Nieuwe auto nu al schade voor aflevering : Opgelost!
- Luca
Nieuwe auto nu al schade voor aflevering : Opgelost!
Geachte heren,
zoals enkele van jullie hebben gelezen heb ik kortgeleden een nieuwe Golf GTI gekocht.
Nav een geplaatste foto hier op het forum kreeg ik de tip dat de verkeerde velgen onder de GTI zaten.
Uiteindelijk blijkt nu:
-de velgen zijn vervangen omdat de originele zijn gestolen!
-tijdens de diefstal heeft de GTI schade opgelopen aan de achterbumper en deze is geheel vervangen.
De GTI is tijdens de diefstal "netjes" op blokjes gezet waardoor de schade minimaal was.
Volgens de verkoper was er verder geen schade en is de auto gisteren geheel gecontroleerd!
Tijdens de verkoop was het bovenstaande niet bekend voor de verkoper. Nav de tip mbt de velgen is hij alles gaan uitzoeken met het bovenstaande als uitkomst.
Nu heb ik wel besloten om de auto te kopen ondanks het bovenstaande!
MAAR de verkoper eindigde vandaag het gesprek met de volgende zin; "hoe kunnen we het probleem het beste oplossen".
Dus nu de vraag aan jullie; wat kan ik het beste doen en waar heb ik recht op???
Dit om het "gevoel" en evt waarde vermindering in de toekomst te compenseren????
Ik hoor het graag.
b.v.d.
zoals enkele van jullie hebben gelezen heb ik kortgeleden een nieuwe Golf GTI gekocht.
Nav een geplaatste foto hier op het forum kreeg ik de tip dat de verkeerde velgen onder de GTI zaten.
Uiteindelijk blijkt nu:
-de velgen zijn vervangen omdat de originele zijn gestolen!
-tijdens de diefstal heeft de GTI schade opgelopen aan de achterbumper en deze is geheel vervangen.
De GTI is tijdens de diefstal "netjes" op blokjes gezet waardoor de schade minimaal was.
Volgens de verkoper was er verder geen schade en is de auto gisteren geheel gecontroleerd!
Tijdens de verkoop was het bovenstaande niet bekend voor de verkoper. Nav de tip mbt de velgen is hij alles gaan uitzoeken met het bovenstaande als uitkomst.
Nu heb ik wel besloten om de auto te kopen ondanks het bovenstaande!
MAAR de verkoper eindigde vandaag het gesprek met de volgende zin; "hoe kunnen we het probleem het beste oplossen".
Dus nu de vraag aan jullie; wat kan ik het beste doen en waar heb ik recht op???
Dit om het "gevoel" en evt waarde vermindering in de toekomst te compenseren????
Ik hoor het graag.
b.v.d.
Laatst gewijzigd door Luca op 03 jan 2011, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Chris van S.
Re: Nieuwe auto en nu al schade gehad. Voor aflevering. Wat
Schade aan nieuwe auto's komt regelmatig voor. Kan door transport of door diefstal op opslag terreinen of bij de dealer zelf. De klant komt dat in de meeste gevallen niet eens te weten, soms zelfs dealers niet eens.
Waarom zou je zorgen maken om waarde vermindering. Als alles netjes is opgelost (nw bumper en nw velgen) is de auto toch 100%? En daarbij is alles toch "gecompenseerd"?
Misschien dat je nog een accessoire kan bedingen. Maar ik zou voor de rest geen wonderen verwachten.
Waarom zou je zorgen maken om waarde vermindering. Als alles netjes is opgelost (nw bumper en nw velgen) is de auto toch 100%? En daarbij is alles toch "gecompenseerd"?
Misschien dat je nog een accessoire kan bedingen. Maar ik zou voor de rest geen wonderen verwachten.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 15 dec 2010, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Wat Chris zegt, als alles top vervangen is zou ik me er ook niet druk om maken.
-
OnlineSvB
Ik zou de "bal" bij de verkoper neerleggen en vragen waar hij aan denkt.
Als die met een fooi komt, gewoon bedanken en zeggen dat hij van onze huisadvocaat bericht krijg.
Als die met een fooi komt, gewoon bedanken en zeggen dat hij van onze huisadvocaat bericht krijg.
- Niels v D
Als je zulke gewilde velgen hebt zou ik een setje slotbouten vragen. 

