Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guiliabc
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 apr 2007, 19:58
Locatie: Goirle

Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Guiliabc » 18 nov 2010, 13:08

2 sportscars met vergelijkbare specs en beiden in cupverband te rijden.
http://www.radicalsportscars.com/range/sr3-rs" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.sakereurope.com/7/Models/default.ecms" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Jorrit » 18 nov 2010, 13:34

De Radical, maar dat zal wel te maken hebben met z'n Nurburgring ervaring

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door GTRene » 18 nov 2010, 13:51

wat wil je, open of dicht...

ik als watje liever dicht :mrgreen:

en Saker bied mooi spul met de nwe aanwinst.

Afbeelding

http://www.sakereurope.nl/7/Models/default.ecms" onclick="window.open(this.href);return false;

daarbij NL dealer
Saker Sniper & RapX:

Vanaf 2011 zijn er twee nieuwe Saker modellen leverbaar. Saker presenteert de nieuwe open variant van de Saker; de Saker Sniper, en de nieuwe gesloten versie genaamd de Saker RapX. Het nieuwe model spreekt zo mogelijk nog meer tot de verbeelding en ziet er nog strakker uit dan de huidige modellen! Daarnaast betsaat de mogelijkheid tot aantrekkelijke opties zoals een 6-speed sequentiele versnellingsbak en LED verlichting voor- en achter.

De Saker Sniper (open variant) is al verkrijgbaar vanaf 47.950 euro (ex. BTW) en de gesloten variant genaamd de Saker RapX staat raceklaar in de showroom voor 49.950 (ex. BTW).
Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door allen » 18 nov 2010, 14:58

Radical. Graag met kenteken!
I :love: England!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door steve smith » 18 nov 2010, 17:10

Uit die twee keuzes absoluut de Saker. Simpelweg omdat ik die motorfiets aandrijflijn niet zou willen. Saker dan bij voorkeur met dak en V6 TDI, die boxer turbo hoef ik niet.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Petrolhead Tom » 18 nov 2010, 17:13

Die motorfietsblokken kunnen toch ook niet zo goed tegen het gebruik in een auto? Veel meer gewicht, langer vol accelereren, dat soort dingen?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Youp » 30 nov 2010, 11:58

De motorfietsblokken slijten harder ja. Dat doen ze in een motorfiets sowieso ook al, zelden een R1 met 3kkm op de klok gezien die het nog gewoon deed. En uiteraard, hoe meer en hoe zwaarder je het gaat belasten, hoe eerder het klaar is.

Ik weet niet precies hoe lang zo'n blok volhoudt bij competitiegebruik, maar het voordeel is wel dat je voor <2500 euro zo'n unit vervangt ieder seizoen ofzo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door GTRene » 30 nov 2010, 12:21

Youp schreef:De motorfietsblokken slijten harder ja. Dat doen ze in een motorfiets sowieso ook al, zelden een R1 met 3kkm op de klok gezien die het nog gewoon deed. En uiteraard, hoe meer en hoe zwaarder je het gaat belasten, hoe eerder het klaar is.

Ik weet niet precies hoe lang zo'n blok volhoudt bij competitiegebruik, maar het voordeel is wel dat je voor <2500 euro zo'n unit vervangt ieder seizoen ofzo.
de juiste radical SR3 is natuurlijk wel gaaf/snel als je echt voor een open versie kiest...

als je deze SR8 kiest is een blokkie wisselen ineens heel duur :mrgreen: de aanschaf van deze gaat nog voor wat zo'n ding normaal kost.

http://www.pistonheads.com/sales/2280023.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

magoed, zo leuk het ook moge zijn...to be more safe toch liever een auto motorblokje in de lightweight.
de nwe Saker lijkt dan toch Safer :mrgreen:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door David R. » 10 dec 2010, 15:46

Ik zou voor de Radical gaan. Heeft Europees gezien meerdere cups en betere naamsbekendheid. Als je er dan weer vanaf moet denk ik dat die beter te verkopen is.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Mathieu » 10 dec 2010, 15:51

Doe mij maar de open versie van de Saker.
Inclusief boxer roffel :thumbup:

Gebruikersavatar
RonV
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door RonV » 16 dec 2010, 18:20

TS

Wat wil je er mee doen - als cup racen je ding is, dan ook even kijken naar de verschillende onderdelen-pakketten die je nodig dreigt te hebben. Kan bij een Radical oplopen - banden zijn een Radical monopolie, bijv.

Rijden kan je natuurlijk altijd aan wennen.

Qua rijden kwestie van voorkeur: 11.500 rpm janken tegen de boxer-roffel. Aero-gewijs denk ik dat de SR3 wat verder is uitgewerkt (er zijn tunnel-modellen van, etc.)

Als je eens wil kijken, geef een seintje - ik heb voor een vergelijkbare beslissing gestaan (maar dan de SR3 tov een Norma etc.), en ben voor de SR3 gegaan.

Een SR8 doe je als geld geen kwestie is - ze klinken overigens fabuleus.

mvg

Ron

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door GTRene » 16 dec 2010, 18:38

met deze Radical heb je geen last van geluidseisen...

