade, hij kleurde de sneeuw alle kleuren van de regenboog
- Elise
Als je nieuwe winterbanden vergelijkt met nieuwe zomerbanden zullen de winterbanden een stuk beter zijn.
Maar hoe is die vergelijking als je winterbanden neemt die al een paar jaar oud zijn (zeg b.v. 6 jaar) tov zomerbanden die nog behoolijk fris zijn (zeg b.v. één jaar oud)?
Beide met 100% profiel om een eerlijk vergelijk te hebben.
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Maar hoe is die vergelijking als je winterbanden neemt die al een paar jaar oud zijn (zeg b.v. 6 jaar) tov zomerbanden die nog behoolijk fris zijn (zeg b.v. één jaar oud)?
- Laurens
De grip wordt vergeleken met nieuwe winterbanden wel een stukje minder, wat ook te maken heeft met de steeds beter wordende winterbanden. Maar winterbanden zijn onder winterse omstandigheden ook dan nog steeds in het voordeel.Elise schreef:Als je nieuwe winterbanden vergelijkt met nieuwe zomerbanden zullen de winterbanden een stuk beter zijn.
Ik denk dat oudere zomerbanden met goed profiel het beter zouden doen dan een nieuwe sportieve band. Oudere zomerbanden waren namelijk veel meer all round dan tegenwoordig, omdat we steeds meer vragen van zomerbanden....
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Naar mijn mening komt een GOEDE winterband(dus nieuw) het beste en eigenlijk alléén tot zijn recht in de barre sneeuw/ omstandigheden van nu in NL tov de goede sportieve zomerband. Met droog winterweer rond 't vriespunt in normaal verkeer heb je die dingen echt niet nodig zoals ik al 100x zei en ben ik 't wel met Maurice eens.
Maar verwacht van awd en zomerbanden in sneeuwprak geen wonderen. Integendeel.!
Dus wat Rico zegt.
Dit is nu de 2e keer dat ik winterbanden heb en was altijd fel tegenstander.
In de sneeuw laten ze zien wat ze ECHT kunnen.En dat is 't dan.Alle testjes bijv. op 3 graden nat en droog en regen etc ten spijt.... Ik hoef echt geen winterbanden bij 4 graden en regen. Flikker op.Marketing.(Als je dus zoals ik prima 'zomer'banden gewend bent he)
En da's 't punt. We weten net niet wanneer 't gaat sneeuwen of niet deze maanden, dus houd ik ze er voor 't sneeuwgeval er lekker onder. Maar zoals 't hier in Heerenveen nu is hoefde 't niet. Donderdagavond en gisteravond weer wel....
Maar verwacht van awd en zomerbanden in sneeuwprak geen wonderen. Integendeel.!
Dus wat Rico zegt.
Dit is nu de 2e keer dat ik winterbanden heb en was altijd fel tegenstander.
In de sneeuw laten ze zien wat ze ECHT kunnen.En dat is 't dan.Alle testjes bijv. op 3 graden nat en droog en regen etc ten spijt.... Ik hoef echt geen winterbanden bij 4 graden en regen. Flikker op.Marketing.(Als je dus zoals ik prima 'zomer'banden gewend bent he)
En da's 't punt. We weten net niet wanneer 't gaat sneeuwen of niet deze maanden, dus houd ik ze er voor 't sneeuwgeval er lekker onder. Maar zoals 't hier in Heerenveen nu is hoefde 't niet. Donderdagavond en gisteravond weer wel....
- richardk
te weinig vermogen... :banaan:Maus335i schreef:Quattro en sneeuw is héél erg leuk spelenMarc RS4 schreef:T is Quattro weer.....egh wel.![]()
Vanavond maar es ff spelenKrijg het alleen (nog?) niet voor elkaar om hem langer in een drift te houden.
nee kan de vijfpitter goed het gas erop houden en met de sp winter( 225 40 18) en het turbokoppel erg lange drifts houden
- richardk
Winterbanden is een eenmalige aanschaf en onder al onze auto's liggen ze.
Waarom besparen op een stukje veiligheid? Voor die paar klote euro's? Wie met winterbanden rijd weet waarom, hoef ik geen discussie over te beginnen.
Waarom besparen op een stukje veiligheid? Voor die paar klote euro's? Wie met winterbanden rijd weet waarom, hoef ik geen discussie over te beginnen.
-
Robin
Meer dan 300 meter scheef op de Kennedylaan donderdagavond doe jij mij niet na Richard, besneeuwde klinkers
potente rwd boot + winterbanden, dochterlief vond 't haast leuker dan Walibi.
-
OnlineErikS
Met een V10 in een S8......richardk schreef:te weinig vermogen... :banaan:Maus335i schreef:Quattro en sneeuw is héél erg leuk spelenMarc RS4 schreef:T is Quattro weer.....egh wel.![]()
Vanavond maar es ff spelenKrijg het alleen (nog?) niet voor elkaar om hem langer in een drift te houden.
nee kan de vijfpitter goed het gas erop houden en met de sp winter( 225 40 18) en het turbokoppel erg lange drifts houden
- richardk
500 meter dwars achterhuis( wel 3 keer opgevangen van links naar rechts)Robin schreef:Meer dan 300 meter scheef op de Kennedylaan donderdagavond doe jij mij niet na Richard, besneeuwde klinkers![]()
de vrouw rijd in het jongere broertje van deze
in deze
-
Robin
Mooi
Ik wilde ermee zeggen dat een rwd op winterbanden 'overal en altijd'dwars gaat op sneeuw tov een quattro. Het gaat gewoon makkelijker. Logisch, is de fysiek/layout van de auto. Een FWD doet niks zonder handrem.
ik heb zelf 'n GTT Impreza en 'n S3 gehad.
Ik wilde ermee zeggen dat een rwd op winterbanden 'overal en altijd'dwars gaat op sneeuw tov een quattro. Het gaat gewoon makkelijker. Logisch, is de fysiek/layout van de auto. Een FWD doet niks zonder handrem.
Laatst gewijzigd door Robin op 18 dec 2010, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
Tering, hoeveel mensen kan je fucking hard op hun tenen trappen als je roept dat winterbanden niet zo heilig zijn als men doet willen geloven
Alsof je met een winterband geen ongeluk meer maakt, 300km/u over sneeuw kan knallen en vervolgens een remweg van 3,5 meter hebt.
- richardk
Robin schreef:Mooi![]()
s3 heeft haldex.. das persoonlijk niks. zou zeggen stap eens in een urquattro en dan snap je waarom quattro zo leuk is( ipv de hedendaagse tt tjes etc)
deze s6 rijd gelijk aan de e36 m3 3.2 die hier ook staat alleen werken de voorwielen in de drift ook mee voor meer balans..
-
Robin
Ik snap je wel hoor, maar rwd gaat 't fysiek makkelijks natuurlijk. En (om)dat ik minder tractie heb, is de funfactor hoger dan de GTT in dit soort omstandigheden met de rwd.
Maar nogmaals snap ik je. Het enige is dat ingaande onderstuur wat (ook jouw) Audi eerst kort heeft voordat ie komt.
Ach zolang 't maar geen FWD is is een Quattro met jouw systeem ook prima natuurlijk.
Maar nogmaals snap ik je. Het enige is dat ingaande onderstuur wat (ook jouw) Audi eerst kort heeft voordat ie komt.
Ach zolang 't maar geen FWD is is een Quattro met jouw systeem ook prima natuurlijk.
- richardk
klopt, voordeel van dit type is dat de aandrijving nog afgesteld is richting achterwielen zeg maar 35-65.( was ook de keuze om dit model te nemenRobin schreef:Ik snap je wel hoor, maar rwd gaat 't fysiek makkelijks natuurlijk. En (om)dat ik minder tractie heb, is de funfactor hoger dan de GTT in dit soort omstandigheden met de rwd.
- RVV
Maar denk je zelf niet dat je veel meer uit je AWD kan halen met winterbanden op dit moment?Maus335i schreef:Tering, hoeveel mensen kan je fucking hard op hun tenen trappen als je roept dat winterbanden niet zo heilig zijn als men doet willen gelovenAlsof je met een winterband geen ongeluk meer maakt, 300km/u over sneeuw kan knallen en vervolgens een remweg van 3,5 meter hebt.
Een AWD in de sneeuw op zomerbanden is als een High end Audio installatie van -tig duizend euro met een setje goedkope speakers. Of een de snelste computer die je kunt kopen en die via een isdn lijntje laten lopen. of een.. nou vul zelf maar in..
Je doet jezelf gewoon te kort met een setje zomerbandjes in deze omstandigheden
- richardk
+1RVV schreef:Maar denk je zelf niet dat je veel meer uit je AWD kan halen met winterbanden op dit moment?Maus335i schreef:Tering, hoeveel mensen kan je fucking hard op hun tenen trappen als je roept dat winterbanden niet zo heilig zijn als men doet willen gelovenAlsof je met een winterband geen ongeluk meer maakt, 300km/u over sneeuw kan knallen en vervolgens een remweg van 3,5 meter hebt.
Een AWD in de sneeuw op zomerbanden is als een High end Audio installatie van -tig duizend euro met een setje goedkope speakers. Of een de snelste computer die je kunt kopen en die via een isdn lijntje laten lopen. of een.. nou vul zelf maar in..
-
OnlineErikS
Onze A6 staat nu ook weer op z'n winterbandjes....
Met 3.0 tdi en quattro was er op gewone banden bijna niet mee te rijden.
Nu op winterbanden; HEERLIJK!
Op de 206 begin ik er niet aan... pak de A6 wel idien ik wat verder moet.
Met 3.0 tdi en quattro was er op gewone banden bijna niet mee te rijden.
Nu op winterbanden; HEERLIJK!
Op de 206 begin ik er niet aan... pak de A6 wel idien ik wat verder moet.
- Maus335i
Rico, ik ken geen plekken hier in de buurt waar je een beetje leuk kan driften, dus ik haal er niks meer of minder uit. Het enige wat ik doe als er veel sneeuw ligt is óf niet rijden en thuiswerken óf gewoon aangepast rijden. Je zou op het FEC terrein trouwens leuk bezig kunnen, maar zelfs dat pleziertje wordt je door geen agent gegund, want ze staan binnen 2 minuten op de stoep een prent uit te delen.RVV schreef:Maar denk je zelf niet dat je veel meer uit je AWD kan halen met winterbanden op dit moment?Maus335i schreef:Tering, hoeveel mensen kan je fucking hard op hun tenen trappen als je roept dat winterbanden niet zo heilig zijn als men doet willen gelovenAlsof je met een winterband geen ongeluk meer maakt, 300km/u over sneeuw kan knallen en vervolgens een remweg van 3,5 meter hebt.
-
Andre
Ik ga nu Modder en Sneeuw Rallybanden monteren. Zelfs een winterband vindt ik niet genoeg grip hebben.

- richardk
http://www.rallybanden.com/a-10069146/w ... ts-10-euro" onclick="window.open(this.href);return false;Andre schreef:Ik ga nu Modder en Sneeuw Rallybanden monteren. Zelfs een winterband vindt ik niet genoeg grip hebben.