Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 16 dec 2010, 09:40

:?: Kinderwens is in de psychologie gewoon een biologisch proces.

Maar boeiend of de één ze wel wil en de ander ze niet. Ben blij dat niet iedereen kinderen krijgt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 dec 2010, 10:32

Ravin ///M schreef::?: Kinderwens is in de psychologie gewoon een biologisch proces.

Maar boeiend of de één ze wel wil en de ander ze niet. Ben blij dat niet iedereen kinderen krijgt.
En ik vind het jammer dat iedereen zomaar kinderen mag krijgen. Er gaan niet voor niks stemmen op in de Tweede Kamer voor "boetes" en andere ingrijpende maatregelen om een goede opvoeding te waarborgen. Hoewel ik het overheidsbetutteling ten top vind, het feit dat het uberhaupt nodig is is al een flinke ernst.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 10:41

Maus335i schreef:
RVV schreef:Nouja, we zijn gewoon 'zoogdieren' hoor. Oke beetje wijzer en slimmer dan een gemiddelde primaat, maar ons soort is maar op één ding maximaal ingericht, en dat is voortplanting.
Schoot me net even te binnen.. what about homo's en lesbiennes?
Er zijn genoeg homo's en lesbiennes die ook kinderen willen. Doorslaggevend is hoe homo of hoe lesbisch is men.

'Vrouwlijke' homo's, hebben vaak een uitgesproken wens om ook kinderen te krijgen. Kwestie van hormonen. Alleen ze hebben de pech dat ze zelf niet zwanger kunnen worden. Adoptie is vaak de enige mogelijkheid, maar dat is weer een maatschappelijke discussie. Aan de andere kant de lesbiennes, 2 soorten de vrouwlijke types.. en de 'manwijven' de laatste zit vaak zo vol met mannelijke hormonen dat ze geen behoefte heeft om zwanger te worden. Maar het vrouwlijke typje heeft die behoefte vaak wel. Die heeft het ook een stuk makkelijker, want haar 'mannetje' kan haar dan niet zwanger maken. Een zaaddonor bied uitkomst. En daar maken ze dan vaak ook gebruik van. Mits natuurlijk ook het biologische klokje tikt bij het vrouwelijke typje.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 dec 2010, 10:45

Btje onethisch om het te verbieden Maus. Sowieso, hoe bepaal je of iemand een kind kan opvoeden?

@ROMO, zit ook in ons, alles voor de vrouwtjes! :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 dec 2010, 11:05

Niets voor mij....................ken uw zelf..........zal ik maar zeggen........................lekker kippetje tot daar aan toe, verder geen gedoe................ :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 dec 2010, 11:10

Waarom koop je anders een M3? :mrgreen: Met 'ons' doelde ik overigens op de mens in het algemeen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 dec 2010, 11:18

Robertdj schreef:Waarom koop je anders een M3? :mrgreen: Met 'ons' doelde ik overigens op de mens in het algemeen.

Die heb ik niet voor de chicks gekocht natuurlijk.....................( dat kan ik ook aardig staven, want alleen mijn moeder heeft er nog maar naast gezeten............ :mrgreen: )

Ook niet omdat ik een grotere kar wil dan de buren..................nee ik ben gewoon een liefhebber...... :oops:

Ben ik daarom te min? :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 dec 2010, 11:32

omdat je pa in 'n grotere kar rijdt, dan de mijne?

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2010, 11:35

Robin schreef:omdat je pa in 'n grotere kar rijdt, dan de mijne?
Dat liedje schoot mij ook gelijk te binnen :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 16 dec 2010, 11:36

Zo was het ook bedoeld .................. :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 16 dec 2010, 11:42

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2010, 11:43

Proest door RVV :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 11:55

Elise moet ik het boek voor je signeren :wink:

romo

Bericht door romo » 16 dec 2010, 12:16

Voor alle aanstaande ouders....................veel oefenen, lekker "driften"en heel veel "DF"................... :roflol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 dec 2010, 12:25

romo schreef:Zo was het ook bedoeld .................. :mrgreen:
Moest 'm even opzoeken :)

Maar nee, dit liedje is niet aan mij besteed. Dan zou thuis nml de hel losbreken :D

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 12:41

Ik denk dat wij in de huidige westerse wereld zoveel luxe ter beschikking hebben dat we daardoor de keuze hebben gekregen om wel of niet voor kinderen te kiezen.

Des te meer armoede des te meer kinderen. Kijk maar naar vroeger of de huidige derde wereld landen. Kinderen zijn/waren heel hard nodig om te overleven. Meer kinderen is meer inkomsten, meer welvaart, meer overlevingskans van je eigen soort maar ook meer leed op microniveau (het gezin) want er was/is sprake van veel kindersterfte. Maar sterksten overleven het, de sterkste kinderen geven ook weer de beste genen door naar een volgende generatie. Maar je ziet het ook op economisch macroniveau, want zonder een nieuwe generatie kinderen klapt onze welvaart binnen 2 generaties als een kaartenhuis in mekaar.