-
Wat is er niet "juist" aan de wielen? Imitatie troep of wel origineel maar het verkeerde type? Imi's zou ik niet accepteren..... Zou er even een België afhalen om te checken, veel dealers zijn minder vies van imi's als ze ze zelf betalen.
-
OnlineDownforce Hans
Tuurlijk , haal er even een Belgie van af
of een wiel 

- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Als de auto nu tiptop is, is er feitelijk niks aan de hand. Goede geste van de verkoper om toch wat te willen doen. Misschien een navi-update, setje dakdragers, ABT sjippie ofzo? Ik denk dat hij iets wil doen in de orde van grootte van 300-400,- ofzo. Je hoeft hem ook weer niet uit te kleden, tis al netjes dat hij eerlijk is met het verhaal.
- Michel P
Ik bied 5000 euro voor die schadebak 

- RVV
Ah diezelfde huisadvocaat die nu met een extra setje GTI velgen met winterbandjes rondrijdSvB schreef:Ik zou de "bal" bij de verkoper neerleggen en vragen waar hij aan denkt.

- Luca
De huidige velgen zijn originele velgen van VW MAAR van het type GTI V. (binnenzijde grijs) Type VI is zwart van binnen. De velgen worden vervangen door originele VW velgen type VI.steve smith schreef:Wat is er niet "juist" aan de wielen? Imitatie troep of wel origineel maar het verkeerde type? Imi's zou ik niet accepteren..... Zou er even een België afhalen om te checken, veel dealers zijn minder vies van imi's als ze ze zelf betalen.
ALS ik het bovenstaande had geweten tijdens de verkoop dan had ik het zeker "gebruikt" tijdens de onderhandelingen.
Nu ben ik al even bezig om met de verkoper te kijken hoeveel een set LED-verlichting kost (achterzijde) Misschien is een set LED-verlichting wel DE oplossing???
Kosten normaal voor de koper: ong 750 euro (dus netto)
Voor de dealer zijn de kosten natuurlijk een stuk lager
Een optie misschien

- Chris van S.
En wat zou je daarmee willen bereiken? Ontbinding van het contract?SvB schreef:Ik zou de "bal" bij de verkoper neerleggen en vragen waar hij aan denkt.
Zoals bovenstaand bericht heeft Luca die intentie niet.
Maar zoals in onderstaand artikel valt te lezen moet je wel e.e.a. relativeren:
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... ustus.html
Nieuwe auto met schade
Mogelijkheid tot ontbinding
"Dus niet in alle gevallen. De wet geeft aan dat dit alleen mogelijk is als het gebrek ontbinding rechtvaardigt. Enkele krassen en deuken zijn niet ernstig genoeg, maar een gebrek aan de motor misschien wel. Hoe groter het gebrek des te meer kans op ontbinding. ""
Geen vergelijkbare zaak, maar wel hetzelfde idee. Kan geen kwaad om even door te lezen.
De laatste zin in het artikel zelf geeft ook antwoord op de vraag van Luca.
Maargoed, de verkoper is bezig om het netjes op te lossen. Prima toch?
- Michel P
RVV schreef:Ah diezelfde huisadvocaat die nu met een extra setje GTI velgen met winterbandjes rondrijdSvB schreef:Ik zou de "bal" bij de verkoper neerleggen en vragen waar hij aan denkt.

- Luca
Ontbinding is idd geen optie als de GTI is zoals de dealer aangeeft.Chris van S. schreef:En wat zou je daarmee willen bereiken? Ontbinding van het contract?SvB schreef:Ik zou de "bal" bij de verkoper neerleggen en vragen waar hij aan denkt.
Zoals bovenstaand bericht heeft Luca die intentie niet.
Maar zoals in onderstaand artikel valt te lezen moet je wel e.e.a. relativeren:
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... ustus.html
Nieuwe auto met schade
Mogelijkheid tot ontbinding
"Dus niet in alle gevallen. De wet geeft aan dat dit alleen mogelijk is als het gebrek ontbinding rechtvaardigt. Enkele krassen en deuken zijn niet ernstig genoeg, maar een gebrek aan de motor misschien wel. Hoe groter het gebrek des te meer kans op ontbinding. ""
Geen vergelijkbare zaak, maar wel hetzelfde idee. Kan geen kwaad om even door te lezen.
De laatste zin in het artikel zelf geeft ook antwoord op de vraag van Luca.
Maargoed, de verkoper is bezig om het netjes op te lossen. Prima toch?
MAAR een compensatie wil ik wel!
-
- Auto: BMW X3 F25
Er is zeker mogelijkheid tot ontbinding.
Als jij vol blijft houden de auto nooit te hebben gekocht als je het eerder geweten had, dan is daar de opening.
Bron ANWB:
Als jij vol blijft houden de auto nooit te hebben gekocht als je het eerder geweten had, dan is daar de opening.
Bron ANWB:
Er is sprake van dwaling als u de auto heeft gekocht, terwijl u een onjuiste voorstelling van zaken had: u wist niet of u kon niet weten in welke staat de auto werkelijk verkeerde.Bijvoorbeeld als het werkelijk aantal gereden kilometers hoger is dan de kilometerteller aangeeft. Als u dat had geweten, had u de auto niet gekocht of tegen een lagere prijs.
De dwaling moet te wijten zijn aan informatie die de verkoper heeft gegeven of als de verkoper u had moeten inlichten over iets, waarvan hij wist dat het voor u van essentieel belang was. Dit alles neemt niet weg dat u zelf helemaal niets zou hoeven doen. U heeft een onderzoeksplicht.
Zo’n onderzoeksplicht houdt in dat u de verkoper moet vragen naar informatie die voor u van belang is. Het kan ook betekenen dat u zelf de auto moet (laten) onderzoeken, bijvoorbeeld op eerdere schades. Echter, als de verkoper mededelingen heeft gedaan, bijvoorbeeld dat de auto altijd schadevrij is geweest, dan mag u daar op afgaan. U hoeft dan niet zelf een onderzoek in te stellen naar de staat van de auto.
Als u de overeenkomst wegens dwaling wilt vernietigen, moet u dit schriftelijk aan de verkoper kenbaar maken. Vermeld in uw brief wat de reden is dat u de koopovereenkomst wilt vernietigen.
- markk
Verkoper is eerlijk en alles wordt netjes opgelost. Verder wil hij nog zelfs nog een geste doen.
Dikke prima. M.i. is hiermee ontbinding of wat dan ook niet ter sprake. Je koopt een auto en ik vind vertrouwen/relatie met de dealer daarin erg belangrijk. Op deze manier heeft ie al een paar puntjes voor bij mij.
De dealer vanwege dit geval, waar hij zelf niets aan kan doen / geen schuld in heeft en hem al geld kost, "uitkleden" vind IK niet gepast.
Ik zou de geste teruggeven in de trand van "bedankt maar het geheel kost jullie m.i. nu ook al genoeg. Als er binnenkort ergens een leuk circuit evenement wordt georganiseerd door VW dan hou ik me aanbevolen".
Mark.
Dikke prima. M.i. is hiermee ontbinding of wat dan ook niet ter sprake. Je koopt een auto en ik vind vertrouwen/relatie met de dealer daarin erg belangrijk. Op deze manier heeft ie al een paar puntjes voor bij mij.
De dealer vanwege dit geval, waar hij zelf niets aan kan doen / geen schuld in heeft en hem al geld kost, "uitkleden" vind IK niet gepast.
Ik zou de geste teruggeven in de trand van "bedankt maar het geheel kost jullie m.i. nu ook al genoeg. Als er binnenkort ergens een leuk circuit evenement wordt georganiseerd door VW dan hou ik me aanbevolen".
Mark.
- Luca
Relatie met de dealer is toch van korte duur gezien er een hele kleine kans dat ik retour kom gezien de afstand tussen mijn adres en die van de dealer. Dit heeft niks te maken met deze situatie.
Een evt uitnodiging lijkt me super maar is te algemeen. Dit gezien ik dan maar weer moet afwachten of ze daadwerkelijk iets van zich laten horen
Ik wil wel een bepaalde compensatie maar wat is een reele compensatie wat ik kan "eisen"??? Het is idd niet de bedoeling om de dealer "uit te kleden". Dit gezien hun medewerking en inzet.
Maar toch blijft het een NIEUWE GTI die al schade heeft gehad!
Indien de GTI nu 100% (volgens de verkoper) is en de schade 100% is hersteld zijn de LED's dan een goede optie of moet ik toch gaan om een financiele vergoeding?
Wel al bedankt voor de bovenstaande tips!
Een evt uitnodiging lijkt me super maar is te algemeen. Dit gezien ik dan maar weer moet afwachten of ze daadwerkelijk iets van zich laten horen
Ik wil wel een bepaalde compensatie maar wat is een reele compensatie wat ik kan "eisen"??? Het is idd niet de bedoeling om de dealer "uit te kleden". Dit gezien hun medewerking en inzet.
Maar toch blijft het een NIEUWE GTI die al schade heeft gehad!
Indien de GTI nu 100% (volgens de verkoper) is en de schade 100% is hersteld zijn de LED's dan een goede optie of moet ik toch gaan om een financiele vergoeding?

