weinig grip uitkomen bochten
- Petrolhead Tom
Re: weinig grip uitkomen bochten
Later op het gas gaan?
- Niels v D
Dikkere stabilisator achter een optie? Dan zou ik dat proberen.
- Downforce Hans
Ik heb altijd weinig grip 

- Damir Vukovic
Geen sper neem ik aan?
In dat geval, even uitgaande van Fred's verhaal zou je last kunnen hebben van een doorslippend binnenwiel.
Oorzaak zou in een aantal dingen kunnen zitten:
Stabi geeft niet genoeg droop om wiel aan de grond te houden.
Auto rolt teveel (over de achteras) en verplaatsing omhoog tgv rol is teveel vergeleken bij de beschikbare droop travel
Droop travel van de achterdempers te kort (te korte dempers)
Rebound van demper VEEEEL te strak. Wordt door sommigen als sportief ervaren
Oplossingen->
maatje foto laten maken van de auto op de grens (recht van voren) waarop de rolhoek van de auto te zien is. hier weer melden
Achterstabi los en kijken wat er gebeurt.
Rebound open draaien indien mogelijk.
Meer droop travel creeeren (auto verlagen). Je kunt makkelijk de beschikbare droop achter opmeten door een meetlat te leggen tussen je wielcenter en de bovenkant van de wielkast (op het oog uitmikken, recht naar boven meten). Vervolgens de auto achter opkrikken en met bungelend wiel herhalen. Resultaten melden op het forum.
Als de rolhoek goed is en de demper voldoende slag geeft dan is het een roldistributie probleem (ook wel bekend als overstuur) en zul je de achterstabi los moeten gooien of de veerstijfheid voor omhoog/ achter omlaag.
In dat geval, even uitgaande van Fred's verhaal zou je last kunnen hebben van een doorslippend binnenwiel.
Oorzaak zou in een aantal dingen kunnen zitten:
Stabi geeft niet genoeg droop om wiel aan de grond te houden.
Auto rolt teveel (over de achteras) en verplaatsing omhoog tgv rol is teveel vergeleken bij de beschikbare droop travel
Droop travel van de achterdempers te kort (te korte dempers)
Rebound van demper VEEEEL te strak. Wordt door sommigen als sportief ervaren
Oplossingen->
maatje foto laten maken van de auto op de grens (recht van voren) waarop de rolhoek van de auto te zien is. hier weer melden
Achterstabi los en kijken wat er gebeurt.
Rebound open draaien indien mogelijk.
Meer droop travel creeeren (auto verlagen). Je kunt makkelijk de beschikbare droop achter opmeten door een meetlat te leggen tussen je wielcenter en de bovenkant van de wielkast (op het oog uitmikken, recht naar boven meten). Vervolgens de auto achter opkrikken en met bungelend wiel herhalen. Resultaten melden op het forum.
Als de rolhoek goed is en de demper voldoende slag geeft dan is het een roldistributie probleem (ook wel bekend als overstuur) en zul je de achterstabi los moeten gooien of de veerstijfheid voor omhoog/ achter omlaag.
- Damir Vukovic
Nog een tip-> bericht even door een spellingchecker halen. Een tikfoutje her en der gaat nog wel, maar dit was echt lastig ontcijferen
- Knot
Minder uitgaande demping idd, maar als dat niet kan dan zou je een dunnere stabi kunnen monteren en deze als test eerst los te gooien.
Sper is niet perse de betere oplossing, ook dan krijg je een nerveuze auto met alleen grip op het buitenste wiel.
Sper is niet perse de betere oplossing, ook dan krijg je een nerveuze auto met alleen grip op het buitenste wiel.
- Damir Vukovic
Dit: velghart tot spatbord

en dan terwijl ie normaal op zijn wielen staat (noteren) en 1x wanneer je de achterkant hebt opgekrikt en de wielen vrij in de lucht hangen.
wat voor onderstel zit er onder?
en dan terwijl ie normaal op zijn wielen staat (noteren) en 1x wanneer je de achterkant hebt opgekrikt en de wielen vrij in de lucht hangen.
wat voor onderstel zit er onder?
- Damir Vukovic
Dempers stel je niet per tikje..gewoon de helemaal open en weer proberen (niet jezelf dood rijden, dus ietsje subtiel te werk gaan). Daarna probeer je de middenstand en kijk je wat dat doet.. etc. Zo groot mogelijke verschillen proberen te creeeren iig.
- Damir Vukovic
Nee, meten en hier melden. Nergens aan zitten verder.
Als ie toch op de bokjes staat kun je meteen je achter stabi aan 1 kant loshalen
Als ie toch op de bokjes staat kun je meteen je achter stabi aan 1 kant loshalen
- Laurens
Je kan beter voor zondag een set winterbanden regelen ben ik bang 

- RJay
Met dit weer?spykerboy schreef:tja ik weet het laurens maar dat gaat denk niet lukken:P ga wel weer op de goeie banden rijde, de band waarvan we d8e dat ie lek was was nog goed maar de velg was stuk gereden op een kerb stone waardoor de lucht erlangs ging
andere velg er tussen en goan, moet alleen wel richting cpz op semi slicks... kan ze er hier niet af krijgen verloopstuk op de sleutel is niet lang genoeg om bij de moer te komen XD
Ga eens heel gauw langs een bandeboer daar in de buurt.