Daar kun je natuurlijk wat lacherig over doen, maar de evolutie verloochen je niet. Dat jij op deze aardkloot rondloopt is omdat de voorgaande generaties daar voor hebben gezorgd. Alle huidige mensen op de aardkloot zijn relatief een sterk genetisch product van zichzelf. Het is een tegennatuurlijke reactie om rationeel te bepalen dat jouw genen het eindstation zijn als je bewust er voor kiest om geen kinderen te willen. De vorming van het geslacht en de voortplanting wordt notabene zo'n beetje als eerste geregeld op het moment dat een paar cellen worden omgevormd tot een embryo. Als het geslacht vrouwlijk word dan krijgt ze nog voordat de vingers en ogen te tellen zijn voor de rest van haar leven alle eicellen mee. De natuur kiest voor zoveel zekerheid dat hij van te voren iedereen maar een stel tepels meegeeft. Zodat er altijd gevoed kan worden.

Nogmaals vrijheid blijheid als je de luxe hebt om wel of niet voor kinderen te kiezen. Maar evolutie kun je niet kapot rationaliseren.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 dec 2010, 12:45

LOL @ topic verloop.
Ik voel een DF Family Planning Syposium aankomen. Leuke spin-off.

:mrgreen:

Edit: Grotendeels eens met Rico zijn post direct hierboven.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 16 dec 2010, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 12:47

Ja zonder kinderen gaan Nederland naar de haaien :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 16 dec 2010, 12:48

Xave30 schreef:LOL @ topic verloop.
Ik voel een DF Family Planning Syposium aankomen. Leuke spin-off.

Dan moet ik nu afhaken...................... :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 dec 2010, 12:49

^^ :lol: Dus allemaal relevant en van toegevoegde waarde voor deze pour-your-troubled-mind-out topic.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 dec 2010, 12:56

Helemaal mee eens Rico.

En een alu knuppel op de slaap van de pedo moet je ook relativeren, dat is gewoon een beschermingsmechanisme. :mrgreen:
'Hypotheekschuld Nederlanders te hoog'

AMSTERDAM – De hoge hypotheekschulden van Nederlanders bedreigen de stabiliteit van de banken. Dat schrijft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een rapport waarover Het Financieele Dagblad donderdag bericht.

Het IMF stelt volgens de krant dat de hypotheken in Nederland in verhouding tot de huizenprijzen tot de hoogste ter wereld behoren. De hypotheekrenteaftrek zou “die situatie” nog eens verergeren.
Het IMF pleit voor een maximum aan de hoogte van het bedrag dat mag worden geleend ten opzicht van de waarde van een huis. Dat het fonds voor afschaf van de hypotheekrenteaftrek is, is al langer bekend.
Minister van Financiën Jan Kees de Jager spreekt de zorg van het IMF niet tegen, maar stelt er in het FD wel tegenover dat Nederlanders een “relatief hoog gespaard pensioenkapitaal hebben”.
Impliciet wordt de schuld bij 'de nederlander' gelegd, want die heeft teveel geleend. Dan de banken het zèlf bijna met een trechter in de strotten van de hypotheeknemers heeft doen lopen, wordt maar even niet gezegd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 dec 2010, 13:40

Ravin ///M schreef:Impliciet wordt de schuld bij 'de nederlander' gelegd, want die heeft teveel geleend. Dan de banken het zèlf bijna met een trechter in de strotten van de hypotheeknemers heeft doen lopen, wordt maar even niet gezegd.
precies. mooi stukkie "Overheid heeft belang bij hoge hypotheekrente":
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _hoge.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 16 dec 2010, 13:58

RVV schreef:Elise moet ik het boek voor je signeren :wink:

Elise

Bericht door Elise » 16 dec 2010, 13:58

Vroeger had je geen keuze.
Als je zelf te oud was om voor je eigen eten te zorgen (jagen / op het land werken etc) had je kinderen nodig om voor je oude dag te zorgen.
Daarnaast bestond anticonceptie niet, dus er was ook geen mogelijkheid om het aantal kinderen te reguleren.

Tegenwoordig heb je helemaal geen kinderen meer nodig om voor je oude dag te zorgen. Sterker nog, in de huidige nederlandse maatschappij is het een uitzondering als ouders bij hun kinderen in huis wonen, dan wel door hun kinderen worden verzorgd. De meeste worden gedumpt in het bejaardentehuis.
Tevens bestaan er vele vormen van anticonceptie, dus je kunt perfect reguleren hoeveel kinderen als je wenst. Daarnaast hebben we abortus als backup systeem.

In nederland PLANNEN de mensen gewoon hun gezinnetje, de meesten gaan voor het koningskoppel, 1 jongetje en 1 meisje.
Uitzondering zijn de gelovigen ("gaat heen en vermenigvuldigt u") die nog van die belachelijk grote gezinnen hebben.

Van de hele evolutie en drang to voortplanting blijft heden ten dage gewoon helemaal niks meer over, het is een KEUZE die gemaakt wordt.
0, 1 of 2 (of meer) kinderen.....je stopt wanneer als je het genoeg vindt. De keuze voor kinderen wordt vaak al op hele jonge leeftijd gemaakt.

En ja, als iedereen altijd en overal loop te verkondigen dat kinderen het mooiste is wat je kunt overkomen ....
tja, dan moet je wel heel erg sterk in de schoen staan om er niet aan te beginnen......

Niks geen biologische klokjes geneuzel, gewoon pure indoctrinatie!

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2010, 14:04

Tegenwoordig heb je helemaal geen kinderen meer nodig om voor je oude dag te zorgen
Eh, maar als niemand meer kinderen zou krijgen of nemen, wie gaat er dan voor je oude dag zorgen?

Plaats reactie