Harrie schreef:Persoonlijk heb ik een beetje moeite met de huidige cultuur van...iemand heeft een fout gemaakt en moet er voor boeten. Zeg maar de USA cultuur.
Waarom kan er niet gewoon eens genoegen genomen worden met "sorry" als het uiteindelijk netjes is opgelost..waarom moet er meer achteraan volgen?
Niks mis met die USA cultuur. De volgende keer dat de dealer een nieuwe auto gaat afleveren staatie netjes binnen en achter slot en grendel, zodat dit soort ongein niet weer gebeurd. Het gaat niet zozeer alleen om het schadeloosstellen, maar om er voor te zorgen dat herhaling niet meer voorkomt. In sommige gevallen zou ik het je met je eens zijn, in dit geval niet.
Voor het vervangen van de bumper en velgen zal overigens de verzekering wel aantreden lijkt me, dus daar heeft de dealer verder amper tot geen kosten aan. Wat ik overigens niet denk, is dat het tot waardevermindering komt. Tenslotte is dat vooral een veel misbruikte opmerking door handelaars om auto's in te ruilen. "Oh hij heeft een keer schade gehad, dus je krijgt er 2000 minder voor". Niks anders dan (imo) smerige aloude onderhandeltrucs. Zeker niet als je diezelfde opmerking maakt over de auto waarop je inruilt, want die is natuurlijk wél helemaal perfect hersteld
Ik zou sowieso je ervaring met de GTS even voorleggen aan de dealer, zodat ze nog wat extra begrip kunnen opbrengen voor je gevoel over die auto. Hopelijk kunnen ze je alsnog verzekeren dat er verder niets met die auto gebeurd is, of komen ze zelf met een dergelijk (keurings)voorstel op de proppen. Om er niks mee te doen en "maakt niet uit" te roepen vind ik zelf ook onzin. Zeker niet als ze het zelf voorstellen.