Wel al bedankt voor de bovenstaande tips!
- JP
Tsja, waar is de dealer eerlijk? Nadat je aangeeft dat het 'oude' velgen zijn met waarschijnlijk netzo oude banden. ( betreft een Golf 5 setje, en hoelang is de 6 al uit?) Die komen ook niet zomaar onder de auto.
Dan moeten ze gewoon de goede velgen weer bestellen en eronder monteren. Auto heeft zo lang in de showroom gestaan. Je krijgt toch ook een nieuwe bumper?
Dan moeten ze gewoon de goede velgen weer bestellen en eronder monteren. Auto heeft zo lang in de showroom gestaan. Je krijgt toch ook een nieuwe bumper?
- Fabian
Als je dan al ergens over gaat zeiken, vraag dan om de velgen die op de auto horen. Dan heb je een punt.
Dat de bumper toevallig is vervangen...sja...is dat nu echt zo'n ramp, moet je daar echt voor gecompenseerd worden?
Beetje spijkers op laag water zoeken m.i.
Dat de bumper toevallig is vervangen...sja...is dat nu echt zo'n ramp, moet je daar echt voor gecompenseerd worden?

- HansD
Die LED's lijkt me een prima oplossing. Jij wilt ze graag hebben en zoals je al schrijft kost het de dealer alleen de inkoop/transferprijs. De juiste velgen worden al onder de auto gezet toch?Indien de GTI nu 100% (volgens de verkoper) is en de schade 100% is hersteld zijn de LED's dan een goede optie of moet ik toch gaan om een financiele vergoeding?
Dat de schade 100% hersteld is zou ik wel graag op papier willen hebben van die dealer 8) .
Die dealer is er zelf over begonnen toch? Waarom dan niet een -kleine- tegemoetkoming?Dat de bumper toevallig is vervangen...sja...is dat nu echt zo'n ramp, moet je daar echt voor gecompenseerd worden?
- Luca
Even voor de duidelijkheid:
nieuwe velgen zijn reeds geregeld! En ook is de "schade" reeds hersteld!!!
@Fabian, zeiken vind ik wel heel erg kort door de bocht...........
Het gaat hierbij om een nieuwe auto die ook je koopt omdat hij NIEUW is. Je gaat er dan ook vanuit dat hij NIEUW is!
Als je een gebruikte koopt dan weet je dat de kans groter is maar bij een nieuwe.........
We hebben het niet over een pakje boter die je koopt................
@HansD: denk idd dat de LED's een goede oplossing zijn. Ik heb de LED's en de dealer hoeft alleen de bruto prijs te betalen. Een echte korting netto geven te toch liever niet anders wordt het echt ruilen van auto (CC voor de GTI 8) )
nieuwe velgen zijn reeds geregeld! En ook is de "schade" reeds hersteld!!!
@Fabian, zeiken vind ik wel heel erg kort door de bocht...........

Het gaat hierbij om een nieuwe auto die ook je koopt omdat hij NIEUW is. Je gaat er dan ook vanuit dat hij NIEUW is!
Als je een gebruikte koopt dan weet je dat de kans groter is maar bij een nieuwe.........
We hebben het niet over een pakje boter die je koopt................
@HansD: denk idd dat de LED's een goede oplossing zijn. Ik heb de LED's en de dealer hoeft alleen de bruto prijs te betalen. Een echte korting netto geven te toch liever niet anders wordt het echt ruilen van auto (CC voor de GTI 8) )
- dvh
Nieuw is nieuw idd, als dat ding al een verleden heeft voordat het op naam komt te staan, zou mij persoonlijk ook niet lekker zitten.
Ik zou voorstellen een andere gti, je wil gewoon dat model niet maar een 'echte' nieuwe.
Of eventueel gewoon genoegen nemen met dit model mits je er zelf geen probleem mee hebt.
Wellicht dat ledpakketje, dat kost een dealer fors minder dan bijv 750 netto uitbetalen. Mits ie dit uberhoubt wil doen natuurlijk.
Ik zou voorstellen een andere gti, je wil gewoon dat model niet maar een 'echte' nieuwe.
Of eventueel gewoon genoegen nemen met dit model mits je er zelf geen probleem mee hebt.
Wellicht dat ledpakketje, dat kost een dealer fors minder dan bijv 750 netto uitbetalen. Mits ie dit uberhoubt wil doen natuurlijk.
-
Ik zou't zo laten.......
Netjes dat hij het gemeld heeft, verder niet te moeilijk over doen!
(eventueel een setje banden naar keuze op die velgen?!
:banaan:
)
Netjes dat hij het gemeld heeft, verder niet te moeilijk over doen!

(eventueel een setje banden naar keuze op die velgen?!

- markk
Mijn reactie als dealer zou vervolgens geweest zijn.
Meneer ik begrijp het. Ik bestel een nieuwe GTI voor u. Helaas u moet nog 3 maanden wachten, levertijd he. Oh, u wilt 'em toch wel. Nou ik begrijp dat het allemaal naar voor u is. De originele VI wielen zijn besteld, de bumper is vervangen door een nieuwe en u de eerste oliewissel die is gratis voor u.
Kom je niet voor onderhoud, dan niet...
Mark.
Meneer ik begrijp het. Ik bestel een nieuwe GTI voor u. Helaas u moet nog 3 maanden wachten, levertijd he. Oh, u wilt 'em toch wel. Nou ik begrijp dat het allemaal naar voor u is. De originele VI wielen zijn besteld, de bumper is vervangen door een nieuwe en u de eerste oliewissel die is gratis voor u.
Kom je niet voor onderhoud, dan niet...
Mark.
- Joy
Netjes van de verkoper om eerlijk te zijn over de gebeurtenissen rondom de auto. Het probleem met de velgen is al opgelost. Bumper is gefixed, spuitwerk komt regelmatig voor bij nieuwe auto's. Ik zou vragen aan de verkoper waar hij zelf aan denkt, en dan eventueel die LED-lampen aanvoeren mocht er iets in die trant worden besproken.
Contract ontbinden etc. vind ik nogal ver gaan. Alsof de auto compleet anders is door die achterbumper, want dat is feitelijk het enige wat er nu mee aan de hand is.
Contract ontbinden etc. vind ik nogal ver gaan. Alsof de auto compleet anders is door die achterbumper, want dat is feitelijk het enige wat er nu mee aan de hand is.