M5 is verkocht en iets nieuws

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: M5 is verkocht en iets nieuws

Bericht door GTRene » 16 dec 2010, 09:51

der is nog zoveel leuks te koop...
veuls te veul :mrgreen:
ik kan niet kiezen :bag:

al heb ik wel wat vookeuren.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 10:31

Natuurlijk zal ik al het leuke van de M5 missen, power, de V10, het geluid, SMG gekoppeld aan het comfort en de kwaliteit. Buiten het verbruik by far de beste auto die ik heb gehad. Ik hou er erg leuke herinneringen aan over. Maar time moves on.

Maar vanochtend voor het eerst met de Z4 naar het werk, gelijk alles binnendoor gepakt, oei wat is het een lekker stuurwagentje. Qau betrokkenheid bij het rijden is het een heel andere wereld dan een M3 of eigenlijk alles wat ik tot nu toe van BMW heb gehad. Qua beleving lijkt het nog het meest op een Cooper S r53, maar dan met een compleet andere zitpositie. De motor is ook meer dan potent genoeg. In de 130i kwam die al nooit te kort en in een Z4 coupe al helemaal niet. 0-100 in 5,7 seconden. Geen tijd om je voor te schamen. De 130i doet het dacht ik in 6,1 seconden. (niet dat het verschil merkbaar is)

Geluid is trouwens fenomenaal. Je zit echt vlakbij het uitlaatsysteem. Is ook veel nadrukkelijker aanwezig dan bv bij de M5. Door tunneltjes heen is minstens zo leuk qua geluid als met de M5.

De leightweight fappers zullen hun neus nog wat ophalen voor 1295 kilo :wink: , maar sinds de laatste relatief lichte auto die ik heb gehad (de Cooper S) is het voor mij een groot verschil. Bijna 600 kilo lichter dan de M5. Maar het gewicht bij de M5 heb ik nooit als een probleem ervaren.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 dec 2010, 10:51

Eerste indruk is dus goed! Heeft de Z4 ook zo'n vlinderklep in de uitlaat?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 dec 2010, 11:07

Ik heb liever vlinders in de buik..................... :lol: :oops:

Knot

Bericht door Knot » 16 dec 2010, 11:17

Heeft de Z4 3.0si trouwens ook zo'n electronisch sper zoals op de E9X 335i etc? Zou mooi meegenomen zijn.

Goed om te lezen dat de auto bevalt Rico, een echte 2zitter moet natuurlijk strak sturen!

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2010, 11:41

@Rico,

Dat sportwagen gevoel is wel een feest he, dat zij ik ook tegen Macboy toen we in de UK een rondje met de Exige reden. En gewicht is gewoon een spelbreker bij pure driving fun. Het vermoord de beleving voor een groot deel. De lage zit geeft juist weer een extra dementie.

En je stapt nu weer uit met een smile op je gezicht :-)

Michel

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 12:00

Zware auto's sturen in de basis nooit sportief, de M5 was ook alles behalve een rotonde killer. Maar met die intentie reed ik die auto ook niet.

Zo'n sportwagentje als een Z4, en een Exige juist weer wel. Ik ben altijd een liefhebber geweest van sportief sturende auto's. De fijnste tot nu toe vond ik ook altijd de Cooper S. Met de Z4 coupe kan het dus nog wat beter, een Exige zal overtreffend zijn :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 16 dec 2010, 12:15

Michel P schreef:@Rico,

Dat sportwagen gevoel is wel een feest he, dat zij ik ook tegen Macboy toen we in de UK een rondje met de Exige reden. En gewicht is gewoon een spelbreker bij pure driving fun. Het vermoord de beleving voor een groot deel. De lage zit geeft juist weer een extra dementie.

En je stapt nu weer uit met een smile op je gezicht :-)

Michel
+1

Rupie

Bericht door Rupie » 16 dec 2010, 12:26

RVV schreef:De leightweight fappers zullen hun neus nog wat ophalen voor 1295 kilo :wink: ,
Absoluut niet. Het is dat ik niet helemaal overtuigd ben van het design van de Z4 in si uitvoering, maar dat buiten beschouwing latend heb je volgens mij een van de leukste auto's van het moment. 3.0 fantastisch icm met roadster layout. Als dit het gevoel weghaalt dat ik had met de 130i (te zware neus) dan heb je volgens mij een topper.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2010, 13:24

Wat ik fraai blijf vinden aan deze Z4 QP en uiteraard zijn roadsterbroer is de enorme diepe zit, ergonomisch werkelijk geweldig. Zo zit je ook in de Exige, alleen de instap is voor menig een meer een uitdaging.......waarbij het uitstappen helemaal lachen is.

@Ruben, wat spreekt je qua design niet aan in de Z4? De koplampen vind ik wat zwak in het ontwerp, maar de recht is werkelijk een plaatje IMO.

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 dec 2010, 13:47

Z4, qua design, heeft mij ook nooit kunnen bekoren.......eigenlijk heb ik niets met roadsters en afgeleiden daarvan...........

Rupie

Bericht door Rupie » 16 dec 2010, 16:02

Michel P schreef:Wat ik fraai blijf vinden aan deze Z4 QP en uiteraard zijn roadsterbroer is de enorme diepe zit, ergonomisch werkelijk geweldig. Zo zit je ook in de Exige, alleen de instap is voor menig een meer een uitdaging.......waarbij het uitstappen helemaal lachen is.

@Ruben, wat spreekt je qua design niet aan in de Z4? De koplampen vind ik wat zwak in het ontwerp, maar de recht is werkelijk een plaatje IMO.

Michel
Tov de Z4m lijkt de auto niet zo mooi in balans te zijn. Combinatie van voorkant denk ik icm spoilerwerk, sideskirts en het mooie symmetrische van de 4 uitlaten van de m. Wielen vind ik ook erg belangrijk bij de Z4 coupe.

Mocht ik de auto van Rico nog eens in het echt tegenkomen zal ik mijn eindoordeel geven. Ben wel benieuwd naar de zilveren kleur. :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 16:32

In vind de Z4M coupe ook mooier, maarja die vond ik net wat te veel geld. En voor dagelijks, is het karakter van de 3.0 liter net wat fijner dan de M motor.

Andre

Bericht door Andre » 16 dec 2010, 17:15

3.0 liter motor is prima. Hij mist alleen sper.

Je weet het.

Het rijden met een (sportieve)auto zonder sper is als een mooi geil wijf die geen borsten heeft en wanneer je de broek van haar naar beneden trekt, je van schrik naar een piemel zit te kijken. Maw. Er klopt iets niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 dec 2010, 18:38

Wie weet mag 'ie nog een keer naar dokter Schumacher.

romo

Bericht door romo » 16 dec 2010, 19:49

Snipe schreef:Wie weet mag 'ie nog een keer naar dokter Schumacher.
Dan krijg je zo`n verbouwd type...............................das ook niks..................... :roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2010, 20:09

Andre schreef:3.0 liter motor is prima. Hij mist alleen sper.

Je weet het.

Het rijden met een (sportieve)auto zonder sper is als een mooi geil wijf die geen borsten heeft en wanneer je de broek van haar naar beneden trekt, je van schrik naar een piemel zit te kijken. Maw. Er klopt iets niet.
Rico zat daar nooit zo mee wanneer er een piemel te voorschijn kwam, dus zonder die sper kan hij ook wel leven. :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 17 dec 2010, 00:20

Downforce Hans schreef:

Je weet het.

Rico zat daar nooit zo mee wanneer m'n piemel te voorschijn kwam, dus zonder die sper kan hij ook wel leven. :mrgreen:
:roflol:

Zijn er nog foto's, Hans, van jou in die damesoutfit?

Metchu

Bericht door Metchu » 17 dec 2010, 01:23

Downforce Hans schreef:

Je weet het.

Rico zat daar nooit zo mee wanneer er een piemel te voorschijn kwam, dus zonder die sper kan hij ook wel leven. :mrgreen:
Er is een df'er die daar het volgende over te zeggen heeft: "Fuck it"

ik noem geen namen! hahahahaha :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 dec 2010, 08:26

een wending van een draadje die je niet verwacht op de vrijdag morgen!

Knot

Bericht door Knot » 17 dec 2010, 08:31

Wel frapant dat Hans daar altijd bij betrokken is 8)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 dec 2010, 09:38

Toeval bestaat niet.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 dec 2010, 09:39

Knot schreef:Wel frapant dat Hans daar altijd bij betrokken is 8)
Of Helga :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 dec 2010, 09:44

Het is al zolang geleden dat ik het bijna vergeten was........maar het was lang voor het digitale tijdperk.......
Foto`s zijn allang vergaan gelukkig................... :mrgreen:

Wel een beetje lullig Steve dat nadat je mijn jurk niet mocht lenen voor je feestje van afgelopen weekend je hier nu ineens weer over begint........Kreng
Je had trouwens toch niet in die jurk gepast, vette kroket......... :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 17 dec 2010, 10:08

lol@vette kroket :mrgreen:

Maar, je had toch een strest jurk, dus die pas de de dikke kroket ook :bag:

Plaats reactie