BMW 1 Serie M Coupé
-
Robin
- Berichten: 56227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
@ Ferdi, de E46 M3 343pk deed ook 17 nogwat naar de 200 dacht ik.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Ik dacht te weten dat een E46 M3 op 18" in 18 seconden naar de 200 ging......
Een E9X M3 in pak hem beet 16 seconden....................
Een E9X M3 in pak hem beet 16 seconden....................
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Vergeet het maar Robin. 18+ sec voor e46M3 tot 200 lijkt me veel reeeler. Een E46M3 rij ik er in ieder geval zo uit (een E92M3 niet) en mijn ASC1 doet de 0-200 ergens op - of net onder - de 17sec. Als die 17.3 klopt voor de 1M, dan is dat echt zeer zeker rap voor een 335pk auto. Heel erg goed zelfs.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Veel liever weet ik de 100-200km/h tijden........................of 100-250 km/h tijden.............zegt me veel meer.............
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ferdi, over die kortere overbrenging.
Op de openbare weg zal het verschil vrij beperkt zijn. Maar op een circuit is het verschil des te groter. Een 135i en een 1M kunnen in de derde versnelling tellersnelheden van 180 km/h halen alvorens de toerenbegrenzer erin komt. Op een circuit als Zandvoort is ruim 60% van de bochten er eentje die je met ongeveer 90 km/h uitkomt. Je hevt dan nog niet eens 4000 toeren. De tweede versnelling is geen optie omdat de motor dan al 6000 toeren draait en het gebied tussen 6 en 7000 toeren is niet de typische forte van de turbomotor. Al die extra terug en opschakelacties helpen je tempo ook niet. Zou je een kortere (130i like) overbrenging hebben dan exit je diezelfde bochten in de derde met ongeveer 5000 toeren. Je zit dan precies in de sweetspot van de motor. Die extra 1000 toeren schelen op de vermogenskromme misschien wel 70 pk. Dat verschil is jou inmiddels wel duidelijk dacht ik zo
Op de openbare weg zal het verschil vrij beperkt zijn. Maar op een circuit is het verschil des te groter. Een 135i en een 1M kunnen in de derde versnelling tellersnelheden van 180 km/h halen alvorens de toerenbegrenzer erin komt. Op een circuit als Zandvoort is ruim 60% van de bochten er eentje die je met ongeveer 90 km/h uitkomt. Je hevt dan nog niet eens 4000 toeren. De tweede versnelling is geen optie omdat de motor dan al 6000 toeren draait en het gebied tussen 6 en 7000 toeren is niet de typische forte van de turbomotor. Al die extra terug en opschakelacties helpen je tempo ook niet. Zou je een kortere (130i like) overbrenging hebben dan exit je diezelfde bochten in de derde met ongeveer 5000 toeren. Je zit dan precies in de sweetspot van de motor. Die extra 1000 toeren schelen op de vermogenskromme misschien wel 70 pk. Dat verschil is jou inmiddels wel duidelijk dacht ik zo
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Paar testen van de e46 M3 0-200 tijden.
Zowel Robin als Ferdinand hebben gelijk
Code: Selecteer alles
Test in sport auto 01/2005
Gewicht 1565 kg
0 - 80 km/h 3,5 s
0 - 100 km/h 4,8 s
0 - 120 km/h 6,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 8,6 s
0 - 160 km/h 11,0 s
0 - 180 km/h 13,9 s
0 - 200 km/h 17,6 s Code: Selecteer alles
Test in ams 1/2003
Gewicht 1570 kg
0 - 80 km/h 3,5 s
0 - 100 km/h 4,8 s
0 - 120 km/h 6,5 s
0 - 140 km/h 8,5 s
0 - 160 km/h 10,9 s
0 - 180 km/h 13,7 s
0 - 200 km/h 16,8 sCode: Selecteer alles
Test in sport auto 3/2003
Gewicht 1578 kg
0 - 80 km/h 3,7 s
0 - 100 km/h 5,0 s
0 - 120 km/h 6,7 s
0 - 140 km/h 8,6 s
0 - 160 km/h 11,4 s
0 - 180 km/h 13,8 s
0 - 200 km/h 17,9 s Code: Selecteer alles
Test in sport auto 12/2002
Gewicht 1559 kg
0 - 80 km/h 4,0 s
0 - 100 km/h 5,2 s
0 - 120 km/h 7,1 s
0 - 140 km/h 9,0 s
0 - 160 km/h 11,6 s
0 - 180 km/h 14,8 s
0 - 200 km/h 18,6 sZowel Robin als Ferdinand hebben gelijk
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
+1FerdiACS1 schreef:Eigenlijk is het zo ontzettend jammer van BMW, een gemiste kans!! om niet het volle potentieel van de 1 serie te benutten. Wat nu als BMW er gvd. er wel een 380pk/550nm n54 in had gehangen, wat makkelijk kan! dan was deze 1M de geschiedenis ingegaan als een van de beste BMW's Freude am
Fahren ooit, maar nu blijft het - hoe goed misschien ook gemaakt - een geknepen model, dus een gemiste kans . En alleen maar vanwege de M3. En toch begrijp ik dat niet, een M3 e9' gaat toch ook harder over circuits dan een M5? Maar een 1M serie mag dan weer niet sneller zijn dan een M3e9x? Dat dan weer niet..
Zonde..
Toch kan het zijn dat er een CSL versie gaat komen. Dat zal dan een en ander verklaren ? En uiteraard moeten jouw tellers erin Ferdi.
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: 1 ///M Coupé
romo schreef:Ik dacht te weten dat een E46 M3 op 18" in 18 seconden naar de 200 ging......
Een E9X M3 in pak hem beet 16 seconden....................
een e92m3 dct doet dat onder de 15 sec volgens bmw (14,9) zelf .
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Leen schreef:romo schreef:Ik dacht te weten dat een E46 M3 op 18" in 18 seconden naar de 200 ging......
Een E9X M3 in pak hem beet 16 seconden....................
een e92m3 dct doet dat onder de 15 sec volgens bmw (14,9) zelf .
De meeste testen die ik gelezen heb is het grofweg tussen 15,5 en 16,5...................pak hem beet 16 sec dus.........
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Lekker dik.
Toch blijft die coole scherpe hoge heuplijn van de 1coupe een regelrechte 'pik' van de Alfa Coupe GT.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: 1 ///M Coupé
De Alfa GT en de 1-serie zijn niet de enige auto's met een hoge scherpe heuplijn.FerdiACS1 schreef:
Lekker dik.
Toch blijft die coole scherpe hoge heuplijn van de 1coupe een regelrechte 'pik' van de Alfa Coupe GT.
Pikken kan onmogelijk aangezien beide auto's in 2004 op de markt kwamen. De 1-serie Coupé weliswaar wat later maar die lijn zit ook op de hatchback.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Bij de 1er gaat het veel meer om het convex-concaaf principe.......................das pas goed te zien bij een shot van achteren..............
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Zeg, en hele dag geen post in het 1M draadje? Hoe kan dat? Rene, jij hebt op z'n minst toch wel wat duistere foto's van het web gestruind ... ? 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
FerdiACS1 schreef:Zeg, en hele dag geen post in het 1M draadje? Hoe kan dat? Rene, jij hebt op z'n minst toch wel wat duistere foto's van het web gestruind ... ?
heb nog wel een leuk filmpje...beetje traag net foto's die hij inzoomt e.d. toch best apart.
maar ook live beelden en wat geluid. vanaf 5.30
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
kreeg een mail van die man, ik had een reactie geplaatst...

hij heeft nog veel meer video beelden van de 1 MPleased you enjoyed the new BMW 1 Series M Coupe video I uploaded today. If youtube didn't restrict vids to 15 minutes I could upload a lot more BMW vids
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Moet mega drifts hebben van 1M of moet ik dat zelf weer doen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1 ///M Coupé
Op de beelden komt die voorbumper veel beter uit! 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
Andre schreef:Moet mega drifts hebben van 1M of moet ik dat zelf weer doen.
die man heeft schijnbaar veel opname maar denk alleen van die dag en denk geen lange drifts
verder lijkt in de basis redelijk comfortabel, dus die hards zouden er wat kleine veranderingen aan willen zien denk ik...als een tikkie lager en wellicht iets minder all round set up?
maar denk toch een leuke basis, ziet er lekker uit als je hem zo ziet rondgaan.
Ik heb hem wel en mailtje gestuurd dat als ie nog eens tijd heeft weer iets leuks maakt van de 1 M en beelden die ie nog heeft.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4HXVx9Ol ... r_embedded[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
GTRene schreef:das dezelfde denk ik die ik gepost heb, zie boven
:
oeps..............
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
is ook verleidelijk, ander voorbeeldplaatje.
dacht eerst hey deel 2 wellicht omdat die man nog veel video materiaal heeft...
dacht eerst hey deel 2 wellicht omdat die man nog veel video materiaal heeft...
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Als dat allemaal zo slaapverwekkend is ......GTRene schreef:is ook verleidelijk, ander voorbeeldplaatje.
dacht eerst hey deel 2 wellicht omdat die man nog veel video materiaal heeft...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
der is nog niet zoveel, en de auto nog niet uit...de eerste 5.30 zijn inderdaad sleepy, daarna ach..
voor spectaculaire beelden moeten we nog wachten tot de Duitsers hem in handen hebben
voor spectaculaire beelden moeten we nog wachten tot de Duitsers hem in handen hebben
- Joop
- Berichten: 9083
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 1 ///M Coupé
Dit soort werk inderdaad:Andre schreef:Moet mega drifts hebben van 1M of moet ik dat zelf weer doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