- GTRene
op situaties bedoel jeDownforce Hans schreef:Ik heb altijd weinig grip

- RJay
Als je alleen je andere velgen er op moet hebben omdat daar meer profiel banden op zitten kan ik je desnoods nog wel helpen denk ikspykerboy schreef:niet nodig gaat niet door zondag met de licentie.... hopelijk over 4 weken pas want ben komende 3 weken op vakantie vanaf maandag...Laurens schreef:Je kan beter voor zondag een set winterbanden regelen ben ik bang
tja ach waar moet ik ze gaan halen RJay? bij koene kunnen we ze al niet meer bestellen omdat alles uitverkocht is..

- GTRene
teveel druk(lange slag) op die veer aan de kant waar het wiel doorslaat wil je ook niet denk ik...in theorie wil ie de auto omver drukken (bijwijze van) minder grip hou je daar met meer druk op het andere wiel
een goede sper zal vrij duur zijn...
maar wat als bv een race-logic traction-control?
of is dat net zo duur
of werkt dat alleenop de motor en verlies je veel vermogen...dat moet ook niet
iets met remingrepen zou wel kunnen, maar dan zit je aan een moderne auto...of iets met ABS? kun je zoiets op een zeg E30 ofzo bouwen?

een goede sper zal vrij duur zijn...
maar wat als bv een race-logic traction-control?
of is dat net zo duur

of werkt dat alleenop de motor en verlies je veel vermogen...dat moet ook niet

iets met remingrepen zou wel kunnen, maar dan zit je aan een moderne auto...of iets met ABS? kun je zoiets op een zeg E30 ofzo bouwen?
- Robin Hartog
Welke auto reed je? Dan heb ik je misschien nog zien rijden. 

- Damir Vukovic
Hok kan prima de hoek om zonder sper..is alleen even uitvogelen wat er mee mis is nu. De logica van Rene ontgaat me volledig, maar daar heb ik wel vaker last van bij hem 

- Laurens
Helaas inderdaad voor het eerst sinds 25 jaar dat de cursus niet door gaat vanwege slecht weer
Lag om 3 uur al 25 cm. en het sneeuwt nu nog steeds....

Lag om 3 uur al 25 cm. en het sneeuwt nu nog steeds....
- RJay
Watjes, mijn 40 pk daily kwam de parkeerplaats ook nog af.
Had het al niet verwacht als ik zag dat ik om 3 uur vanmiddag mijn biertje volledig kon "onderdompelen"

Had het al niet verwacht als ik zag dat ik om 3 uur vanmiddag mijn biertje volledig kon "onderdompelen"
- Laurens
Had zelf ook al even gekeken wat de eerst volgende mogelijkheid is, maar dat is of 2 januari, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen aangezien iedereen dan nog nuchter moet worden. 9 januari is de nieuwjaarsrace dus ik gok op de 16e maar dat is puur op eigen gedachte, dus nog niets definitiefs gehoord...spykerboy schreef:nu hopen dat het niet binnen 3 weken is want dan ben ik nog op vakantie! :O ik ben wss de 9e om 6 AM terug in nederland.... om dan nog een examen daarna te moeten doenwe zullen het zien
- Laurens
In het nieuwe jaar is er nog een cursus, dan kan je daar gewoon de laatste dag van meepakkenspykerboy schreef:laten we dat dan maar hopen! dan kan ik er gewoon bij zijn! als het de 2e is dan heb ik een probleempje...

Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er de 2e gereden zal gaan worden...
-
Hey! ff snelle reactie :
je hebt de dempers denk ik te hard staan, en de bandenspanning/ temperatuur van de toyo's correct ?
Met het koude weer werken ze een stuk minder .
Het wiel spint idd maar ik heb geen problemen met de grip gehad. Ik merkte vooral dat wielspin in de hogere versnellingen voorkwam bv het scheivlak afrijdend naar de volgende bocht toe.
suc6 met afrijden!
gr, G
je hebt de dempers denk ik te hard staan, en de bandenspanning/ temperatuur van de toyo's correct ?
Het wiel spint idd maar ik heb geen problemen met de grip gehad. Ik merkte vooral dat wielspin in de hogere versnellingen voorkwam bv het scheivlak afrijdend naar de volgende bocht toe.
suc6 met afrijden!
gr, G
-
Hey! ff snelle reactie :
suc6 met afrijden!
gr, G
suc6 met afrijden!
gr, G
-
Hey! ff snelle reactie :
suc6 met afrijden!
gr, G
suc6 met afrijden!
gr, G
-
In principe is midden een prima stand voor de dempers ad achterkant, ik vond zelf de uiterste stand te hard ad achterkant dus ergens tussen midden en hard en bij nat weer draaide ik ze naar zacht.
De oto is verder wel extreem verlaagd en zo ook de veren ad achterkant verkort. je kunt daar ook nog wat meer afstellen naar jouw rijstijl door andere veren te overwegen qua kracht en lengte.
Leuk he dat "racen" hoort er allemaal bij hoor je eigen setup uitvogelen!
Met sportieve groet! G
De oto is verder wel extreem verlaagd en zo ook de veren ad achterkant verkort. je kunt daar ook nog wat meer afstellen naar jouw rijstijl door andere veren te overwegen qua kracht en lengte.
Leuk he dat "racen" hoort er allemaal bij hoor je eigen setup uitvogelen!
Met sportieve groet! G