Morgen weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen
European Seasonal Outlook
Forecast availability is: Summer - June 1st, Winter - December 1st. Note that we do not issue Spring and Autumn European seasonal forecasts.
Winter 2010/11: Colder than average
European winter forecast summary 2010/11
Much of Europe is expected to have a colder than average winter.
Temperature
Below average overall, but milder than average in the south
Precipitation
Mostly below average, apart from in southern regions
December
1) Often cold, with a high risk of snow
2) Cold, snow at times
3) Cold, snow at times
4) Milder and unsettled further south, colder in the north
January
1) Colder than average, although milder spells. Significant rain, sleet and snow.
2) Close to average
3) Cold, snow at times
4) Milder than average, unsettled
February
1) Colder than average, often dry
2) Close to average, often dry
3) Rather cold, snow at times
4) Unsettled, milder than average
Country key
1)Northern and Central France, Benelux countries, Western Germany and Denmark
2)Norway, Finland, Sweden
3)Poland, Eastern Germany, Austria, Switzerland, Hungary, Czech Republic
4)Portugal, Spain, southern France, Italy
De lange-termijnverwachting zegt dat je de sneeuw dit jaar niet uit een spuitbus hoeft te toveren.
The Weather Outlook, het bureau dat bekend staat om zijn redelijk betrouwbare lange voorspellingen, verwacht een ijskoude periode. Wind vanuit noordelijk Siberië blaast richting noordelijk Europa en moet hier rond donderdag aankomen.
Dat brengt zeer koude lucht met zich mee en vooral veel sneeuw. Volgens The Weather Outlook duurt de koude periode minstens tot Oud en Nieuw, maar wellicht ook iets langer. Dat zou betekenen dat het met kerst behoorlijk frisjes zal zijn en dat de sneeuw flink zal neerdalen terwijl iedereen aan de kalkoen zit.
Daarmee dreigt het een sensationeel koude winter te worden. Misschien dat zelfs de records van 1942 en 1956 gebroken gaan worden. Het Nederlandse kouderecord werd gevestigd op 27 januari 1942, toen in Winterswijk -27,4 graden werd gemeten.
Arthur, als het je hobby is, heb ik nog wel een opritje voor je om te vegenArthur schreef:3x m'n oprit staan schuiven gistermiddag/avond :o
De regen is zojuist sneeuw geworden! :banaan: Kan ik eindelijk de Sierra eens goed uitproberen.romo schreef:Sneeuw..................check..............
Nog meer pret met de Z4, winterbanden zijn een must op zo'n auto!RVV schreef:Tering valt hier toch wel ineens een hele bende sneeuw in Groningen. Ben ik even blij dat ik momenteel een setje winterbanden op de Z4 wordt gezet.
Vollop is een groot woord, het is een beetje natte drap wat niet echt blijft liggen hierXave30 schreef:Sneeuwt vollop in Nimwegen.
Michel P schreef:Nog meer pret met de Z4, winterbanden zijn een must op zo'n auto!RVV schreef:Tering valt hier toch wel ineens een hele bende sneeuw in Groningen. Ben ik even blij dat ik momenteel een setje winterbanden op de Z4 wordt gezet.
Het sneeuwtErikMartijn schreef:En het regent volop in Leeuwarden.
Ow..........Tom van H. schreef:Vollop is een groot woord, het is een beetje natte drap wat niet echt blijft liggen hierXave30 schreef:Sneeuwt vollop in Nimwegen.
das ook balen!!JP schreef:Gloeiende, gloeiende... sta met de VrachtWaggel te laden onder Reims, hebben de Fransozen en Walen een rijverbod uitgeroepen...
Dadelijk maar naar de snelweg en de eerste pomp opzoeken (als ik zo ver kom) Zal wel langer duren dan 24uur... :twisted:
Weer is hier nog prima.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bartje325i, Joost H., maurizio, RJK, tomgtr en 8 gasten