Afbeelding

Afbeelding

tis een EV :mrgreen: de Radical SRZero.

video>

http://vimeo.com/12787423" onclick="window.open(this.href);return false;
On the 12th of June the RGE team attempted to drive nearly 500 km from London to Paris with a single battery charge. This is a record for electric cars. It's an impressive achievement for a bunch of Imperial College graduates from London who worked on this project since the beginning of 2009.

The RGE team is now ready to risk the ultimate road test along the Pan-American Highway driving 26'000 km from Alaska to Argentina. The adventure starts on the 1st of July 2010 in Anchorage (Alaska)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Youp » 16 dec 2010, 18:40

RonV schreef:TS

Wat wil je er mee doen - als cup racen je ding is, dan ook even kijken naar de verschillende onderdelen-pakketten die je nodig dreigt te hebben. Kan bij een Radical oplopen - banden zijn een Radical monopolie, bijv.

Rijden kan je natuurlijk altijd aan wennen.

Qua rijden kwestie van voorkeur: 11.500 rpm janken tegen de boxer-roffel. Aero-gewijs denk ik dat de SR3 wat verder is uitgewerkt (er zijn tunnel-modellen van, etc.)

Als je eens wil kijken, geef een seintje - ik heb voor een vergelijkbare beslissing gestaan (maar dan de SR3 tov een Norma etc.), en ben voor de SR3 gegaan.

Een SR8 doe je als geld geen kwestie is - ze klinken overigens fabuleus.

mvg

Ron
Reken maar dat van de nieuwe Sakers de aerodynamica ook stevig onder de loep genomen is. :thumbup:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Youp » 16 dec 2010, 18:41

GTRene schreef:met deze Radical heb je geen last van geluidseisen...

Afbeelding

Afbeelding

tis een EV :mrgreen: de Radical SRZero.

video>

http://vimeo.com/12787423" onclick="window.open(this.href);return false;
On the 12th of June the RGE team attempted to drive nearly 500 km from London to Paris with a single battery charge. This is a record for electric cars. It's an impressive achievement for a bunch of Imperial College graduates from London who worked on this project since the beginning of 2009.

The RGE team is now ready to risk the ultimate road test along the Pan-American Highway driving 26'000 km from Alaska to Argentina. The adventure starts on the 1st of July 2010 in Anchorage (Alaska)

Koekoek! :D

http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/ ... t-niet.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door GTRene » 16 dec 2010, 18:51

whaha :clap: ik zie een race komen :df:

Gebruikersavatar
RonV
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door RonV » 16 dec 2010, 18:55

Youp schreef:
RonV schreef:TS

Wat wil je er mee doen - als cup racen je ding is, dan ook even kijken naar de verschillende onderdelen-pakketten die je nodig dreigt te hebben. Kan bij een Radical oplopen - banden zijn een Radical monopolie, bijv.

Rijden kan je natuurlijk altijd aan wennen.

Qua rijden kwestie van voorkeur: 11.500 rpm janken tegen de boxer-roffel. Aero-gewijs denk ik dat de SR3 wat verder is uitgewerkt (er zijn tunnel-modellen van, etc.)

Als je eens wil kijken, geef een seintje - ik heb voor een vergelijkbare beslissing gestaan (maar dan de SR3 tov een Norma etc.), en ben voor de SR3 gegaan.

Een SR8 doe je als geld geen kwestie is - ze klinken overigens fabuleus.

mvg

Ron
Reken maar dat van de nieuwe Sakers de aerodynamica ook stevig onder de loep genomen is. :thumbup:
Hey Youp,

Leuk om te horen - is er een model van? Wil er graag eens naar kijken.

mvg

Ron

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Radical SR3 of de nieuwe Saker Sniper

Bericht door Youp » 17 dec 2010, 09:39

RonV schreef:
Youp schreef:
RonV schreef:TS

Wat wil je er mee doen - als cup racen je ding is, dan ook even kijken naar de verschillende onderdelen-pakketten die je nodig dreigt te hebben. Kan bij een Radical oplopen - banden zijn een Radical monopolie, bijv.

Rijden kan je natuurlijk altijd aan wennen.

Qua rijden kwestie van voorkeur: 11.500 rpm janken tegen de boxer-roffel. Aero-gewijs denk ik dat de SR3 wat verder is uitgewerkt (er zijn tunnel-modellen van, etc.)

Als je eens wil kijken, geef een seintje - ik heb voor een vergelijkbare beslissing gestaan (maar dan de SR3 tov een Norma etc.), en ben voor de SR3 gegaan.

Een SR8 doe je als geld geen kwestie is - ze klinken overigens fabuleus.

mvg

Ron
Reken maar dat van de nieuwe Sakers de aerodynamica ook stevig onder de loep genomen is. :thumbup:
Hey Youp,

Leuk om te horen - is er een model van? Wil er graag eens naar kijken.

mvg

Ron
Ik heb mij zelf niet met de aerodynamica bezig gehouden, ik ben bij Saker aan het afstuderen op homologatie. Ik weet wel dat er aan de aerodynamica stevig gerekend is, maar hoe en wat precies durf ik niet te zeggen. :) Het nieuwe model is in ieder geval niet puur op looks gebaseerd. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten